Mortenolb - Multistrada 950 S

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av Jompa »

LordShaft skrev:Å fy faen da.... Det er noe jeg har blitt alt for gammel til :redface :redface
Samme her. Æ får jævli løs mage av Japp
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Toven

Legg inn av Toven »

hahah :D

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Å fy faen da.... Det er noe jeg har blitt alt for gammel til :redface :redface
Liker ikke å si det, men må si meg enig med deg der Lordy :-)å

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Kjenner du det knyter seg litt når du må si deg enig :lol Litt sånn appelsinhud i ræven følelsen? :prop:

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Kjenner du det knyter seg litt når du må si deg enig :lol Litt sånn appelsinhud i ræven følelsen? :prop:
Mhm :redface

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Dere ass!

Nå har dekka straks rulla 10 000 km.

Bilde

Bilde

Det betyr med andre ord at sykkelen har rulla ca. 45500km, og er bare 2500 igjen til ventilsjekk. Faen så fort kilometerne går når man pendler. :-)å Ventilsjekk hvert år kan bli en dyr affære. Håper de ikke må justeres.

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Du har fortsatt noen gode km igjen på de dekkene der :thumleft

Skal du ha samme dekkene igjen eller?

Note4

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Tror jeg går tilbake til Angel GT. Liker kjøreegenskapene bedre på dem, og ikke den store forskjellen i antall kilometer.

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Ja nå har jeg ikke prøvd Michelin dekkene, men kan ikke si meg annet en jævlig fornøyd med angel GT dekkene :thumleft

Note4

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Det er på høy tid med nytt visir, og med bursdag i nærheten byr muligheten seg. Spørsmålet mitt er hva jeg skal gå for. Har jo litt lyst på sort visir pga at det ser bra ut. Problemet oppstår med at jeg stadig er ute og kjører i mørket. Så det er jo mest hensiktsmessig å ha et klart visir, men det ser kjedelig ut :-k
Erfaringer og forslag til andre typer visir?

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Jeg har relativt mørkt visir, svart. Dark smoke heter det. Jeg kjører bare med dette. Å det er overraskende lyst å se gjennom. Vanskelig å forklare, du må nesten bare prøve selv om du har mulighet :thumleft

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har jo som du vet sotet visir til min Scuberth, og hvis du skal kjøre en del i mørket (om natten) så vil jeg fraråde deg å bruke dette. Jeg kjører jo ikke akkurat på natten, og om sommeren blir dte sjelden så mørkt at jeg nok kommer til å bruke noe annet enn det sotede visiret da jeg ikke kjører midt på natten, men vår og høst hvor det kan bli noen kveldsturer etter solnedgang så synes jeg det er ubehagelig å kjøre med sotet visir. Det funker ja, men man ser så mye bedre ut av det blanke.

Du kan evt. kjøpe deg et blankt visir, så kan du kjøpe Iridium visiret mitt inkludert pinlock (hvis du har Schuberth C3 Pro) for en billig penge?
Husker ikke hav jeg betalte, men sjekk nypris inkludert frakt og trekk fra halve prisen så er det ditt :thumleft

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Har vurdert iridium, men det ser så teit ut på hvit hjelm. Ellers takk for tilbudet! Blir nok til at jeg går for dark smoke. Så får jeg heller hive på det jeg har når jeg vet jeg skal kjøre i mørket.

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

Bjerknez skrev:Jeg har jo som du vet sotet visir til min Scuberth, og hvis du skal kjøre en del i mørket (om natten) så vil jeg fraråde deg å bruke dette. Jeg kjører jo ikke akkurat på natten, og om sommeren blir dte sjelden så mørkt at jeg nok kommer til å bruke noe annet enn det sotede visiret da jeg ikke kjører midt på natten, men vår og høst hvor det kan bli noen kveldsturer etter solnedgang så synes jeg det er ubehagelig å kjøre med sotet visir. Det funker ja, men man ser så mye bedre ut av det blanke.

Du kan evt. kjøpe deg et blankt visir, så kan du kjøpe Iridium visiret mitt inkludert pinlock (hvis du har Schuberth C3 Pro) for en billig penge?
Husker ikke hav jeg betalte, men sjekk nypris inkludert frakt og trekk fra halve prisen så er det ditt :thumleft
Er det opp til 59 eller over?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Nå ble jeg jammen usikker, men hjelmen min er vertfall 58-59...

Svar