Hadde med seg olje som de fylte på? Biltema?Jompa skrev:Timet og tilrettelagt ?
http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter ... 638701.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Hadde med seg olje som de fylte på? Biltema?Jompa skrev:Timet og tilrettelagt ?
http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter ... 638701.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne saken beviser vel helt klart at man MÅ kunne stille kritiske spørsmål. Utfordringen er vel heller HVEM som skal stille de kritiske spørsmålene. Som absolutt ikke-partipolitisk engasjert, merker jeg nemlig mye mer kritiske spørsmål fra journalister i dag, enn hva som var tilfelle under forrige regjering.LordShaft skrev:Stoler folk fortsatt blindt på at diverse etater gjør jobben sin.
Er det sunt å stille kritiske spm?
Jeg mener ja, HELT klart!! Noe denne saken er et godt eksempel på. Rett og slett pinlig for politiet
http://www.ba.no/__Ledelsen_m__g__etter ... 20800.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg ønsker meg et slags kontrollorgan ala riksrevisjonen, men som ikke går på økonomi, men alt annet, enten det er saksbehandling, kameraderi, osv.LordShaft skrev:Det er nok ikke å legge skjul på at de fleste medier er venstre stilt og ikke høyre stilt. Er helt latterlig hvordan de går til angrep på dagens regjering, og da ofte før de har fortalt den fulle sannheten.
Jeg så på tv, da regjeringen ville innføre bombrikke i alle tyngre lastebiler, for å "ta" de utenlandske vogntogene som driter i bomring og diverse andre ting. dette gjor jo at de lettere kan konkurrere på pris.
Da tok de turen langt faen oppi lofoten å fortalte en kar hva regjeringa var i ferd med å "stelle i stand", denne personen drev et lokalt flyttebyrå å reagerte selfølgelig deretter. Nrk klarte i samme sak å glemme å informere om at dette var noe forbundet for lastebil og tungtransport næringen har prøvd å få gjennom i lang tid og at det koster en liten engangsavgift på ca 250 kroner for brikken, også er det vel en minstesum på 1500 som blir stående i brikken om du ikke bruker noe av det (slik jeg har forstått det)
En må helt klart være litt kildekritisk når en leser både nyheter og ser tv, men at kritiske spm stilles er jeg veldig for. Når politiet kan gjøre så graverende handlinger i den monika saken, ja hva har de da gjort av mindre graverende feil? hva annet har de prøvd å skjule?
Det finnes allerede, Spesialenheten for politisaket, opprettet i 2005 som erstatning for SEFO.SuperMorten skrev:Jeg ønsker meg et slags kontrollorgan ala riksrevisjonen, men som ikke går på økonomi, men alt annet, enten det er saksbehandling, kameraderi, osv.LordShaft skrev:Det er nok ikke å legge skjul på at de fleste medier er venstre stilt og ikke høyre stilt. Er helt latterlig hvordan de går til angrep på dagens regjering, og da ofte før de har fortalt den fulle sannheten.
Jeg så på tv, da regjeringen ville innføre bombrikke i alle tyngre lastebiler, for å "ta" de utenlandske vogntogene som driter i bomring og diverse andre ting. dette gjor jo at de lettere kan konkurrere på pris.
Da tok de turen langt faen oppi lofoten å fortalte en kar hva regjeringa var i ferd med å "stelle i stand", denne personen drev et lokalt flyttebyrå å reagerte selfølgelig deretter. Nrk klarte i samme sak å glemme å informere om at dette var noe forbundet for lastebil og tungtransport næringen har prøvd å få gjennom i lang tid og at det koster en liten engangsavgift på ca 250 kroner for brikken, også er det vel en minstesum på 1500 som blir stående i brikken om du ikke bruker noe av det (slik jeg har forstått det)
En må helt klart være litt kildekritisk når en leser både nyheter og ser tv, men at kritiske spm stilles er jeg veldig for. Når politiet kan gjøre så graverende handlinger i den monika saken, ja hva har de da gjort av mindre graverende feil? hva annet har de prøvd å skjule?
Det er mulig jeg tar feil, men har på følelsen av at veldig mye blir henlagt der.. Litt bukken og havresekken?Jompa skrev:
Det finnes allerede, Spesialenheten for politisaket, opprettet i 2005 som erstatning for SEFO.
http://no.m.wikipedia.org/wiki/Spesiale ... olitisaker" onclick="window.open(this.href);return false;
Ansvarsfordeling i det offentlige er enkel. Man deler ansvaret i to slik at det blir 1% ansvar på hverLordShaft skrev:Dette er faen meg så flaut at det blir på grensen til en parodi hele greien.
http://mobil.ba.no/Hordalandspolitiet_f ... 27817.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Udugelighet i kommune og stat får ingen konsekvenser. Galskapen får fortsette og hvilken lærdom skal vi ta av dette? Det er jo det de sier gang på gang? Vi skal sette oss ned å evaluere og finne ut hva som ble gjort og ikke gjort... foten i ræven er det visst helt umulig å få i dag
Note 4
Det blir litt som etterspillet etter 22/7. Jens Stoltenberg sitter på tv og tar på seg ansvaret. I andre land hvor ledere tar på seg skylden for noe som gikk galt, tar de sin hatt og går. I Norge gjør man ikke sånt. Man tar på seg skylden og sier unnskyld, folk tilgir, og man kan fortsette å gjøre feil.LordShaft skrev:Jeg forstår bare ikke hvordan det er mulig at en kan ha så sterkt stillingsvern? Er det jeg som er tjukk i hodet å helt opplagt ikke forstår noe elementert her?![]()
Note 4
Ja dette er så provoserende at jeg kjenner det koker litt når jeg leser det. Ledere i norge eier jo faen ikke skam eller yrkesstolthet!! Hadde jeg drete i egen hage, så skulle jeg faen vært mann nok til å innrømme det, ta hatten min, å la andre med bedre eller annen kompetanse sleppe til!SuperMorten skrev:blir litt som etterspillet etter 22/7. Jens Stoltenberg sitter på tv og tar på seg ansvaret. I andre land hvor ledere tar på seg skylden for noe som gikk galt, tar de sin hatt og går. I Norge gjør man ikke sånt. Man tar på seg skylden og sier unnskyld, folk tilgir, og man kan fortsette å gjøre feil.
Haha, du har selvfølgelig rett. Beklager, tenkte meg ikke omLordShaft skrev:Ikke legg ut slik informasjon på søndagene. Vent heller en dag eller advar om spoiler først.
Må si meg enig i det. Trener MMA selv i perioder, så gjerne derfor interessen er der. Hun har også spilt i et par Hollywood-filmer, og tror ikke det blir det siste vi ser av henne på den fronten. Siste filmen var Entourage, med premiere til sommeren.LordShaft skrev:Ronda er bare helt fantastisk. Skulle ønske jeg hadde samme judo kunnskapene som hun. Hun tar jo faktisk de fleste mannfolk også på submissions. De har ikke sjangs. Selv om de er dobbelt så sterk som hun.
Jeg driver selv å trener mma.... og UFC er fantastisk å se på. Veldig mange mener det er en alt for brutal sport, men det går jo an å diskutere en annen plass.
Nei gud bedre meg. Er nok talentløse MMA stjerner i filmbransjen fra før av. Ikke noke filmer eg komer til å se.LordShaft skrev:Har du sett bikini swimsuit bildene hun har lagt ut på instagram kontoen sin
Jeg tror nok vi kommer til å se langt mere til henne i filmer osv. Det er ikke en sport du blir gammel i, av flere grunner. Mange gir seg på topp pga inntektene fra sponsorer osv. Gir du deg etter å ha tapt en del avgjørdende kamper kan du tape sinnsyke summer.