Jo, men ikke så jeg har fått opp "kvinneguiden"

Du stiller deg heller først i køen for å få sykdommen?Bjerknez skrev: 11 mar 2021, 13:31 Ja, da kommer dem første rapportene om uheldige bivirkninger og dødsfall fra en av vaksinene. Ser ut til at min tidligere skepsis blir styrket.
Glad jeg ikke stilte meg «først i køen».
Pistoneros skrev: 11 mar 2021, 14:41 Ser på snø som den største utfordringen for sesongen. Denne gangen traff værmeldingen bra, den gjør ikke alltid det selv om de som varsler været har fem års utdannelse med en mastergrad og gjerne en doktorgrad. Eksperter på covid 19 visste ikke hva dette var for noe for ett år siden.
Det er åpenbart mange forskjellige interesser blant både folk og nasjoner på hvordan dette skal håndteres. Ikke minst er det forskjellige økonomiske interesser på alle kanter. Er personlig litt enig med Bjerknez, gla jeg ikke står først i køen for vaksine. Ser på situasjonen som jeg gjorde for 12 måneder siden, hold avstand og begrens dine kontakter til et minimum tenk hygiene. Men MC og Norgesferie er planen![]()
Sikkert ikke, og det er nettopp hovedgrunnen til at jeg avventer vaksine hvis jeg ble spurt. Det er nok ikke de sterke og raske som lider mest av corona viruset heller. Hvis man er uheldig og får det.pekle skrev: 11 mar 2021, 15:05 Nå er det vel ikke de unge sterke og raske som stryker med av bivirkniner heller da...
Ja, det er jo helt åpenbart i mine øyne at dette med utvilklingen av vaksiner har gått litt vel overraskende fort. Det er mange flinke folk her i verden, men tenk deg den økonomiske oppturen for det firmaet som klarer og finne opp samt produsere en slik vaksine. Jeg tipper det går kjapt i svingene når man skal lage en vaksine som redder liv i den største pandimen på flere tiår.oivindg skrev: 11 mar 2021, 15:17 Klart at disse vaksinene er hastet gjennom utvikling og har begrensede tester. Å ta dem i bruk er en vurdering av risiko og effekt i forhold til å ikke ta dem i bruk. Helt naturlig når vi har en pandemi. Går ikke an å komme unna noe sånt uten at noen får lide eller stryker med.
Nå skal det sies at det ikke er konkludert med at tilfellene av blodpropp skyldes vaksine. Det er foreløpig ikke påvist en sammenheng, men de har stoppet bruken av vaksinen fra AstraZeneca mens de undersøker, for å være på den sikre siden.
Men nå viser det seg vel at denne vaksinen har blitt stoppet i følge VG? Jeg tror ikke dem stopper en vaksine midt i en pandemi for morroskyld. Hadde dette vært en ordinær vaksine som ikke ble gitt ut i samband med en pandemi ville jeg veddet armen på at denne ikke hadde kommet på markedet veldig lenge.FredrikE24 skrev: 11 mar 2021, 17:48 Nå jobber jeg ikke i legemiddelindustrien, men det tas nok ingen snarveier. Nå jobber jeg på et prosjekt som har blitt gjennomført på rekordtid i prosjekteringen. Ikke fordi vi har hoppa over steg, men vært effektive og hatt lange dager når det har holdt på som verst. Hopper man over noe, eller slurver, kommer det og biter deg i ræva senere. Dette koster potensielt masse penger. Samme gjelder for legeindustrien.
Videre er det et slags månekappløp å komme ut på markedet først, og det gjør også sitt med fremdriften.
Husk også at man som verdensbefolkning blitt veldig mye bedre på å kommunisere.
Ting som før trengte studioer med bygging av skalamodeller og tekniske tegninger gjøres i BIM og samhandling gjøres på PCen.
Det gjør sitt med effektiviteten det også. Fageksperter fra alle verdenshjørner kan skape noe stort uten å møtes.
Jeg synes du burde sende dette gode rådet til helsemyndigheteneFredrikE24 skrev: 11 mar 2021, 19:47 Mye er gjort med blodfortynnende og støttestrømper, ellers å være litt i aktivitet og ikke sitte passiv hele dagen.
Nå er vel blodpropp noe som er ganske vanlig rundt om i verden uavhengig av vaksinen, så jeg synes uansett at du burde informere helsemyndigheteneFredrikE24 skrev: 12 mar 2021, 07:07 Det er ikke bevist at dette er grunnet noen Covid-19 vaksine. Så det er det ingen behov for.