Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av AJ »

Jajo82 skrev:Heisann
Mann på 34 år, bosatt i Sarpsborg.
Tok sertifikatet på tung sykkel i september 2016 etter mange års drømming om sykkel.
Min første sykkel var en Honda Vfr 800 '99 modell. Kjempe sykkel,men etter et par lengre turer nektet nakken meg den kjørestillingen vfr'en bøy på og det ble til at jeg byttet inn denne og har nå en kawasaki versys 1000 '13modell.
Ble ikke mange mila på denne før sesongen var ferdig,så forventningene er skyhøye til neste sesong.
Velkommen med første av mange innlegg, håper vi :) !
Ser spesielt fram til å høre mer om dine erfaringer med Versys'en neste sesong.
Husker jeg plantet ræven nedpå en slik på MC-messa og ble mildt sagt veldig overrasket over den behagelige salen og kjørestillingen.
Ble dessverre ingen testtur med sykkelen påfølgende sesong. Men kanskje i 2017?

Uansett, Versys er en interessant sykkel jeg gjerne kan tenke meg å bli bedre kjent med.

Jajo82
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022

Legg inn av Jajo82 »

AJ skrev:
Jajo82 skrev:Heisann
Mann på 34 år, bosatt i Sarpsborg.
Tok sertifikatet på tung sykkel i september 2016 etter mange års drømming om sykkel.
Min første sykkel var en Honda Vfr 800 '99 modell. Kjempe sykkel,men etter et par lengre turer nektet nakken meg den kjørestillingen vfr'en bøy på og det ble til at jeg byttet inn denne og har nå en kawasaki versys 1000 '13modell.
Ble ikke mange mila på denne før sesongen var ferdig,så forventningene er skyhøye til neste sesong.
Velkommen med første av mange innlegg, håper vi :) !
Ser spesielt fram til å høre mer om dine erfaringer med Versys'en neste sesong.
Husker jeg plantet ræven nedpå en slik på MC-messa og ble mildt sagt veldig overrasket over den behagelige salen og kjørestillingen.
Ble dessverre ingen testtur med sykkelen påfølgende sesong. Men kanskje i 2017?

Uansett, Versys er en interessant sykkel jeg gjerne kan tenke meg å bli bedre kjent med.

Tilbakemeldinger skal jeg med glede komme med når jeg har fått testet den ordentlig. Men de snaue 60 mila jeg rakk så er opplevelsen fantastisk enn så lenge. God sittestilling og en fantastisk sal( utfra mine begrensede erfaringer) slenger ved et bilde av "herligheten"
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Reodor
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 765 RS

Legg inn av Reodor »

Hei MC venner, jeg er en 48 åring fra Nittedal. Har hatt interesse for motorsykkel fra jeg var liten gutt, men som ung var det utdanning og dårlig økonomi som gjorde det vanskelig. Deretter var det husbygging, kone og barn som fikk prioritet. Med velsignelse fra fruen gikk jeg til innkjøp av en 2003 modell Suzuki SV 650s høsten 2014. I juni 2015 hadde jeg oppkjøring for klasse A og kunne stolt dra til jobb med min egen MC.

Valg av MC:
Ble forbikjørt av en Ducati 996 i en tunell for noen år siden og ble helt solgt av den gromme V-twin lyden når han ga jernet ut av tunellen. Så når jeg selv skulle kjøpe MC, så jeg først etter sportslige sykler med V-twin. Drømmesykkelen var Ducati 998, men siden jeg var uerfaren sjåfør og ikke ønsket å investere så mye, så falt valget på Suzuki SV 650s. Dette er en glimrende sykkel for meg som nybegynner. Den er lett, drar jevnt og godt fra 4000 til 11000 omdreininger. Sykkelen jeg kjøpte hadde Acrapovic titan anlegg og lyden er helt fantastisk. Det store problemet med sykkelen var at den var vanskelig å bremse med. Bremsehendelen føltes svampete og gaffelen var så myk at den bunnet ved hard bremsing. Heldigvis har SV 650 et veldig godt forum og har nesten kult status i USA og England. Der var det mange gode tips å få, så jeg byttet til stivere fjærer og emulatorer fra RaceTech. Dette sammen med ny og tykkere olje i gaffelen gjorde underverker for kjøreegenskapene. Byttet til stålomspunne bremseslanger fra HEL performance og det kurerte den «svampete» følelsen fra bremsehendelen.

Andre oppgraderinger:

Varmeholker fra Symtec. Takk for gode tips fra andre medlemmer her på forumet. Hårspray fungerte kjempefint ved montering :thumleft
ATRE: gjør at ECU kjører på samme program på de lavere girene som på høyre gir. Sykkelen fikk bedre gass respons og ble mye bedre å kjøre i saktegående trafikk på lave gir.

Fender extender: SV 650 er kjent for å få problemer med vann rundt tennpluggen på framre sylinder ved regnvær. Fender extender (skvetlapp i karbon fiber) hindrer at vannet fra framhjulet spruter opp til tennpluggen.

Tail tidy: Skiltholder som gjør at skiltet kan festes rett under baklykt og den store stygge bakskjermen kunne fjernes.

Dekk: Michelin Pilot Road4. Valgte disse dekkene siden jeg kjører til jobb i alle typer vær fra april/mai til oktober/november. Disse dekkene er veldig gode på våt asfalt og kommer fort opp i temperatur der de har godt grep. For meg er dette mye viktigere enn at de har litt dårligere grep under ideelle forhold.

Er praktisk anlagt og liker å jobbe i garasjen, så jeg har gjort alt selv med motorsykkelen. Nå i høst hadde jeg bl.a. ventiljustering og synkroniserte innpsprøytingen.

Synes også at sikkerhet er viktig, så jeg kjører nesten alltid med godt synlige farger (refleksvest) og forsøker å «lese» trafikken for å unngå å havne i farlige situasjoner. Nå når sesongen er over, ser jeg mye på videoer som kan hjelpe i å forbedre kjøreteknikken som «twist of the wrist 2». Gleder meg til å prøve det ut i praksis under kontrollerte omgivelser.

Er godt fornøyd med SV650, men før eller senere blir det ny sykkel. Da er det Triumph Street Triple R og Ducati 848 som står øverst på ønskelisten.
Triumph Street Triple 765RS
Suzuki SV650S

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Re: RE: Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av kjellv »

sfRoyal skrev:Tja, hei! Er en kar på 30 år, nettopp fyllt, som tok lappen for ett år siden. Bosatt i Trondheim.

Alltid vært interessert i MC, men aldri hatt midlene til å ta lappen og kjøpe sykkel. Når jeg fikk meg voksenjobb pratet jeg litt om MC-drømmen med kolleger, og det var flere som sa de hadde tenkt det samme, men ikke rakk å ta lappen før boliglån og barn satte drømmen på vent. For meg ble det da naturlig å få gjort det før det var for sent, noe jeg selvsagt ikke angrer på i etterkant!

Fikk lånt en Harley Sportster 1200 til litt småturer første sesong, som fungerte greit nok og fikk meg på noen fine turer, men fant fort ut at det ikke var veldig behagelig sykkel for fruen, uten sissy bar var det litt for skummelt. Kjøpte derfor i år en Honda Shadow 1100 1986mod, som har fungert supert hele året. Var på tur i snøføyk i april og kjørte totalt 4000km på Shadow'en før den ble solgt videre, fordi jeg tenkte jeg skulle spare til en bedre turmaskin over vinteren. Det gikk to uker før jeg forelsket meg i en 1998 VFR800, som står fint i garasjen og blir kost og klappet på en gang i mellom. Det er en lang vinter foran meg nå..

I år ble det turer til Sverige, Stokkøya og Fosen, Hitra, Stiklestad og noen titalls turer rundt Byneset (Trondheim), Orkanger og mye rundt i Byen. Til neste år blir det lengre turer, blant annet står atlanterhavsveien, vestkysten av Sverige og definitivt en ny tur til Stokkøya på kalenderen. I vinter blir det oppgradering av sko og kjørebukse :)
Hei og velkommen i forumet :-) Nye medlemmer liker vi, og nye medlemmer fra midtnorge liker i hvert fall jeg! Si fra da når du legger turen til Atlanterhavsveien så kanskje det passer at jeg slår følge et stykke. Dette er jo midt i sandkassa mi det!

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
Tore L
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro

Legg inn av Tore L »

Da kan jeg si litt om meg :vs
Er 59 model født i Fredrikstad og bosatt nå i Sarpsborg, noe som ikke er helt bra for en Fredrikstad gutt. :lol Er samboer med en sarpe jente på 26'ene året, har to egne jenter og to bonus jenter som alle har samme mor.
Jobbet 22 år som teknisk befal i forsvaret, og har nå 16 år som personellstyrer/planlegger i NSB. Tok MC lappen i 84, men sluttet å kjøre i 2001, da arbeid og unger tok mye tid og MC ble nedprioritert.
Fra 2007 ble det 911 og Porsche club Norge for alle penga, satt i styret i en periode og var veldig aktiv der i noen fine år.
Nå er ny MC snart på vei inn i garasjen og jeg ser fram til mange mil i 2017. :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

@Reodor:
Presentasjoner som din liker vi absolutt her inne :twothumbs: ! Også som første innlegg. Veldig bra!
Avstanden Nittedal og Lunner hvor jeg bor er jo bare noen få steinkast fra hverandre, så mulighetene for å treffe på hverandre i løpet av sesongen burde være gode :) .
Jeg freser ofte gjennom Nittedal, på både riksveien og ikke minst Gamleveien og Rauerskauveien på vei til familie i Fet og Aurskog-Høland og selfølgelig de faste handleturene til Sverige i Charlottenberg, Töcksfors, Årjäng og Torsby.
Flotte MCveier til alle disse plassene.
Handleturene annonseres gjerne i egen tråd her inne, så da er det bare å slenge seg med hvis man har lyst og tid :) .

@Tore L
Veldig hyggelig med presentasjon fra deg også. Og det blir artig å følge deg videre på veien tilbake til aktivt MC-liv og hvilken sykkel du ender opp med til sesongstarten.
Ditt distrikt blir blir garantert også oppsøkt i løpet av sesongen. Den blå-grønne veien fra Halden til Sverige er alltid en slager, så lenge man slipper å ligge bak en rekke av bobiler og trailere der de fineste svingene er... :8-[

Så er det bare å benytte anledningen til å oppfordre andre nye og gamle medlemmer her inne til gjøre det samme, komme med en kort eller lang presentasjon av deg selv, om du ikke har gjort det før :thumleft .

Brukeravatar
E-strom
Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
Kontakt:

Legg inn av E-strom »

sfRoyal skrev:Tja, hei! Er en kar på 30 år, nettopp fyllt, som tok lappen for ett år siden. Bosatt i Trondheim.

Alltid vært interessert i MC, men aldri hatt midlene til å ta lappen og kjøpe sykkel. Når jeg fikk meg voksenjobb pratet jeg litt om MC-drømmen med kolleger, og det var flere som sa de hadde tenkt det samme, men ikke rakk å ta lappen før boliglån og barn satte drømmen på vent. For meg ble det da naturlig å få gjort det før det var for sent, noe jeg selvsagt ikke angrer på i etterkant!

Fikk lånt en Harley Sportster 1200 til litt småturer første sesong, som fungerte greit nok og fikk meg på noen fine turer, men fant fort ut at det ikke var veldig behagelig sykkel for fruen, uten sissy bar var det litt for skummelt. Kjøpte derfor i år en Honda Shadow 1100 1986mod, som har fungert supert hele året. Var på tur i snøføyk i april og kjørte totalt 4000km på Shadow'en før den ble solgt videre, fordi jeg tenkte jeg skulle spare til en bedre turmaskin over vinteren. Det gikk to uker før jeg forelsket meg i en 1998 VFR800, som står fint i garasjen og blir kost og klappet på en gang i mellom. Det er en lang vinter foran meg nå..

I år ble det turer til Sverige, Stokkøya og Fosen, Hitra, Stiklestad og noen titalls turer rundt Byneset (Trondheim), Orkanger og mye rundt i Byen. Til neste år blir det lengre turer, blant annet står atlanterhavsveien, vestkysten av Sverige og definitivt en ny tur til Stokkøya på kalenderen. I vinter blir det oppgradering av sko og kjørebukse :)
Hei! Kjente igjen sykkelen din fra en tidligere postering - artig å se den igjen. Har kjørt mange turer med sykkelens tidligere eier, og hvis du vil ha selskap på ettermiddags-/kveldsturer i Trondheimsområdet må du bare sende en PM. Av turmålene dine kan jeg bekrefte at Atlanterhavsveien og Svensk vestkyst (Bohuslän) er førsteklasses turmål.
Stokkøya har jeg av en eller annen (umulig) grunn ikke kommet meg ut på ennå, så der har du plantet ett turmål :mc2
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

kett'l
Motorsykkelen din: BMW R1200GS Rallye

Legg inn av kett'l »

Hei og Godt Nytt År !.
Jeg er en 45 år gammel mann fra Stjørdal (opprinnelig fra Sunnmøre). Fikk endelig tid til å ta motorsykkel lappen til Klasse A i Mai Juni 2016, så forholdsvis fersk. Fikk mange fine turer fra Stjørdal - Molde - Ålesund t/r gjennom jobb og fritid i år. Totalt fikk jeg vel ca. 10.000 km.

Valgte en Yamaha MT-09 Tracer som virker fornuftig både i forhold til bruk og lommebok.

Har meldt meg inn i NAF-MC og håper å få mange MC venner som blir med på tur fremover.

Jeg ser fram til mange mil i 2017 :twothumbs:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Tracer900 skrev: Jeg ser fram til mange mil i 2017 :twothumbs:
Hei :vs !
Og velkommen som første nyregistrerte bruker her på MCsiden i det nye året. Det synes vi er veldig hyggelig :twothumbs: !

Gratulerer med flott sykkel, som jeg er sikker på vi kommer til å se mange av i 2017 sesongen. Et klokt og fornuftig MC-valg :thumleft .

Ønsker deg et godt og trygt nytt MC-år med mye kjøreglede og nye kjørevenner!

Brukeravatar
kvase
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Kontakt:

Legg inn av kvase »

Etter en stund her så ser jeg det slik at jeg ikke passer inn her - Fortsetter å være en utenfor da det er lettere .- kjører heller på sidelinja å studerer alle de som er vellykka.-
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
gsx750_80
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Kontakt:

Legg inn av gsx750_80 »

kvase. skrev:Etter en stund her så ser jeg det slik at jeg ikke passer inn her - Fortsetter å være en utenfor da det er lettere .- kjører heller på sidelinja å studerer alle de som er vellykka.-
Blir kjedelig om vi alle er like, så jeg håper evt opphold på sidelinja blir kortest mulig..
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

kvase. skrev:Etter en stund her så ser jeg det slik at jeg ikke passer inn her - Fortsetter å være en utenfor da det er lettere .- kjører heller på sidelinja å studerer alle de som er vellykka.-
Hvorfor passer du ikke inn tror du?

Vi har vel alle den mer eller mindre samme interessen her inne så er det noe sted du bær passe inn så er det vel her?

Alltid artig med nye medlemmer. Så vidt jeg kan se så har det vært en opptur her inne med tanke på nyregistreringer av medlemmer og det er jo positivt :twothumbs:

Clockwork
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder M800

Legg inn av Clockwork »

Nei, nei kvase. DU er ikke utenfor her inne. Er man på to hjul er man vel helt innafor ? Ingen er perfekte. Alle har et eller annet skrammel å dra på.

Så kom jeg på at jeg ikke har presentert meg selv i det hele tatt, jeg har bare brast inn i diskusjonene her inne ( med en tuba). Men sånn er jeg, og sånn er det :roll

Her kommer en slags introduksjon i en ekstremt kort versjon:
Hardtarbeidende småbarnsfar, samboer og tøffelsliter, arbeider i Oslo og bor helt sør i Akershus.
Et tilfeldig yrkesvalg etter en lang periode i forsvaret, komplett med utenlandstjeneste (og tilhørende plusser og minuser.)

Fant plutselig ut at jeg ville begynne å kjøre, og har ikke angret siden. Finnes ingen bedre måte å flytte seg på.

Liker siden, liker at forumet lever selv utenfor sesongen, og trives med variasjonen av sykler folk kjører her.

Brukeravatar
Stian87
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016

Legg inn av Stian87 »

Hei,

Jeg er en 29 år gammel mann fra Oslo som nå bor i Ski. Jeg har forsåvidt alltid hatt en interesse for MC, men etter at jeg flyttet ut fra byen og fikk unge og stasjonsvogn fant jeg ut at det var på tide å få seg lapp og sykkel før man ble pappa på nytt. Sykkelen ble en Ducati Monster 821 som kom i juni, den stod og glodde på meg til jeg fikk sumla meg til lappen akkuratt i tide for togstreiken :thumleft

Jeg jobber i Oslo der jeg har parkering til motorsykkel så kommer nok til å bruke den først og fremst til pendling. Jeg jobber som juridisk rådgiver for departementene og har litt ugunstige arbeidstider som ikke alltid passer med togtidene. Motorsykkel passer således meget godt med min arbeidstid :D

Desverre fikk jeg kun kjørt i oktober, så jeg ser veldig frem til å kunne ta frem sykkelen igjen, forhåpentligvis i mars :eh og gleder meg spesielt til å kjøre MC når det er varmere enn -2 ute og uten tåke og mørkt :knegg
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

@Stian87:
Se der, ja! Du har jo vært en registrert bruker her inne noen måneder, mer enn et år, om jeg ikke husker feil?
Derfor veldig bra med en presentasjon :thumleft .

Jeg oppfordrer gjerne flere til å gjøre det samme. Finnes ikke farlig, folkens :crazy: !
Eneste du risikerer er å bli kjent med nye venner du ikke visste du hadde :D .

Brukeravatar
Stian87
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016

Legg inn av Stian87 »

AJ skrev:@Stian87:
Se der, ja! Du har jo vært en registrert bruker her inne noen måneder, mer enn et år, om jeg ikke husker feil? .
Stemmer det :redface så denne først nå morsomt å bli litt bedre kjent med folk
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Fosser
Motorsykkelen din: Bmw R 1200 GS 2017

Legg inn av Fosser »

Hei mc venner.
Jeg er en 51 åring bosatt i Aurskog - Høland men født og oppvokst i Oslo. Gikk lei av by`n og har ikke angret siden. Tok opp mc kjøring på nytt her ute først som pendler kjøring til Oslo med en Yamaha xt 600 Tenere, noe som ga mersmak til tusen, ble med kollegaer fra jobben på flere vestlandsturer (vi er 10 på jobben som kjører mc :thumleft ) kjøpte en 95" Yamaha 750 super tenere i 2011 som jeg hadde en del tull med.
På sensommeren 2013 ble det etter diverse testkjøring av bruk sykler kjøpt en 2007 bmw r 1200 gs og den har jeg vært kjempe fornøyd med og rullet ca 60000km siden den ble min.
Jeg åpner mc sesongen hvert år med et sikkerhetskurs på rudskogen sammen med gutta på jobben, det syns jeg er vel anvendte penger.
En fin dag på banen med sving trening og bremsetesting og ikke minst frikjøringen utpå dagen :twothumbs: .
I 2014 og 15 ble det europaturer med kompiser, og jeg må innrømme at alpene er jeg ikke ferdig med.
Jeg bor alene nå men har en datter og to barnebarn som prøver å holde meg litt i øra :lol
Som skiftarbeider har jeg en del fri som brukes på mc kjøring. Jeg skal følge med her på forumet når folk annonserer sin turmål

Det var vel det tenker jeg :scratch
Skal bli gøy å treffe dere rundt omkring :vs

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Da får jeg som førstemann ønske deg velkommen hit :prf
Skiftarbeider ?
Jobber med hva og hvor ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Velkommen hit Fosser
Som Nordvestlending synes jeg det er spesielt trivelig å se at du spesielt nevner Vestlandsturer :thumleft Selv bor jeg med turistmagneter som Atlanterhavsveien, Trollveggen, Trollstigen, Geiranger, Eikesdal (Aursjøveien) innenfor dagstur/kveldstur hjemmefra. Håper på anledning å treffe deg på noen av disse stedene da :yeyeye
Opprett gjerne din egen blogg her inne så snart som mulig. Dette har vist seg å være meget rasktvoksende tråder, med stort engasjement av mange. Pøs på med bilder av både sykler og turer. Start med begynnelsen, bilder av de to første syklene dine også.. :twothumbs:

Brukeravatar
Zettexx
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.

Legg inn av Zettexx »

:thumleft :prf
Heia kvase!

Mitt inntrykk..(har periodevis fulgt med et par år uten annet enn tilfeldig aktivitet før det siste) er at noen kanskje ikke helt finner seg til rette med å legge ut sine meninger.

"Min mening" er at det er ubegrunnet, for de fleste.

Tonen her er relativt høflig og voksent, i motsetning til noen andre steder.

Med adresse Arendal, har du nok møtt min Spahettiræser som jeg har kjørt 150.000 km de siste årene, det meste på veier i det området. Jeg er den ensomme ulv (som drepte en elg i sept) fordi ingen andre ( som jeg treffer) orker mine kjørestrekninger.

Da jeg ikke søker generell sosial mc kontakt...er dette blant de få stedene jeg blir motorsyklist, :crazy: dersom en ser bort fra noen få fellesturer fra Harebakken hvert år for å vise at jeg lever.

I min alder er det meste sagt og gjentatt alt for mange ganger...så all praten sliter meg ut. Kjøregjengen er så hyggelig at jeg gjerne vil gi positivt bidrag...men velger som oftest 15-20 mil ekstra. Ikke er jeg spennende å snakke med heller. Livet mitt består av jobb, søvn...og noen mil på mc. That's it. Hater sport på tv, aner ikke hvem som er verdensmester i noe som helst, helsa forbyr jogging, jobben utelukker overdreven Harry Handel og syntes det er bortkastet tid å spise på dagsturer på mindre enn 10 timer. Altså ganske kjedelig og så kjedelig at jeg selv sovner under opplistingen.

Men, hvis du er "less talk, more action" type, som liker en tur rundt Setesdalen og Dalen uten annet enn bensinpauser som søndagstur...kanskje jeg da har funnet turfolk. Holder meg stort sett til fast dekke. Grus ok, men da går det sent.

Ellers 65 år i full jobb, uten å ta ut pensjon. Fruen vil ikke på mc, men voksen datter er alltid med på langturer. Helsa forbyr lange turer over flere dager alene, da kroppen ikke vil bære bagasjen. Har fått kubikk og HK syken på mine gamle dager. Har satt grensen ved 1000ccm, men The Sky is the Limit for HK. Elsker lurium gadgets som viser seg å være ren humbug.

Etter overgang til Kawasaki har jeg vurdert å bytte signatur til Nagasaki....hvis den er ledig. Det passer. Kun få dager etter overgang, ble det et himla smell og er nettopp friskmeldt for kjøring etter mer enn 3 måneder.

Mvh
Spaghettiræser/Nagasaki

Brukeravatar
Fosser

Legg inn av Fosser »

Jompa skrev:Da får jeg som førstemann ønske deg velkommen hit :prf
Skiftarbeider ?
Jobber med hva og hvor ?
Hei Jompa
Jeg jobber med fjernvarme i Oslo. Sitter på driftssentralen og kjører anlegget. Jobben passer meg utmerket. Mye å gjøre om vinteren, stille og rolig om sommeren , lett å få fri. Jeg har ingen spesielle vinter hobbyer så da kan jeg jobbe mye for å få mer fritid om sommeren til mc turer :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Jeg ønsker deg velkommen hit til MCsiden.no, jeg også, Fosser :vs

Regner med at du bor i Fosser i Høland ;) .
Kona har slekt der ute og det hender vi tar oss en MC-tur i området.
Så kanskje veiene våre krysses i løpet av sesongen?

Brukeravatar
Fosser

Legg inn av Fosser »

kjellv skrev:Velkommen hit Fosser
Som Nordvestlending synes jeg det er spesielt trivelig å se at du spesielt nevner Vestlandsturer :thumleft Selv bor jeg med turistmagneter som Atlanterhavsveien, Trollveggen, Trollstigen, Geiranger, Eikesdal (Aursjøveien) innenfor dagstur/kveldstur hjemmefra. Håper på anledning å treffe deg på noen av disse stedene da :yeyeye
Opprett gjerne din egen blogg her inne så snart som mulig. Dette har vist seg å være meget rasktvoksende tråder, med stort engasjement av mange. Pøs på med bilder av både sykler og turer. Start med begynnelsen, bilder av de to første syklene dine også.. :twothumbs:
Hei Kjelv
Vestlandet har en spesiell plass i hjerte mitt, jeg storkoser meg på de turene. De stedene du nevner besøker jeg omtrent årlig. havner som regel på campingen i Åndalsnes på de turene. Jeg skal legge ut her før jeg drar neste gang så bør vi klare å få til et møte :D
Tror det var Vestlandet som fikk meg til å kjøre alpene og ned til Middelhavet i 2014 og 15, fantastiske turer til steder jeg ikke er ferdig med enda. Er i gang med planlegging av 2017 europatur nå :twothumbs:
Jeg er ikke like sikker på bloggen du nevner men jeg skal tenke på det, jeg er litt rotete med bilder og film fra turene så jeg har en stor rydde jobb der :redface
Skal se hva jeg får til :prf

Brukeravatar
Fosser

Legg inn av Fosser »

AJ skrev:Jeg ønsker deg velkommen hit til MCsiden.no, jeg også, Fosser :vs

Regner med at du bor i Fosser i Høland ;) .
Kona har slekt der ute og det hender vi tar oss en MC-tur i området.
Så kanskje veiene våre krysses i løpet av sesongen?
Hei AJ
Stemmer det, bor på Fosser :thumleft da burde vi klare en harrytur og en kaffe på Tucksfors sluse kafe. Et fint sted å ta en rast og skravle litt :prf
Ser frem til våren :mc1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Fosser skrev: Hei AJ
Stemmer det, bor på Fosser :thumleft da burde vi klare en harrytur og en kaffe på Tucksfors sluse kafe. Et fint sted å ta en rast og skravle litt :prf
Ser frem til våren :mc1
Fin tur til Töcksfors/Årjäng (om Systembolaget er målet... ;) ) fra Bjørkelangen over Set-, Røm- og Østervallsskog :prf

https://goo.gl/maps/6XmYovfDrZs

Kan fort hende jeg slenger ut en melding i denne tråden når svenskehandel er på agendaen :P

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=312453#p312453

Svar