The Tob
Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Kouba s49
Æsj, litt for sen med Tec'en. Var blitt litt striper på ene siden. Tsk tsk .. Får trøste meg med at det nok blir flere 

Hehe, det var det jeg fryktet..TBI81 skrev:Æsj, litt for sen med Tec'en. Var blitt litt striper på ene siden. Tsk tsk .. Får trøste meg med at det nok blir flere
De første ripene er alltid de verste!
Heldigvis er det en røff brukssykkel

Jo flere riper jo letter blir den vel å bruke i regn, grus og vinter. Alltids en trøst 
Litt spent på touringegenskapene. Har jo lyst å dra med meg en sovepose og ta turen på "vidda". Fulgte med noen "grab rails" for å feste bakpå. De må jo være bra å bruke til å strappe fast en vanntettpose etter hvert
Alu-kofferter blir litt drøyt .. men hadde vært kult nok (men bedre på enduro).

Litt spent på touringegenskapene. Har jo lyst å dra med meg en sovepose og ta turen på "vidda". Fulgte med noen "grab rails" for å feste bakpå. De må jo være bra å bruke til å strappe fast en vanntettpose etter hvert

Alu-kofferter blir litt drøyt .. men hadde vært kult nok (men bedre på enduro).
Tror jaggu det er på tide med 1000km service i morra!

Førstegangservice gjennomført, grab rails montert og tenning satt til advanced (performance). Nu blev alt så meget bettre

Det blir en slik en på tunet etterhvert!
-
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. BRAAP!
Når det gjelder bagasje så har jeg vurdert en slik en http://giantloopmoto.com/products/great ... saddlebag/" onclick="window.open(this.href);return false;
Har sett litt på de gigantiske loopene. Ser jo bra ut, men må jo ha heat sheald. Men det må man vel om man skal få med seg noen liter på sen slik sykkel :-)JLafton skrev:Når det gjelder bagasje så har jeg vurdert en slik en http://giantloopmoto.com/products/great ... saddlebag/" onclick="window.open(this.href);return false;
Oppdaget forresten på slump i går at jeg kan slå av ABS helt. Dette var visst ikke mulig fra fabrikk på tidligere modeller. Hadde jo vurdert sånn dongle for å ha muligheten til å dele ABS'en - aktiv foran og av bak, men usikker på om jeg orker det nå
Viste seg jo at det til og med stod i manualen (selv om det en annen plass i manualen stod at "knapp 3 har ingen funksjon")
De var ikke klar over dette hos forhandler så dette må være fra årets :-)

Viste seg jo at det til og med stod i manualen (selv om det en annen plass i manualen stod at "knapp 3 har ingen funksjon")

De var ikke klar over dette hos forhandler så dette må være fra årets :-)
R&G eksosbeskytter på plass. Ikke supersexy, men bedre enn de andre pølsene som selges ..

-
Heat shield følger med når man kjøper saddlebag, men på KTM 690 Enduro/SMC ser det ikke ut som man trenger å bruke den, vertfall det jeg har sett av bilder.
Mulig du har rett. Rart de selger med da. Her feks ser det jo ut som loopen er veldig langt fram igrunn. hmm

Men heat shield er kanskje like mye for plasten?

Må søke litt på dette ..

Må søke litt på dette ..
Sist redigert av TBI81 den 25 mai 2015, 20:30, redigert 1 gang totalt.
Gikk for enda en klassiker. WP merker på demperene.

Og dette er hvorfor jeg har bestemt meg for å ha i DB-dödaren på langturer (I know ..
)
[video]https://www.youtube.com/watch?v=XVNCg8WVX2Q[/video]

Og dette er hvorfor jeg har bestemt meg for å ha i DB-dödaren på langturer (I know ..

[video]https://www.youtube.com/watch?v=XVNCg8WVX2Q[/video]
Skulle egentlig opp til Etne i dag for å se om det lot seg gjøre å kjøre en gammel anleggsvei rundt Krokavatnet (noen som vet?), men kapitulerte i Ølen da det ble syndeflod. Bjoa rundt ble mye hyggeligere, selv om det ble vått det også. Og nå skinner sola .. Burde ventet et par timer gitt. Greit vær å tørke klær å sko i i alle fall
Vått i Ølen

Enda våtere i Etne ser det ut til ..

Kaia i Utbjoa

Vått i Ølen

Enda våtere i Etne ser det ut til ..

Kaia i Utbjoa

-
Dem sender den vel med siden den kan brukes på mange forskjellige sykler. Så kan man selv se om den må brukes.
- Sprint
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Bjoa rundt er jo en flott tur det.Har kjørt den 2 ganger i år 

For livets glade gutter går solen aldri ned.
Fin liten rundtur. Hadde tenkt å ta rundt Skånevik først, men pinglet ut pga syndefloden..
Vet du om dette er en åpen vei?
Ser UT har den som turforslag, så regner med den er sperret/innkjøring forbudt. Gammel anleggsvei.
Vet du om dette er en åpen vei?
Ser UT har den som turforslag, så regner med den er sperret/innkjøring forbudt. Gammel anleggsvei.
- Voodoodoo
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Hva pokker rører du rundt nedi der etter.. Ække du Trønder?
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Er egentlig Nordlænding, Voodoo. Har bodd noen år i Trondheeeim, så litt trønder er jeg kanskje blitt.. Men nå er det vestland, vestland det går i nå :-)
- Sprint
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Anleggsveien pleier å være stengt med kjetting,men det hende de glemmer å stenge.Det er jo noen år siden jeg var der 

For livets glade gutter går solen aldri ned.
Så du har kjørt rundt den, Sprint? Bra tur?
Vet de driver å ruster opp veiene der. De skal utbedre noen demninger eller noe, så det er sikkert noe arbeid der om dagen.
Vet de driver å ruster opp veiene der. De skal utbedre noen demninger eller noe, så det er sikkert noe arbeid der om dagen.
- Busa Trond
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Med 690 og asfalt lisser må Fv40 Orradalen være ok. Sikkert kjøre 10-20 turer der uten å kjede deg 

Ikke prøvd den med 690en enda. Finfin uansett sykkel, men regner med den får en ny dimensjon neste tur. Herlige svinger opp der 

Tysnes rundt idag! Herlige motardveier ut Rekstern altså. Smalt og dårlig dekke og flusst med hårnåler og bakketopper

Fikk en ett litt kjedelig "tilbud" i en venstre-hårnål i relativt lav hastighet (50-60). Framhjulet glapp med relativt kraftig nedlegg, berget heldigvis med foten, men det satte en støkk i meg noen km.

Strip-away!

Og OM framhjulet er lett på disse motardene