Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av poulet_cavalier »

LordShaft skrev:Dette er faen meg så flaut at det blir på grensen til en parodi hele greien.

http://mobil.ba.no/Hordalandspolitiet_f ... 27817.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Udugelighet i kommune og stat får ingen konsekvenser. Galskapen får fortsette og hvilken lærdom skal vi ta av dette? Det er jo det de sier gang på gang? Vi skal sette oss ned å evaluere og finne ut hva som ble gjort og ikke gjort... foten i ræven er det visst helt umulig å få i dag

Note 4
Ansvarsfordeling i det offentlige er enkel. Man deler ansvaret i to slik at det blir 1% ansvar på hver ;-)
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av LordShaft »

Jeg forstår bare ikke hvordan det er mulig at en kan ha så sterkt stillingsvern? Er det jeg som er tjukk i hodet å helt opplagt ikke forstår noe elementert her? :scratch

Note 4

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av 45316 »

Må også gå på lovverket da det henvises til foreldelse.

Får bare håpe noen har samvittighet til å ta ansvar og gå!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38204
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av AJ »

Ukritisk plassering av trafikkskilt medvirkende årsak til dødsulykke?
Relevant spørsmål i lys av denne saken?:
http://www.ringblad.no/Bildrapsd_mt_kre ... 41036.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ny rapport synes å avsløre flere ulykkesfeller som denne.
På tide med fokus på dette.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av SuperMorten »

LordShaft skrev:Jeg forstår bare ikke hvordan det er mulig at en kan ha så sterkt stillingsvern? Er det jeg som er tjukk i hodet å helt opplagt ikke forstår noe elementert her? :scratch

Note 4
Det blir litt som etterspillet etter 22/7. Jens Stoltenberg sitter på tv og tar på seg ansvaret. I andre land hvor ledere tar på seg skylden for noe som gikk galt, tar de sin hatt og går. I Norge gjør man ikke sånt. Man tar på seg skylden og sier unnskyld, folk tilgir, og man kan fortsette å gjøre feil.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

ZZR-Erling

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av ZZR-Erling »

Tro om de fortsatt vil ha han i Kyrksæterøra???

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/mull ... /23403441/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av RuneMC »

Ad trafikkskilt / UAG-rapporter
Hmm, hvis skiltingen var som vist på gatevisning i Google maps så synes jeg ikke bilisten har vært aktsom nok. Ganske så oversiktlig her...https://goo.gl/maps/bF7wx

Stusset også på et par saker ifjor som gjør at jeg stiller spørsmål ved hvor stor ansvarsfraskrivelse sjåføren skal kunne ha når de kjører utenfor veien og mister kontroll :-k
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/vegv ... /23372742/" onclick="window.open(this.href);return false;
UAG-rapportene burde ha vært med fra starten for all del, men kanskje pendelen har svingt litt for langt og rapportene vektlegges for mye?

Man bør ta debatten om hvor grensen mellom sjåførens og det offentliges ansvar går. Personlig ville jeg ikke frikjent noen av disse sjåførene.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av LordShaft »

SuperMorten skrev:blir litt som etterspillet etter 22/7. Jens Stoltenberg sitter på tv og tar på seg ansvaret. I andre land hvor ledere tar på seg skylden for noe som gikk galt, tar de sin hatt og går. I Norge gjør man ikke sånt. Man tar på seg skylden og sier unnskyld, folk tilgir, og man kan fortsette å gjøre feil.
Ja dette er så provoserende at jeg kjenner det koker litt når jeg leser det. Ledere i norge eier jo faen ikke skam eller yrkesstolthet!! Hadde jeg drete i egen hage, så skulle jeg faen vært mann nok til å innrømme det, ta hatten min, å la andre med bedre eller annen kompetanse sleppe til!


Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Orion »

Synes det er morsomt å følge med på UFC.

En av de aller største på jentefronten er Ronda Rousey. Hun sloss igjen i natt, og må si jeg koste meg med kampen. Lastet den ned, så fikk med hele oppkjøringen osv. Dog, her får du hvordan det gikk...

Hvis du ikke har hørt om henne før, anbefaler jeg å se denne fra 05:34-09:20 først.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=uIBoXlbfLi8[/video]

Her er link til nattas kamp:

https://www.youtube.com/watch?v=oSbvMWTSCsg" onclick="window.open(this.href);return false;
Sist redigert av Orion den 01 mar 2015, 15:00, redigert 1 gang totalt.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av LordShaft »

Jeg følger med på UFC....å slik som dette er RØDT KORT!!! Nå skal du være jævlig glad for at jeg fikk sett kampen i natt, og ikke kom inn her å fikk denne i trynet. De fleste kamper pleier jeg å se i opptakk søndags kveld... :thumleft

Så en note til neste gang.... Ikke legg ut slik informasjon på søndagene. Vent heller en dag eller advar om spoiler først.

Jeg driver selv å trener mma.... og UFC er fantastisk å se på. Veldig mange mener det er en alt for brutal sport, men det går jo an å diskutere en annen plass.

Ronda er bare helt fantastisk. Skulle ønske jeg hadde samme judo kunnskapene som hun. Hun tar jo faktisk de fleste mannfolk også på submissions. De har ikke sjangs. Selv om de er dobbelt så sterk som hun.

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Orion »

LordShaft skrev:Ikke legg ut slik informasjon på søndagene. Vent heller en dag eller advar om spoiler først.
Haha, du har selvfølgelig rett. Beklager, tenkte meg ikke om :P :p

Har endra innlegget nå, med link til kampen istedenfor. Vet ikke hvordan det vises på mobil/nettbrett men på PC synes hvertfall ikke resultatet.
LordShaft skrev:Ronda er bare helt fantastisk. Skulle ønske jeg hadde samme judo kunnskapene som hun. Hun tar jo faktisk de fleste mannfolk også på submissions. De har ikke sjangs. Selv om de er dobbelt så sterk som hun.

Jeg driver selv å trener mma.... og UFC er fantastisk å se på. Veldig mange mener det er en alt for brutal sport, men det går jo an å diskutere en annen plass.
Må si meg enig i det. Trener MMA selv i perioder, så gjerne derfor interessen er der. Hun har også spilt i et par Hollywood-filmer, og tror ikke det blir det siste vi ser av henne på den fronten. Siste filmen var Entourage, med premiere til sommeren.

http://www.imdb.com/name/nm3313925/?ref_=nv_sr_1

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av LordShaft »

Har du sett bikini swimsuit bildene hun har lagt ut på instagram kontoen sin :love

Jeg tror nok vi kommer til å se langt mere til henne i filmer osv. Det er ikke en sport du blir gammel i, av flere grunner. Mange gir seg på topp pga inntektene fra sponsorer osv. Gir du deg etter å ha tapt en del avgjørdende kamper kan du tape sinnsyke summer.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av KawaJens »

Ku.! :orefk
Skulle se den når eg kommer hem fra jobb. Ikke åpnet fjøboka eller lest nyheter. Tenkte Mcsiden skulle vere trygge meeen næhei :[-( ;-)
Ikke overaskandes at hu vant på en armbar.

Har vurdert å fere til Krakow for å se Cro Cop og Gonzaga. Noen andre som skal?

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av KawaJens »

LordShaft skrev:Har du sett bikini swimsuit bildene hun har lagt ut på instagram kontoen sin :love

Jeg tror nok vi kommer til å se langt mere til henne i filmer osv. Det er ikke en sport du blir gammel i, av flere grunner. Mange gir seg på topp pga inntektene fra sponsorer osv. Gir du deg etter å ha tapt en del avgjørdende kamper kan du tape sinnsyke summer.
Nei gud bedre meg. Er nok talentløse MMA stjerner i filmbransjen fra før av. Ikke noke filmer eg komer til å se.

Svar