Bikerdude73 Sesongstart :-)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Bikerdude73. Rare ideer nå vinterstid..

Legg inn av 45316 »

Stå på!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Rare ideer nå vinterstid..

Legg inn av bikerdude73 »

Jeg kom på at jeg faktisk hadde et lettere tilslag av Ducati feber her en dag. Men det var kun det og kjøpe en luftkjølt ducati 90 graders V-twin motor av alle ting.
Hva jeg evnt skulle gjøre med den har jeg ikke peiling på.

Ducati klubben har jo slike trackdays flere ganger i løpet av året og der må syklene ha Ducati motor. ;-)

Jeg har ikke kunnskap til og bygge min egen ramme. Men kanskje det finnes noe slikt tilbud gjennom de kjente ramme-merkene??

Tror faktisk jeg heller ville hatt en Yamaha TRX 850 igjen før en Ducati 900SS for eks. Jeg syns det er en bedre sykkel og skal ikke mye til for og gjøre den enda bedre. :-)
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Bikerdude73. Rare ideer nå vinterstid..

Legg inn av SuperMorten »

Men Boble er vel ikke noe billigbil..? En gammel V8er er mye billigere :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Rare ideer nå vinterstid..

Legg inn av bikerdude73 »

Er vel rullende prosjekt evnt som ligger i tankene mine.

Så en fin boble med en mye nytt på karroseriet. Lite brukt for ca 10-15.000kr.

V8 Amcars ligger på alt mellom 10-30.000kr for et prosjekt eller en eu-godkjent bruksbil.

Er noe med den V8'er lyden som er megagromt! :yeyeye

Siden jeg trapper ned medisiner nå så opplever jeg svimmelhet. Og hvis dette ikke går bort så kan det tenkes at FZR400 kan bli byttet i veteranbil. :-k

Men hvis svimmelheten er noe som gir seg så vil jeg nok teste Fighteren først. Er jo turtallsmaskin av rang!! :D
Kjørte den bare noen få mil ifjor men det var kjempegøy!! Cafe Raceren har jo en helt annen personlighet, men kan aldri selges! :prf

Et annet problem er angsten min som jo vil øke. Har ikke kjent skikkelig på den siden ca år 2000.
Får håpe jeg klarer og kjøre MC alikevel når den nå vil komme sterkt tilbake.
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bikerdude73. Rare ideer nå vinterstid..

Legg inn av LordShaft »

Hadde en boble selv jeg i min ungdom... helt original 1300 med litt rust på eksosanlegget. Dessverre var denne et MARERITT på vinteren, den gang hadde jeg bare råd til en bil.... så måtte kvitte meg med den da jeg var avhengig av bil i læretiden min.

Den gang, var det aldri mangel på deler, den var jo fortsatt i produksjon over dammen. Men hvordan er dette i dag? Hvordan er det med deletilgang? Du skal vel ha dette som et prosjekt å sette den i stand?

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Rare ideer nå vinterstid..

Legg inn av bikerdude73 »

Hvis det blir kjøp av veteranbil. Boble, V8 amcar eller annet så blir det for kosen sin skyld. Med andre ord ikke vinterbil.

Mekking kommer inn under kos syns jeg hvertfall til tider når en prøver og forbedre kjøretøyet sitt.

Har jo garasje nå så håper at det vil bli hyggelige stunder der ute. ;-)

VW boble virker det som det ikke er noe problem med hvertfall brukte deler.
Disse ble jo produsert i Brazil lenge etter de ble avsluttet andre plasser mener jeg.

Jeg er ikke så mekanisk anlagt av meg men liker og fjerne rust og fikse det klart til lakk selv.
Men en lærer jo av og fikle med ting. Og en finner jo alt av info på nettet nå med tanke på fiksing av div og kjøp av deler og slikt.

En finner nok forum også for hver bil som finnes og der kan nok folk hjelpe. :prf

Jeg er jo heller ikke en slik purist som vil ha alt orginalt. Helst motsatt retning for meg.
Jeg vil gjerne få bedre bremser, ytelse og slikt.
Hvis jeg for eks finner noe som ikke ser så bra ut så blir det nok mattsvart i farge til jeg evnt får tid og cash til noe bedre.

Mattsvart er jo ganske "mafia" og kan se veldig kult ut det også. :D
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Bikerdude73. Rare ideer nå vinterstid..

Legg inn av SuperMorten »

I 1988 kjøpte jeg en 1964 modell Boble, 1200. Mener det var 36 hk. Maxfart var 90, men det forutsatte medvind, nedoverbakke og sola i ryggen :knegg At jeg kunne være så dum at jeg solgte den.. Solgte den året etter for 3000,-
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bikerdude73. Rare ideer nå vinterstid..

Legg inn av LordShaft »

om jeg ikke husker feil, stoppet produksjon av boblen i 2003 i brazil, arrester meg gjerne. Dette betyr nok at det finnes lager med diverse deler osv. Klart en handyman kan nok lage noen deler selv. Uansett så er boblen en enkel konstruksjon og lett å skru på. Jeg hadde definitivt satt boble høyt på listen over kose prosjekt. Får du en boble som du ikke horer til med for mye skjermbredding og breie dekk (fælt i mine øyner) så får du en klassiker jeg gjerne skulle hatt selv. Å den lyden, herregud den lyden. får tilbake gode minner :prf

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bikerdude73. Rare ideer nå vinterstid..

Legg inn av LordShaft »

SuperMorten skrev:I 1988 kjøpte jeg en 1964 modell Boble, 1200. Mener det var 36 hk. Maxfart var 90, men det forutsatte medvind, nedoverbakke og sola i ryggen :knegg At jeg kunne være så dum at jeg solgte den.. Solgte den året etter for 3000,-
Det er lett å angre seg i ettertid, men uten mulighet for å lagre den innendørs, plassmangel osv så forstår jeg at slike gjenstander må vike. Hadde bare mine foreldre hatt en stor gammel gård, men masse låveplass. Da er det flere ting jeg skulle tatt vare på :knegg

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Rare ideer nå vinterstid..

Legg inn av bikerdude73 »

SuperMorten skrev:I 1988 kjøpte jeg en 1964 modell Boble, 1200. Mener det var 36 hk. Maxfart var 90, men det forutsatte medvind, nedoverbakke og sola i ryggen :knegg At jeg kunne være så dum at jeg solgte den.. Solgte den året etter for 3000,-
Vel alt kan jo trimmes. Og montere turbo for eks på gammel bil kan jo være kult.
Og er bilen gammel nok så kan en gjøre mye før statsmakten har noe grunn til og klage. ;-)

Men dette er muligens litt vel mye?

[video]https://www.youtube.com/watch?v=3gsqQG_bKiA[/video]
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Tores Temposamling side 50 video :-)

Legg inn av bikerdude73 »

Kom nettopp over dette klippet. Denne karen er 2-3 år yngre enn meg og har en fin interesse for eldre sykler.

Går i Tempo som dere ser. Mye jeg kunne tenkt meg her men har ikke plass eller cash. ;-)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=nAQyhPwm2p0[/video]
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Veien mot førerkortet tilbake!

Legg inn av bikerdude73 »

I de siste par månedene har jeg sakte men sikkert trappet ned medisinene jeg står på.

Tidligere så har jeg jo nevnt at jeg ble fratatt førerkortet på absolutt alt...

Nå er jeg nesten i mål med tanke på medisiner. Men ikke uten en pris.
Er blitt en del mer angst for og si det mildt. Og sliter med svimmelhet som en bivirkning pga nedtrapping. :8-[

Når jeg står på nye medisiner som da etter alt og dømme skal gi meg førerkort tilbake så er jeg ikke ferdig.
Må stå på disse i 3 måneder. Og når jeg har sendt ny søknad så tror jeg jammen de kan kreve ny oppkjøring eller mer.
Ny oppkjøring krever de visst allerede etter 6 måneder.

En ny oppkjøring for meg vil jo bli en ganske kraftig påkjenning. :-)å

Jeg ligger hvertfall og tenker på "når" jeg får lappen igjen og ikke "hvis" lenger for dem som liker slikt "optimist-propaganda".. :P :p

Sluttresultatet vil hvertfall bli det som fylkeslegen vil. En tidligere god sjåfør vil være tilbake i trafikken men nå en god del mer engstelig.. eller hva??

For meg så er det viktigste at jeg får kjøre bil og MC igjen. Må gi opp mye for og få det til men slik er det dessverre.

Jeg må nok kjøre mye alene siden angsten min har økt noe helt ekstremt. Men men blir hvertfall mobil igjen.

Dagene her går i svimmelhet, angst og desperate forsøk på og stanse kjedsomhet. Nå ser jeg for eks på den gamle "Cheers" komiserien.
Tar gjerne mot andre forslag til serier!! :prf

Ellers så er det meste satt på vent til dette er over. Blir ikke mye ekstreme prosjekter med det første.
Dette er jo et prosjekt i seg selv..

Håper bare at jeg får førerkortet mitt tilbake så fort som muligt.

Men lurer jammen på hvordan en evnt ny oppkjøring eller i verste fall teoriprøve skal gå!! :8-[ ](*,)

Jeg tok lappen på MC og bil helt tilbake i 1991 og da var det mye lettere!
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Bikerdude73. Veien mot førerkortet tilbake!

Legg inn av RuneMC »

Aha, så man må ta ny oppkjøring? Er jo ikke så kjekt i seg selv, men du har nok dette med plassering, trafikkavvikling og kjøreferdigheter inne. Så da blir det mest å passe på å ikke gjøre noen skikkelige feil som bryte vikeplikten, kjøre over fartsgrensen osv.

Kjøregården krever øvelse for de fleste - man spisser jo ferdighetene på de øvelsene fram mot oppkjøring, og så daler nok ferdighetene endel etterpå, før de igjen tar seg opp igjen etterhvert som man blir mer erfaren. Er nok lurt å ta et par timer med kjørelærer så du vet hvordan øvelsene skal utføres og får tilbakemelding på nivå.

Nå er jeg bare nysgjerrig... Hjelper det med visualiseringsteknikker? Forestill deg at du legger all angsten opp i en kjempestor boblende gryte. Forestill deg så at du krymper hele greia ned til et lite punktum på skjermen og la angsten være der. Du vet den er der men du driter i den. :lol

Prøvd trening? (sakset fra Helsenett.no)
Jeg vil minne om at fysisk trening også har meget god effekt ved angst og ved depresjon. Hvis man har en av disse lidelsene føles det gjerne ekstra tungt å trene, men dersom man likevel kommer i gang er utbyttet som regel betydelig.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Bikerdude73. Veien tilbake til Førerkortet!

Legg inn av DrGreve »

Han har vel hatt sertifikat såpass lenge at de nye reglene slår ikke inn for hans del. Han trenger bare å kjøre opp på høyeste klasse, og får da alt under..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Bikerdude73. Veien tilbake til Førerkortet!

Legg inn av norse900 »

@Bikerdude73:
Om jeg liker "optimist-propaganda" vet jeg ikke. Er nok i overkant optimistisk uansett (på godt og vondt).

Krysser alt jeg har av fingre og tær for deg, Mann! Du er tross alt temmelig heftig tøff som står på (selv om du kanskje ikke helt deler den oppfatningen.)?

Tar av meg hjelmen for denslags!! :thumleft
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Svar