Der går stadig kurs, hva med å legge planer for en tur på sensommeren?ojda skrev:Joo skal vel en tur til Säfsen tenker jeg.
Hadde ikke du vert så opptatt av smågrusere i spania
her på vårparten, kunne vi ha vert der vi og :-#
Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
:-# Er vel kansje bare litt stor i kjeften Men sikkert ikke vanskelig å overtalejoo skrev:Der går stadig kurs, hva med å legge planer for en tur på sensommeren?ojda skrev:Joo skal vel en tur til Säfsen tenker jeg.
Hadde ikke du vert så opptatt av smågrusere i spania
her på vårparten, kunne vi ha vert der vi og :-#
Tittet endel på hjemmesiden deres tidligere i år, og om jeg hadde reist, hadde
jeg nok gjort som deg å leid sykkel
Var det 2 eller 3 kjøredager? Hva kom det på totalt?
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
To kjøredager, 17-18 mai. Kurset med leid sykkel kommer på ca. 5.500.- Så blir det vel noen hundrelapper i hytteleie på hver av oss som deler 4-mannshytte.
Og så kommer det sosiale og det "faglige" og det å bli gjørmete og kanskje få noen skrubbsår som bonus på toppen Og sist men ikke minst så tror jeg det blir kvalitetstid. Eventuelt en gedigen nedtur når man skjønner hvor klønete man er?
Og så kommer det sosiale og det "faglige" og det å bli gjørmete og kanskje få noen skrubbsår som bonus på toppen Og sist men ikke minst så tror jeg det blir kvalitetstid. Eventuelt en gedigen nedtur når man skjønner hvor klønete man er?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Håper på fyldig rapport/"reportasje" etter turen Det skal bli veldig spennendejoo skrev:To kjøredager, 17-18 mai. Kurset med leid sykkel kommer på ca. 5.500.- Så blir det vel noen hundrelapper i hytteleie på hver av oss som deler 4-mannshytte.
Og så kommer det sosiale og det "faglige" og det å bli gjørmete og kanskje få noen skrubbsår som bonus på toppen Og sist men ikke minst så tror jeg det blir kvalitetstid. Eventuelt en gedigen nedtur når man skjønner hvor klønete man er?
å høre hva du har for meninger når du kommer hjem igjen
Du glemte å ta med utgifter til ny 2013 GS etter at du har kommet hjem
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Tar med kamera, rapport kommer selvsagt!
Nå håper jeg det ikke blir ny GS, han "fornuft" sier at jeg kan kjøre Røder flere år og ha det bra med den. Men så er det jo han "ufornuften" som kan slå inn selvsagt
Nå håper jeg det ikke blir ny GS, han "fornuft" sier at jeg kan kjøre Røder flere år og ha det bra med den. Men så er det jo han "ufornuften" som kan slå inn selvsagt
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Klart føreren er med på å bestemme resultater. Men Melandri er ingen hvemsomhelst heller.knutk skrev:Ja det kan du si...simpson skrev:Nå har de satset hard i WSBK i mange år uten å lykkes, så Superior er nok ikke rette betegnelsen neiknutk skrev:ZZR-Erling skrev:
Tipper tyskerne tenkte på noe med Sport e.l da de ga navn til BMWs første R-sykkel, men historien har jo vist at det kunne være S=Superior
Det beviser vel at for å vinne så må man ha både en god sykkel og en god fører...
Dog ser man at hver gang syklene kjøres sammen med andre sykler, hvor samme fører kjører flere modeller, så drar BMWen gjemnt over det lengste strået, enn så lenge. Så benevnelsen er nok riktig nok. S1000RR har satt standarden de andre prøver å nå opp til. (og de prøver, så det gagner jo også de som velger andre merker)
Det testene ikke viser er jo selvsagt at når hvermansen kjøper sykkel så er det oftest for å kjøre på vanlig vei med annen trafikk og trafikkregler, og da kommer der inn andre hensyn som ikke kan måles med stoppeklokke.
Men som med all motorsport er det mengden penger som avgjør og BMW bruker enorme summer får å få en VMtittel.
Men som du sier, nå vi kjøper gatesykler, er det mildt sagt sprikende kjøreferdigheter og helt klart føreren som avgjør.
Men marginene mellom de forskjellige toppmodellene er minimale, snakker om hundredeler i aks. og noe få kmt i toppfart.
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Skrittet fra forgassere til innsprøytning var utmerket. Påliteligheten gikk merkbart opp.joo skrev: Vinnerne er: vi som kjører sykkel og stadig får bedre leketøy å kose oss med Steike vi er heldige!
Skrittet fra 11xx til 12GS er ikke like vellykket; "reparérbarheten" har gått ned men antall problemer har ikke holdt følge.
Endringen fra hexhead til camhead ser ikke ut til å ha hatt noen effekt (på pålitelighet); mer kraft "gratis".
Tiden får vise hva endringen fra camhead til wethead betyr.
Da 11xx var på høyden, da var det vanlig at de som kjøpte disse syklene brukte dem til å reise med.
Ingen betalte for en BMW med mindre du skulle langt avgårde.
Ingen ville, la oss si rundt år 2000, si at 99% av alle BMW GS aldri hadde vært på en reise (å kjøre på asfalt til Alpene og tilbake er ingen reise, det er tur).
Jeg vil tro at 99%-påstanden vil holde godt på den nye wethead.
Kravene til robusthet er naturligvis derefter.
Når jeg blir gammel skal jeg (også) bytte bort min Panzer med en 100 kg lettere og mer moderne maskin.
Særlig ønsker jeg meg mer moderne ABS.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- jonnykr
- Innlegg: 598
- Registrert: 21 mar 2010, 01:24
- Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
- Bosted: Sørum Kommune.
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Dette tror jeg er bra, 2013 BMW F 800GS Afventure.
"F 800 GS Adventure är äventyrshojen för dig som inte skräms av ett vattendrag, ett bergsmassiv eller ett område med sanddyner. Med sin stora 24-literstank (det kan vara lite tunt med mackar ute på tundran), rejäla skyddsbågar, värmehandtag, bekväm sadel och en skyddande vindruta kommer denna smidiga BMW-twin att göra sin ägare till en Globetrotter av rang. Vi vill också nämna de nya mer anpassade fotpinnarna och en justerbar bromspedal. Små detaljförbättringar kan tyckas, men viktiga när du står upp och kör aktivt.
Att den tvåcylindriga offroadmodellen F 800 GS har fått erkänt bra kritik världen över för sina fina egenskaper är ingen hemlighet. Så nu skulle man kunna påstå att en bra motorcykel har blivit ännu bättre. Ta bara det här med räckvidden. 85-hästarsmotorn har en bränsleförbrukning på 0,43 lit/mil vid 90 km/h. Det gör att du kommer en bra bit över 50 mil per tank. Den bastanta fjädringen med sin långa fjädringsväg (230 mm fram, 215 mm bak) är erkänt bra och väljer man till det ställbara ESA-systemet (Electronic Suspension Adjustment) kan dämpningen justeras med en knapptryckning. Väljer du till ASC (antispinn) får du i läget ”Enduro” en justering som optimerar både acceleration och bromsning på löst underlag. ABS-funktionen är självklart urkopplingsbar.
Tillbehörslistan till nya BMW F 800 GS är lika imponerande. Vad sägs om färddator, navigator, aluminiumväskor (42 respektive 38 liter) och alu-toppbox (32 liter), en smart tankväska på 12 liter, LED-blinkers, sportljuddämpare (Akrapovic), olika sadlar (sadelhöjd ner till 850 mm), LED-extraljus, vindruta med mörkt glas med mera? Sverigepremiär för nya F 800 GS Adventure den 15 juni."
[video]http://www.youtube.com/watch?v=DRf2O85QEsQ[/video]
"F 800 GS Adventure är äventyrshojen för dig som inte skräms av ett vattendrag, ett bergsmassiv eller ett område med sanddyner. Med sin stora 24-literstank (det kan vara lite tunt med mackar ute på tundran), rejäla skyddsbågar, värmehandtag, bekväm sadel och en skyddande vindruta kommer denna smidiga BMW-twin att göra sin ägare till en Globetrotter av rang. Vi vill också nämna de nya mer anpassade fotpinnarna och en justerbar bromspedal. Små detaljförbättringar kan tyckas, men viktiga när du står upp och kör aktivt.
Att den tvåcylindriga offroadmodellen F 800 GS har fått erkänt bra kritik världen över för sina fina egenskaper är ingen hemlighet. Så nu skulle man kunna påstå att en bra motorcykel har blivit ännu bättre. Ta bara det här med räckvidden. 85-hästarsmotorn har en bränsleförbrukning på 0,43 lit/mil vid 90 km/h. Det gör att du kommer en bra bit över 50 mil per tank. Den bastanta fjädringen med sin långa fjädringsväg (230 mm fram, 215 mm bak) är erkänt bra och väljer man till det ställbara ESA-systemet (Electronic Suspension Adjustment) kan dämpningen justeras med en knapptryckning. Väljer du till ASC (antispinn) får du i läget ”Enduro” en justering som optimerar både acceleration och bromsning på löst underlag. ABS-funktionen är självklart urkopplingsbar.
Tillbehörslistan till nya BMW F 800 GS är lika imponerande. Vad sägs om färddator, navigator, aluminiumväskor (42 respektive 38 liter) och alu-toppbox (32 liter), en smart tankväska på 12 liter, LED-blinkers, sportljuddämpare (Akrapovic), olika sadlar (sadelhöjd ner till 850 mm), LED-extraljus, vindruta med mörkt glas med mera? Sverigepremiär för nya F 800 GS Adventure den 15 juni."
[video]http://www.youtube.com/watch?v=DRf2O85QEsQ[/video]
Tut & Kjør!
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
jonnykr skrev:Dette tror jeg er bra, 2013 BMW F 800GS Afventure.
"F 800 GS Adventure är äventyrshojen för dig som inte skräms av ett vattendrag, ett bergsmassiv eller ett område med sanddyner. Med sin stora 24-literstank (det kan vara lite tunt med mackar ute på tundran), rejäla skyddsbågar, värmehandtag, bekväm sadel och en skyddande vindruta kommer denna smidiga BMW-twin att göra sin ägare till en Globetrotter av rang. Vi vill också nämna de nya mer anpassade fotpinnarna och en justerbar bromspedal. Små detaljförbättringar kan tyckas, men viktiga när du står upp och kör aktivt.
Att den tvåcylindriga offroadmodellen F 800 GS har fått erkänt bra kritik världen över för sina fina egenskaper är ingen hemlighet. Så nu skulle man kunna påstå att en bra motorcykel har blivit ännu bättre. Ta bara det här med räckvidden. 85-hästarsmotorn har en bränsleförbrukning på 0,43 lit/mil vid 90 km/h. Det gör att du kommer en bra bit över 50 mil per tank. Den bastanta fjädringen med sin långa fjädringsväg (230 mm fram, 215 mm bak) är erkänt bra och väljer man till det ställbara ESA-systemet (Electronic Suspension Adjustment) kan dämpningen justeras med en knapptryckning. Väljer du till ASC (antispinn) får du i läget ”Enduro” en justering som optimerar både acceleration och bromsning på löst underlag. ABS-funktionen är självklart urkopplingsbar.
Tillbehörslistan till nya BMW F 800 GS är lika imponerande. Vad sägs om färddator, navigator, aluminiumväskor (42 respektive 38 liter) och alu-toppbox (32 liter), en smart tankväska på 12 liter, LED-blinkers, sportljuddämpare (Akrapovic), olika sadlar (sadelhöjd ner till 850 mm), LED-extraljus, vindruta med mörkt glas med mera? Sverigepremiär för nya F 800 GS Adventure den 15 juni."
[video]http://www.youtube.com/watch?v=DRf2O85QEsQ[/video]
Nå vet jeg om en Bergenser som blir glad
Hører du Bringisen, her kommern.
Akkurat som du bestilte den
Sist redigert av ojda den 04 mai 2013, 22:17, redigert 1 gang totalt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Bosted: Melhus
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Wilbers WESA-X kan jo ettermonteres på F 800 GS
http://www.maartensimport.no/Wilbers_WESAX-11692s.html
Den finnes også for EXPLORER, noe for deg ojda?
http://www.maartensimport.no/Wilbers_lp ... 8753s.html
http://www.maartensimport.no/Wilbers_WESAX-11692s.html
Den finnes også for EXPLORER, noe for deg ojda?
http://www.maartensimport.no/Wilbers_lp ... 8753s.html
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Hmm interesting, men er dette kun for bakdemperOMAAS skrev:Wilbers WESA-X kan jo ettermonteres på F 800 GS
http://www.maartensimport.no/Wilbers_WESAX-11692s.html
Den finnes også for EXPLORER, noe for deg ojda?
http://www.maartensimport.no/Wilbers_lp ... 8753s.html
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Bosted: Melhus
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Det er nok det.ojda skrev:Hmm interesting, men er dette kun for bakdemperOMAAS skrev:Wilbers WESA-X kan jo ettermonteres på F 800 GS
http://www.maartensimport.no/Wilbers_WESAX-11692s.html
Den finnes også for EXPLORER, noe for deg ojda?
http://www.maartensimport.no/Wilbers_lp ... 8753s.html
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991
- Alas
- Innlegg: 128
- Registrert: 01 apr 2013, 17:04
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
- Bosted: Bergen
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Igår var jeg og besøkte Bikerstreet sitt Triumph Roadshow her i Bergen. Det var en veldig våt fornøyelse, men jeg fikk prøvd begge utgavene av Tiger 800. Selv om de på papiret ser nokså lik ut, var det to veldig forskjellige motorsykler. Jeg som kommer fra en sykkel med 17" foran og bak synes nok at den vanlige 800'en var den jeg umiddelbart fant meg mest til rette på. Den var raskere i retningsendringene og demperoppsettet var endel fastere enn på XC'en. Den påmonterte vindskjermen på den vanlige 800'en passet meg bedre også.
Meeen, jeg må si at jeg tror XC'en er en sykkel jeg ville trives mer og mer med, den var klart mer behagelig og komfortabel, den var mer stabil på motorvei og jeg tror nok litt av det jeg følte som uvillighet til å svinge nok må tilskrives sjåføren og ikke sykkelen, som nevnt jeg kommer jo fra en sykkel med "små" hjul.
Motoren var herlig frisk og smidig, om enn med en litt irriterende høyfrekvent lyd kanskje, men det er nok noe en blir vant med, det var visst en balanseaksel. Begge syklene var utstyrt med Arrow-eksos, noe jeg mente var litt juks, for når en først har hørt dem så må en jo ha det nesten. Med db-killer i var det ikke så veldig mye lyd av den, men uten så hørtes sykkelen godt.
Jeg kan ikke annet enn si at kjøpelysten fikk seg en skikkelig boost av prøvingen. Dog skal det jo nevnes at nye BMW F800 GSA må tas i øyensyn for jeg blir å bestemme meg, et av hovedargumentene mine mot dagens 800 GS er den relativt lille tanken på 16 liter, Triumph sin på 19 er jo faktisk endel større, selv om 3 liter kanskje ikke er så mye, mens 800GSA med sine 25 liter begynner det å smake fugl av.
Jaja, det er lov å drømme litt og dere.
Meeen, jeg må si at jeg tror XC'en er en sykkel jeg ville trives mer og mer med, den var klart mer behagelig og komfortabel, den var mer stabil på motorvei og jeg tror nok litt av det jeg følte som uvillighet til å svinge nok må tilskrives sjåføren og ikke sykkelen, som nevnt jeg kommer jo fra en sykkel med "små" hjul.
Motoren var herlig frisk og smidig, om enn med en litt irriterende høyfrekvent lyd kanskje, men det er nok noe en blir vant med, det var visst en balanseaksel. Begge syklene var utstyrt med Arrow-eksos, noe jeg mente var litt juks, for når en først har hørt dem så må en jo ha det nesten. Med db-killer i var det ikke så veldig mye lyd av den, men uten så hørtes sykkelen godt.
Jeg kan ikke annet enn si at kjøpelysten fikk seg en skikkelig boost av prøvingen. Dog skal det jo nevnes at nye BMW F800 GSA må tas i øyensyn for jeg blir å bestemme meg, et av hovedargumentene mine mot dagens 800 GS er den relativt lille tanken på 16 liter, Triumph sin på 19 er jo faktisk endel større, selv om 3 liter kanskje ikke er så mye, mens 800GSA med sine 25 liter begynner det å smake fugl av.
Jaja, det er lov å drømme litt og dere.
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Siden dette omhandler Adventure sykler KREVER jeg å innføre en ny klasse.
Jeg forlanger at min K1300GT heretter kalles "K1300GT Adventure" og tillegges den respekt som følger en sådan benevnelse.
I vinter har jeg med stor fornøyelse fulgt Etrox & co sin flotte rapport fra BAM og ROB veier i Sibir.
I dag skinte sola, det begynte å bli litt varme i solveggen så jeg bestemte meg sammen med en kompis, også med 1300GT, at dagen kvalifiserte til å steike bensin.
Vi la trøstigt i vei, og så lenge vi kjørte på Riksvei 16 funka det greit. Etter en kaffipause på Vik kro, før Hønefoss, fant vi det dags å forlate riksvei og komme oss inn i de dype skoger på Fylkesvei ett eller annet. Der stod noen skilt, men nå rista det så jæ..lig at det var umulig å lese veinummer.
Og da slo det meg: Det må jo være slik det føles å kjøre BAM og ROB veien i Sibir. Riktig nok var bruene vi passerte inntakt, så vi slapp å drasse GT'n ut i elva, noe jeg forøvrig tror var like så greit, og sykkeln dro heller ikke opp så mye dritt.
Men forøvrig følte jeg at jeg delte skjebne og opplevelsen til gutta i Sibir.
Vakker natur, humpete vei samt språkproblem med min breie dialekt fra et fjordhol på vestlandet.
Så selv om jeg ikke har Russisk visum og fysisk vært i Sibir så har jeg i dag kjørt på Buskeruds BAM og ROB på min
K1300GT Adventure!!!!
Så det så
Jeg forlanger at min K1300GT heretter kalles "K1300GT Adventure" og tillegges den respekt som følger en sådan benevnelse.
I vinter har jeg med stor fornøyelse fulgt Etrox & co sin flotte rapport fra BAM og ROB veier i Sibir.
I dag skinte sola, det begynte å bli litt varme i solveggen så jeg bestemte meg sammen med en kompis, også med 1300GT, at dagen kvalifiserte til å steike bensin.
Vi la trøstigt i vei, og så lenge vi kjørte på Riksvei 16 funka det greit. Etter en kaffipause på Vik kro, før Hønefoss, fant vi det dags å forlate riksvei og komme oss inn i de dype skoger på Fylkesvei ett eller annet. Der stod noen skilt, men nå rista det så jæ..lig at det var umulig å lese veinummer.
Og da slo det meg: Det må jo være slik det føles å kjøre BAM og ROB veien i Sibir. Riktig nok var bruene vi passerte inntakt, så vi slapp å drasse GT'n ut i elva, noe jeg forøvrig tror var like så greit, og sykkeln dro heller ikke opp så mye dritt.
Men forøvrig følte jeg at jeg delte skjebne og opplevelsen til gutta i Sibir.
Vakker natur, humpete vei samt språkproblem med min breie dialekt fra et fjordhol på vestlandet.
Så selv om jeg ikke har Russisk visum og fysisk vært i Sibir så har jeg i dag kjørt på Buskeruds BAM og ROB på min
K1300GT Adventure!!!!
Så det så
- Busa Trond
- Innlegg: 2738
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Kom over denne på YouTuben.
Den representerer godt hva emne beskriver, " eventyr- og reiseendurosykler".
Gutta kjører SuperTenere i flott natur, også er dem i kjempe godt hummør
Skjønner ikke hva dem sier men jeg vet hva dem mener .
[video]http://www.youtube.com/watch?v=gpsH1Hca ... detailpage[/video]
Den representerer godt hva emne beskriver, " eventyr- og reiseendurosykler".
Gutta kjører SuperTenere i flott natur, også er dem i kjempe godt hummør
Skjønner ikke hva dem sier men jeg vet hva dem mener .
[video]http://www.youtube.com/watch?v=gpsH1Hca ... detailpage[/video]