Takk for det. Ja, ikke noe galt med sykkelenMaschev skrev: 06 jan 2021, 17:10 Lykke til med salget. De som kjøper den får en strøken sykkel i hvertfall!

Men ikke noen spesiel hast for min del. Tar det som det kommer

Takk for det. Ja, ikke noe galt med sykkelenMaschev skrev: 06 jan 2021, 17:10 Lykke til med salget. De som kjøper den får en strøken sykkel i hvertfall!
Egentlig handler ikke dette om sykkelvalg. Jeg kunne kjøpt meg en Triumph Rocket og gitt meg en MC boost for ett års tid, men det er ikke sykkelvalg som er den utløsende faktoren her. Jeg er bare rett og slett litt lei. :)AJ skrev: 06 jan 2021, 22:10 Javel...
Så kom du altså til dette vendepunktet.
Som jeg kjenner deg så er det vel ikke særlig vedmodig eller trist siden du har vist at du veksler mellom interesser og går "all in", som regel, når du fatter interesse for andre ting.
Likevel håper jeg du finner tilbake til MC-interessen etter hvert.
Kanskje du bør vurdere noe helt spesielt og annerledes, som f.eks. en Royal Enfield, nye Moto Guzzi V7 med den nye 850 kubikks motoren når den kommer til Norge etter hvert? Eller kanskje noe så spesielt som en Kawasaki W800.
Langt fra noen racingsykler noen av dem. Likevel sykler som jeg tror vil gjøre at mange opplever en helt annen side av MC-livet med mye kjøreglede, ikke minst på kortere turer til butikk, jobb og andre utflukter i nærområdet for bare å nyte det å være på farten med noe som jeg tror gir god og ekte gammaldags motorsykkelfølelse.
Uansett hva du finner på; lykke til med salget!
Også håper jeg selvfølgelig at du ikke forsvinner her fra MCsiden.no. Det må du selvfølgelig ikke finne på å gjøre!
![]()
Faktisk har jeg aldri noensinne solgt kjøretøy via Finn jeg heller, så dette er første gang for meg også :)n00b skrev: 07 jan 2021, 09:29 Er det lov å spørre hvordan dette gjøres i praksis? Har aldri kjøpt eller solgt noe på finn.no tidligere. Bilene mine har jeg alltid kjøpt via forhandler med innbytte av gammel bil. Tenkte jeg skulle selge sykkelen min privat til våren da jeg helt sikker vil få mer penger for den privat enn i et innbytte.
- Hvordan løser dere det med prøvekjøring? Sitter dere bakpå, eller tar dere evt. bilnøkler og førerkort fra dem som prøver som "gissel"?
- Hvordan gjør dere det med betaling? Får kjøper sykkelen med seg etter prøvekjøring eller venter dere til pengene fysisk er på kontoen? Det tar jo gjerne noen dager fra overføringen er utført..
- Ved kjøp: tør dere ta sjansen på å kjøpe en sykkel til 200k privat med lite form for garanti/reklamasjonsrett i forhold til forhandler?
Hvis kjøper ønsker prøvekjøring så pleier jeg å kreve kopi av legitimasjon eller lignende. Har sykkelen kasko er det vel greit hvis det skulle skje noe. Kun ansvar så bør man sette noen forhåndsregler etter min mening.n00b skrev: 07 jan 2021, 09:29 Er det lov å spørre hvordan dette gjøres i praksis? Har aldri kjøpt eller solgt noe på finn.no tidligere. Bilene mine har jeg alltid kjøpt via forhandler med innbytte av gammel bil. Tenkte jeg skulle selge sykkelen min privat til våren da jeg helt sikker vil få mer penger for den privat enn i et innbytte.
- Hvordan løser dere det med prøvekjøring? Sitter dere bakpå, eller tar dere evt. bilnøkler og førerkort fra dem som prøver som "gissel"?
- Hvordan gjør dere det med betaling? Får kjøper sykkelen med seg etter prøvekjøring eller venter dere til pengene fysisk er på kontoen? Det tar jo gjerne noen dager fra overføringen er utført..
- Ved kjøp: tør dere ta sjansen på å kjøpe en sykkel til 200k privat med lite form for garanti/reklamasjonsrett i forhold til forhandler?
Jeg solgte min MT-07 i sommer. Var to stk som prøvekjørte, men som endte opp med å ikke kjøpe den.n00b skrev: 07 jan 2021, 09:29 Er det lov å spørre hvordan dette gjøres i praksis? Har aldri kjøpt eller solgt noe på finn.no tidligere. Bilene mine har jeg alltid kjøpt via forhandler med innbytte av gammel bil. Tenkte jeg skulle selge sykkelen min privat til våren da jeg helt sikker vil få mer penger for den privat enn i et innbytte.
Haha, legende faktiskElruts84 skrev: 09 jan 2021, 04:40 Jøsses, dette hadde jeg ikke forventet fra en legende her inne. Håper du fortsatt titter innom. Du har mye konstruktive og gode tekster, god hjelp og ikke minst en høy grad av entusiasme.
Hva koster forsikring på gliset ditt for en voksen kar? Må si sykkelen ser smashing ut fra ende til ende.
Elruts
Grattis med salget. Helt fantastisk nydelig sykkel. Har ikke tenkt over det før nå men den var jo kjempe. Er ikke mange av dem heller ser jeg.