Stian - fersking på to hjul
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Stian - fersking på to hjul
@StianM: Som moderator må jeg beklage at tråden din er blitt benyttet til en litt opphetet diskusjon. Denne diskusjonen burde antakelig ha gått i en egen tråd med en mer korrekt trådtittel.
Gi oss beskjed dersom du ønsker at vi flytter denne diskusjonen til en annen tråd.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Gi oss beskjed dersom du ønsker at vi flytter denne diskusjonen til en annen tråd.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Stian - fersking på to hjul
Jeg har hatt inntrykk av at du i denne tråden mener det aller beste for en gatemotorsyklist er en sykkel uten ABS og at fører trener seg opp til å dosere bremskraft manuelt bedre enn et ABS system gjør.Greddy skrev:Jeg er enig med Kjellv at det er bedre å ha en sykkel med ABS enn uten ABS. Det vi (i denne tråden) ikke er helt enige om er: om dette skal være plan B eller C. Jeg mener jo progressiv bremsing uten å vær avhengig ABS, bør være barrier nr2 for sikkerhet, og heller ha bremsing med ABS aktivert som barrier nr3. Men det er jo bare min mening, og helt sikkert vegvesen sin mening også.
Vi trenger ikke anta noe om hva Vegvesenet mener om ABS. Dette ble innført som et pålegg på alle nye motorsykler fra Euro4 i 2016. Det var ikke uventet for å si det slik, SVV ønsket dette velkommen.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
-
- Innlegg: 180
- Registrert: 13 okt 2019, 00:13
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-10 SP, Tracer 900 GT, XT1200ZE
Re: Stian - fersking på to hjul
Nei. Jeg har aldri hatt formening om at det er bedre å ha sykkel uten ABS. Jeg er pro "rider aids" elektronikk. Jeg har bare nevnt hva SVV ser på under øvelsen Nødbrems som trådstarter strøk på. Jeg nevnte tidligere i den tråden at kravet på den øvelsen er å ikke trigge ABS. Nå dro jeg fram teoriboka på bakgrunn av denne diskusjonen, pga jeg husker ikke alle detaljene. Men her er de:kjellv skrev: 15 jul 2023, 09:49Jeg har hatt inntrykk av at du i denne tråden mener det aller beste for en gatemotorsyklist er en sykkel uten ABS og at fører trener seg opp til å dosere bremskraft manuelt bedre enn et ABS system gjør.Greddy skrev:Jeg er enig med Kjellv at det er bedre å ha en sykkel med ABS enn uten ABS. Det vi (i denne tråden) ikke er helt enige om er: om dette skal være plan B eller C. Jeg mener jo progressiv bremsing uten å vær avhengig ABS, bør være barrier nr2 for sikkerhet, og heller ha bremsing med ABS aktivert som barrier nr3. Men det er jo bare min mening, og helt sikkert vegvesen sin mening også.
Vi trenger ikke anta noe om hva Vegvesenet mener om ABS. Dette ble innført som et pålegg på alle nye motorsykler fra Euro4 i 2016. Det var ikke uventet for å si det slik, SVV ønsket dette velkommen.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Korrekt utført nødbrems ifølge boka:
Hastighet på 50km/t
Stanse innen 12m
Dosere bremser maksimalt uten hjullåsing
Riktig sittestilling med knærne om tanken med løse armer og riktig bruk av blikket.
Klare å holde sykkelen i en rett linje helt til full stans.
Begge føttene på fotpinnene under øverlsen.
Kontrollert blokkering der en rask slippes opp er også greit.
Ikke korrekt utført nødbrems:
Hele bremsingen er utført med blokkerte hjul.
Dersom styringen slår ut på en av sidene.
Dersom bakhjulet slår ut til en av sidene.
Dersom sykkelen ikke følger en rett linje
Dersom du setter føttene nede på bakken før sykkelen har stanset helt.
Re: Stian - fersking på to hjul
Correct me if I'm wrong, men ABS er "kontrollert blokkering". Hjulet slippes opp så snart det blokkeres. Dermed er ABS helt ok å bruke i korrekt utført nødbrems.Greddy skrev: 15 jul 2023, 14:41 Korrekt utført nødbrems ifølge boka:
Hastighet på 50km/t
Stanse innen 12m
Dosere bremser maksimalt uten hjullåsing
Riktig sittestilling med knærne om tanken med løse armer og riktig bruk av blikket.
Klare å holde sykkelen i en rett linje helt til full stans.
Begge føttene på fotpinnene under øverlsen.
Kontrollert blokkering der en rask slippes opp er også greit.
Ikke korrekt utført nødbrems:
Hele bremsingen er utført med blokkerte hjul.
Dersom styringen slår ut på en av sidene.
Dersom bakhjulet slår ut til en av sidene.
Dersom sykkelen ikke følger en rett linje
Dersom du setter føttene nede på bakken før sykkelen har stanset helt.
Nei. Tabellen på den siste siden viser den beste distansen uten ABS, men den gjennomsnittlige distansen med ABS. Dette er forklart i "Test results". Konklusjonen er at ABS gir bedre bremsing uansett, selv med slik sammenligning. Når gjennomsnittet er høyere enn det beste forsøket av masse folk som fikk 6 forsøk hver, så tror jeg konklusjonen er ganske klar.Greddy skrev: 15 jul 2023, 07:15.
Konklusjonen på MSF-pdf er at du får en bedre konsistent bremsing med ABS uavhengig av fører. Mens uten ABS, så er brems mer inkonsistent og er avhengig av førerens ferdighetsnivå. Men nå må jeg spør deg? Hva er det som stopper deg til å øve på bremse som en pro? Proffe folk har ikke magiske evner som vanlige folk ikke har. De har bare mer mengde trening.
Og det som stopper de fleste førere til å øve på å bremse hele tiden er at de har andre ting å gjøre. Som, f.eks. faktisk kjøre en søndagstur.
-
- Innlegg: 180
- Registrert: 13 okt 2019, 00:13
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-10 SP, Tracer 900 GT, XT1200ZE
Re: Stian - fersking på to hjul
Jeg vil tro at de fleste skolesykler er nyere og er utstyrt med ABS. Å kjøre en sykkel uten ABS er å ta unødvendig risiko under oppkjøring. Men fortsatt så vil SVV forsikre seg at kandidaten skal kunne sette seg på en hvilket som helst sykkel og være trygg i alle forhold.iris skrev: 15 jul 2023, 16:10Correct me if I'm wrong, men ABS er "kontrollert blokkering". Hjulet slippes opp så snart det blokkeres. Dermed er ABS helt ok å bruke i korrekt utført nødbrems.Greddy skrev: 15 jul 2023, 14:41 Korrekt utført nødbrems ifølge boka:
Hastighet på 50km/t
Stanse innen 12m
Dosere bremser maksimalt uten hjullåsing
Riktig sittestilling med knærne om tanken med løse armer og riktig bruk av blikket.
Klare å holde sykkelen i en rett linje helt til full stans.
Begge føttene på fotpinnene under øverlsen.
Kontrollert blokkering der en rask slippes opp er også greit.
Ikke korrekt utført nødbrems:
Hele bremsingen er utført med blokkerte hjul.
Dersom styringen slår ut på en av sidene.
Dersom bakhjulet slår ut til en av sidene.
Dersom sykkelen ikke følger en rett linje
Dersom du setter føttene nede på bakken før sykkelen har stanset helt.
Nei. Tabellen på den siste siden viser den beste distansen uten ABS, men den gjennomsnittlige distansen med ABS. Dette er forklart i "Test results". Konklusjonen er at ABS gir bedre bremsing uansett, selv med slik sammenligning. Når gjennomsnittet er høyere enn det beste forsøket av masse folk som fikk 6 forsøk hver, så tror jeg konklusjonen er ganske klar.Greddy skrev: 15 jul 2023, 07:15.
Konklusjonen på MSF-pdf er at du får en bedre konsistent bremsing med ABS uavhengig av fører. Mens uten ABS, så er brems mer inkonsistent og er avhengig av førerens ferdighetsnivå. Men nå må jeg spør deg? Hva er det som stopper deg til å øve på bremse som en pro? Proffe folk har ikke magiske evner som vanlige folk ikke har. De har bare mer mengde trening.
Og det som stopper de fleste førere til å øve på å bremse hele tiden er at de har andre ting å gjøre. Som, f.eks. faktisk kjøre en søndagstur.
Å bremse aktivere abs en pump, og dermed slippe bremshendelen kontrollert er ok.
Å bremse aktivere og la ABS jobbe hele nedbremsing er det samme som bremse med blokkerte hjul, under oppkjøring. Du holder bremsehendelen inne under hele nødbremsen og demonstrere at du kan ikke dosere bremsen. Hva du gjør etterpå ute i veien er opp til deg.
Nei nei nei. ABS gjennomsnittlig bedre betyr ikke bedre uansett. Det er logisk brist. Jeg har prøvd å informere deg under hele tråden:

Bremsing uten ABS aktivert____vs_______Bremsing med ABS Aktivert_____vs_____Bremsing uten ABS med skrens
Kortest bremselengde -------------------------Ok middels bremselengde------------------Be til Jesus bremselengde

Dette understøttes av de linkene du oppga også.
Og jeg har prøvd å forklare deg mekanismene og teorien på "hvorfor", men det er opp til deg hvordan du vil bruke informasjonen.
Du trenger heller ikke bruke en hel søndag på bremsetrening. Et par bremsetest for å teste føre holder i lange baner før du virkelig gir gass

Det kan være et faktor med at du kjører lett-mc og kan lettere bremse ned pga lav vekt. At du kan bare "dryla" ned på forbremsen uten finess. Som sagt det er ikke sikkert (SVV)sensor merket ABS slo inn på din sykkel, og du klarte å holde innenfor 12m, som gjorde at du kom gjennom. Tyngre MC må faktisk inkorpere bakbremsen i tangent med forbremsen, for at man skal kunne klare 12m.
-
- Innlegg: 38
- Registrert: 12 apr 2023, 11:28
- Motorsykkelen din: 2022 BMW F900R
- Bosted: Trondheim
Re: Stian - fersking på to hjul
Oi, her har det skjedd ting! 
-
- Innlegg: 38
- Registrert: 12 apr 2023, 11:28
- Motorsykkelen din: 2022 BMW F900R
- Bosted: Trondheim
Re: Stian - fersking på to hjul
Jeg kan i hvert fall meddele at jeg har kjøpt sykkel og kjørt den fra Oslo til Trondheim, med et pitstop på hytta i Røros for å kapre noen timer velfortjent hvile.
Sykkelen ble kjøpt av MC Oslo i går, og turen skulle egentlig gå nordover igjennom Kongsvinger, Elverum, Trysil og opp til Røros. Men jeg fikk minimalt med søvn og hvile natt til i går, så jeg bestemte meg for å kjøre den mest effektive (og kjedeligste) veien igjennom kalde og våte Østerdalen.
Jeg sovna mer eller mindre momentant idet jeg la meg på sofaen, og våkna 11 timer seinere av at sola steika i trynet, og med det var det på tide å reise videre. Turen i dag gikk fra Glåmos igjennom Tydal og Selbu hjem til Trondheim. Kom hjem ca. kl 17, lastet av sykkelen og tura opp til bensinstasjonen for å vaske av gjørme og støv. Nå har jeg åpna en velfortjent øl!
Sykkelen ble kjøpt av MC Oslo i går, og turen skulle egentlig gå nordover igjennom Kongsvinger, Elverum, Trysil og opp til Røros. Men jeg fikk minimalt med søvn og hvile natt til i går, så jeg bestemte meg for å kjøre den mest effektive (og kjedeligste) veien igjennom kalde og våte Østerdalen.
Jeg sovna mer eller mindre momentant idet jeg la meg på sofaen, og våkna 11 timer seinere av at sola steika i trynet, og med det var det på tide å reise videre. Turen i dag gikk fra Glåmos igjennom Tydal og Selbu hjem til Trondheim. Kom hjem ca. kl 17, lastet av sykkelen og tura opp til bensinstasjonen for å vaske av gjørme og støv. Nå har jeg åpna en velfortjent øl!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39863
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Stian - fersking på to hjul
Gratulerer!
Flott sykkel

BMW 850?
I så fall, velkommen i 850 klubben


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 38
- Registrert: 12 apr 2023, 11:28
- Motorsykkelen din: 2022 BMW F900R
- Bosted: Trondheim
Re: Stian - fersking på to hjul
Tusen takk! Nei, det ble nok en F900R. Jeg er litt for svak for tech 
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39863
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Stian - fersking på to hjul
OK, flott er den, okkesomStianM skrev: 15 jul 2023, 18:45 Tusen takk! Nei, det ble nok en F900R. Jeg er litt for svak for tech![]()

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Stian - fersking på to hjul
Den gjennomsnittlige distansen med ABS var i de fleste tilfeller bedre enn den beste distansen uten ABS. Forstår du hva et gjennomsnitt er? De plukket ut den beste distansen fra flere førere som fikk 6 forsøk hver på hver sykkel for målingene uten ABS, og sammenlignet den med den gjennomsnittlige distansen til alle forsøkene med ABS. Alle forsøkene uten ABS som var verre var kastet ut. Kun den beste er skrevet inn i tabellen, og selv det er ikke nok for å få bedre resultater enn ABS.Greddy skrev: 15 jul 2023, 17:04
Å bremse aktivere abs en pump, og dermed slippe bremshendelen kontrollert er ok.
Å bremse aktivere og la ABS jobbe hele nedbremsing er det samme som bremse med blokkerte hjul, under oppkjøring. Du holder bremsehendelen inne under hele nødbremsen og demonstrere at du kan ikke dosere bremsen. Hva du gjør etterpå ute i veien er opp til deg.
Nei nei nei. ABS gjennomsnittlig bedre betyr ikke bedre uansett. Det er logisk brist. Jeg har prøvd å informere deg under hele tråden:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------->
Bremsing uten ABS aktivert____vs_______Bremsing med ABS Aktivert_____vs_____Bremsing uten ABS med skrens
Kortest bremselengde -------------------------Ok middels bremselengde------------------Be til Jesus bremselengde![]()
Dette understøttes av de linkene du oppga også.
Og jeg har prøvd å forklare deg mekanismene og teorien på "hvorfor", men det er opp til deg hvordan du vil bruke informasjonen.
Du trenger heller ikke bruke en hel søndag på bremsetrening. Et par bremsetest for å teste føre holder i lange baner før du virkelig gir gass
Det kan være et faktor med at du kjører lett-mc og kan lettere bremse ned pga lav vekt. At du kan bare "dryla" ned på forbremsen uten finess. Som sagt det er ikke sikkert (SVV)sensor merket ABS slo inn på din sykkel, og du klarte å holde innenfor 12m, som gjorde at du kom gjennom. Tyngre MC må faktisk inkorpere bakbremsen i tangent med forbremsen, for at man skal kunne klare 12m.
Du nekter å lese forskning som du selv siterer. Tror det forteller nok. I'm done with that discussion.
På oppkjøringen min slo ikke ABS inn på forhjulet mitt. Det slo inn på bakhjulet. Jeg brukte begge bremsene, som kjørelærer lærte meg. Sensor hadde ikke noe dårlig å si om det. Det skrev jeg også tidligere i tråden.
-
- Innlegg: 452
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: Stian - fersking på to hjul
Gratulerer og flott sykkel :-)
Re: Stian - fersking på to hjul
Imponerende! Vi stoppet ca. like langt på vei tilbake til Oslo fra Stavanger når vi hentet sykkelen min.StianM skrev: 15 jul 2023, 18:20 Jeg kan i hvert fall meddele at jeg har kjøpt sykkel og kjørt den fra Oslo til Trondheim, med et pitstop på hytta i Røros for å kapre noen timer velfortjent hvile.
Fin sykkel!
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Stian - fersking på to hjul
nei forresten.delete.
Sist redigert av mekkern den 16 jul 2023, 08:40, redigert 1 gang totalt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 884
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: Stian - fersking på to hjul
Hva p….. er greia med å ødelegge en tråd med ABS prat/diskusjoner. Enige blir dere heller ikje.Barer lurer
-
- Innlegg: 416
- Registrert: 22 des 2011, 15:05
- Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia
Re: Stian - fersking på to hjul
Noen har lest seg opp på fet litteratur - og tekniske begrep trigger menighetenErikW skrev: 16 jul 2023, 00:09 Hva p….. er greia med å ødelegge en tråd med ABS prat/diskusjoner. Enige blir dere heller ikje.Barer lurer
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!
-
- Innlegg: 38
- Registrert: 12 apr 2023, 11:28
- Motorsykkelen din: 2022 BMW F900R
- Bosted: Trondheim
Re: Stian - fersking på to hjul
@kjellv: Da tenker jeg vi setter en stopper for ABS-diskusjonen? :)
-
- Innlegg: 884
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: Stian - fersking på to hjul
Gratulerer med flott sykkel
Har hatt en 2021 F900XR og meget lettkjørt og en herlig motor 


- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Stian - fersking på to hjul
Enig! Er det videre behov for å fortsette diskusjonen så skal det foregå i en annen tråd, ikke i denne.StianM skrev: 16 jul 2023, 11:37 @kjellv: Da tenker jeg vi setter en stopper for ABS-diskusjonen? :)
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Stian - fersking på to hjul
Ja det var på tide... så vi andre kan gratulere med flott sykkel... håper bare du bruker den masse.StianM skrev:[mention]kjellv[/mention]: Da tenker jeg vi setter en stopper for ABS-diskusjonen? :)
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
-
- Innlegg: 38
- Registrert: 12 apr 2023, 11:28
- Motorsykkelen din: 2022 BMW F900R
- Bosted: Trondheim
Re: Stian - fersking på to hjul
Tusen takk for gratulasjoner! Det er stor stas å endelig eie egen sykkel. Rastløs som jeg er, så ble det jaggu 20 mil i går og. Turen gikk fra Trondheim til Storlien, rett over grensa til Sverige. Var kun inne for å kjøpe snus, også gikk turen hjem igjen. Utrolig gøy å kjøre både opp og ned fjellet, med brede, fine veier og 80-sone mer eller mindre hele veien. Lite trafikk var det og, så det var en god bonus. Ble dessverre ingen bilder, lover å bli flinkere til det i fremtiden!
I dag tok jeg sykkelen til jobb for første gang, og har vist frem det nye gliset til nysgjerrige kolleger. Etter jobb vender jeg snuta til Biker-Shop for å kjøpe kjederens, smøring og en børste. Det trengs etter 80 mil på veien i løpet av en helg.
I dag tok jeg sykkelen til jobb for første gang, og har vist frem det nye gliset til nysgjerrige kolleger. Etter jobb vender jeg snuta til Biker-Shop for å kjøpe kjederens, smøring og en børste. Det trengs etter 80 mil på veien i løpet av en helg.
Re: Stian - fersking på to hjul
Ja det må jeg si var flott sykkel! GratulererStianM skrev: 15 jul 2023, 18:20 Jeg kan i hvert fall meddele at jeg har kjøpt sykkel og kjørt den fra Oslo til Trondheim, med et pitstop på hytta i Røros for å kapre noen timer velfortjent hvile.
Sykkelen ble kjøpt av MC Oslo i går, og turen skulle egentlig gå nordover igjennom Kongsvinger, Elverum, Trysil og opp til Røros. Men jeg fikk minimalt med søvn og hvile natt til i går, så jeg bestemte meg for å kjøre den mest effektive (og kjedeligste) veien igjennom kalde og våte Østerdalen.
Jeg sovna mer eller mindre momentant idet jeg la meg på sofaen, og våkna 11 timer seinere av at sola steika i trynet, og med det var det på tide å reise videre. Turen i dag gikk fra Glåmos igjennom Tydal og Selbu hjem til Trondheim. Kom hjem ca. kl 17, lastet av sykkelen og tura opp til bensinstasjonen for å vaske av gjørme og støv. Nå har jeg åpna en velfortjent øl!


Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
- Innlegg: 38
- Registrert: 12 apr 2023, 11:28
- Motorsykkelen din: 2022 BMW F900R
- Bosted: Trondheim
Re: Stian - fersking på to hjul
Tusen takk! Helt enig, sykkelen er kjempeflottdypen skrev: 17 jul 2023, 15:40 Ja det må jeg si var flott sykkel! GratulererHusk å ta masse bilder før turen da sykkel’n er nyvaska og fin som brukes her på forumet, da gjør det ikke noe om du ikke får tatt bilder på turene
![]()

Ble en våt hjemreise fra jobb i dag, med en gang jeg kom meg ut på motorveien åpna himmelen seg. Er glad jeg lot laptopen ligge igjen på jobb, sekken jeg kjørte med til jobb er ikke akkurat vanntett
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Stian - fersking på to hjul
Mangel på bilder, betyr bare en ting, det er morro å kjøre sykkel...så mye morro at vi glemmer det meste annet enn å nyte veien..
Den følelsen har de fleste av oss kjent på, såkalt frihet..
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Den følelsen har de fleste av oss kjent på, såkalt frihet..
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
-
- Innlegg: 38
- Registrert: 12 apr 2023, 11:28
- Motorsykkelen din: 2022 BMW F900R
- Bosted: Trondheim
Re: Stian - fersking på to hjul
Altså. Når man ikke gjør så mye annet enn å bruke all nærmest resterende fritid ute på veien, så sier det seg selv at det blir liten tid til å oppdatere. Siden jeg kjøpte sykkelen 14. juli har jeg i det minste fått kjørt omlag 400 mil. Både noen lengre turer, samt noen turer på "måfå" i nærmiljøet. Nevner i fleng:
* Trondheim -> Molde via. Rindal
* Molde-> Trondheim via. Atlanterhavsvegen, Kristiansund, Tømmervåg og Kyrksæterøra.
* Trondheim -> Fosen via. Orkanger, ferje mellom Valset og Brekstad, Bjugn til Nes og Vallersund, før retur til Trondheim via Rørvik.
Slenger ved et par bilder for oppmerksomhet: Første bilde ble tatt på piren, rett ved siden av Pirbadet. Bildet av sykkelen ble tatt på kaia der ferja går fra Flakk til Rørvik.
* Trondheim -> Molde via. Rindal
* Molde-> Trondheim via. Atlanterhavsvegen, Kristiansund, Tømmervåg og Kyrksæterøra.
* Trondheim -> Fosen via. Orkanger, ferje mellom Valset og Brekstad, Bjugn til Nes og Vallersund, før retur til Trondheim via Rørvik.
Slenger ved et par bilder for oppmerksomhet: Første bilde ble tatt på piren, rett ved siden av Pirbadet. Bildet av sykkelen ble tatt på kaia der ferja går fra Flakk til Rørvik.

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.