KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
Brukeravatar
andersen
Innlegg: 49
Registrert: 16 jul 2011, 12:39
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2015

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av andersen »

Takk Fikse,

Som vanlig til stor hjelp, takk for alt av info! Det blir nok en lang kjøretur på meg. Regner med å både bli kliss våt, klam, for kald, for varm og ikke hjemme før etter leggetid. Jeg fikk ikke fly oppover før i ettermiddag :-/

Holder deg oppdatert!
--
Livet er for kort til å bare prate om ting.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Så du skal kjøre hele den veien, nå i kveld/natt? 50 mil på ny sykkel. Du er jaggu tøff :notworthy:
Tips: Ha med deg både kontanter og kort, nyladet mobil. Du skal kjøre tildels om natten, og ikke godt å si hva man kan trenge penger til på turen :-)
Anbefaler deg å ha ull innerst mot kroppen, og noe vanntett/vindtett ytterst. Det er ikke sommertemp oppe i høydene vettu :-k
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Elolz skrev:Denne hadde da passet fint? :knegg
Bilde
Den der passer vel bedre til Nitro-anlegget? :lol Hadde vært ustyrtelig morsomt med en 125 som (med pittelitt nitro-hjelp) fiste avgårde som en R1? :prop:
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Onsløv skrev:Kjøpefingeren fikk et anfall...
401,52 sier paypal. :sorry
Nøyaktig hvilken versjon var det du bestilte? Jeg avventer et par dager til, til lønnen tikker inn igjen, så bestiller jeg og. Har bestillt 4 stk brytere, så de kommer nok i god tid. Uansett er det vel ikke akkurat travelt for å få på de holkene vel, Kristian? :lol God lunk i luften ennå!
Har fått noen fine kveldsturer med baiken nå. På Onsdag dro jeg og eldstegutten på Brannkamp. Rundt 60 kilo passasjer, omtrent umulig å merke på sykkelen. Svingene gikk like friskt og fint som om jeg hadde kjørt singel. Bare å bøye seg i støvet for det arbeidet KTM har gjort med denne baiken, den er merkverdig fint avstemt :mc1
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

fikse skrev:
bergenser83 skrev:Har du et spesifisert navn på det lakk stoffet?
Ikke så veldig mange produkter å velge mellom når du går inn på produsentens hjemmeside, som jeg lenket til i posten med resultatbilder ;e
Jeg leste igjennom loggen min her nå, ser jeg svarte litt teit her. Skalmesjå:
Dette er voks/polish, som kan brukes på alle glatte overflater. Dette er det stoffet som absolutt imponerer mest, umiddelbart. Anbefales på det sterkeste. Har brukt det på mye rart, og hele tiden ser det suverent ut.
Så er det denne, som er et topplag som kan legges direkte oppå alle lakkerte flater, oppå det du har behandlet med stoffet ovenfor. Trenger ikke fjerne det første engang, så her sparer du 1 operasjon. Dette gir maks levetid. Ekstremt drøyt, og ser bra ut. Men bare til lakk, ikke til andre glatte overflater.
Og denne til kunsstoffer, og ru overflater. Har brukt det på ru plast, og gummi (dekk). Har og brukt det på interiør i bilen. Ser veldig bra ut, lett å legge på, som en slags olje. Skal ha lang levetid, men hva de mener med det aner jeg ikke. Om de mener uker, måneder eller år. Men ser bra ut ja!

Håper dette hjelper deg litt på vei :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Busa Trond »

Leser om den Carlack68 som du bruker, ser kjempe fin ut. Polerer du ut den som andre poleringsmidler? Er det det samme som du har brukt på ramme og eksos også? Lurer også på om det bare er voks eller om det er noe slipe midler i den. En ting til også, 125 er det 15 hk i den eller er det full effekt i den?

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Busa Trond skrev:Leser om den Carlack68 som du bruker, ser kjempe fin ut. Polerer du ut den som andre poleringsmidler? Er det det samme som du har brukt på ramme og eksos også? Lurer også på om det bare er voks eller om det er noe slipe midler i den. En ting til også, 125 er det 15 hk i den eller er det full effekt i den?
Funker som andre polerings-/voks-midler, er nok noe rensestoff/slipemidler i den, den er beregnet for ikke helt nye lakker. Lett å legge på, lett å dra av. Kunne latt være å bruke den på lakkerte flater, og heller gått direkte på den longlife-versjonen, siden lakken er helt ny, men... Ja, brukte den på absolutt alle glatte flater, bortsett fra bremseskivene ;e
Det er 15 HK, men foreløpig begrenset til 100KM/t.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
andersen
Innlegg: 49
Registrert: 16 jul 2011, 12:39
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2015

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av andersen »

Jeg greide det :)

Kjøreturen fra forhandler i Molde til Oslo startet med fantastisk vær og fantastisk sykkel kl 18:20, og endte våt, frossen, dugget hjelm og sliten hjemme i Oslo kl 02:10! Mye veiarbeid allerede lenge før Lillehammer tok mye tid, pluss at jeg hele tiden fulgte nøye med på turtallet (maks 7500rpm i innkjøringsfasen).

Men nå er det gjort, jeg er med i klubben nå. Kan melde om at forhandleren min allerede hadde fjernet 100 km/t sperra på min før jeg hentet den. I 6. gir på 7500 rpm ligger den på ca 100 km/t. Så er nysgjerrig på hvordan det blir når jeg tørr å gå over 7500 rpm etter 1. service.

Kjøreturen tok faktisk lengre enn innkjøringslengden, så den skal rett på 1. service hos AMD i Oslo på mandag. De snakker om en pris på service på ca 1500-2000,- Mens Hatle MC hvor jeg kjøpte min snakket om 650,-

De få gangene jeg var over 7500 rpm merker jeg en anelse mer vibrering. Virker som den grensa på 7500 rpm ikke er helt tilfeldig, men den småfusker litt, og vibrerer nok til å bekymre meg litt. Høres dette kjent ut Fikse?

fikse skrev:Småfuskingen rundt 7-8000 o/min er borte, tipper det nok har sammenheng med at nå er luftfilteret fastskrudd... :prf
Har ikke skrudd en eneste mutter på sykkelen enda, så har ikke sjekket enda.

I vognkortet mitt står det "konstruktiv hastighetssperre 100 km/t. Ikke tillatt å fjerne". wtf? Var jo fjernet allerede før den var registrert. :-k

Fantastisk sykkel. Overrasket over hvor stabil og "tight" alt er. Kan slippe rattet og styre den med hofta uten problemer.
--
Livet er for kort til å bare prate om ting.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

andersen skrev:Jeg greide det :)

Kjøreturen fra forhandler i Molde til Oslo startet med fantastisk vær og fantastisk sykkel kl 18:20, og endte våt, frossen, dugget hjelm og sliten hjemme i Oslo kl 02:10! Mye veiarbeid allerede lenge før Lillehammer tok mye tid, pluss at jeg hele tiden fulgte nøye med på turtallet (maks 7500rpm i innkjøringsfasen).

Men nå er det gjort, jeg er med i klubben nå. Kan melde om at forhandleren min allerede hadde fjernet 100 km/t sperra på min før jeg hentet den. I 6. gir på 7500 rpm ligger den på ca 100 km/t. Så er nysgjerrig på hvordan det blir når jeg tørr å gå over 7500 rpm etter 1. service.

Kjøreturen tok faktisk lengre enn innkjøringslengden, så den skal rett på 1. service hos AMD i Oslo på mandag. De snakker om en pris på service på ca 1500-2000,- Mens Hatle MC hvor jeg kjøpte min snakket om 650,-

De få gangene jeg var over 7500 rpm merker jeg en anelse mer vibrering. Virker som den grensa på 7500 rpm ikke er helt tilfeldig, men den småfusker litt, og vibrerer nok til å bekymre meg litt. Høres dette kjent ut Fikse?

fikse skrev:Småfuskingen rundt 7-8000 o/min er borte, tipper det nok har sammenheng med at nå er luftfilteret fastskrudd... :prf
Har ikke skrudd en eneste mutter på sykkelen enda, så har ikke sjekket enda.

I vognkortet mitt står det "konstruktiv hastighetssperre 100 km/t. Ikke tillatt å fjerne". wtf? Var jo fjernet allerede før den var registrert. :-k

Fantastisk sykkel. Overrasket over hvor stabil og "tight" alt er. Kan slippe rattet og styre den med hofta uten problemer.
Så flott at du kom deg "hel" hjem :thumleft
Vibrasjoner er det litt av ja, så ikke bekymre deg for det. Fusking rundt 7-8 har jeg fremdeles, dvs bare tidvis, så det er noe "de" må finne ut av. For meg virker det som mangel på drivstoff, men vet ikke. Hadde et håp at det skulle forsvinne når de ordnet "mappingen", tok vekk 100KM-sperren, men siden de alt har ordnet det på din, så.... Vel, tipper vi ikke er de første til å merke dette, så tar vel likke så altfor lang tid før de finner ut av det :jada:
Min forhandler sa at jeg ikke skulle bry meg med den begrensingen som står i vognkortet, så får stole på de?! :b_c:
Ja, sykkelen er rett og slett fantastisk m.t.p. stabilitet. Det er helt rått! Langt bedre enn noe annet jeg noensinne har kjørt (og ndet begynner å bli et par sykler :knegg )
Jeg betalte knapt 2.000,- for service. Så mye mindre enn det kan de ikke ta, vil jeg tro. Det er jo faktisk en ganske omfattende service, med sjekk av ventiler etc, så det blir et par timers plukking.
Godt å høre du kom deg hel hjem :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Peet96
Innlegg: 40
Registrert: 07 aug 2011, 01:14
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Peet96 »

Hei Fikse!! :D Har lest gjennom bloggen og synes den er meget interesant!! :thumleft Har tenkt på å skaffe meg en slik Duke nå snart. :prf Har sendt melding til ride i Bergen, men venter på svar. Jeg er da 15 år, og helt, helt fersk på motorsykkel. Jeg vet da ikke noe som helst om hvor mange ganger du skal skifte olje i uken/måneden/året? eller slike ting. Har du noe mer som kan være viktig å kunne for en slik nybegynner som meg? Har sett på tidligere innlegg på det "poleringskrem" greiene der du sier at du bare skal smøre på alle "glatte overflater"? Hva er "glatte overflater"? Du ler sikkert når du leser dette innlegget ](*,) , men er som sagt helt fersk :janikk
KTM DUKE 125

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Duke 125 »

Peet96 skrev:Hei Fikse!! :D Har lest gjennom bloggen og synes den er meget interesant!! :thumleft Har tenkt på å skaffe meg en slik Duke nå snart. :prf Har sendt melding til ride i Bergen, men venter på svar. Jeg er da 15 år, og helt, helt fersk på motorsykkel. Jeg vet da ikke noe som helst om hvor mange ganger du skal skifte olje i uken/måneden/året? eller slike ting. Har du noe mer som kan være viktig å kunne for en slik nybegynner som meg? Har sett på tidligere innlegg på det "poleringskrem" greiene der du sier at du bare skal smøre på alle "glatte overflater"? Hva er "glatte overflater"? Du ler sikkert når du leser dette innlegget ](*,) , men er som sagt helt fersk :janikk

Hei!
vil bare gi deg beskjed om at viss du sender mail til Ride Bergen ,så ikke regn med å få svar så veldig kjapt. ](*,) :[-X ville ha ringt de på mandag,eller tatt turen innom asap:[-o< :[-o<
Jeg var der forge mandag og bestilte en sykkel til min sønn som også er 96`er(den siste av to ) ,men de sa de fikk enda to .så du kan være heldig ,men vær kjapp :prop: :prop:
Ddet går veldig fort unna.Det er første mann til mølla. \:D/
Skulle de ikke ha inne flere ,så kan du kontakte hatle motor . Jeg avbestilte en der forge mandag sjønner du. :\m/: :\m/:
Duke

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Peet96 skrev:Hei Fikse!! :D Har lest gjennom bloggen og synes den er meget interesant!! :thumleft Har tenkt på å skaffe meg en slik Duke nå snart. :prf Har sendt melding til ride i Bergen, men venter på svar. Jeg er da 15 år, og helt, helt fersk på motorsykkel. Jeg vet da ikke noe som helst om hvor mange ganger du skal skifte olje i uken/måneden/året? eller slike ting. Har du noe mer som kan være viktig å kunne for en slik nybegynner som meg? Har sett på tidligere innlegg på det "poleringskrem" greiene der du sier at du bare skal smøre på alle "glatte overflater"? Hva er "glatte overflater"? Du ler sikkert når du leser dette innlegget ](*,) , men er som sagt helt fersk :janikk
Som Duke125 sier, stikk heller innom butikken :thumleft
Angående oljeskift som jeg gjør her, er ikke dette noe du MÅ gjøre, absolutt ikke. Forhandleren vil nok forteller det at det beste er å bare følge servicer, og ikke tenke noe mer over det. De aller fleste følger enkelt og greit det service-programmet som sykkelen skal ha, og det er tilstrekkelig for å ha glede over sykkelen i mange år ;e
Glatte flater; da mener jeg flater som er helt blanke, som ikke er ruglete. Ruglete flater er f.eks sadelen/setet, dekkene, plasten i innerskjermen, alt som er av gummi, og så videre. Mens tank, sidedekslene, felgene, rammen, og største del av motoren, har blanke flater, og kan poleres/vokses. Alle slike blanke flater bør/må vokses innimellom, for at det ikke skal blir stygt og/eller begynne å korrodere/ruste. Den voks/polish-midler finner du på bensinstasjoner og bilrekvisitaforretninger, fungerer helt greit, men det varer ikke så veldig lenge. Derfor har jeg jaktet på å finne et super-duper-produkt, som fungerer bra og aller viktigst at det holder veldig lenge. Jeg gidder ikke å polere hver måned skjønner du *mas
Som tidligere nevnt så kommer jeg til å "misbruke" sykkelen, siden jeg kommer til å kjøre mye og i alskens vær, også når det er salt på veien. Det er derfor jeg prøver å være så nøye som mulig nå, for å prøve å få sykkelen til å fungere så bra som overhodet mulig, så lenge som mulig :knegg
Håper dette hjelper deg litt på vei, og bare spør i vei! Det er derfor vi har dette forumet :vs

PS: Og nei, jeg ler ikke, tvert imot synes jeg det er flott du spør om slikt! Alle må begynne et sted vettu :thumleft
Sist redigert av fikse den 07 aug 2011, 10:49, redigert 1 gang totalt.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Onsløv »

fikse skrev:
Onsløv skrev:Kjøpefingeren fikk et anfall...
401,52 sier paypal. :sorry
Nøyaktig hvilken versjon var det du bestilte? Jeg avventer et par dager til, til lønnen tikker inn igjen, så bestiller jeg og. Har bestillt 4 stk brytere, så de kommer nok i god tid. Uansett er det vel ikke akkurat travelt for å få på de holkene vel, Kristian? :lol God lunk i luften ennå!
Jeg har ikke det travelt nei, dvs jeg vil få det mye travlere på andre områder i tiden fremover... :-k

Jeg bestilte MC-versjonen med Round Rocker switch, fra casporttouring. Jeg har bestilt den før, og den var jeg fornøyd med.
Men skal ha meg et sett til ATV'en også, men lurer på om jeg skal gå for biltema-sett der.

-mvh-
Kristian
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Onsløv »

Var innom Ride igår, og der sto en orange KTM Duke 125.
Måtte titte litt på den, og joa, tøff sykkel :D
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Onsløv skrev:
fikse skrev:
Onsløv skrev:Kjøpefingeren fikk et anfall...
401,52 sier paypal. :sorry
Nøyaktig hvilken versjon var det du bestilte? Jeg avventer et par dager til, til lønnen tikker inn igjen, så bestiller jeg og. Har bestillt 4 stk brytere, så de kommer nok i god tid. Uansett er det vel ikke akkurat travelt for å få på de holkene vel, Kristian? :lol God lunk i luften ennå!
Jeg har ikke det travelt nei, dvs jeg vil få det mye travlere på andre områder i tiden fremover... :-k

Jeg bestilte MC-versjonen med Round Rocker switch, fra casporttouring. Jeg har bestilt den før, og den var jeg fornøyd med.
Men skal ha meg et sett til ATV'en også, men lurer på om jeg skal gå for biltema-sett der.

-mvh-
Kristian
Flere unger på vei eller? :bananas Har 1 på 1 år og en på 3 her. Bare det å gi de mat kan ta pusten av meg :-k

Bestiller de en av dagene, så ser vi om vi får tid til å ta de en helgedag før frosten setter i gang :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Svar