Veteranmotorsykkel tråden
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Har sett det er flere som har mc i stua @MGR1 :)
Sist redigert av dypen den 23 jan 2023, 11:53, redigert 1 gang totalt.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Her har vi en Z1300 med sidevogn og «long range» bensin tank …
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Denne kan jeg ikke si, med min beste vilje, ser veldig bra utdypen skrev: 22 jan 2023, 14:38 Har sett det er flere som har mc i stua @MGR1 :)
Her har vi en Honda CB750 Four Bagger …
![]()


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Men veldig sjelden @AJ 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Det vil jeg tro. Uten at det hjelper meg i å se på denne som noe annet enn en ubetydelig parentes i MC-historien...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Fordel å ikke lage for mye av skrot.

Samme som disse fantastiske prisene man oppnår for en del "gammal skit"-hadde de vært så bra hadde de laget de ennå.
Masse gammel morro synes jeg-dog ikke de mest "kjente" men heller de rare konstruksjonene teknisk.
Men det er jo vanskelig å prissette menneskelig dårskap.

"Neste generasjon" kjører nok mye av disse "klassikerene" på dynga da markedet blir sakte borte.

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Veteranmotorsykkel tråden
AJ skrev: 14 okt 2011, 19:15 Tenkte det var på tide med en tråd om veteransykler hvor vi kan post bilder og annen info om veteransykler vi kjenner til.
Og med et mener jeg sykler som vi vet noe eier. Dvs. at det ikke har så mye for seg å finne bilder på nettet og legge ut her.
Tråden er ment å skulle handle om sykler som eierne har et forhold til, enten som restaureringsprosjekter, originalsykler eller ferdigrestaurerte veteransykler.
Jeg kjenner til flere og har postet bilder av noen her på MCsiden.no i andre tråder. Kommer til å finne igjen bilder av disse og legge ut i denne nye tråden etter hvert.
Men siden jeg i daq var på Jevnaker for å lage en sak om en sykkel jeg visste veldig lite om på forhånd, en NSU fra 1953, begynner jeg likesågodt tråden med nettopp denne artige og på mange måter nyskapende sykkelen i sin tid. Teknisk veldig spennende på mer enn en måte...
Bildene ble dessverre borte etter oppdateringen tidligere i år (2016)
Ca. 150 kg, ensylindret 250 kubikker med 18 HK, motor som bærende el av konstruksjonen + setedemper og skjult midtstøtdemper, faktisk!
Og en fantastisk flott motorlyd![]()
Hadde ikke lest første innlegget her men da er intensjon med tråden kjent …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Denne tråden ble vel ikke akkurat slik den var tenkt å være. Er selv blant de som ikke har fulgt intensjonen med tråden...dypen skrev: 23 jan 2023, 11:52 Hadde ikke lest første innlegget her men da er intensjon med tråden kjent …


Gammel er den blitt også med de svakhetene det innebærer. Spesielt bruken av eksterne bildebanker, som ikke lenger er tilgjengelig i tillegg til internbildedatabasen fra mange år tilbake ikke lot seg redde da forumet måtte gjennom høyst nødvendige oppdateringer for ikke å havne på den historiske skraphaugen for sosiale medier...

Men det er ikke for sent å "redde" tråden ved å følge intensjon i åpningsinnlegget fra nå av...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Det er det som er hele kjernen, det produseres nytt hele tiden som blir dårligere og dårligere for det skal selges mere. Det er ikke noe mål at du og jeg kan kjøpe en vare som varer livet ut som eksempel mc, bil, traktor osvmekkern skrev: 23 jan 2023, 00:41Fordel å ikke lage for mye av skrot.![]()
Samme som disse fantastiske prisene man oppnår for en del "gammal skit"-hadde de vært så bra hadde de laget de ennå.
Masse gammel morro synes jeg-dog ikke de mest "kjente" men heller de rare konstruksjonene teknisk.
Men det er jo vanskelig å prissette menneskelig dårskap.
"Neste generasjon" kjører nok mye av disse "klassikerene" på dynga da markedet blir sakte borte.![]()

Det å ha 50 år gammel mc i garasjen som som du fortsatt kan kjøpe alt du ønsker av slitedeler til, ja du kan nesten kjøpe alt du måtte ha behov for vil jeg si er bra. Er du ikke bortskjemt med nye syklers komfort, utstyr og kjøreegenskaper vil du faktisk kunne bruke disse som hverdagsykkel og tursykkel uten problem.
Det å bruke noen kroner på disse gamle syklene har heller ikke vært noe problem da bruktprisene bare har gått en vei og skulle markedet snu vil bruksverdien fortsatt være der.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1679
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Ja, "Cowboy støvler" var jo helt vanlig å bruke som MC-boots den gangen, brukte det jeg også da jeg duret rundt på en 4-sylindret GSX 750 som denne, men jeg hadde MC-klær i skinn da.AJ skrev: 04 des 2022, 16:18 Fikk meg til å ta en tur ned MC minnestien fra noen tiår tilbake i tid... :) :
viewtopic.php?p=55171#p55171
Begrensa med sikkerhetsutstyr på den tiden. "Cowboy"støvler og en KIWI helhjem og muligens hansker? Husker ikke lenger om jeg hadde det eller ikke.
Hentet fra nettet fordi det var kun papirbilder den gangen og de er nok arkivert i en eller annen eske i kjelleren....
Den er fortsatt registrert og lever hos han som kjøpte den av meg, var en solid sak med svært lite feil.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Veteranmotorsykkel tråden
CBX'en står godt i garasjen, siden i fjor sommer... nå i januar nesten et halvår etter så er det snart på tide å ordne opp noen "bagateller"
Deler er på tur.
Historien til sykkelen er jeg ikke sikker på, men noe puslebiter synes å falle på plass.
Å få denne til orginal skikk, synes å være tullete, da noen har gjort stortabben etter min mening.
Sykkelen er en 82 modell, den ble ikke levert i rødt! Tanken er en original tank , men fra en 1979 modell...
For meg gjør det ikke så mye, det blir ei rimeligere morro.. og litt tryggere...
Motoren sies å være fra den beste serien, som holder noen hundre tusen k., min er gått 10000 km.
Det som betyr noe for meg er at jeg fikk muligheten til å kjøpe min ungdoms KJÆRLIGHET. I 84 var jeg i ferd med å kjøre opp til MC i Sverige, og hadde en avtale om kjøp , da 24k svenskekr... skal ikke si så mye om det her... egen logg senere.
CBX'EN har gitt meg hode-arbeid, noe "nytt " å lære seg...det har gått mange tkmer det siste året på å kese ,se og leite.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Deler er på tur.
Historien til sykkelen er jeg ikke sikker på, men noe puslebiter synes å falle på plass.
Å få denne til orginal skikk, synes å være tullete, da noen har gjort stortabben etter min mening.
Sykkelen er en 82 modell, den ble ikke levert i rødt! Tanken er en original tank , men fra en 1979 modell...
For meg gjør det ikke så mye, det blir ei rimeligere morro.. og litt tryggere...
Motoren sies å være fra den beste serien, som holder noen hundre tusen k., min er gått 10000 km.
Det som betyr noe for meg er at jeg fikk muligheten til å kjøpe min ungdoms KJÆRLIGHET. I 84 var jeg i ferd med å kjøre opp til MC i Sverige, og hadde en avtale om kjøp , da 24k svenskekr... skal ikke si så mye om det her... egen logg senere.
CBX'EN har gitt meg hode-arbeid, noe "nytt " å lære seg...det har gått mange tkmer det siste året på å kese ,se og leite.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..