Gårdagen startet slik. DOT-4 på¨bakken; min GS bruker DOT-4 også i clutchen. Det er en klassisk feil: Lekkasje i slave-sylinderen gjør at væsken renner ut langs pinnen som dytter på clutchen, og derefter ned på clutchen, og ut.
Resultatet er at clutchen ødelegges og når lekkasjen blir stor nok kan man ikke lenger bruke clutchen (og turen er over). Heldigvis er det ikke olje, men DOT-4, så clutchen har "litt" hold selv om den er badet.
Ved å fylle på væske og kjøre forsiktig har vi kommet oss fra Ørnes til Byneset utenfor TrHeim. Jeg har snakket med verkstedet på Tiller, og ny sylinder ankommer i morgen (tirsdag). Dersom verksmesteren er skikkelig god kan han skifte den dersom jeg tar av bakhjulet og demperen. Dersom han ikke er veldig god må jeg demontere baksvingen.
Medmindre det kommer nye problemer er vi på vår vei mot Kristiansund i morgen eftermiddag.
Vi kryssen fingrene!

Det pissregner på Byneset utenfor TrHeim i dag. I løpet av de tre ukene vi har vært på ferie har vi hatt fire dager uten regn. Den fjerde av dem hadde vi på Helgelandskysten. Det er ikke lett å si hva soim er vakrest: Senja eller Helgeland. Isbreene gjør muligens at det tipper mot Helgeland.

Det beste å spise er tørrfisk av skrei. Ingen over, ingen ved siden. Så enkelt er det! Leif-Hugo er min venn i nøden.

Vi har spist mye god mat hjemme hos venner. Intet av den maten som er kjøpt er verdt å kalles annet enn "mat". Bunnen ble nådd på Amore Restaurant i Mosjøen. Dersto det en et oppslag som fortalte "ny stekte vafler hverdag". Vi tok feil da vi konkluderte med at de hadde nystekte vafler hver dag. Oppslaget forteller at de har nystekte vafler på hverdager. Eftersom det var søndag ble det bare "kaffe". Bygget er dog stilig.
[TaSK]