Gorbys Garage! bytte sv'n i transalp???
Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?
Fikk Shim-verktøyet mitt før helga, har idag målt klaringer, og sjekket shims...
Byttet om to shims på eksossiden så var alt good to go der, men trenger tre shims på innsugsiden. Om ikke det er noen som har shims de vil selge eller bytte så bestiller jeg nok nye om en dag eller to...
Ellers så har jeg vert i kontakt med et firma for sandblåsing og lakkering av ramme og motor, et par nærbilder av motor.
Møkk, olje og flassa lakk, ikkj braaaa....
Satser på at motoren blir noe lignende denne:
Bagasjebæreren skal også prøves kopiert
Byttet om to shims på eksossiden så var alt good to go der, men trenger tre shims på innsugsiden. Om ikke det er noen som har shims de vil selge eller bytte så bestiller jeg nok nye om en dag eller to...
Ellers så har jeg vert i kontakt med et firma for sandblåsing og lakkering av ramme og motor, et par nærbilder av motor.
Møkk, olje og flassa lakk, ikkj braaaa....
Satser på at motoren blir noe lignende denne:
Bagasjebæreren skal også prøves kopiert
Re: Min 1978 GS750E, og V-strom, sesongstart! :D
Idag fikk jeg nok, så nå er sykkelen endelig ute!
Vart litt ragging hit og dit og så fant jeg en anleggsvei med noe dårlig standard. Må si det er helt topp å ha en sykkel man kan kjøre langs veien med for så å bare dra avgårde ut i skogen eller hvor det nå enn måtte være. Ga litt mersmak dette, spørs om ikke jeg må gå til anskaffelse av litt off-road utstyr
Lenger opp kom jeg ikke:
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... 193508.jpg[/img]
Går opp til tusen meter denne veien før den forsvinner videre inn over vidda, får prøve det til sommeren... Selv om en egentlig ikke har lov
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... 193524.jpg[/img]
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... 193534.jpg[/img]
Utsikt
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... 193752.jpg[/img]
Vart litt ragging hit og dit og så fant jeg en anleggsvei med noe dårlig standard. Må si det er helt topp å ha en sykkel man kan kjøre langs veien med for så å bare dra avgårde ut i skogen eller hvor det nå enn måtte være. Ga litt mersmak dette, spørs om ikke jeg må gå til anskaffelse av litt off-road utstyr
Lenger opp kom jeg ikke:
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... 193508.jpg[/img]
Går opp til tusen meter denne veien før den forsvinner videre inn over vidda, får prøve det til sommeren... Selv om en egentlig ikke har lov
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... 193524.jpg[/img]
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... 193534.jpg[/img]
Utsikt
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... 193752.jpg[/img]
Re: Min 1978 GS750E, og DL650 V-strom, sesongstart! :D
Merker at jeg får lyst på Vestlandstur når jeg ser slike bilder... fjell og fjord er absolutt blant favoritt-utsiktene mine.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: Re: Min 1978 GS750E, og DL650 V-strom, sesongstart! :D
Blir nok en meget populær mann i nabolaget nå ja... :
Sent from my HTC Vision using Tapatalk 2
Sent from my HTC Vision using Tapatalk 2
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Min 1978 GS750E, og DL650 V-strom, sesongstart! :D
"Går opp til tusen meter denne veien før den forsvinner videre inn over vidda, får prøve det til sommeren... Selv om en egentlig ikke har lov"
En av de store fordelene med V-Strom, er at de nesten ikke høres om man ikke vil
En av de store fordelene med V-Strom, er at de nesten ikke høres om man ikke vil
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: Min 1978 GS750E, og DL650 V-strom, sesongstart! :D
jepp, men jeg har planer om å handle leovince eksosanlegg da så da ryker vel den stillheten
-
- Innlegg: 442
- Registrert: 27 okt 2010, 11:43
- Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
- Sted: Vestsida
Re: Min 1978 GS750E, og DL650 V-strom, sesongstart! :D
Flotte bilder..... frister med en tur utenfor asfalt nå....
I don`t care about little things.....
Tidligere tohjulte:
Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell
BMW F650GS 11 modell
Tidligere tohjulte:
Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell
BMW F650GS 11 modell
Re: Min 1978 GS750E, og DL650 V-strom, sesongstart! :D
Welshen skrev:Flotte bilder..... frister med en tur utenfor asfalt nå....
Re: Min 1978 GS750E, og DL650 V-strom, sesongstart! :D
wash and wax today
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... 182412.jpg[/img]
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... 182424.jpg[/img]
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... 182456.jpg[/img]
Ser faktisk bedre ut nå enn den gjorde av forhandleren
Hadde ikke noe før bilde da jeg bare spontanvaska sykkelen mens jeg var ute og mobilen låg igjen inne, men tankdekslene var matte og nesten grå, og resten av sykkelen såg ut sånn som sykkler gjør etter 12 mil i regn og et en kilometer eller to på grus
produkter som vart brukt:
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... 202752.jpg[/img]
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... 202830.jpg[/img]
Meguiars engine clean: til motorvask og lignende, baksving, fotstøtter osv...
Meguiars wheel cleaner: Til felgene og baksvingen...
Meguiars engine dressing: Gir motor og motordeler som plast og gummislanger en fantastisk shine og beskytter :)
Meguiars ultimate protectant dash and trim restorer: Shiner opp plast og gummi og beskytter, gjør gammel falmet plast og gummi tilbake glansen. Gull verdt
Swissvax cleaner fluid medium: Polish og ripefjerner, brukes også til å polere plexiglass o.l.
Swissvax cleaner fluid regular: Polish, mindre slipende enn cleaner fluid medium, til bruk der man ikke har noe voldsomt til riper eller lignende.
Swissvax bike bath: Shampoo til sykkelen, lukter digg
Swissvax Bike sheen wax: Voks beregnet til motorsykkler, tåler bensinsøl. Lukter noe så inni granskauen godt!
Alle swissvax produktene følger med i Swissvax Bike Kit som jeg var så heldig å få til jul av min bedre halvdel
Jeg skal i alle fall få en kompis av meg som driver med sotfilm og vinylwrapping til å legge på beskyttelsesfilm på de tankdekslene for de var så oppripa å stygge atte fy!
Rear hugger og fender extender framme skal også bestilles.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... 182412.jpg[/img]
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... 182424.jpg[/img]
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... 182456.jpg[/img]
Ser faktisk bedre ut nå enn den gjorde av forhandleren
Hadde ikke noe før bilde da jeg bare spontanvaska sykkelen mens jeg var ute og mobilen låg igjen inne, men tankdekslene var matte og nesten grå, og resten av sykkelen såg ut sånn som sykkler gjør etter 12 mil i regn og et en kilometer eller to på grus
produkter som vart brukt:
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... 202752.jpg[/img]
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... 202830.jpg[/img]
Meguiars engine clean: til motorvask og lignende, baksving, fotstøtter osv...
Meguiars wheel cleaner: Til felgene og baksvingen...
Meguiars engine dressing: Gir motor og motordeler som plast og gummislanger en fantastisk shine og beskytter :)
Meguiars ultimate protectant dash and trim restorer: Shiner opp plast og gummi og beskytter, gjør gammel falmet plast og gummi tilbake glansen. Gull verdt
Swissvax cleaner fluid medium: Polish og ripefjerner, brukes også til å polere plexiglass o.l.
Swissvax cleaner fluid regular: Polish, mindre slipende enn cleaner fluid medium, til bruk der man ikke har noe voldsomt til riper eller lignende.
Swissvax bike bath: Shampoo til sykkelen, lukter digg
Swissvax Bike sheen wax: Voks beregnet til motorsykkler, tåler bensinsøl. Lukter noe så inni granskauen godt!
Alle swissvax produktene følger med i Swissvax Bike Kit som jeg var så heldig å få til jul av min bedre halvdel
Jeg skal i alle fall få en kompis av meg som driver med sotfilm og vinylwrapping til å legge på beskyttelsesfilm på de tankdekslene for de var så oppripa å stygge atte fy!
Rear hugger og fender extender framme skal også bestilles.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Min 1978 GS750E, og DL650 V-strom WASH AND WAX!
Her er bare å handle inn ser jeg :-D Ser ut som du har kost deg noen timer
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Min 1978 GS750E, og DL650 V-strom, sesongstart! :D
V-stromen ble en penere sykkel med dette utseende
Re: Re: Min 1978 GS750E, og DL650 V-strom WASH AND WAX!
Brukte faktisk ikke mer enn en times tid kanskje en og en halv :-)LordShaft skrev:Her er bare å handle inn ser jeg :-D Ser ut som du har kost deg noen timer
Det er jeg helt enig, spent på hvordan den nye Dl 1000 blir seendes ut "live"jhn skrev: V-stromen ble en penere sykkel med dette utseende
Sent from my HTC Vision using Tapatalk 2
Re: Min 1978 GS750E, og DL650 V-strom WASH AND WAX!
Har vert turist i egen by idag.
Ut på tur for å finne grusveier, da gikk turen til Offerdalen og ned til indre offerdal, via den skeiveste tunnelen i norge, en spesiell opplevelse i seg selv det med kun ett kjørefelt med dårlig asfalt, ingen belysning og 15% stigning!
Vart ikke bedre av at lysa på V-stromen er så jævla dårlige... Men jeg fant ut halveis at jeg kjørte med solvisiret nede så det løste seg selv det, HALLOO IN THE LUK DA! Litt dum må man få lov til å være av og til
Det skal og sies at V-twinen jobbet ganske uanstrengt i motbakken, i motsetning til mopeden til Linda Eide: http://www.nrk.no/nett-tv/arkivert/15207/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ferdig med tunnelen, da begynner nedstigningen mot fjorden igjen:
Et par hundre høydemeter lenger nede, godt inne på grusveien, skal helt ned til fjorden så det er et stykke igjen :)
Ser kanskje litt av veien på venstre siden av elva.
Når man så kommer ned til fjorden kommer man til det som i virkelig gamle dager var et sagbruk, postkontor og telegraf var det vel også her.
Tror telefonen min prøvde seg på noe fancy HDR greier her :/
Vannmølle!
Sagbruk til venstre, mølle til høyre.
SAG!
Ekstra stas med elva i full vårløsing og! Sikkert vert bra liv her når dette har vert i drift! :-)å
Og så hører det også med til historien at når jeg kjørte hjemover igjen kom jeg over en slik en traktorvei, ja en slik en med gress og jord og dype hjulspor. Nysgjerrig som jeg er vrengte jeg sukien inn på der da.
TABBE NR1! Alltid sjekk underlaget før du begir deg ut i ukjent terreng, jeg gjorde ikke det
Så ca tre-fire meter inn på veien går hele sykkelen i kne og jeg står med gjørme til over anklene!
Nå begynner morroa vettu! For veien var jo selvfølgelig ikke brei nok til at jeg kunne snu, så jeg måtte kjøre sykkelen hundre meter lenger inn til der veien var breiere, og litt fastere. Kunne ikke sitte på sykkelen heller så jeg måtte gå med den frem dit og tilbake igjen til grusveien!
Mye banning, mye gjørme, mye spinning, mye kvelning av motor, SVETT! :-)å
Kjempefornøyd med å være tilbake igjen på fast grunn!
Skoa mine ETTER at jeg hadde vasset i en bekk for å skylle de litt, de var helt brune!
Det vart en farris og en tur innom vaskehallen på vei hjem igjen ja :)
En opplevelsesrik dag, noe sliten så det skal bli digg å finne senga nå!
KART http://goo.gl/maps/s4JR3" onclick="window.open(this.href);return false;
Ut på tur for å finne grusveier, da gikk turen til Offerdalen og ned til indre offerdal, via den skeiveste tunnelen i norge, en spesiell opplevelse i seg selv det med kun ett kjørefelt med dårlig asfalt, ingen belysning og 15% stigning!
Vart ikke bedre av at lysa på V-stromen er så jævla dårlige... Men jeg fant ut halveis at jeg kjørte med solvisiret nede så det løste seg selv det, HALLOO IN THE LUK DA! Litt dum må man få lov til å være av og til
Det skal og sies at V-twinen jobbet ganske uanstrengt i motbakken, i motsetning til mopeden til Linda Eide: http://www.nrk.no/nett-tv/arkivert/15207/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ferdig med tunnelen, da begynner nedstigningen mot fjorden igjen:
Et par hundre høydemeter lenger nede, godt inne på grusveien, skal helt ned til fjorden så det er et stykke igjen :)
Ser kanskje litt av veien på venstre siden av elva.
Når man så kommer ned til fjorden kommer man til det som i virkelig gamle dager var et sagbruk, postkontor og telegraf var det vel også her.
Tror telefonen min prøvde seg på noe fancy HDR greier her :/
Vannmølle!
Sagbruk til venstre, mølle til høyre.
SAG!
Ekstra stas med elva i full vårløsing og! Sikkert vert bra liv her når dette har vert i drift! :-)å
Og så hører det også med til historien at når jeg kjørte hjemover igjen kom jeg over en slik en traktorvei, ja en slik en med gress og jord og dype hjulspor. Nysgjerrig som jeg er vrengte jeg sukien inn på der da.
TABBE NR1! Alltid sjekk underlaget før du begir deg ut i ukjent terreng, jeg gjorde ikke det
Så ca tre-fire meter inn på veien går hele sykkelen i kne og jeg står med gjørme til over anklene!
Nå begynner morroa vettu! For veien var jo selvfølgelig ikke brei nok til at jeg kunne snu, så jeg måtte kjøre sykkelen hundre meter lenger inn til der veien var breiere, og litt fastere. Kunne ikke sitte på sykkelen heller så jeg måtte gå med den frem dit og tilbake igjen til grusveien!
Mye banning, mye gjørme, mye spinning, mye kvelning av motor, SVETT! :-)å
Kjempefornøyd med å være tilbake igjen på fast grunn!
Skoa mine ETTER at jeg hadde vasset i en bekk for å skylle de litt, de var helt brune!
Det vart en farris og en tur innom vaskehallen på vei hjem igjen ja :)
En opplevelsesrik dag, noe sliten så det skal bli digg å finne senga nå!
KART http://goo.gl/maps/s4JR3" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Gorbys Garage!
Polert bil denne uken, klar til veterantreff imorgen :)
Så spørs det om ikke jeg kommer til å ryke på en smell å handle meg inn enda en sykkel til høsten, et eller annet billigt japansk softchopper som jeg kan bygge en bobber ut av.
Noe inspirert av disse f.eks.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=cbmv9DDrmWk[/video]