Nåja, du har no vore ganske lett å pushe du og. Gretten og sur har du også voretsimpson skrev:Greit takhøyden er stor fra moderatorer, men noen blir utrolig gretne hvis du ikke deler samme syn og meninger med de og ikke liker deres valg av sykkel.
Men folk må også skjønne at noen bevisst trykker på de rette knappene hos de rette folkene for å få en reaksjon, uten at det er noe mer alvor enn en god diskusjon.
MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
- MaxTron
- Innlegg: 2543
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Kan jo bli litt kjedelig i lengda med disse tohjulstraktorfolka ja, men da er det jo bare å smile overbærende for sæ sjøl...
Motorsykkel i dagens sammfunn i det meste av verden, i de aller fleste situasjoner er jo alt anna enn ett klokt og fornuftig valg, derfor er jo disse folka som forsvarer kjøpene sine med hvor allsidig eller fornuftig de er en vandrende selvmotsigelse.
Lurer på om dette har blant anna med alder å gjøre...
De fleste av de er jo blitt så gammle at omgangskrets og familie sikkert i mange år har prøvd å få de til å forstå at"dette er du nå blitt for gammel til", de fleste har også kanskje ektefeller som mener pengene burde brukes annerledes, og i tillegg er jo MC-kjøring faali'. Mye av dette virker som det har seget inn, og de har begynt å mene det sjøl også...
Så isteden for å stå rakrygget og fortsette å ha de sykklene som hjertet og ungutten(jenta) egentlig ønsker seg, så har de endtopp med disse "fornyftige" plastikkelgene som kommer ferdig fra forhandler med masse fornuftige argumenter så den middelaldrende familiefar kan bruke som alibi overfor omgangskrets og familie, og sikkert ofte seg sjøl.
Enda en selvmotsigelse i selvmotsigelsen er at de ofte kjører sykkler som bruker kundekretsen til å teste ut ny teknologi, vist fornuftsalibiet skulle holdt vann så burde de vel kjøpt noe som også faktisk ER driftssikkert, og ikke bare har ett 40-50 år gammelt rykte om å være det..?
Det at det stadig blir flere av denne typen motorsykklister har vel som andre nevner en samenheng med den stadig stigende gjennomsnittsalderen hos motorsykklister her i landet, så blir nok bare mere av det.
Men finns mye annet artig å lese innpå her, så liker forumer meget godt æ
Motorsykkel i dagens sammfunn i det meste av verden, i de aller fleste situasjoner er jo alt anna enn ett klokt og fornuftig valg, derfor er jo disse folka som forsvarer kjøpene sine med hvor allsidig eller fornuftig de er en vandrende selvmotsigelse.
Lurer på om dette har blant anna med alder å gjøre...
De fleste av de er jo blitt så gammle at omgangskrets og familie sikkert i mange år har prøvd å få de til å forstå at"dette er du nå blitt for gammel til", de fleste har også kanskje ektefeller som mener pengene burde brukes annerledes, og i tillegg er jo MC-kjøring faali'. Mye av dette virker som det har seget inn, og de har begynt å mene det sjøl også...
Så isteden for å stå rakrygget og fortsette å ha de sykklene som hjertet og ungutten(jenta) egentlig ønsker seg, så har de endtopp med disse "fornyftige" plastikkelgene som kommer ferdig fra forhandler med masse fornuftige argumenter så den middelaldrende familiefar kan bruke som alibi overfor omgangskrets og familie, og sikkert ofte seg sjøl.
Enda en selvmotsigelse i selvmotsigelsen er at de ofte kjører sykkler som bruker kundekretsen til å teste ut ny teknologi, vist fornuftsalibiet skulle holdt vann så burde de vel kjøpt noe som også faktisk ER driftssikkert, og ikke bare har ett 40-50 år gammelt rykte om å være det..?
Det at det stadig blir flere av denne typen motorsykklister har vel som andre nevner en samenheng med den stadig stigende gjennomsnittsalderen hos motorsykklister her i landet, så blir nok bare mere av det.
Men finns mye annet artig å lese innpå her, så liker forumer meget godt æ
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Du skrev Guzzi feil...Kawasaki skrev: Njaa,er vel ikke smalt,det bare virker sånn fordi uansett hva tråden starter som,så ender den opp med å forherlige Tiger,Gussi eller TDM.
Når det gjelder takhøyde,så er det vanskelig å mene noe om det. På den tiden jeg har vært her har jeg aldri sett noe som kvalifiserer til en løftet finger,engang. Folk her er jo sååå høflige,tilogmed Vstrom-eierne får gå ifred
Noen flere kommentarer fra meg?
Nei. Tru'kke det...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Blir engasjert vet du, men ikke så veldig gretten.ZZR-Tom skrev:Nåja, du har no vore ganske lett å pushe du og. Gretten og sur har du også voretsimpson skrev:Greit takhøyden er stor fra moderatorer, men noen blir utrolig gretne hvis du ikke deler samme syn og meninger med de og ikke liker deres valg av sykkel.
Men folk må også skjønne at noen bevisst trykker på de rette knappene hos de rette folkene for å få en reaksjon, uten at det er noe mer alvor enn en god diskusjon.
Ihvertfall ikke over kritikk av min sykkel.....
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Er vel ikke merkelig om de fleste er middelaldrende og kjører ADV her, det er jo de som dominerer i statistikken også. Snittalderen på oss alle er vel 47 og mest solgte bike er BMW Gelende Und Strasse.
Forøvrig er forumet her og nu 17" bredt
Forøvrig er forumet her og nu 17" bredt
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
simpson skrev:Blir engasjert vet du, men ikke så veldig gretten.ZZR-Tom skrev:Nåja, du har no vore ganske lett å pushe du og. Gretten og sur har du også voretsimpson skrev:Greit takhøyden er stor fra moderatorer, men noen blir utrolig gretne hvis du ikke deler samme syn og meninger med de og ikke liker deres valg av sykkel.
Men folk må også skjønne at noen bevisst trykker på de rette knappene hos de rette folkene for å få en reaksjon, uten at det er noe mer alvor enn en god diskusjon.
Ihvertfall ikke over kritikk av min sykkel.....
Skal du ha Simphson gretten, er det bare å si at 1098 er relativt tungstyrt og at ZZR parkerer alt
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
1098 er jo ikkje såååå tungstyret, men fan så stiv og ubehaglig, passer best som pynt utenfor kebab sjappa, også er den over 800cc og kan ikkje brukast i skauenZZR-Erling skrev:simpson skrev:Blir engasjert vet du, men ikke så veldig gretten.ZZR-Tom skrev:Nåja, du har no vore ganske lett å pushe du og. Gretten og sur har du også voretsimpson skrev:Greit takhøyden er stor fra moderatorer, men noen blir utrolig gretne hvis du ikke deler samme syn og meninger med de og ikke liker deres valg av sykkel.
Men folk må også skjønne at noen bevisst trykker på de rette knappene hos de rette folkene for å få en reaksjon, uten at det er noe mer alvor enn en god diskusjon.
Ihvertfall ikke over kritikk av min sykkel.....
Skal du ha Simphson gretten, er det bare å si at 1098 er relativt tungstyrt og at ZZR parkerer alt
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Det var ikkje mykje å skryte av, 52" herZZR-Erling skrev:Er vel ikke merkelig om de fleste er middelaldrende og kjører ADV her, det er jo de som dominerer i statistikken også. Snittalderen på oss alle er vel 47 og mest solgte bike er BMW Gelende Und Strasse.
Forøvrig er forumet her og nu 17" bredt
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Sted: Skien
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Sikker?ZZR-Erling skrev:Forøvrig er forumet her og nu 17" bredt
Husk at en 17" widescreen bare er ca.14,4 tommer bred...
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Jaja...vi veit detBanditmannen skrev:Sikker?ZZR-Erling skrev:Forøvrig er forumet her og nu 17" bredt
Husk at en 17" widescreen bare er ca.14,4 tommer bred...
- Stranger
- Innlegg: 109
- Registrert: 28 feb 2012, 18:38
- Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
- Sted: Byen under skyen (Bergen)
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Bare 52"? 65" herZZR-Tom skrev:Det var ikkje mykje å skryte av, 52" herZZR-Erling skrev:Er vel ikke merkelig om de fleste er middelaldrende og kjører ADV her, det er jo de som dominerer i statistikken også. Snittalderen på oss alle er vel 47 og mest solgte bike er BMW Gelende Und Strasse.
Forøvrig er forumet her og nu 17" bredt
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Ja,rettskrivingen er ikke alltid på topp. Men budskapet stemte vel rimelig bra,ellerAJ skrev:Du skrev Guzzi feil...
ikkebike.norwegianforum.net
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Som allerede nevnt...:Kawasaki skrev:Ja,rettskrivingen er ikke alltid på topp. Men budskapet stemte vel rimelig bra,ellerAJ skrev:Du skrev Guzzi feil...
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=146701#p146701" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Jeg forstår egentlig ikke problemet
Mulig jeg er helt på jordet men hva er egentlig problemet med at endel andre velger noe annet enn deg selv?
Når jeg leser denne tråden så virker det som veldig mange småting lager storm i et vannglass. Jeg ser at noen kommer med stikk til noe andre har skrevet i andre tråder og gjør dette om til noe negativt.
Om noen vil ha et autobahnelokomotiv , noen vil ha en touringbuss , noen vil ha 1400ccm , noen vil ha noe mindre , noen vil kjøre i skauen , og noen fra cafe til cafe , så hva er problemet.
Det virker som om veldig mange gjør alt dette om til "dem i mot oss" og "oss i mot dem" , men det er jo ikke slik.
Det er jo bare så enkelt som at vi har forskjellige behov med motorsykkelen vår , og de fleste av oss er så entusiastisk at vi gjerne vil fortelle hvorfor vi akkurat har dette behovet.
Jeg er med på den at det noen ganger kan virke som om vi driver preken for få andre til å skifte behov og motorsykkel , men jeg er ganske sikker på at de fleste ikke mener det på den måten. De fleste vil at vi skal være forskjellig.
Og dette går begge veier , jeg mener det er tull at noen skal være verre enn andre på dette feltet , det er bare å saumfare trådene så ser man det.
Jeg mener mange tar disse tingene alt for alvorlig og hvis noen føler seg trampet på så har de tatt utsagn og meninger alt for bokstavlig.
Fordi en person mener at et behov og en type sykkel passer best til det han driver med og prøver å fortelle om hvorfor , så må ikke noen la dette bli det samme som å drive preken og at det er å gjøre narr av andre.
Vi er entusiastiske på hver vår måte og hvis vi ikke tåler dette så får de la vær å lese trådene , beklager at min mening er så hard.
Om jeg hadde hatt ubegrenset med gryn så hadde jeg hatt en haug med sykler i garasjen , gjerne en R1200GS , en F800GS ,en K1300S/ZZR1400 , en R1200RT , en S1000RR/1199 Panigale , en HD osv , men siden jeg foreløpig bare har gryn nok til en sykkel så må jeg velge en sykkel som gir akkurat meg mest glede til akkurat det jeg synes er det morsomste.
Og jeg regner med dette gjelder de fleste her inne og siden vi er forskjellig har vi forskjellige sykler , men man må ha lov til å spørre andre om hva som gjorde utslag for sitt valg eller fortelle andre om sitt eget.
Mulig jeg er helt på jordet men hva er egentlig problemet med at endel andre velger noe annet enn deg selv?
Når jeg leser denne tråden så virker det som veldig mange småting lager storm i et vannglass. Jeg ser at noen kommer med stikk til noe andre har skrevet i andre tråder og gjør dette om til noe negativt.
Om noen vil ha et autobahnelokomotiv , noen vil ha en touringbuss , noen vil ha 1400ccm , noen vil ha noe mindre , noen vil kjøre i skauen , og noen fra cafe til cafe , så hva er problemet.
Det virker som om veldig mange gjør alt dette om til "dem i mot oss" og "oss i mot dem" , men det er jo ikke slik.
Det er jo bare så enkelt som at vi har forskjellige behov med motorsykkelen vår , og de fleste av oss er så entusiastisk at vi gjerne vil fortelle hvorfor vi akkurat har dette behovet.
Jeg er med på den at det noen ganger kan virke som om vi driver preken for få andre til å skifte behov og motorsykkel , men jeg er ganske sikker på at de fleste ikke mener det på den måten. De fleste vil at vi skal være forskjellig.
Og dette går begge veier , jeg mener det er tull at noen skal være verre enn andre på dette feltet , det er bare å saumfare trådene så ser man det.
Jeg mener mange tar disse tingene alt for alvorlig og hvis noen føler seg trampet på så har de tatt utsagn og meninger alt for bokstavlig.
Fordi en person mener at et behov og en type sykkel passer best til det han driver med og prøver å fortelle om hvorfor , så må ikke noen la dette bli det samme som å drive preken og at det er å gjøre narr av andre.
Vi er entusiastiske på hver vår måte og hvis vi ikke tåler dette så får de la vær å lese trådene , beklager at min mening er så hard.
Om jeg hadde hatt ubegrenset med gryn så hadde jeg hatt en haug med sykler i garasjen , gjerne en R1200GS , en F800GS ,en K1300S/ZZR1400 , en R1200RT , en S1000RR/1199 Panigale , en HD osv , men siden jeg foreløpig bare har gryn nok til en sykkel så må jeg velge en sykkel som gir akkurat meg mest glede til akkurat det jeg synes er det morsomste.
Og jeg regner med dette gjelder de fleste her inne og siden vi er forskjellig har vi forskjellige sykler , men man må ha lov til å spørre andre om hva som gjorde utslag for sitt valg eller fortelle andre om sitt eget.
Sist redigert av Bringisen den 13 jan 2013, 20:04, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- MaxTron
- Innlegg: 2543
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Størst TV, sterkest motor, best surroundanlegg, mest moden på forumet... MÆ!!
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!