Japansk kvalitet er best

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
superduper
Innlegg: 96
Registrert: 03 jan 2013, 19:55
Motorsykkelen din: Old School CHOPPER!

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av superduper »

simpson skrev:
superduper skrev:Mulig det bare er jeg som er teit, men har aldri forstått dette med støy, kjørekomfort etc..... :lol

Skjønner overhodet ikke hvordan folk kan betale mer penger for en Mercedes/Audi/Bmw fremfor en Toyota. Du kommer frem like fort... Du har et tak over hodet... Du har varmeapparat... Hva annet er nødvendig??? I mine øyne er hvertfall driftsikkerhet et MYE MER positivt enn å ha en bil som "ikke føles ut som plastikk"...... :lol
Jammen godt vi er forskjellige. Jeg deler ikke den oppfatningen, vil ikke bo campingvogn istedenfor hus selv om det er tak over huet, mye billigere, plastikkføelse over alt, har kokemulighet og kjøleskap......
JEG mener at jeg har mye mer glede av å nyte komfort fremfor å spare penger for å kjøre japsebil.
Verdt hver krone.
Nå må vi klare å skille litt her... F.eks bor ikke jeg i noe campingvogn, men heller en fin leilighet på Nydalen... Det å velge en japsebil fremfor en tysk bil definerer ikke nødvendigvis en person... :lol

Og har nada i mot det å bruke penger! MEN... Akkurat bil synes jeg blir for dumt.. De aller fleste bruker maks 1 time i bilen hver dag... Hva er så vitsen med å bruke vanvittige summer på akkurat den ene timen hver dag? Jeg har, og har alltid hatt 0 interesse for bil... Og fra et nøytralt ståpunkt når det gjelder bil og kjøreglede etter f.eks å ha prøvd far sin RAV4 og en kamerat sin X3 må jeg virkelig innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor folk betaler ekstra for et BMW merke.. Jeg for min del bruker heller pengene på blant annet reising, motorsykkel og bolig.. Bil er ikke noe annet for meg enn et transportmiddel og da er det jo bare logisk at jeg ikke bruker noe særlig med penger på det...

Men for all del... Jeg skjønner at folk er forskjellige, og forventer ikke at alle har den samme tankegangen som meg. :thumleft

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av DrGreve »

simpson skrev:Jammen godt vi er forskjellige. Jeg deler ikke den oppfatningen, vil ikke bo campingvogn istedenfor hus selv om det er tak over huet, mye billigere, plastikkføelse over alt, har kokemulighet og kjøleskap......
JEG mener at jeg har mye mer glede av å nyte komfort fremfor å spare penger for å kjøre japsebil.
Verdt hver krone.
De samme som vil ha kvalitet og så støysvake biler at de knapt høres kjøper en Ducati hvor plasfølelsen er meget tilstede. Det er noen år siden sykler besto av bare metall?
I tillegg bruker de X antall kroner for å montere på potter med mer støy.
Eller en Harley med raka rør med fare for takras når de kjører i tunell. I tillegg diskuteres det hvilke ørepropper som fungerer best mot motorstøy.
Og samfunnet har utviklet seg slik at man er på det sykeste og trenger lykkepiller når naboen har kjøpt seg ny bil og spesielt hvis den er av den "eksklusive" modellen.
Man bruker gjerne 50 tusen og mer i året i bilrelaterte utgifter, lån, renter, driftsutgifter, forsikring, bompenger og verditap samtidig som man klager på lønnen.
Min familie har vært drosje-eiere helt siden etter krigen og vi diskuterer mye bil (og sykler) når vi møtes. I de fleste diskusjoner så er konklusjonen at fransk og italiensk holder man seg langt unna.
Som drosje er merce kurant. Ikke for at den er så mye bedre (over gjennomsnittet bra) men verditapet er minst. I en periode fikk man faktisk igjen pengene når man solgte etter 3 år. Dette fordi refusjonsordningen ble fullt ut utnyttet. I dag har alle glemt de barnesykdommene 124-serien slet med når de ble lansert :)
Som privat velger jeg Subaru og den eneste grunnen er driftsikkerhet og fremkommelighet, når jeg en sjelden gang bruker den.
Hadde jeg hatt for mye penger å kaste bort hadde jeg valgt Merce eller Volvo, men det har jeg ikke.
Og til slutt så tror jeg denne farsotten med adv-sykler kan sammenlignes med SUV og den største konsentrasjonen av SUV-er er i Holmenkollåsen. I wonder why? :)
Og jeg har ikke lån på bil og ikke lån på sykkel fordi de er godt brukt og forholdsvis gamle. Og syns ikke det er problematisk i det hele tatt :mk
Sist redigert av DrGreve den 28 mar 2013, 15:52, redigert 1 gang totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av jhn »

simpson skrev:Selv om japsebiler bare går og går.... så er kvalitetsføelsen helt bedriten.
Det er skikkelig blikkboks. Plastikk og dårlig støydemping innvendig, litt sånn tupperwareføelse i alt du tar i.
Kjørte en helt ny Avensis med "alt" utsyr på piggdekk og det var så mye dekkstøy at jeg ble skikkelg skuffet.
Trodde de hadde kommet lengere i 2013.
STOR forskjell på Mercedes, Bmw osv kontra japse på dette feltet. Sett deg inn i en tysker og lukk døra og du skjønner med en gang at det er to forskjellige verdener.
Men mange bryr seg ikke og forsetter å kjøpe japansk siden de er billige og pålitlige.
Men jeg skal ALDRI kjøre japse, hverken på to eller fire hjul.
Heller en fungerende "blikkboks" med litt billig plast enn et ikke-fungerende smykkeskrin

Godtvoksen

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av Godtvoksen »

Carpa skrev:
simpson skrev:
jonnykr skrev:
simpson skrev:Selv om japsebiler bare går og går.... så er kvalitetsføelsen helt bedriten.
Det er skikkelig blikkboks. Plastikk og dårlig støydemping innvendig, litt sånn tupperwareføelse i alt du tar i.
Kjørte en helt ny Avensis med "alt" utsyr på piggdekk og det var så mye dekkstøy at jeg ble skikkelg skuffet.
Trodde de hadde kommet lengere i 2013.
STOR forskjell på Mercedes, Bmw osv kontra japse på dette feltet. Sett deg inn i en tysker og lukk døra og du skjønner med en gang at det er to forskjellige verdener.
Men mange bryr seg ikke og forsetter å kjøpe japansk siden de er billige og pålitlige.
Men jeg skal ALDRI kjøre japse, hverken på to eller fire hjul.
Men det blir vel som med MC, smak og behag og ulike bruksområder. Og når ble billige og pålitelige noe negativt? :D
Greit at billig og pålitelig ikke er negativt, men det er derimot plastikkføelsen, dårlig støydemping, simpel og billig interiør osv.
Men som jeg sier at noen ikke bryr seg om dette og kun ser på pris/driftsikkerhet mens andre verdsetter andre kvaliteter mere.
For meg er det mye viktigere å være fornøyd med komforten, støynivå, kvalitet og materialer på interiør enn å kjøpe japse kun for at det er billig.

Jeg er så enig med Simpson.
Sett deg inn i en 10 år gammel japse og en 10 år gammel mercedes, da vil du virkelig merke kva kvalitet har å si. Og komforen i en mercedes kan bare bli slått av amerikanske biler.
Ja, før mercedesen detter sammen i en rusthaug... :knegg

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av ojda »

Japansk eller Europeisk eller.......
Jeg kan med handa på hjertet si at jeg kommer aldrig til å eie Amerikansk sykkel :[-X
Kan være flotte å se på, noen av de. Men det er så mye annet å ta av :prf
Kan også love at jeg aldrig vil eie Fransk eller Italiensk bil, samme grunn :-)å
De kan for all del være veldig behaglige kjøretøy, men feilene da mann =;
Har akurat slitt meg igjennom en 8 årsperiode med Renault Espace 2.0 på jobben.
Jammen glad det ikke var jeg som sto for verkstedutgiftene :mk
Når det gjelder synet på Adventuresykkler fra endel kan jeg ikke annet en å riste på hodet.
De er i fellestrekk sykkler som: Har god balanse, godt bunndrag, fantastisk sittestilling,
god sittekomfort, bredt styre, bra lastemuligheter, bra fremkomlighet, god værbeskyttelse.
I tilleg har brorparten av de kardang og godt med utstyr/utstyrsmuligheter..
Det er faktisk fler en de tre som sitter i Holmenkollåsen med 200 mil på telleren
hvert år som har oppdaget denne nisje i sykkelutbudet, og ikke peker de seg
spesiellt negativt ut hva pris anngår heller. Relatert til ccm-størrelse selvfølgelig.
Adventuresykklene er en fantastisk sykkel for de som heller ønsker en lettkjørt/lettsvingt
tursykkel som ikke er rettet mot 150-250 kmh kjøring.
Å om man ønsker Adventure som ikke sees på alle gatehjørner, kan man handle MotoGuzzi. Om man i tilleg vil at den skal se bra ut har jo Triumph gjort en bra jobb :P :p
Må forresten inrømme at BMW sin nye har kommet seg bra hva utseende anngår :prf
Så får vi bare håpe resten er like bra :P :p
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

ZZR-Erling

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av ZZR-Erling »

Ja, det her var jo "go peising" å starte en tråd med i håp om å få litt liv her :)

Nok om det.
Må si jeg synes det er litt ullent og vagt, men rettningsgivende er det nok, jeg tenker på:
"En av tre BMW-ägare hade haft ett stort mekaniskt problem med sin motorcykel, för Harley var den siffran en av fyra"

Hvis vi sier at et "stort mekaniskt problem" er alvorlig, og det burde man jo kunne utgår fra, er det jo skremmende dårlig kvalitet ute å triller rundtom!

Og må si, jeg er ikke forbauset over at BMW her kom dårlig ut! Har såå mange historier både fra kjenninger og forum som viser akkurat det, og også erfart med egne bikes.
Så...er BMW eiere mer "innbitte" enn andre, vel, kanskje ikke, men undres noe over at flere vil ha BMW en gang til igjen...jaja...noen har vett til å finne et mer driftsstabilt produkt! ;-)

Det som er bra med BMW er at de er fremst med vettuge nyheter, har for mange korekt ergonomi og bra oppfølging med recals, men, de slipper de ut på markedet for tidlig, og man kan jo si at de da benytter kundemassen som testere..det står jeg helst over!

Skal æ ha en BMW, må det bli av den "bedre årgangen"...

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av simpson »

DrGreve skrev:
simpson skrev:Jammen godt vi er forskjellige. Jeg deler ikke den oppfatningen, vil ikke bo campingvogn istedenfor hus selv om det er tak over huet, mye billigere, plastikkføelse over alt, har kokemulighet og kjøleskap......
JEG mener at jeg har mye mer glede av å nyte komfort fremfor å spare penger for å kjøre japsebil.
Verdt hver krone.
De samme som vil ha kvalitet og så støysvake biler at de knapt høres kjøper en Ducati hvor plasfølelsen er meget tilstede. Det er noen år siden sykler besto av bare metall?
Og samfunnet har utviklet seg slik at man er på det sykeste og trenger lykkepiller når naboen har kjøpt seg ny bil og spesielt hvis den er av den "eksklusive" modellen.
Man bruker gjerne 50 tusen og mer i året i bilrelaterte utgifter, lån, renter, driftsutgifter, forsikring, bompenger og verditap samtidig som man klager på lønnen.

Som privat velger jeg Subaru og den eneste grunnen er driftsikkerhet og fremkommelighet, når jeg en sjelden gang bruker den.
Og jeg har ikke lån på bil og ikke lån på sykkel fordi de er godt brukt og forholdsvis gamle. Og syns ikke det er problematisk i det hele tatt :mk
Hmmm.....sykkel uten plast i dag er ikke lett nei. Men kan jo kjøpe en Monster da.
Om naboen må ha lykkepille hvis jeg kjøper ny bil er det ikke mitt problem.
Så vidt jeg vet er lån og rente lik på japse vs europeisk bil, forsikring og hvertfall bompenger eller hva?
Så mener du at Subaru har bedre fremkomlighet enn europeiske biler?

PS, jeg har heller ikke lån på sykkel eller biler, men kjører europeisk for det :vs

ZZR-Erling

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av ZZR-Erling »

Bringisen skrev:Du skal ikke tro alt du leser :vs

Tyyyyyypisk... :knegg

ZZR-Erling

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av ZZR-Erling »

knutk skrev:Skjønner.
Det kan vel sies på mange måter.

Enkelte liker Champagne mens andre er fornøyd med Nyco og hjembrent.
Hver sin smak.... :knegg

Hodepine får man uansett :lol
Du operere med "for stort spenn" i din "nyansering". Jeg kjører Kawa, og det er faen ikke noe "nyco"! :D

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av ejs »

ZZR-Erling skrev:
knutk skrev:Skjønner.
Det kan vel sies på mange måter.

Enkelte liker Champagne mens andre er fornøyd med Nyco og hjembrent.
Hver sin smak.... :knegg

Hodepine får man uansett :lol
Du operere med "for stort spenn" i din "nyansering". Jeg kjører Kawa, og det er faen ikke noe "nyco"! :D
:thumleft

Kawa er vel mere som hjemmebrent.??
sterkt & rått
:-k
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av Carpa »

Godtvoksen skrev:
Carpa skrev:
simpson skrev:
jonnykr skrev:
simpson skrev:Selv om japsebiler bare går og går.... så er kvalitetsføelsen helt bedriten.
Det er skikkelig blikkboks. Plastikk og dårlig støydemping innvendig, litt sånn tupperwareføelse i alt du tar i.
Kjørte en helt ny Avensis med "alt" utsyr på piggdekk og det var så mye dekkstøy at jeg ble skikkelg skuffet.
Trodde de hadde kommet lengere i 2013.
STOR forskjell på Mercedes, Bmw osv kontra japse på dette feltet. Sett deg inn i en tysker og lukk døra og du skjønner med en gang at det er to forskjellige verdener.
Men mange bryr seg ikke og forsetter å kjøpe japansk siden de er billige og pålitlige.
Men jeg skal ALDRI kjøre japse, hverken på to eller fire hjul.
Men det blir vel som med MC, smak og behag og ulike bruksområder. Og når ble billige og pålitelige noe negativt? :D
Greit at billig og pålitelig ikke er negativt, men det er derimot plastikkføelsen, dårlig støydemping, simpel og billig interiør osv.
Men som jeg sier at noen ikke bryr seg om dette og kun ser på pris/driftsikkerhet mens andre verdsetter andre kvaliteter mere.
For meg er det mye viktigere å være fornøyd med komforten, støynivå, kvalitet og materialer på interiør enn å kjøpe japse kun for at det er billig.

Jeg er så enig med Simpson.
Sett deg inn i en 10 år gammel japse og en 10 år gammel mercedes, da vil du virkelig merke kva kvalitet har å si. Og komforen i en mercedes kan bare bli slått av amerikanske biler.
Ja, før mercedesen detter sammen i en rusthaug... :knegg
Det var en periode Mercede slet med det ja men de hadde en utvidet garanti og det gikk veldig greit å få dette fikset.
Nå har jeg en 2007 mod som det ikke finnes en rustflekk på :prf
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av jonnykr »

ojda skrev:Japansk eller Europeisk eller.......
Jeg kan med handa på hjertet si at jeg kommer aldrig til å eie Amerikansk sykkel :[-X
Kan være flotte å se på, noen av de. Men det er så mye annet å ta av :prf
Kan også love at jeg aldrig vil eie Fransk eller Italiensk bil, samme grunn :-)å
De kan for all del være veldig behaglige kjøretøy, men feilene da mann =;
Har akurat slitt meg igjennom en 8 årsperiode med Renault Espace 2.0 på jobben.
Jammen glad det ikke var jeg som sto for verkstedutgiftene :mk
Når det gjelder synet på Adventuresykkler fra endel kan jeg ikke annet en å riste på hodet.
De er i fellestrekk sykkler som: Har god balanse, godt bunndrag, fantastisk sittestilling,
god sittekomfort, bredt styre, bra lastemuligheter, bra fremkomlighet, god værbeskyttelse.
I tilleg har brorparten av de kardang og godt med utstyr/utstyrsmuligheter..
Det er faktisk fler en de tre som sitter i Holmenkollåsen med 200 mil på telleren
hvert år som har oppdaget denne nisje i sykkelutbudet, og ikke peker de seg
spesiellt negativt ut hva pris anngår heller. Relatert til ccm-størrelse selvfølgelig.
Adventuresykklene er en fantastisk sykkel for de som heller ønsker en lettkjørt/lettsvingt
tursykkel som ikke er rettet mot 150-250 kmh kjøring.
Å om man ønsker Adventure som ikke sees på alle gatehjørner, kan man handle MotoGuzzi. Om man i tilleg vil at den skal se bra ut har jo Triumph gjort en bra jobb :P :p
Må forresten inrømme at BMW sin nye har kommet seg bra hva utseende anngår :prf
Så får vi bare håpe resten er like bra :P :p
Nå er det vel ingen som påstår at de store Adventuresyklene ikke er gode og komfortable sykler, men at f.eks. BMW GS1200 spesielt for mange er et statussymbol akkurat som HD er det for andre. I tillegg har det blitt mote over hele Europa, ikke bare i Norge.

Så at folk lar seg påvirke av det er nok ganske sikkert. Skulle gjerne hatt en sjøl jeg, men ville ha gått for KTM 990 som er mer "hardcore" uttafor asfalten enn de andre. :thumleft
Tut & Kjør!

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av Carpa »

ejs skrev:
ZZR-Erling skrev:
knutk skrev:Skjønner.
Det kan vel sies på mange måter.

Enkelte liker Champagne mens andre er fornøyd med Nyco og hjembrent.
Hver sin smak.... :knegg

Hodepine får man uansett :lol
Du operere med "for stort spenn" i din "nyansering". Jeg kjører Kawa, og det er faen ikke noe "nyco"! :D
:thumleft

Kawa er vel mere som hjemmebrent.??
sterkt & rått
:-k
Mer som en Fishermann's friend shot vil jeg si :prf
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

ZZR-Erling

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av ZZR-Erling »

ArcticTiger skrev:Hvor lages egentlig Japanske sykkler hen i dag :-k Frekksempel Honda: Disse GoldWingene og VTXene er jo Amrikanske, CB500 lagde de i Italia, SLR 650 er Spanske. Så kan man da si de er Japanske?
Delvis..jeg antar at design, testing og prototype lages i Japan, så når de er kommet så langt, kan de masseproduseres, feks i USA der de selges flest av, (GW). Så den er for meg 70% japansk, og 30% amerikansk, men jeg sier den er japansk. Og det er viktigst hvem som har designet, tenkt ut konstruksjonen og hatt testene.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
simpson skrev:Jammen godt vi er forskjellige. Jeg deler ikke den oppfatningen, vil ikke bo campingvogn istedenfor hus selv om det er tak over huet, mye billigere, plastikkføelse over alt, har kokemulighet og kjøleskap......
JEG mener at jeg har mye mer glede av å nyte komfort fremfor å spare penger for å kjøre japsebil.
Verdt hver krone.
De samme som vil ha kvalitet og så støysvake biler at de knapt høres kjøper en Ducati hvor plasfølelsen er meget tilstede. Det er noen år siden sykler besto av bare metall?
I tillegg bruker de X antall kroner for å montere på potter med mer støy.
Eller en Harley med raka rør med fare for takras når de kjører i tunell. I tillegg diskuteres det hvilke ørepropper som fungerer best mot motorstøy.
Og samfunnet har utviklet seg slik at man er på det sykeste og trenger lykkepiller når naboen har kjøpt seg ny bil og spesielt hvis den er av den "eksklusive" modellen.
Man bruker gjerne 50 tusen og mer i året i bilrelaterte utgifter, lån, renter, driftsutgifter, forsikring, bompenger og verditap samtidig som man klager på lønnen.
Min familie har vært drosje-eiere helt siden etter krigen og vi diskuterer mye bil (og sykler) når vi møtes. I de fleste diskusjoner så er konklusjonen at fransk og italiensk holder man seg langt unna.
Som drosje er merce kurant. Ikke for at den er så mye bedre (over gjennomsnittet bra) men verditapet er minst. I en periode fikk man faktisk igjen pengene når man solgte etter 3 år. Dette fordi refusjonsordningen ble fullt ut utnyttet. I dag har alle glemt de barnesykdommene 124-serien slet med når de ble lansert :)
Som privat velger jeg Subaru og den eneste grunnen er driftsikkerhet og fremkommelighet, når jeg en sjelden gang bruker den.
Hadde jeg hatt for mye penger å kaste bort hadde jeg valgt Merce eller Volvo, men det har jeg ikke.
Og til slutt så tror jeg denne farsotten med adv-sykler kan sammenlignes med SUV og den største konsentrasjonen av SUV-er er i Holmenkollåsen. I wonder why? :)
Og jeg har ikke lån på bil og ikke lån på sykkel fordi de er godt brukt og forholdsvis gamle. Og syns ikke det er problematisk i det hele tatt :mk
Det der er et godt eksempel hvor forskjellig man kan være , og det er jo endelig godt :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Svar