thewiz biker logg - oppdatering 2018

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg - hjelp med sykkelhandel

Legg inn av thewiz »

MH434 skrev:Veit om en 2010 ZX6R som en vurderer å selge, ca samme pris som sykkelen i linken over.
De fleste 600ccm er temmelig like, så prøv noen modeller og se om det er noen som skiller seg ut. En annen ting som jeg har med i vurderingen er forhandler/verksted. Feks, avstand, service, rykte og pris. Altså lurt å velge et merke som har god dekning i ditt området ;-)

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne? Hadde jeg hatt pengene hadde det blitt kjøp nå tror jeg, men må selge noen kjøretøy først

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg - hjelp med sykkelhandel

Legg inn av thewiz »

90 000 for en 2006 modell? Altså R6. Syns det er veldig stiv pris. Jeg mener å huske at 2008 mod går for 80 000.

Håper det kommer flere på finn snart, kribler i fingrene etter ny sykkel :prop:

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg - hjelp med sykkelhandel

Legg inn av thewiz »

Jaa, skjer ikke så mye her fortiden. Skal på demodager hos Alf Graarud denne helgen. Blir morro :prop:

Sykkelen selges: http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=17&t=7664" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg

Legg inn av thewiz »

Har bestemt meg for å beholde sykkelen en sesong til, da jeg skal kjøpe meg bolig nå og det passer dårlig å kjøpe nyere sykkel. Det blir nok ny sykkel til neste sesong. :)

Får se hva jeg finner på, men har merket at det er mye mer utvalg i 1000cc klassen enn 600cc. Kanskje jeg går for R1 eller ZX-10R.

Uansett, kunne tenkt meg noen oppgraderinger til sykkelen min. Jeg prøvde å finne meg noen shorty hendler, men ser ikke ut til å finne noe til min sykkel. Finner bare til R6. Noen som vet om deler fra 1999-2000 modell R6 passer på min sykkel? Kan vel ikke være så stor forskjell på bremse / clutch hendlene?

Funderer på å bytte bremseklosser snart også, skivene er gode enda, men har merket at bremsene har blitt litt svakere i det siste. Tips til oppgradering?

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg

Legg inn av thewiz »

Tenkte jeg skulle samle litt deler til en service. Sykkelen har nå gått 46000km. Sist service var på 38000km, da gikk sykkelen nye dekk, ny frostvæske, olje / filter og ventiljustering.

Så på lista over service står dette forløpig: Olje + filter også kunne jeg tenkt meg å bytte bremseklosser foran. Skivene er i god stand såvidt jeg kan se. Ingen slitekant.
Noen som vet hvor jeg kan kjøpe bremseklosser? Ønsker å kjøpe noen oppgraderte, hørt noe om EBC? Tips?

Noen som har noen andre tips til servicedeler?

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: thewiz biker logg

Legg inn av Flanker »

thewiz skrev:Tenkte jeg skulle samle litt deler til en service. Sykkelen har nå gått 46000km. Sist service var på 38000km, da gikk sykkelen nye dekk, ny frostvæske, olje / filter og ventiljustering.

Så på lista over service står dette forløpig: Olje + filter også kunne jeg tenkt meg å bytte bremseklosser foran. Skivene er i god stand såvidt jeg kan se. Ingen slitekant.
Noen som vet hvor jeg kan kjøpe bremseklosser? Ønsker å kjøpe noen oppgraderte, hørt noe om EBC? Tips?

Noen som har noen andre tips til servicedeler?
Testet ikke Motorrad eller Bike bremseklosser for litt siden? Det var verken EBC eller Galfer som gikk av med seieren der... Men jeg husker ikke hvem. Noen som kan huske det? :scratch

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg - service?

Legg inn av thewiz »

Noen som vet?

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg - service?

Legg inn av thewiz »

Lite respons gitt :mk

Noen som vet hvor man kjøper olje / filter? Og hva slags merket jeg bør velge? Den lokale Yamaha forhandleren selger Castrol, men jammen var det dyrt :-)å

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: thewiz biker logg - service?

Legg inn av Flanker »

XLmoto.no har tilbud på pakke med olje og filter nå. Ca. 400,- for 4l. + filter. Løp og kjøp!

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: thewiz biker logg - service?

Legg inn av SuperMorten »

thewiz skrev:Lite respons gitt :mk

Noen som vet hvor man kjøper olje / filter? Og hva slags merket jeg bør velge? Den lokale Yamaha forhandleren selger Castrol, men jammen var det dyrt :-)å
Hva er dyrt? Jeg kjøpte 4 liter castrol + oljefilter hos Speed og mener jeg betalte ca 600 kr (litt usikker der)..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Toven

Re: thewiz biker logg - service?

Legg inn av Toven »

Kjøpte på xlmoto, de hadde tilbud på 4l olje så kjøpte et filter også - sum 550 var det vell

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg - service?

Legg inn av thewiz »

Prisene på XL moto var bra ! Kjøpte 1 liter hos forhandler og det koster over 200 kroner.

Da blir det å bestille olje / filter pakka der. Tror jammen jeg bestiller SBS sinter bremseklosser i samme slengen. :prf

councilxvb32
Innlegg: 1
Registrert: 04 jul 2014, 09:41
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: New York
Kontakt:

Re: thewiz biker logg - service?

Legg inn av councilxvb32 »

Motorcycles,Motorcycles factory shop, megamotormadness
http://www.megamotormadness.com/scooters-mopeds" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg - service?

Legg inn av thewiz »

Tja, kanskje en liten oppdatering i vinterkulden.

Yamahaen er solgt, fikk en OK pris for den. Det var noe som måtte fikses, blant annet lekk i simringer på høyre demper, dritt i forgassere og dekk. Så alt i alt var jeg glad for at jeg slapp å ordne dette selv.

Har nettopp kjøpt meg enebolig, min første enebolig, så dette blir meget spennende. Har til og med garasje og hage :prop:

Håper å få tak i en sykkel igjen til våren / sommeren, passer bra nå som prisene er litt redusert. :knegg

Jeg er sportssykkelidiot, så det kommer nok til å bli kjøp av R1 eller CBR1000RR. Budsjettet er litt usikkert på grunn av overnevnte kjøp, men sykkel blir det.

Jeg har også tenkt å oppgradere litt kjøreutstyr. Kommer til å handle AGV Corsa hjelmen, med mindre de kommer med en "bedre" versjon til våren. http://www.revzilla.com/motorcycle/agv-corsa-helmet" onclick="window.open(this.href);return false;

Mulig det blir noen nye hansker også. Skal også handle denne tenkte jeg: http://www.revzilla.com/product/alpines ... ther-pants" onclick="window.open(this.href);return false;
Har lyst å få kjørt litt på bane i 2015, så da trenger jeg fullt skinn.

Toven

Re: thewiz biker logg - sykkelløs / plan for 2015

Legg inn av Toven »

Sett på Alpinestars Missile buksa? Den har inner-liner som kan tas ut og er vaskbar, sånn at man kan få vekk noe av skitlukta :P :p Tenkte å gå for denne selv til våren

Svar