I skrivende stund er min datter på 25 år i Bulgaria og hun på 18 i Tyrkia, hun på 8 år reiser snart til Spania
Og jeg, jeg sitter hjemme og venter på sola.......

For å være litt seriøs for en gangs skyldMetzeler-et dekknavn skrev:De fleste motorsyklister har helt sikkert erfart at det skjer en akselererende forgubbing i motorsykkelmiljøet. Personlig fikk jeg med meg 70 tallets mcmiljø og det har nok kanskje vært litt med å prege meg opptil i dag. På 70 og 80 tallet var det sjelden man fikk se et «furet værbitt» fjes når det skuet frem av hjelmen. I dag er det mye» levd liv» og plisserte fjes som titter frem. Men gleden og begeistringen er den samme (nå i dag som da) når hjelmen kommer av hodet. Mange av dagens motorsyklister stammer fra den tilstrømningen til motorsyklismen som skjedde på 70 tallet.
Liker det jeg leser , er helt enig med deg.LordShaft skrev:Jeg hadde enkelt råd til lappen, kjøreutstyr og sykkel når jeg tok lappen og kjøpte første sykkel. Nei, ikke pga at jeg har så mye midler, jobbet så voldsomt eller hadde foreldre som hjalp meg. Nei, pga at jeg prioriterte det.
Er det strengt talt så dyrt å ta lappen i dag? Eller kjøpe seg en sykkel? Så lenge du ikke forventer å kjøpe den feteste R maskinen som første sykkel?![]()
Ja det er dyrt om du også skal bruke 30 tusen på dritafull sydentur i året. Alltid ha nye klær, sko og andre mote ting. Gjerne flett nytt snowboard/slalomski sett hver sesong, for de gamle er ikke kul nok. For ikke å snakke om alt det andre drite en kjøpe uten å ha behov for det. Ja men alle andre har jo, så da må jeg også ha.
Jeg prioriterte helt annerledes når jeg var ung. Som igjen resulterer i at jeg har hytte, båt, bil, sykkel og leilighet. Har jeg noe særlig med gjeld. Nei, men jeg har jaggu måtte gå mange måneder uten å shoppe, eller virkelig prioritere de hobbyene jeg driver med. Jeg kan ikke gjøre alt.
Selv om noen skal ta dykkerlappen, kjøpe det festeste utstyret. Ha seg 10 dykk for så å stable alt utstyret bakerst i boden, nei det var ikke så kjekt alikevell![]()
![]()
Jeg ser et ekstremt økende antall unggutter som skal ha 125ccm.... å syns dette er kjempebra. Men eneste måten de får råd til dette er om foreldre hjelper til. For de skal jo ha alt annet sammtidig.
Jeg måtte spinke, spare og snu hver en krone når jeg tok lappen. Å jaggu satt jeg virkelig pris på det den dagen jeg gjonnomfrøte å stod med sertifikatet i hånden
Jeg kjører mesteparten av tiden på egenhånd, bare koser meg på 2hjulhakhap skrev:For min del er MCkultur mer en å dra på treff, det er å kjøre MC med og uten venner og nyte av det.
Jeg kjører HD , så klart hilser jeg, etter mitt syn har det med høflighet å gjøre.pelsen skrev:nå er det vel ca i denne aldersgruppen at rekrutteringen til MC er størst, det er meget sannsynlig at de har mindre MC-erfaring enn deg og ikke engang tør å løfte handa fra styret og hilse langs veien.Jacobsen skrev:Når jeg er ute å kjører så passerer jeg mange gamlinger (les: 50-åringer med fru på slep) gjerne sammen med noen andre venne-par på diverse steder og det kunne ikke falle meg inn å mase meg inn på disse mens de gomler i seg burger'n fra den lokale bensinstasjonen der ute på benken... Når jeg så møter samme ekvipasjen en halvtime seinere og hilser (som jeg gjør med alle MC-er jeg møter) er det aldri noe hils tilbake. Det er disse og HD-folket som aldri viser noe tegn til å ville hilse på en "yppling" som er ute å koser seg. Det er synd, for jeg er sikker på at de sitter inne med mange tips om både kjøring og andre praktiske ting som jeg kunne dra nytte av...