Flankers rare turer og fjas! - Stenger sjappa :-/

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
ZZR-Erling

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av ZZR-Erling »

Legger alltid hanskene på marka og hjelmen oppå, da kan ikke hjelmen falle noen steder som helst :prf

KawaKjetil

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av KawaKjetil »

Geso skrev:Etter å ha hatt en RT i noen måneder, er speilene faktisk det eneste jeg ikke er helt fornøyd med.
Vurderer å skaffe meg ekstraspeil å montere på styret. (Sikkert ikke helt stuerent for designet, men bryer meg ikke mye om det.)

:-) Geso
Ser Kawanor har satt ekstra speil på sin RT http://www.kawanor.com/
[video]http://www.youtube.com/watch?v=2nPGyDuqgWA[/video]
Så det bør vel gå fint om du har høl å skru de i på styret.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av Flanker »

SuperMorten skrev:
Flanker skrev:
tagesk skrev:Ikke glem at Gud skapte sidespeilene for at vi skulle ha et godt sted å henge hjelmen.
Fothvilerne er skapt for å, vel, hvile føttene på.

[TaSk]
Gud skapte også speilene for å drepe insekter, mens fothvilerne ikke har samme funksjon. Så lenge jeg ikke har kjørt i tungt regn eller sprutende gjørme foretrekker jeg å henge hjelmen på fotstøtta. Rester av død veps i håret frister lite, og skulle den falle ned er veien til bakken såpass kort at jeg slipper å bytte den ut ;-)
Her lærte jeg noe nytt. I mangel av sidespeil som jeg kan henge noe på, prøvde jeg ut din metode i dag. Virker bra, og kommer noe til å fortsette med det, dog ikke i hovedstaden, for da er den nok stjælt før jeg har snudd meg.. :prf
Kjøp deg en sånn kodelås med kabel på snelle og lås hjelmen fast i ramma. 30 spenn på eBay eller no sånt, og veldig kompakt når den ikke er i bruk...

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av SuperMorten »

Flanker skrev:
SuperMorten skrev:
Flanker skrev:
tagesk skrev:Ikke glem at Gud skapte sidespeilene for at vi skulle ha et godt sted å henge hjelmen.
Fothvilerne er skapt for å, vel, hvile føttene på.

[TaSk]
Gud skapte også speilene for å drepe insekter, mens fothvilerne ikke har samme funksjon. Så lenge jeg ikke har kjørt i tungt regn eller sprutende gjørme foretrekker jeg å henge hjelmen på fotstøtta. Rester av død veps i håret frister lite, og skulle den falle ned er veien til bakken såpass kort at jeg slipper å bytte den ut ;-)
Her lærte jeg noe nytt. I mangel av sidespeil som jeg kan henge noe på, prøvde jeg ut din metode i dag. Virker bra, og kommer noe til å fortsette med det, dog ikke i hovedstaden, for da er den nok stjælt før jeg har snudd meg.. :prf
Kjøp deg en sånn kodelås med kabel på snelle og lås hjelmen fast i ramma. 30 spenn på eBay eller no sånt, og veldig kompakt når den ikke er i bruk...
Nei det blir for mye pes. Dersom jeg må, låser jeg hjelmen ned i kofferten. Det er for sånne småstopp som tagesk nevner. Sånne cafe stopp for å fikse sveisen, evt bensinfylling m/kaffe og tissepause.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av Flanker »

GSen gjør seg bemerket som kulturelt velegnet... Denne gangen som transport til kino med fruen bakpå. World War Z er... Øhhh... zett i kveld :-D Helt grei film, terningkast 4 fra meg. Og deretter hurtig transport hjem igjen.

Gratis parkering på Bragernes torg er supert. 50 meter å gå til kinoen derfra. Skulle jeg stått like sentralt med bilen hadde parkeringen fort kommet opp i 80-90,- såfremt man ikke hadde hatt flaks med en kommunal plass eller satt bilen i periferien. Og nå, god natt!

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av Flanker »

Nok en feriedag, og nok en liten tur. Den siste på 14 dager faktisk, ettersom jeg forlater både landet og sykkelen i to uker for ferie i DK med familie, bikkje og stasjonsvogn.

Når jeg kommer hjem igjen skal V-Strom'en rett ut på finn.no. For en sykt herlig sykkel BMWen er. Tok av gummien på forpinnene i dag, og de gjorde susen. Sittekomfort og beinvinkel er nå 100%, noe som ble bekreftet med 2t. i strekk på sykkelen. Det er helt sykt hvor svingvillig og stabil BMWen er, jeg er rett og slett imponert! Matet på gjennom svinger i dag i hastigheter som gammelsykkelen ville hatt problemer med, selv med langt bedre dekk! Og dette er med utslitt fordekk... Jeg tørr ikke tenke på hvor snadder det blir med splitter nytt Tourance Next foran :-D

Dagens tur gikk hjemmefra til Sande og over Hanekleiva. Deretter Berg - Eidsfoss - Fiskum - Langebru - Sande og hjem igjen. Litt overskyet vær, men fin temperatur og en fin tur. Noe lengre var det ikke mulig å klemme inn i dagens pakke-til-ferie program.

Neste stopp: Flødeboller og kartoffel :-/

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av joo »

Flanker skrev: For en sykt herlig sykkel BMWen er. Tok av gummien på forpinnene i dag, og de gjorde susen. Sittekomfort og beinvinkel er nå 100%, noe som ble bekreftet med 2t. i strekk på sykkelen. Det er helt sykt hvor svingvillig og stabil BMWen er, jeg er rett og slett imponert! Matet på gjennom svinger i dag i hastigheter som gammelsykkelen ville hatt problemer med, selv med langt bedre dekk!
Da lurte jeg deg ikke likevel ... :redface

Ha det kos i DK, men husk alle fine vegene og den gode sykkelen som står i moderlandet da.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av gbruaset »

Flanker skrev:Nok en feriedag, og nok en liten tur. Den siste på 14 dager faktisk, ettersom jeg forlater både landet og sykkelen i to uker for ferie i DK med familie, bikkje og stasjonsvogn.

Når jeg kommer hjem igjen skal V-Strom'en rett ut på finn.no. For en sykt herlig sykkel BMWen er. Tok av gummien på forpinnene i dag, og de gjorde susen. Sittekomfort og beinvinkel er nå 100%, noe som ble bekreftet med 2t. i strekk på sykkelen. Det er helt sykt hvor svingvillig og stabil BMWen er, jeg er rett og slett imponert! Matet på gjennom svinger i dag i hastigheter som gammelsykkelen ville hatt problemer med, selv med langt bedre dekk! Og dette er med utslitt fordekk... Jeg tørr ikke tenke på hvor snadder det blir med splitter nytt Tourance Next foran :-D

Dagens tur gikk hjemmefra til Sande og over Hanekleiva. Deretter Berg - Eidsfoss - Fiskum - Langebru - Sande og hjem igjen. Litt overskyet vær, men fin temperatur og en fin tur. Noe lengre var det ikke mulig å klemme inn i dagens pakke-til-ferie program.

Neste stopp: Flødeboller og kartoffel :-/
Gratulerer med ny sykkel, har ikke prøvd 1200 GS selv, men lillebroren, som jeg har, er iallefall fantastisk!

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av Flanker »

En liten oppdatering her fra Danmark, uten sykkel *snufs*

Kjerringa påpekte tidligere at BMW GSen liknet på en maursluker, og under gårsdagens besøk i Aalborg Zoo fikk jeg tatt et eksemplar av arten i nærmere øyesyn. Utrolig morsom skapning, og min nye favoritt ved siden av lemurene. Noen som ser en likhet med sykkelen?
ImageUploadedByTapatalk 21376388210.817531.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av Carpa »

Skjønner hva kona di mener :knegg
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!)

Legg inn av Flanker »

I morgen er det tilbake på jobb, men først skulle det skrus litt i dag. Litt over halvparten av 60000 km. servicen på GSen skulle tas, noe som gikk fint. En stund...

Bytta olje og filter. Null problem som vanlig!
Ventiljustering. Tok meg god tid, kvadruppelsjekket alt og koser meg. Greit å kunne sitte på en stol mens man gjør en sånn jobb :-)
Bytta tennplugger. Grei skuring...

Og så skulle dynamoreima til pers. Ikke faen! I min uendelige visdom klippet jeg av den gamle med ei avbitertang. Deretter var 4 mann involvert i få på den nye, men nei. I over en time ble det jobbet, før en fikk den geniale ideen om å sjekke at den nye reima faktisk var like lang som den gamle. Sjokk! Den var faktisk 10mm. kortere, og det viste seg at jeg har fått reim som passer på sykler fra 2008. Min er en 2006 modell.

Så det endte med at jeg kjørte hjem på gammelsykkelen, mens den nye står i påvente av riktig reim. Skal ringe Monsterbike i morgen. Har ikke de på lager må man vel ta den halvlange veien til Speed i Sandefjord etter en slik. Hvis noen har en ide om hvor jeg får tak i ei Continental 4PK 592 dynamoreim i Drammensområdet hadde jeg blitt lykkelig...

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!)

Legg inn av Flanker »

Og vips så er man på veien igjen!

Ringte Monsterbike først... Nope ingen tyskerdeler.
Speed MC hadde ikke på lager.

Men MC Oslo derimot hadde, så det ut som. Å komme igjennom på telefon var helt håpløst, men i nettbutikken lå dynamoreima inne som "på lager". Så hva gjør man i desperasjonen, jo kaster seg på gamle V-Strom'en rett etter jobb inn til Oslo. Takk til min gode venn Zumo som guidet meg til riktig sted, der jeg var fremme 30 min. før stengetid. Og joda, reima hadde de :-D

Etter også å ha prøvd noen hjelmer på gøy (Arai Quantum kjentes fantastisk ut på knotten!) var det straka vegen hjem igjen, 280,- fattigere. Og med riktig lengde på reima fikk jeg den enkelt på alene. Tok 5 min... Smekket inn nytt luftfilter i samme slengen, og vips. Hjemme kl. 19 :-D

Nå gjenstår bare oljeskift på kardangen og nytt fordekk, men det brenner på ingen måte.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av RuneMC »

Ja, MCOslo forhandler jo både BMW og Suzuki :knegg
Originaldeler, Yuasa batterier etc til god pris - og om vinteren bør du sjekke hjelmer. De pleier å kjøre noen gode tilbud da. (Gangavstand fra Helsfyr T-Bane) Arai er vel forøvrig de eneste som satser på demo-hjelmer hos forhandlerne - sånn at det går an å ta en tur for å sjekke støyforhold (som det ellers er helt umulig å vite noe om).
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av Flanker »

Apropos hjelm... En annen hjelm som jeg har prøvd tidligere, og forsåvidt også hos MCOslo i går, er Schuberth C3. Den passer meg også veldig bra, kvaliteten er syk og den ser veldig bra ut. Men prisen har alltid vært avskrekkende. Helt til i dag, da jeg fant dem til en "billig" penge. Så jeg dro i PayPal avtrekkeren :yeyeye

Ikke si noe til kjerringa :-)å Ny hjelm lander her om 6-7 dager circus...

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!)

Legg inn av Flanker »

Da var man hjemme igjen etter en liten tur... En meget rask visitt innom Smia MC ble avlagt, uten verken vafler eller kaffe. Jeg ville aller helst få kjørt litt i kveld, etter ei maraton-uke av ymse aktiviteter for både barn og voksne på kveldstid. Det er ingen tvil om at hverdagen er tilbake nei! :-)å

Endte med en sving til Drammen, deretter til Sande om Østbygda. Her ville jeg slett ikke hjem, så jeg satte nesa mot Holmestrand for å snu. En flott tur i det fine været, der jeg kunne nytte en lekker solnedgang til det fulle :thumleft Deilig var det å få kjørt seg en tur noe lengre enn til og fra jobb ihvertfall...
Skjermbilde 2013-08-22 kl. 21.58.40.jpg
Bilde
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar