Ser Duke 690 nevnt opp til flere ganger men du har jo akkurat beskrevet 690 Enduro eller SMC. (kan ikke se neevnt i farten?).Bjerknez skrev:Men dette føles ikke som en sykkel man slenger inn på smale sandveier for å utforske nye steder etc. Jeg ønsker egentlig en sykkel nummer to for litt lek og morro. men lek og morro så mener jeg ikke at jeg er typen som crosser rundt så jordspruten står, men liker å ta "snarveien" over jordet og kanskje en liten tur på skogstien. Rett og slett en sykkel som trives best på landeveier/sandveier og som tåler noen minutter offroadkjøring av det milde slaget. Sykkelen vil også bli brukt til jobb pendling og småturer til lokalbutikken etc.
Jeg har så klart sett meg ut et par sykler, men det er ut fra utseende og spesifikasjoner. Jeg er ute etter faktiske erfaringer der ute.
Min krav:
- Skal ha en NY sykkel (ikke brukt)
- Maks pris: Ca. 150.000,-
- Skader jo ikke om det er litt fart i den heller :)
For det meste asfalt: SMC med landveisorienterte dual sport dekk
For det meste offroad: Enduro med 50/50 dual sport dekk eller gatelovlige endurodekk
Evt Enduro og ha ekstra 17" felgsett, da er det ikke mye du ikke takler. Har tatt skrittet videre med dobbelt sett med gafler/demper/bremser, min 690 Enduro R funker til det meste:
Touring:

Road/Trackday:

SUMO/road racing:

Grus/Dual sport/Light Enduro:

Vinter