Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?
Re: Den store Ut på tur i dag! tråden...
treffet var avlyst, så jeg kjørte hjem igjen i kveld. 34 mil på stivramme på en ettermiddag kjennes i kroppen. Vestsiden av Randsfjorden var helt jævlig på stivramme, dumper omtrent hele veien og de kjennes når man ikke har noe støtdemping
Var på en liten tur rund Liertoppen etc igår og så mange veteranbiler ute på tur - bl.a. en Packard 1930-et-eller-annet som så ut som om den kom rett fra fabrikken, sinnsykt bra restaurert. Tok derfor en tur hjemom og så at det var veteranbilutstilling på Tofte fra 11-14, så satte kursen dit via bl.a. Sundbyveien. Kom fram 10min før "stengetid" - og fikk da tatt noen foto.
Tydelig at de fleste av de eldste veteranbilene kanskje var på et annet arrangement eller allerede hadde vært innom Tofte, for det var mest litt nyere - men artig lell... (og egentlig akkurat passe tid å traske rundt i varme kjøreklær)
(Regnr av den eldre typen har jeg ikke tatt meg bryet med å sladde, for de er vel ikke søkbare som de nye ?)

På veien tilbake tok jeg også Sundbyveien - og tror bestemt det var GG jeg hilste på i en sving.
Tydelig at de fleste av de eldste veteranbilene kanskje var på et annet arrangement eller allerede hadde vært innom Tofte, for det var mest litt nyere - men artig lell... (og egentlig akkurat passe tid å traske rundt i varme kjøreklær)
(Regnr av den eldre typen har jeg ikke tatt meg bryet med å sladde, for de er vel ikke søkbare som de nye ?)

På veien tilbake tok jeg også Sundbyveien - og tror bestemt det var GG jeg hilste på i en sving.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Ble en liten tur idag - Liertoppen - Sylling - Sollihøgda - Bærums Verk - Haslum - Sandvika - Liertoppen - Dikermark -Røyken via Underlandsveien.
Stoppet såvidt nedom Bærums Verk og tok et foto av V-Strom'en ved en kunstnerisk ku
[img]http://mcsiden.no/gallery/image.php?image_id=3710[/img]
Koselig sted med endel små serveringssteder (pizzabod, pannekakehus etc) og småbutikker, pluss et lite kjøpesenter i den ombygde fabrikken.
Fine kjøreforhold bortsett fra på Heggedal der det var lagt på et lass grus akkurat i avkjøringen til stasjonen - tok svingen i gangfart, men ble allikevel en mini-sladd da jeg ga på. Har vært greit der tidligere under ombyggingen av Heggedal stasjon. Logget en melding til JBV nå.
Stoppet såvidt nedom Bærums Verk og tok et foto av V-Strom'en ved en kunstnerisk ku

[img]http://mcsiden.no/gallery/image.php?image_id=3710[/img]
Koselig sted med endel små serveringssteder (pizzabod, pannekakehus etc) og småbutikker, pluss et lite kjøpesenter i den ombygde fabrikken.
Fine kjøreforhold bortsett fra på Heggedal der det var lagt på et lass grus akkurat i avkjøringen til stasjonen - tok svingen i gangfart, men ble allikevel en mini-sladd da jeg ga på. Har vært greit der tidligere under ombyggingen av Heggedal stasjon. Logget en melding til JBV nå.
RuneMC's foto på Flickr
RuneMC's foto på Flickr
- gaus
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
- Kontakt:
Fin tur til Flekkefjord i dag.
Vi startet i Kongsberg etter frokost, og kjørte til Notodden, Bø og Seljord. Noen kilometer før Seljord var det en stillestående kø, og nesten alle skulle til Dyrskun. Lite møtende trafikk, og dermed var det greit å kjøre forbi hele køen. Derfra videre til Dalen, og over til Setesdalen og Valle. Fra Brokke og over Suleskardveiene var det litt fuktighet i lufta, men lite trafikk og fine kjøreforhold. Godt driv ned til Tonstad, og da vi ankom Flekkefjord og sjekket inn på Hotell Maritim var det fin temperatur og gløtt av sol.
Turen hjem i morgen går trolig via Kristiansand, Arendal og Tvedestrand.
Vi startet i Kongsberg etter frokost, og kjørte til Notodden, Bø og Seljord. Noen kilometer før Seljord var det en stillestående kø, og nesten alle skulle til Dyrskun. Lite møtende trafikk, og dermed var det greit å kjøre forbi hele køen. Derfra videre til Dalen, og over til Setesdalen og Valle. Fra Brokke og over Suleskardveiene var det litt fuktighet i lufta, men lite trafikk og fine kjøreforhold. Godt driv ned til Tonstad, og da vi ankom Flekkefjord og sjekket inn på Hotell Maritim var det fin temperatur og gløtt av sol.
Turen hjem i morgen går trolig via Kristiansand, Arendal og Tvedestrand.
Turen nytes best sammen med den man er glad i.
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
-
- Motorsykkelen din: BMW K1600GT
På onsdag formiddag var det et fantastisk vær, ungene på skolen og kona sov etter nattevakt, samt at jeg ikke skulle på jobb før 1445.
Da er det jo bare å dra på tur :-)
En fantastisk dag på Nord-trøderske veier: http://goo.gl/maps/kONvp" onclick="window.open(this.href);return false;
Malm med tårnet på den nedlagte gruva. Sjakten på ca 1000m inne i tårnet er fylt med vann.

Kaffestopp

Skarnsundbrua

På Skarnsundbrua

Kalkverket på Røra med utsikt mot Verdal

Jeg hadde en helt fantastisk tur på veier som virkelig passer til mc-kjøring. Anbefales :-)
Da er det jo bare å dra på tur :-)
En fantastisk dag på Nord-trøderske veier: http://goo.gl/maps/kONvp" onclick="window.open(this.href);return false;
Malm med tårnet på den nedlagte gruva. Sjakten på ca 1000m inne i tårnet er fylt med vann.

Kaffestopp

Skarnsundbrua

På Skarnsundbrua

Kalkverket på Røra med utsikt mot Verdal

Jeg hadde en helt fantastisk tur på veier som virkelig passer til mc-kjøring. Anbefales :-)
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Hey, hey!
Flotte bilder!!
September er utvilsomt en flott MC-måned når været er så bra som det har vært bl.a. i dag

Flotte bilder!!
September er utvilsomt en flott MC-måned når været er så bra som det har vært bl.a. i dag

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
På tur jeg med ny-servet sykkel tok jeg meg en liten runde, ville ikke hjem, og havna i Andebu. Der fikk jeg øye på en knall rød Ducati jeg synes jeg hadde sett før, og tok sjansen og banket på døra. Der ble jeg møtt av en veldig trivelig mann jeg har sett bilde av før, og var skjønte med en gang at jeg var kommet rett..
Arctic Tiger var ikke tung å be. Og vi tok oss en liten kosetur innover Vestfold og Buskerud, og tilbake igjen. Stoppet i Hvittingfoss for en kaffe og soft-is
Jeg fikk eskorte helt til ytterdøra mi. Så nå vet ihvertfall han hvor jeg bor, og er hjertelig velkommen innom når som helst, med eller uten følge av flere..

Arctic Tiger var ikke tung å be. Og vi tok oss en liten kosetur innover Vestfold og Buskerud, og tilbake igjen. Stoppet i Hvittingfoss for en kaffe og soft-is

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Tøft SuperMorten, det kaller jeg aktivt oppsøkende arbeid
Du får hjelpe oss andre med å overtale A.T. til å flytte Sørover,
En glimrende kjørekompis, det er helt sikkert
Du må jo fortelle hva servisen din kom på og hva de gjorde

En glimrende kjørekompis, det er helt sikkert

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- SuperMorten
Kunne jo ikke la han ligge inne å dra seg der..ojda skrev:Tøft SuperMorten, det kaller jeg aktivt oppsøkende arbeid![]()
En glimrende kjørekompis, det er helt sikkert![]()

Fikk forresten vist frem litt lokale morsomme småveier.
Servicen har jeg skrevet litt om i bloggen.

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
11 grader, sol på en delvis skyet himmel og varsel om litt regn i retning østover (Sverige) betyr at det blir tur i dag!
Det lille vi evt. får av regn tar vi med oss på kjøpet som et friskt innslag av elementene vi liker å ha tett innpå oss når vi kjører MC

Det lille vi evt. får av regn tar vi med oss på kjøpet som et friskt innslag av elementene vi liker å ha tett innpå oss når vi kjører MC

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Ble en liten tur rundt Hurum idag. Hadde tenkt meg langs Tyrifjorden men skyer med regnslør nordfra gjorde at jeg heller tok turen sørover.
På tilbaketuren så jeg at det hadde regnet på høyde med Heggedal, mens jeg gikk helt klar regnet og kjørte kun i sol.
Fint langs Sundbyveien for den som liker gilde farger i naturen og ikke bare jage det røde feltet på turtelleren

Her fra jordene ved Spikkestad

Imorgen håper jeg på mer sol
På tilbaketuren så jeg at det hadde regnet på høyde med Heggedal, mens jeg gikk helt klar regnet og kjørte kun i sol.
Fint langs Sundbyveien for den som liker gilde farger i naturen og ikke bare jage det røde feltet på turtelleren

Her fra jordene ved Spikkestad
Imorgen håper jeg på mer sol

RuneMC's foto på Flickr
RuneMC's foto på Flickr
-
- Motorsykkelen din: x
Nei, Gutter, dere skjønner vel at jeg ikke kan flytte søroverSuperMorten skrev:Kunne jo ikke la han ligge inne å dra seg der..ojda skrev:Tøft SuperMorten, det kaller jeg aktivt oppsøkende arbeid![]()
En glimrende kjørekompis, det er helt sikkert![]()
Du må jo fortelle hva servisen din kom på og hva de gjordeDet var jo sol og nydelig vær
![]()
Fikk forresten vist frem litt lokale morsomme småveier.
Servicen har jeg skrevet litt om i bloggen.

@SM: Ja takk for turen og besøket, det var riktig trivelig

- SuperMorten
Takk det samme. Nå vet du hvor jeg bor, så det er bare å stikke innom.. Kjerringa har fått sett bilde av deg, slik at hun vet hvordan du ser ut, og lover å ikke kaste deg på dør, hvis jeg ikke skulle være hjemme...ArcticTiger skrev: @SM: Ja takk for turen og besøket, det var riktig triveligJa det er mange morosame veier i Vestfold, det er sikkert
![]()

Sent opp, fint vær... Tyrigrava eller tur... tur fristet mest.
Avgårde mot Lier - her på vei nedover i selve Lierdalen - Grøttegata, en smal svingete vei som går nedom litt gammel bebyggelse og en bro over elva. Mye brukt av de lokale, som korteste vei mellom Vestsideveien og Tranby/Liertoppen.

Idag valgte jeg Baneveien oppover mot Sylling - det er en grusvei som går midt i dalen.
Var endel ny "løsgrus-topping" på veien idag, spesielt nord for krysset til Åmotveien. Liker best når det er litt mer oppkjørt og hjulspor som jeg kan holde meg i, så ikke baken beveger seg fullt så mye - men, men...
Nyklipte sauer så ut til å kose seg i den varme høstsola - lykkelig uvitende om ordet fårikål :-)

Her har jeg kommet opp på Vestsideveien igjen og tok bilde av en fjellknatt som er rett ved Sylling.
Mye lav tåke som nettopp hadde lettet både i Lier og ved Tyrifjorden idag.

Langs Tyrifjorden, mellom Sylling og Vikersund

I Vikersund ble det kort stopp for bensinfylling og deretter videre til Åmot hvor jeg tok Refsalveien over til Skotselv (Rv35 prøver man å unngå, siden den er rett-fram-kjedelig med fare for fartskontroller) og videre opp mot Bingen.
Her har jeg kommet på grusveien fra Bingveien mot Lyngdal - fin grusvei som nettopp har blitt opprustet endel, så her er det topp forhold. Selv asfalt-sykler bør kunne ta turen over her, om man tar det piano i svingene. Eneste jeg ikke liker er at det er satt opp autovern av ny type med kantete stålstolper på et par korte strekk - for oss på MC kunne det faktisk være bedre uten autovern og heller ta sjansen på bekken nedenfor...

Fin rasteplass ved Litmovatnet, rett før man kommer på asfalt igjen.

Asfalten første stykket ned til Lyngdal er småhumpete og ikke så bra, men deretter blir det finfin asfalt og mange sveipende, fine svinger nedover mot Lampeland.
Her tror jeg må være det som heter Vengestadvilen på kartet.

I Lampeland er det søndagsåpen butikk, så kjapt innkjøp av iskaffe og noe å tygge på der, før retur samme vei.
Det er ofte jeg pleier å lage rundtur av det - dvs videre om Hokksund og diverse tilbake til Drammen og Røyken, men følte mer for å ta samme veien tilbake idag - det er jo flotte veier med veldig liten trafikk.
Her fra rast på tilbaketuren, dvs samme grusveien tilbake fra Litmovatnet. Så også flere biler enn vanlig parkert langs veien og et par herrer med røde caps og gevær over skulderen - så det er nok elgjakta som er på topp nå. Sykkelen er som synes ikke helt ren & pen heller - så nok en grunn til at tur fristet mer enn Tyrigrava. (Kan jo ikke møte opp med møkkete sykkel ?)
Kan ikke si jeg angrer ihvertfall - utrolig fargespill i naturen nå.
Det var en god del likesinnede MC-kjørere å hilse på idag - dvs kun på de asfalterte strekkene.

Avgårde mot Lier - her på vei nedover i selve Lierdalen - Grøttegata, en smal svingete vei som går nedom litt gammel bebyggelse og en bro over elva. Mye brukt av de lokale, som korteste vei mellom Vestsideveien og Tranby/Liertoppen.
Idag valgte jeg Baneveien oppover mot Sylling - det er en grusvei som går midt i dalen.
Var endel ny "løsgrus-topping" på veien idag, spesielt nord for krysset til Åmotveien. Liker best når det er litt mer oppkjørt og hjulspor som jeg kan holde meg i, så ikke baken beveger seg fullt så mye - men, men...
Nyklipte sauer så ut til å kose seg i den varme høstsola - lykkelig uvitende om ordet fårikål :-)
Her har jeg kommet opp på Vestsideveien igjen og tok bilde av en fjellknatt som er rett ved Sylling.
Mye lav tåke som nettopp hadde lettet både i Lier og ved Tyrifjorden idag.
Langs Tyrifjorden, mellom Sylling og Vikersund
I Vikersund ble det kort stopp for bensinfylling og deretter videre til Åmot hvor jeg tok Refsalveien over til Skotselv (Rv35 prøver man å unngå, siden den er rett-fram-kjedelig med fare for fartskontroller) og videre opp mot Bingen.
Her har jeg kommet på grusveien fra Bingveien mot Lyngdal - fin grusvei som nettopp har blitt opprustet endel, så her er det topp forhold. Selv asfalt-sykler bør kunne ta turen over her, om man tar det piano i svingene. Eneste jeg ikke liker er at det er satt opp autovern av ny type med kantete stålstolper på et par korte strekk - for oss på MC kunne det faktisk være bedre uten autovern og heller ta sjansen på bekken nedenfor...
Fin rasteplass ved Litmovatnet, rett før man kommer på asfalt igjen.
Asfalten første stykket ned til Lyngdal er småhumpete og ikke så bra, men deretter blir det finfin asfalt og mange sveipende, fine svinger nedover mot Lampeland.
Her tror jeg må være det som heter Vengestadvilen på kartet.
I Lampeland er det søndagsåpen butikk, så kjapt innkjøp av iskaffe og noe å tygge på der, før retur samme vei.
Det er ofte jeg pleier å lage rundtur av det - dvs videre om Hokksund og diverse tilbake til Drammen og Røyken, men følte mer for å ta samme veien tilbake idag - det er jo flotte veier med veldig liten trafikk.
Her fra rast på tilbaketuren, dvs samme grusveien tilbake fra Litmovatnet. Så også flere biler enn vanlig parkert langs veien og et par herrer med røde caps og gevær over skulderen - så det er nok elgjakta som er på topp nå. Sykkelen er som synes ikke helt ren & pen heller - så nok en grunn til at tur fristet mer enn Tyrigrava. (Kan jo ikke møte opp med møkkete sykkel ?)
Kan ikke si jeg angrer ihvertfall - utrolig fargespill i naturen nå.
Det var en god del likesinnede MC-kjørere å hilse på idag - dvs kun på de asfalterte strekkene.
RuneMC's foto på Flickr
RuneMC's foto på Flickr
- SuperMorten
Nydelig sykkel..RuneMC skrev: