Jeg sammenlignet med MTSAJ skrev:Litt om lastekapasiteten - se her...:simpson skrev:mens GS er best på offroad, verdenrundtturer, lastekapasitetet osv
http://mcsiden.no/viewtopic.php?p=156507#p156507" onclick="window.open(this.href);return false;
Hva er den beste sykkelen?
Re: Hva er den beste sykkelen?
Re: Hva er den beste sykkelen?
Når jeg er ute å lufter meg langs norsk landevei, så ligger jeg å koser meg mellom 4-6k rpm på 6. gir.
Skal jeg kjøre litt aktivt på god vei bruker jeg 2. gir. Den gjør 192 km't på 2. gir, så har mye å gå på

Skal jeg kjøre litt aktivt på god vei bruker jeg 2. gir. Den gjør 192 km't på 2. gir, så har mye å gå på

Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
Re: Hva er den beste sykkelen?
Den Duc'n din drar vel bra fra 4-5k?simpson skrev:Hele, jeg trenger ikke hyle siden den drar som faen fra lavt turtall, dessuten hyler ikke en TWINZZR-Erling skrev:Jada, som regel mer enn nok :-) ...hvor mye hyler du rundt med på din Simpson sånn til vanlig?simpson skrev:Ja det stemmer absolutt på laveffektmotorer.
Men se litt videre så er rpm = effekt.
Dette er fysikk. Ganske enkelt.
På en ADV er mye effekt, moment nyttig på lave turtall.
På en superbike vil du ha effekten på ett mye høyere turtall.
På alle motorer med høy effekt er det også høyt turtal.
Har ikke prøvd 1098-1198, men hører folk sier den drar mye bedre enn panigalen under 8k.
Under 8k var ikke panigalen spesielt sprek
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
Re: Hva er den beste sykkelen?
At de var først betyr nok bare det at de var villige til å ta litt risiko. Det sier ingenting om nivået/kvaliteten. Jeg synes MST gikk godt, egentlig litt i gærneste laget fir en slik type sykkel. Den var ikke vanskelig, dvs jeg synes det var litt ubehagelig da vinden reiv i beinet i 180+. Den ville mest bare herjes med....skulle vært artig å prøvd både nye GS, Stelvio og ikke minst KTM 1190, samt Explorern.simpson skrev:Mulig jeg var uklar. Men på landeveien![]()
Elektronikk? Vel de var først med alt det BMW har idag.
Det var 4 sykler 1 når den kom og har alt av det nyeste av dippiesutter, eller?
Dessuten vi, jeg komme med påstandén at ingen adv vil holde følge med MTS på landéveien, den er overlegen på asfalt.
Men kun for å vite...jeg har jo min favoritt i min favorittgren, så den saken er klar :-)
Re: Hva er den beste sykkelen?
Joda, jeg vet at dere med firere har lengre effektkurve, men det går ikke fortere for detMH434 skrev:Når jeg er ute å lufter meg langs norsk landevei, så ligger jeg å koser meg mellom 4-6k rpm på 6. gir.![]()
Skal jeg kjøre litt aktivt på god vei bruker jeg 2. gir. Den gjør 192 km't på 2. gir, så har mye å gå på

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Ok , hvis du ser slik på det så er det ikke noe jeg kan arrestere deg på.simpson skrev:Mulig jeg var uklar. Men på landeveien![]()
Elektronikk? Vel de var først med alt det BMW har idag.
Det var 4 sykler 1 når den kom og har alt av det nyeste av dippiesutter, eller?
Dessuten vi, jeg komme med påstandén at ingen adv vil holde følge med MTS på landéveien, den er overlegen på asfalt.
Jeg leser f.eks i Bike sin store test at
" Multistrada har akkurat som BMW , aktiv fjæring sammenkoblet med ABS, traction Control og ride by wire. Du kan akkurat som på BMW stille inn forspenningen etter om du kjører alene , med passasjer eller om du har bagasje. Mye teknologi med andre ord, og til forskjell fra BMW er italieneren et mareritt å konfigurere"
" Sachs-fjæringen arbeider svært følsomt, og ligger på topp sammen med BMW'en"
" Vindbeskyttelsen er svært bra og slås bare av BMW. Dessverre drar motoren ned komfortkarakteren på grunn av vibrasjoner og følsom innsprøytning. Ducatien er kjøreglad og har best styring på grunn av det mindre forhjulet"
Poeng chassis:
Multistrada: 88
GS: 90
Poeng komfort:
Multistrada: 64
GS: 79
Poeng motor:
Multistrada: 124
GS: 118
Poeng sikkerhet:
Multistrada: 87
GS: 88
Poeng girsystem:
Multistrada: 48
GS: 50
Poeng landevei:
Multistrada: 46
GS: 54
Lastevekt GS:
Unladen weight, road ready, fully fuelled 1)
238 kg
Permitted total weight
450 kg
Payload (with standard equipment)
212 kg
Usable tank volume
20 l
Sist redigert av Bringisen den 26 des 2013, 23:46, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Nei, der kommer jo føreren inn i bildet, og han kan kjøre fra alle på en RD350 er han go :-)simpson skrev:Joda, jeg vet at dere med firere har lengre effektkurve, men det går ikke fortere for detMH434 skrev:Når jeg er ute å lufter meg langs norsk landevei, så ligger jeg å koser meg mellom 4-6k rpm på 6. gir.![]()
Skal jeg kjøre litt aktivt på god vei bruker jeg 2. gir. Den gjør 192 km't på 2. gir, så har mye å gå på
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Hehe , ser at man har forskjellig kjøremønster her jaMH434 skrev:Når jeg er ute å lufter meg langs norsk landevei, så ligger jeg å koser meg mellom 4-6k rpm på 6. gir.![]()
Skal jeg kjøre litt aktivt på god vei bruker jeg 2. gir. Den gjør 192 km't på 2. gir, så har mye å gå på


2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg har kjørt Panigale og det kan ikke sammenlignes.MH434 skrev:Den Duc'n din drar vel bra fra 4-5k?simpson skrev:Hele, jeg trenger ikke hyle siden den drar som faen fra lavt turtall, dessuten hyler ikke en TWINZZR-Erling skrev:Jada, som regel mer enn nok :-) ...hvor mye hyler du rundt med på din Simpson sånn til vanlig?simpson skrev:Ja det stemmer absolutt på laveffektmotorer.
Men se litt videre så er rpm = effekt.
Dette er fysikk. Ganske enkelt.
På en ADV er mye effekt, moment nyttig på lave turtall.
På en superbike vil du ha effekten på ett mye høyere turtall.
På alle motorer med høy effekt er det også høyt turtal.
Har ikke prøvd 1098-1198, men hører folk sier den drar mye bedre enn panigalen under 8k.
Under 8k var ikke panigalen spesielt sprek
Panigale er som en japsefirer, min er totalt annerledes.
Men du er velkommen til å teste min hvis vi møtes.
Min er vanvittig fra 6000.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Joa, men selv Rossi klarer ikke å lage gull av gråstein!ZZR-Erling skrev:Nei, der kommer jo føreren inn i bildet, og han kan kjøre fra alle på en RD350 er han go :-)simpson skrev:Joda, jeg vet at dere med firere har lengre effektkurve, men det går ikke fortere for detMH434 skrev:Når jeg er ute å lufter meg langs norsk landevei, så ligger jeg å koser meg mellom 4-6k rpm på 6. gir.![]()
Skal jeg kjøre litt aktivt på god vei bruker jeg 2. gir. Den gjør 192 km't på 2. gir, så har mye å gå på
Den RD350'n nærmer seg gråstein sammenlignet med dagens RR sykkler

Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
Re: Hva er den beste sykkelen?
Du burde prøvd mors GSXR. Hu har sin tredje, og dessidert råeste :-)simpson skrev:Jeg har kjørt Panigale og det kan ikke sammenlignes.MH434 skrev:Den Duc'n din drar vel bra fra 4-5k?simpson skrev:Hele, jeg trenger ikke hyle siden den drar som faen fra lavt turtall, dessuten hyler ikke en TWINZZR-Erling skrev:Jada, som regel mer enn nok :-) ...hvor mye hyler du rundt med på din Simpson sånn til vanlig?simpson skrev:Ja det stemmer absolutt på laveffektmotorer.
Men se litt videre så er rpm = effekt.
Dette er fysikk. Ganske enkelt.
På en ADV er mye effekt, moment nyttig på lave turtall.
På en superbike vil du ha effekten på ett mye høyere turtall.
På alle motorer med høy effekt er det også høyt turtal.
Har ikke prøvd 1098-1198, men hører folk sier den drar mye bedre enn panigalen under 8k.
Under 8k var ikke panigalen spesielt sprek
Panigale er som en japsefirer, min er totalt annerledes.
Men du er velkommen til å teste min hvis vi møtes.
Min er vanvittig fra 6000.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Men hvorfor? Hun var fornøyd med kawa,ZZR-Erling skrev:Du burde prøvd mors GSXR. Hu har sin tredje, og dessidert råeste :-)simpson skrev:Jeg har kjørt Panigale og det kan ikke sammenlignes.MH434 skrev:Den Duc'n din drar vel bra fra 4-5k?simpson skrev:Hele, jeg trenger ikke hyle siden den drar som faen fra lavt turtall, dessuten hyler ikke en TWINZZR-Erling skrev:Jada, som regel mer enn nok :-) ...hvor mye hyler du rundt med på din Simpson sånn til vanlig?simpson skrev:Ja det stemmer absolutt på laveffektmotorer.
Men se litt videre så er rpm = effekt.
Dette er fysikk. Ganske enkelt.
På en ADV er mye effekt, moment nyttig på lave turtall.
På en superbike vil du ha effekten på ett mye høyere turtall.
På alle motorer med høy effekt er det også høyt turtal.
Har ikke prøvd 1098-1198, men hører folk sier den drar mye bedre enn panigalen under 8k.
Under 8k var ikke panigalen spesielt sprek
Panigale er som en japsefirer, min er totalt annerledes.
Men du er velkommen til å teste min hvis vi møtes.
Min er vanvittig fra 6000.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jo, kunne vært artig å prøvdsimpson skrev:Jeg har kjørt Panigale og det kan ikke sammenlignes.MH434 skrev:Den Duc'n din drar vel bra fra 4-5k?simpson skrev:Hele, jeg trenger ikke hyle siden den drar som faen fra lavt turtall, dessuten hyler ikke en TWINZZR-Erling skrev:Jada, som regel mer enn nok :-) ...hvor mye hyler du rundt med på din Simpson sånn til vanlig?simpson skrev:Ja det stemmer absolutt på laveffektmotorer.
Men se litt videre så er rpm = effekt.
Dette er fysikk. Ganske enkelt.
På en ADV er mye effekt, moment nyttig på lave turtall.
På en superbike vil du ha effekten på ett mye høyere turtall.
På alle motorer med høy effekt er det også høyt turtal.
Har ikke prøvd 1098-1198, men hører folk sier den drar mye bedre enn panigalen under 8k.
Under 8k var ikke panigalen spesielt sprek
Panigale er som en japsefirer, min er totalt annerledes.
Men du er velkommen til å teste min hvis vi møtes.
Min er vanvittig fra 6000.


Panigalen har masse punch fra ca 8k, men jeg likte ikke registret.
Den øker jo 50hk mellom 7-8k eller noe sånn

Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
Re: Hva er den beste sykkelen?
ZZRErling:
Gjerne noen bilder og litt info om fruas zuki
Gjerne noen bilder og litt info om fruas zuki

Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg har enda 1098. Har ikke bytta enda. Den har en helt rå punch fra 6000.MH434 skrev:Jo, kunne vært artig å prøvdsimpson skrev:Jeg har kjørt Panigale og det kan ikke sammenlignes.MH434 skrev:Den Duc'n din drar vel bra fra 4-5k?simpson skrev:Hele, jeg trenger ikke hyle siden den drar som faen fra lavt turtall, dessuten hyler ikke en TWINZZR-Erling skrev:Jada, som regel mer enn nok :-) ...hvor mye hyler du rundt med på din Simpson sånn til vanlig?simpson skrev:Ja det stemmer absolutt på laveffektmotorer.
Men se litt videre så er rpm = effekt.
Dette er fysikk. Ganske enkelt.
På en ADV er mye effekt, moment nyttig på lave turtall.
På en superbike vil du ha effekten på ett mye høyere turtall.
På alle motorer med høy effekt er det også høyt turtal.
Har ikke prøvd 1098-1198, men hører folk sier den drar mye bedre enn panigalen under 8k.
Under 8k var ikke panigalen spesielt sprek
Panigale er som en japsefirer, min er totalt annerledes.
Men du er velkommen til å teste min hvis vi møtes.
Min er vanvittig fra 6000.hvis du vil prøve en traus Kawa da
![]()
Panigalen har masse punch fra ca 8k, men jeg likte ikke registret.
Den øker jo 50hk mellom 7-8k eller noe sånn
Men det er fett med hjulløft i 200

Dessuten er vel bare kawa som har sykkel som kan matche BMW , Aprilllia og ducati
Sist redigert av simpson den 27 des 2013, 00:05, redigert 1 gang totalt.