Ragnhild skrev:Sannsynligvis ved å sette deg på en motorsykkel eller moped, fikk satt den i gir og ga gass

ja du kjenner vel andre på ganga Ragnhild....
Nå ble jeg faktisk bitelitt inspirert til å dele med dere min opplæring på mc....a'la "learning by doing" metoden.
Tok lappen i 1973 uten 1 sekund med skolelæring.
16 uskyldige år gammel, etter å ha "trent" på en gammel Jawa 200 ccm uten bremser, sammen med likesinnede på skogsbilvei på "skauen" i noen år før.
Riktignok hadde jeg pugga teori, men ellers var det "
livets harde skole".
Sukk..det ble en del kjørekompiser som erfarte dette på værst måte....
Dette var en tid med veldig få antall lette mc'r. dvs. inntil 125ccm.
Hvis jeg ikke husker feil, var det registret totalt antall mc'r til ca. 3 ( tre)tusen eksemplarer. Nå er det vel 80 (åtti)tusen eller mer?
Fatter'n nekta meg å kjøpe 50ccm, fordi de gikk for dårlig og egro;
livsfarlig i trafikken. Ett resonoment som jeg den dag i dag, har stor respekt for.
Det var ikke så mye å velge mellom.Og det var ikke mye penger i den tiden. Vespa 125, Kawa 90 eller en ny Honda 100. Men penga rakk såvidt til en gammel 1964 og allerede da, utslitt Honda 125 Benly.
På den tiden var det "
skikk og bruk" og vanlig å hilse( gjerne stoppe) oss "
mcgutta- i - mellom". Untatt Harley DAvidsson kara. De hilste
aldri på oss "riskoker-piloter".
Hva kan man kalle slike folk da?
De er jo noget spess også i disse dager og da.. ...possører
jada Ragnhild , ....jeg innrømmer jeg er en gammel gubbe som mimrer om tiden
"Back in the Days".
For på torsdag den 13/8 skal jeg på mimrekonsert på Youngstorget og mimre sammen med 5 eller 6 - tusen andre
Kim Larsen fans ( Bandet "Gasolin" for de som ikke vet det)
kanskje jeg skal putre opp på scena med totakter GT750'n?
