Jeg har vel forklart gjenntatte ganger nå grunnen for salget og at dette er en meget gjennomtenkt sak så kommer ikke til å repetere meg selv der. :)
Men artig med liv og røre i tråden da.

Helt riktig.dypen skrev: 10 jan 2021, 20:37 I likhet med meg tror jeg Bjerknez har mange interesser / hobbyer som svinger litt etter som tiden og årene går. Til tider brenner jeg for noe og da blir andre interesser satt på vent. Det var en periode mc var valgt bort da det ikke var tid som ble brukt på andre områder. Glemte ikke den fine mc tiden selv om jeg ikke hadde mc en periode, var delaktig med kompiser som kom innom på mc for å skravle. Plutselig var interessen der igjen og kanskje sterkere enn tidligere ...![]()
Heldiggris!Bjerknez skrev: 19 jan 2021, 08:36 Da har jeg åpnet rundt 30 stk. laptop batterier og tatt ut 18650 cellene. Av rundt 180 stk. batterier så sitter jeg igjen med 150ish batterier
Hehe, kaffe har jeg nok av, men posen med tolmodighet er snart tom.kjellv skrev: 20 jan 2021, 07:36 Håper du har nok kaffe. Det blir ei stund å vente
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Da må man bare får gratulere med vel overstått, kan man vel si :) .Bjerknez skrev: 20 jan 2021, 09:54 I dag er forøvrig dagen hvor Bimmern bytter eier på papiret. Kontrakt er skrevet og underskrevet med digital id. i dag skal vi møtes over en kaffekopp og omregistrere sykkelen samt fikse den økonomiske biten.
Så langt føles det ikke engang rart og selge den faktisk...
Det har jeg gjort :)AJ skrev: 20 jan 2021, 10:20Da må man bare får gratulere med vel overstått, kan man vel si :) .Bjerknez skrev: 20 jan 2021, 09:54 I dag er forøvrig dagen hvor Bimmern bytter eier på papiret. Kontrakt er skrevet og underskrevet med digital id. i dag skal vi møtes over en kaffekopp og omregistrere sykkelen samt fikse den økonomiske biten.
Så langt føles det ikke engang rart og selge den faktisk...
Husk gjerne å tipse nyeieren om MCsiden.no.
Hehe, skulle vært en hake i kontrakten for detteDomino skrev: 20 jan 2021, 10:25 Jeg synes jo at innmelding på MC-siden burde være et vilkår for gjennomføring av salget.
XT60 kjenner jeg igjen, men de 3-pola der har jeg aldri sett før. Hva heter de?
XT er navnet på de to polede, og MR er navnet på tre polede. Tallet bak står for størrelsen på kontakten og hvor mange ampere dem er ratet for. MR30 = Liten tre polet kontakt som skal takle 30 ampere. XT30 = liten topolet kontakt som takler 30 ampere. MR60 er en større kontakt som er topolet og skal takle 60 ampere etc.Gammelsmurfen skrev: 20 jan 2021, 16:00XT60 kjenner jeg igjen, men de 3-pola der har jeg aldri sett før. Hva heter de?
Forøvrig fine kontakter som er umulig og feilpolarisere og sitter godt uten å måtte dra fingrene ut av ledd som med Deans-kontakter![]()
Njaaa... litt usikker. Dem skal være det. Vertfall de jeg har bestillt, men 100% sikker er jeg ikke. har bestillt noen derfra tidligere og dem har vertfall ikek smeltet. Det er MR30 og dem taklet fint 40 ampere vertfall over 10 minutter uten problemer.oivindg skrev: 20 jan 2021, 16:10 Er de originale? Har sett noen tilfeller på nettet i det siste av falske XT-kontakter som har smeltet på grunn av for dårlig materiale i hannpluggen.
For egen del bruker jeg XT60 for de meste, men av og til XT90.Bjerknez skrev: 20 jan 2021, 16:19Njaaa... litt usikker. Dem skal være det. Vertfall de jeg har bestillt, men 100% sikker er jeg ikke. har bestillt noen derfra tidligere og dem har vertfall ikek smeltet. Det er MR30 og dem taklet fint 40 ampere vertfall over 10 minutter uten problemer.oivindg skrev: 20 jan 2021, 16:10 Er de originale? Har sett noen tilfeller på nettet i det siste av falske XT-kontakter som har smeltet på grunn av for dårlig materiale i hannpluggen.
Bra nok til mitt bruk uansett da jeg neppe kommer til å kjøre mer enn maks en ampere gjennom dem. mest trolig langt mindre også :)
Det finnes tre gode kontakter for generell hobbybruk etter min mening.Gammelsmurfen skrev: 20 jan 2021, 16:26For egen del bruker jeg XT60 for de meste, men av og til XT90.Bjerknez skrev: 20 jan 2021, 16:19Njaaa... litt usikker. Dem skal være det. Vertfall de jeg har bestillt, men 100% sikker er jeg ikke. har bestillt noen derfra tidligere og dem har vertfall ikek smeltet. Det er MR30 og dem taklet fint 40 ampere vertfall over 10 minutter uten problemer.oivindg skrev: 20 jan 2021, 16:10 Er de originale? Har sett noen tilfeller på nettet i det siste av falske XT-kontakter som har smeltet på grunn av for dårlig materiale i hannpluggen.
Bra nok til mitt bruk uansett da jeg neppe kommer til å kjøre mer enn maks en ampere gjennom dem. mest trolig langt mindre også :)
Til vanlig i forb. med LiPo til droner og modellfly, men det hender jeg bruker det på annet også siden de også er ganske tette mtp. vann og søl, bruker alltid krympestrømpe over loddingene og litt innpå kontakten.
så de er MR de 3-pola heter... ikke sett de før.
Hvis du klemmer på hannpluggen så skal det være god fjæring, slik at den presser godt mot sideveggene på hunnkontakten. Hvis de i tillegg ser ryddige ut på kontakter og plaststøp burde det være bra.Bjerknez skrev: 20 jan 2021, 16:19Njaaa... litt usikker. Dem skal være det. Vertfall de jeg har bestillt, men 100% sikker er jeg ikke. har bestillt noen derfra tidligere og dem har vertfall ikek smeltet. Det er MR30 og dem taklet fint 40 ampere vertfall over 10 minutter uten problemer.oivindg skrev: 20 jan 2021, 16:10 Er de originale? Har sett noen tilfeller på nettet i det siste av falske XT-kontakter som har smeltet på grunn av for dårlig materiale i hannpluggen.
Har sjekket litt nå, og det ser ut til at dem jeg har fått er ekte. De uekte er en anelse lysere (gulere) i fargen. Det er ikke hogget i stein, men de jeg har fått virker ekte. Uansett er ikke dette viktig for meg :)oivindg skrev: 20 jan 2021, 16:48Hvis du klemmer på hannpluggen så skal det være god fjæring, slik at den presser godt mot sideveggene på hunnkontakten. Hvis de i tillegg ser ryddige ut på kontakter og plaststøp burde det være bra.Bjerknez skrev: 20 jan 2021, 16:19Njaaa... litt usikker. Dem skal være det. Vertfall de jeg har bestillt, men 100% sikker er jeg ikke. har bestillt noen derfra tidligere og dem har vertfall ikek smeltet. Det er MR30 og dem taklet fint 40 ampere vertfall over 10 minutter uten problemer.oivindg skrev: 20 jan 2021, 16:10 Er de originale? Har sett noen tilfeller på nettet i det siste av falske XT-kontakter som har smeltet på grunn av for dårlig materiale i hannpluggen.