Sykkelen har stått stille siste par dagene pga minusgrader om morgenen som har gjort at jeg har valgt toget til jobb isteden.
Igår kveld var det værskifte og +4C igjennom kvelden/natten er jo fint for da er det trygt med tanke på is... og det så ganske bra ut på værmeldingen, dvs sol.
Det stemte selvfølgelig ikke, har stort sett vært små regnbyger i hele dag. Ganske lett, men fristet ikke så mye med kun 5C - dvs helt til jeg ble inspirert av at Carpa og Boblehue var på tur
Så det ble en liten tur ned til Tofte og opp igjen. Det ble heldigvis mest oppholdsvær og faktisk tendenser til tørre veier på tilbaketuren
Tok selvfølgelig "omveien" om grusveien idag også... den begynner å bli litt fuktigere nå men fortsatt godt grep.
Fra rasteplassen ved Røskestadvannet. Det var tydeligvis lavvo eller lignende med bålkos på andre siden av vannet.
Svingte nedom Tofte brygge hvor et par skip var i aksjon,
det oransje skipet svingte rimelig fort til å være så stort - lå med langsiden imot når jeg kjørte ned på brygga,
men innen jeg hadde kameraet opp av lomma og klart, hadde det snudd så bare bakenden vistes...
Oppover igjen så jeg et par motorsyklister som hadde pause ved bensinstasjonen på Klokkarstua, som jeg passerte ca 16:25
Greit føre bortsett fra at bakenden "logret" såvidt på våt asfalt et sted. Får vel gi like deler skyld til fart, føre, temperatur og slitt bakdekk.
Imorgen ser det ikke lystig ut på værmeldingen, så
da stemmer den sikkert...