MC-nyheter og MC i media
-
- Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Re: MC i media
Jeg så denne jeg og Mekkern....Utrolig.
All pr er god pr???
Nesten synd at media siterer et slikt utsagn...finnes sikkert noen som synes dette er råtøft og vil prøve det samme.......
All pr er god pr???
Nesten synd at media siterer et slikt utsagn...finnes sikkert noen som synes dette er råtøft og vil prøve det samme.......
I don`t care about little things.....
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sånne er med på å ødelegge ryktet, og få uvitende politikere til å stikke flere kjepper i hjulene våre...mekkern skrev:Dette er jo kjempesmart å melde...
http://www.siste.no/motormagasinet/article6037569.ece
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Er han blitt fanget opp av den automatiske overvåkningen i tunnelen bør det faktisk være mulig å få ham dømt.
Hvorfor?
Jo, fordi han kommer med det som kalles uforbeholden tilståelse, i avisa. Men det alene holder ikke. En slik innrømmelse/erkjennelse må understøttes av bevis. Men har man opptak av kjøringen kan dette kanskje brukes som bevis i tillegg til den uforbeholdne tilståelsen selv om man ikke ser hvem som er føreren.
Må antakelig til noen vitneavhør og slike ting som vil kunne si noe om evt. andre som kan ha lånt sykker'n, noe neppe noen vitner vil si i et avhør hos politiet...
Mulig jeg trekker det litt langt, men jeg synes faktisk denne kroppen burde fått som fortjent etter å ha kommet med denne offentlige tilståelsen.
Ingen representant for MC-miljøet jeg helst lar meg assosiere med, den fyren der, nei...
Hvorfor?
Jo, fordi han kommer med det som kalles uforbeholden tilståelse, i avisa. Men det alene holder ikke. En slik innrømmelse/erkjennelse må understøttes av bevis. Men har man opptak av kjøringen kan dette kanskje brukes som bevis i tillegg til den uforbeholdne tilståelsen selv om man ikke ser hvem som er føreren.
Må antakelig til noen vitneavhør og slike ting som vil kunne si noe om evt. andre som kan ha lånt sykker'n, noe neppe noen vitner vil si i et avhør hos politiet...
Mulig jeg trekker det litt langt, men jeg synes faktisk denne kroppen burde fått som fortjent etter å ha kommet med denne offentlige tilståelsen.
Ingen representant for MC-miljøet jeg helst lar meg assosiere med, den fyren der, nei...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- dag-zzr
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Ja- hvor pære dum går det an å bli? Kjøringen er i overkant, men å stå frem i avisa !!! 

- Geir
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Men ett poeng har han; her på vestlandet må man kjøre i overkant langt for å komme seg på bane. Har en viss tro på at mange ville foretrukket banekjøring fremfor å risikere liv og lappen på offentlig vei. Unnskylder selvsagt ikke stupiditeten i bajaskjøringen hans, but still...
Å si til en journalist at han har vært så tåpelig er jo bare sørgelig - kun fjortiser og vakuumhoder synes at det der er tøft.

Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1982 Kawasaki KZ650SR D4
Jeg kan ikke si meg mer enig!!!Geir skrev:Å si til en journalist at han har vært så tåpelig er jo bare sørgelig - kun fjortiser og vakuumhoder synes at det der er tøft.
At det går ann.

Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- RoJo
- Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Pass opp dere som kjører BMW http://www.vg.no/nyheter/utrolige-histo ... d=10057535 

- lasse_hansen
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Gla jeg kjører Yamaha akkurat nå merka jegRoJo skrev:Pass opp dere som kjører BMW http://www.vg.no/nyheter/utrolige-histo ... d=10057535

Drive Yamaha, go for it!
Drive BMW, get it up!
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Mulig han har et poeng, men ikke i forhold til tema, store deler av landet har lang vei til nærmeste bane. Å bruke det som unnskyldning/forklaring/argument blir en smule søkt, i mitt hode.Geir skrev:Men ett poeng har han; her på vestlandet må man kjøre i overkant langt for å komme seg på bane. ..... kun fjortiser og vakuumhoder synes at det der er tøft.
Ved hvilken fart går man over fra å være en frisk, sportslige, aktiv motorsyklist til å bli et vakumhode. Ved fartsgrensa? Førerkortgrensa? 150 km/t? 200 km/t
Det finnes nok mange flere vakumhoder blandt norske motorsyklister enn vi liker å tenke på.

Men at han velger å fortelle om det i media, kan kanskje tyde på at det ikke er bare når han kjører, han har vakum. :-)å
- Geir
Yepp på mange måter søkt, men ikke desto mindre har han et poeng; Her på vestkysten ligger kongerikets nest største by og vi er tross alt en del sjeler samlet her i vestlandsfylkene, men så vidt jeg vet er det bare tre baner i kongeriket - 2 på østlandet (Våler og Rudskogen) og en oppe i nord (ACR). Ellers kan jo de fleste på rett side av langfjellene og i grensenære strøk nordover også forlyste seg med nabolandets fasiliteter uten å måtte kjøre i dagevis. Kluet her er altså at om det hadde vært en bane innen rimelig nærhet her hadde kanskje den aktuelle løken unnlatt å leke seg med andres liv og helse på off. veg og heller tatt ut toskeskapen på bane under noenlunde kontrollerte former...jhn skrev:Geir skrev:Men ett poeng har han; her på vestlandet må man kjøre i overkant langt for å komme seg på bane. ..... kun fjortiser og vakuumhoder synes at det der er tøft.jhn skrev:Mulig han har et poeng, men ikke i forhold til tema, store deler av landet har lang vei til nærmeste bane. Å bruke det som unnskyldning/forklaring/argument blir en smule søkt, i mitt hode.
Tja, det blir vel opp til det enkelte individ å bestemme i den ytterste konsekvens, men nå er det jo slik at det er satt en grense for når lappen ryker så det er vel én (av mange - avhengig av hvem man spør...) faseovergang mellom de nevnte tilstander... For min del legger jeg med gjerne opp mot nårykerlappengrensen når det er nødvendig og når forholdene tilsier at det kan være forsvarlig, men jeg legger meg også under fartsgrensen hvis forholdene tilsier det. Jeg lever i den villfarelse at de fleste av oss to-beinte er oppsatt med en noenlunde fungerende hjerne som gjør oss i stand til å foreta rasjonelle vurderinger. Men jeg vet også at hos enkelte er det slik at "lyset er på men det er ingen hjemme" - jeg mistenker vår mediakåte sjetongje for å være i den kategorien når det kommer til mc-kjøring og selvsensur.jhn skrev:Ved hvilken fart går man over fra å være en frisk, sportslige, aktiv motorsyklist til å bli et vakumhode. Ved fartsgrensa? Førerkortgrensa? 150 km/t? 200 km/t
jhn skrev:Det finnes nok mange flere vakumhoder blandt norske motorsyklister enn vi liker å tenke på.![]()

Som sagt, dessverre er det ting som tyder på det... Slike soppknotter setter ikke oss ordinære mc-fører i noe videre godt lys.jhn skrev:Men at han velger å fortelle om det i media, kan kanskje tyde på at det ikke er bare når han kjører, han har vakum.
:-)å
](./images/smilies/grrr.gif)
Shait så

Geir
1982 Kawasaki KZ650SR D4
1982 Kawasaki KZ650SR D4
Jeg kaller slike "frøhuer"
Dvs hjerne på størrelse med et frø, men det kan på sikt spire og gro og muligens (men ikke sikkert) utvikle noe bedre gangsyn/forståelse...
Dårlig PR ihvertfall](./images/smilies/grrr.gif)
Dvs hjerne på størrelse med et frø, men det kan på sikt spire og gro og muligens (men ikke sikkert) utvikle noe bedre gangsyn/forståelse...
Dårlig PR ihvertfall
](./images/smilies/grrr.gif)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- BMWilly
- Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Helt enigRuneMC skrev:Jeg kaller slike "frøhuer"
Dårlig PR ihvertfall
Litt mer positiv denne saken her da.http://h-a.no/Nyheter/Nyheter/tabid/72/ ... fault.aspx Kjørte for første gang selv. Og det var utrolig mange som hadde benket seg langs veien for å se på også.
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Ekstremhastighets-saken fra Vestlandet var på TV2 Nyhetskanalen nå nettopp.
Fidel ble intervjuet i tillegg til en UP-leder.
Begge med mange fornuftige synspunkter og jeg synes spesielt at Fidel framsto som en meget godt NMCU's talsmann og ikke minst som representant for alle oss andre som egentlig ikke gjør så mye galt som motorsyklister...
Hender vel noen enhver av oss havner over fartsgrensene av og til, men stort sett holder vi oss på den rette siden - og på veien.
Et helt greit nyhets- og aktualitetsinnslag, syns jeg, selv om journalistene kom med sine sedvanlige spørsmål om nødvendigheten av høy effekt og toppfart på motorsyklene våre...
Fidel ble intervjuet i tillegg til en UP-leder.
Begge med mange fornuftige synspunkter og jeg synes spesielt at Fidel framsto som en meget godt NMCU's talsmann og ikke minst som representant for alle oss andre som egentlig ikke gjør så mye galt som motorsyklister...

Hender vel noen enhver av oss havner over fartsgrensene av og til, men stort sett holder vi oss på den rette siden - og på veien.
Et helt greit nyhets- og aktualitetsinnslag, syns jeg, selv om journalistene kom med sine sedvanlige spørsmål om nødvendigheten av høy effekt og toppfart på motorsyklene våre...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Geir
AJ skrev:[klippe...]
[...] selv om journalistene kom med sine sedvanlige spørsmål om nødvendigheten av høy effekt og toppfart på motorsyklene våre...

Geir
1982 Kawasaki KZ650SR D4
1982 Kawasaki KZ650SR D4
- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Man sier at man trenger effekten for å komme seg unna farlige situasjoner.

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Geir
Snikkeren skrev:Man sier at man trenger effekten for å komme seg unna farlige situasjoner.![]()

Geir
1982 Kawasaki KZ650SR D4
1982 Kawasaki KZ650SR D4
Toppfart er da helt urelevantGeir skrev:Snikkeren skrev:Man sier at man trenger effekten for å komme seg unna farlige situasjoner.![]()
Javisst ja, sånn var det.... Toppfarten da? Bare en tilfeldig funksjon av effekten eller...?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- jhn
Eller man kan spørre tilbake, "hvorfor har kjøretøyet ditt 4 hjul, når det strengt tatt e nok med bare 2" eller "hvorfor veier du 140 kg, når det hadde vært nok med 75 kg mtp høyda di"
Det finnes jo mange andre "overflødighetspørsmål" man kan stille hvem som helst for å stoppe slike ting, men man må kanskje tenke litt på det for å bygge sæ opp et lite lager.
Noen gode forslag?
Og toppfart, det produseres vel ikke biler i dag som ikke når 200 +
Det finnes jo mange andre "overflødighetspørsmål" man kan stille hvem som helst for å stoppe slike ting, men man må kanskje tenke litt på det for å bygge sæ opp et lite lager.
Noen gode forslag?
- Geir
Er ikke uenig med deg sånn sett, men neppe noe godt svar når "(...) journalistene kom med sine sedvanlige spørsmål om nødvendigheten av høy effekt og toppfart på motorsyklene våre..." som AJ skriver oppi her....JohnnyTh skrev:Toppfart er da helt urelevantGeir skrev:Snikkeren skrev:Man sier at man trenger effekten for å komme seg unna farlige situasjoner.![]()
Javisst ja, sånn var det.... Toppfarten da? Bare en tilfeldig funksjon av effekten eller...?

Geir
1982 Kawasaki KZ650SR D4
1982 Kawasaki KZ650SR D4
- Geir
jhn skrev:Eller man kan spørre tilbake, "hvorfor har kjøretøyet ditt 4 hjul, når det strengt tatt e nok med bare 2" eller "hvorfor veier du 140 kg, når det hadde vært nok med 75 kg mtp høyda di"
Noen gode forslag?

Biler som ikke når 200+? Å joda - Mazda CX-5 2,0 4X4 2012, Mini Cooper SD Countryman All4 2012, Opel Zafira Tourer1,4 Turbo aut. 2012 er bare noen (grelle muligens, men dog...) eksempler på spillders nye biler som ikke når i 200km/h i flg. de resp. fabrikker.
Geir
1982 Kawasaki KZ650SR D4
1982 Kawasaki KZ650SR D4
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Alt er farlig i hendene på feil person.. Alle har vi mange potensielle drapsvåpen rundt omkring i husene våres. Sånn er det med kjøretøy også.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
- jhn
Joda, du har rett, men æ like å være litt usaklig og ikke så faktaorientertGeir skrev:jhn skrev:Eller man kan spørre tilbake, "hvorfor har kjøretøyet ditt 4 hjul, når det strengt tatt e nok med bare 2" eller "hvorfor veier du 140 kg, når det hadde vært nok med 75 kg mtp høyda di"
Noen gode forslag?
Og toppfart, det produseres vel ikke biler i dag som ikke når 200 +Den gode gamle hersketeknikken med å unngå å svare med annet enn motspørsmål ja... Alltid effektiv men sjelden konstruktiv. Så et ørlite lager med noenlunde troverdige svar kan være kjekt å ha ja...
Biler som ikke når 200+? Å joda - Mazda CX-5 2,0 4X4 2012, Mini Cooper SD Countryman All4 2012, Opel Zafira Tourer1,4 Turbo aut. 2012 er bare noen (grelle muligens, men dog...) eksempler på spillders nye biler som ikke når i 200km/h i flg. de resp. fabrikker.

-
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
http://www.adressa.no/nyheter/trondheim ... 822532.ece" onclick="window.open(this.href);return false;