Vestlandsturen - del 3:
Etter at vi ’gjorde’ Bergen uten å gjøre veldig vesen av oss, forlot vi
Onsløv noe hastig på ferjeleiet etter Fanafjell-turen og satte kursen mot Stord og Bømlo.
Her har vi vært tidligere, nærmere bestemt for 10 år siden og den gang i bil.
Nå så vi fram til å utforske øyriket fra MC-salen

;)
Ferjeturen var behagelig i det fine været og på den andre siden siden ventet Kirsti, kona til
janonym, som skulle være vertskapet vårt for natten, før neste bestemmelsessted, Suleskar. Men mer om det i morgen.
Kirsti møtte oss i bil og geleidet oss hjem til seg selv og
janonym og deres
meget sjarmerende bolig hvor det meste av det opprinnelige fra 16 og 1700-tallet var intakt. Et lite og ]fantastisk[/i] hus med sjel så det holder!
Vi skulle derimot overnatte i et langt mer moderne tilbygg som huset dobbelt garasje og egen Mcport (en carport for MC...

).
Etter å ha losset av en del bagasje, fått i oss litt kaffe og kaker var vi klare for en runde rundt på Stord og Bømlo.
Og la det være nevnt med en gang; disse stedene er
absolutt verd et besøk. Spesielt Bømlo med sin unike natur med mye snaufjell rett ved havets overflate og masse frodig røsslyng. Rett og slett blendende vakkert!!
De smale veiene er også noe vi MC-folk liker. Like morsomme som Suleskarveien og andre strekninger som vi aktive MC-folk trives med
"Tettsteder" som Brandasund må også besøkes og vi var heldige i og med det var Brandasund-dagene da vi var der og været på en slik dag kunne ikke vært bedre!
Etter en runde på Bømlo dro vi til Moster Amfi og slappet av i skyggene i det varme sensommerværet inne på amfiet før vi dro tilbake og spiste middag, traff naboer og andre vi kjenner fra samme sted og slo oss etter hvert til ro etter enda en begivenhetsrik og inntrykksfull dag i vakkert vestlandsvær i hyggelig selskap med gode venner.
Og her noen bilder og en og annen kommentar...

;) :
[album]931[/album] [album]932[/album] [album]933[/album]
Her er vi framme hos
janonym og Kirsti
[album]934[/album]
Og her er
janonym,
Bakpå og Kirsti ute ved 'Stord-døra'
Og disse bildene er fra veien ut til Brandasund og 'Nillå på Skjeret' - gammel landhandel/sjøbod vis-a-vis Brandasund - og
Bakpå i lyngen

...:
[album]935[/album] [album]936[/album] [album]937[/album] [album]938[/album] [album]939[/album] [album]940[/album] [album]941[/album] [album]942[/album]
[album]943[/album]
Og jeg hadde veldig lyst på en slik kniv, men siden den kostet et par tusen måtte jeg melde pass - dessverre... Snakket med ham som laget disse som kunne fortelle at 'Rolls Royce' modellen hans hadde skaft av 3000 år gammel eik som de hadde funnet i ei myr på Bømlo.
Den kniven var ikke spesielt billig, nei

Men flott håndverk. Jeg har aldri tidligere sett maken!
[album]944[/album]
Her en flytende fiskekasse som de lager i Brandasund. Hendig sak å henge etter båten med sprell levende fisk inni... :-)
[album]945[/album] [album]946[/album]
Her et par bilder fra 'Nillå på Skjeret'...
[album]947[/album] [album]948[/album] [album]949[/album]
Så et par-tre bilder fra det ikke ukjente
Moster Amfi - en riktig flott utescene!
[album]950[/album] [album]951[/album] [album]952[/album] [album]953[/album] [album]954[/album] [album]955[/album]
Og til slutt noen bilder fra dette meget spesielle huset til janonym og Kirsti! Hadde jeg fått tilbud om å flytte dit så hadde jeg gjort det på dagen!! Utrolig flott og sjarmerende hus

Fra musikkrommet til
janonym i annen etasje kunne man faktisk se gjennom gulvplankene til stua rett under

Var nesten sånn at jeg ikke turde gå ut på gulvet, gett...
Og bare sånn at ingen tror noe annet; vi hadde et par
utrolig flotte dager på Stord/Bomlø i et vær som ikke kunne vært bedre!!