Men hvordan ser du for deg dagsturene våre etter jazzen kjellv? Kommer du til å kjøre FJR'en eller kanskje låne deg en sykkel? Eller blir det ingen tur i det hele tatt?

Vi får se. Jeg har ferie igjen om tre uker, det haster å få i orden sykkelen. Blir rett på verkstedet nå. Håper bare at ikke alle takstmenn har fellesferie..Bjerknez skrev:Så jo ut som du har hatt en veldig flott tur tross i uhellet du hadde :)
Men hvordan ser du for deg dagsturene våre etter jazzen kjellv? Kommer du til å kjøre FJR'en eller kanskje låne deg en sykkel? Eller blir det ingen tur i det hele tatt?
Jada, jeg har absolutt hatt en bra tur. Uhellet på onsdag skulle jeg klart meg godt uten, men torsdag og fredag ble også fine dager på tur.Bjerknez skrev: 06 jul 2018, 15:55 Ser ut til at du har hatt en knakande flott tur kjellv, tross alt...
Til mandagen er det min tur. Merker jeg gleder meg som en liten unge. Rett og slett årets høydepunkt :)
Jeg har sjekket delekatalogen i kveld, lagt inn de deler jeg antar må byttes. I tilfelle dette stemmer er det snakk om delekostnader på rundt 20k, +høyre bagasjeboks som jeg ikke har lett etter. Mye trolig at disse boksene ikke kan skaffes lenger, da blir det to nyere bokser.Elruts84 skrev: 06 jul 2018, 22:48 Fantastisk tur du har hatt..Tross skader.![]()
Er skadene så store at det vil svare seg å bruke forsikrings selskap på det tror du? Med tanke på egenandel og at du selv har tilgang på "fagfolk" og deler?
Elruts
Jøssess..Såpass ja. Det er jo like mye som for hele min sykkel. hehe..kjellv skrev: 06 jul 2018, 23:04Jeg har sjekket delekatalogen i kveld, lagt inn de deler jeg antar må byttes. I tilfelle dette stemmer er det snakk om delekostnader på rundt 20k, +høyre bagasjeboks som jeg ikke har lett etter. Mye trolig at disse boksene ikke kan skaffes lenger, da blir det to nyere bokser.Elruts84 skrev: 06 jul 2018, 22:48 Fantastisk tur du har hatt..Tross skader.![]()
Er skadene så store at det vil svare seg å bruke forsikrings selskap på det tror du? Med tanke på egenandel og at du selv har tilgang på "fagfolk" og deler?
Elruts
I tillegg til dette er det arbeid. Nesten alt elektrisk er samlet i høyre kåpeside på denne. Her er det rimelig fullt av releer, sikringer, batteri og kabler i alle retninger. Dette må løsnes og legges nennsomt på plass til slutt. Det er derfor en del arbeid også.
Hertug av Kantebury, må jeg be... ikke baron :-Dkjellv skrev: 06 jul 2018, 21:35 Det gir meg en grunn til å komme tilbake en annen gang, kanskje jeg også er heldig at Baron Olav er tilgjengelig for en audiens neste gang. Det jeg har sett av Ryfylke og Hardanger gjør det virkelig verdt å ta turen tilbake en annen gang. Rogaland, Vest Agder og Telemark også for den saks skyld. Det er bare utrolig vakkert, og utrolig morsomme veier som skal kjøres. På vei inn til Sauda på tirsdag kveld hadde jeg det så morsomt at jeg fikk ikke til å stoppe. Det er helt utrolig hvor morsomt det var å kjøre disse veiene og svingene, med gode dype nedlegg, god og forutsigbar asfalt, ..og likevel innenfor fartsgrensene!
eh.. liten korreksjon: Når jeg snakker om delepriser profesjonelle sammenhenger er det priser ex. mva. som gjelder.. Det blir jo ikke billigere av det. Altså i overkant av 25k inkl. mva. + en eller to FJR bokser og arbeid.Elruts84 skrev: 06 jul 2018, 23:10Jøssess..Såpass ja. Det er jo like mye som for hele min sykkel. hehe..kjellv skrev: 06 jul 2018, 23:04Jeg har sjekket delekatalogen i kveld, lagt inn de deler jeg antar må byttes. I tilfelle dette stemmer er det snakk om delekostnader på rundt 20k, +høyre bagasjeboks som jeg ikke har lett etter. Mye trolig at disse boksene ikke kan skaffes lenger, da blir det to nyere bokser.Elruts84 skrev: 06 jul 2018, 22:48 Fantastisk tur du har hatt..Tross skader.![]()
Elruts
I tillegg til dette er det arbeid. Nesten alt elektrisk er samlet i høyre kåpeside på denne. Her er det rimelig fullt av releer, sikringer, batteri og kabler i alle retninger. Dette må løsnes og legges nennsomt på plass til slutt. Det er derfor en del arbeid også.![]()
Det vises nok ikke så godt på bildene du har tatt, men får håpe du får fikset det fort. Slik sesongen blir like kjekk som den har vært til nå hehe.![]()
Elruts
Ja, det har nok sine fordeler..Jompa skrev: 09 jul 2018, 23:40 Du er litt heldig som jobber hos forhandler og kan peke ut ødelagte deler for takstmannen.
Slipper noen runder med forsikringsselskapet da.
De er effektivt gjemt på kåpesykler også. Men det er jo når man river kåpene av en slik at det går opp for en hvilke utfordringer de har når de skal konstruere og plassere alt i en nakensykkel.Bjerknez skrev: 10 jul 2018, 13:40 Jeg ser at ledninger og kabler er effektivt gjemt på nakensyklene ja:)
På FJR er nesten alt elektrisk samlet under dashbordet og på høyre kåpeside. Faktisk litt trøblete å få alt på plass igjen. Men alt funker nå, og sykkelen begynner å ta form igjen.ZZR-Erling skrev:Det var det mye på en plass.
Fin fortelling inntil du mistet kontrollen.