Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

SilverSmurfer skrev: 18 aug 2021, 21:26 Forøvrig er jeg nysgjerrig på når du har tenkt å skaffe deg en adventure-sykkel?

Hvis du vil ha en sykkel du kan kjøre 60 mil uten leddgikt eller varige men så er det kanskje på tide å tenke GS. :)
Never gona happend :thumleft

60 mil uten leddgikt gikk helt fint med cruiseren jeg hadde, samt Street Triplen. S1000R hadde liit for spiss knevinkel til at jeg klarte og ta i mot store humper samt avlaste rassen etc. trenger ikke adventure sykkel for å slippe leddgikt. Da hadde jeg heller vært uten sykkel. Det er ikke engang en overdrivelse. Adventure sykkel og spesielt GS er i mine øyne en gubbesykkel. Jeg kan strekke meg til en BMW s1000XR, men der går grensen. :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6981
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:
SilverSmurfer skrev: 18 aug 2021, 21:26 Forøvrig er jeg nysgjerrig på når du har tenkt å skaffe deg en adventure-sykkel?

Hvis du vil ha en sykkel du kan kjøre 60 mil uten leddgikt eller varige men så er det kanskje på tide å tenke GS. :)
Never gona happend :thumleft

60 mil uten leddgikt gikk helt fint med cruiseren jeg hadde, samt Street Triplen. S1000R hadde liit for spiss knevinkel til at jeg klarte og ta i mot store humper samt avlaste rassen etc. trenger ikke adventure sykkel for å slippe leddgikt. Da hadde jeg heller vært uten sykkel. Det er ikke engang en overdrivelse. Adventure sykkel og spesielt GS er i mine øyne en gubbesykkel. Jeg kan strekke meg til en BMW s1000XR, men der går grensen. :thumleft
Gubbesykkel du liksom..
Lenge sia du sist kikka i speilet..? Du hadde kledd en slik Bilde

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av SilverSmurfer »

kjellv skrev: 18 aug 2021, 22:41
Bjerknez skrev:
SilverSmurfer skrev: 18 aug 2021, 21:26 Forøvrig er jeg nysgjerrig på når du har tenkt å skaffe deg en adventure-sykkel?

Hvis du vil ha en sykkel du kan kjøre 60 mil uten leddgikt eller varige men så er det kanskje på tide å tenke GS. :)
Never gona happend :thumleft

60 mil uten leddgikt gikk helt fint med cruiseren jeg hadde, samt Street Triplen. S1000R hadde liit for spiss knevinkel til at jeg klarte og ta i mot store humper samt avlaste rassen etc. trenger ikke adventure sykkel for å slippe leddgikt. Da hadde jeg heller vært uten sykkel. Det er ikke engang en overdrivelse. Adventure sykkel og spesielt GS er i mine øyne en gubbesykkel. Jeg kan strekke meg til en BMW s1000XR, men der går grensen. :thumleft
Gubbesykkel du liksom..
Lenge sia du sist kikka i speilet..? Du hadde kledd en slik Bilde

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Triumph 900 Tiger Rally + Bjerknes

Regner med vi ser den når han er klar til å innrømme egen alder

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

:lol :lol

Jeg har kikket meg i speilet og jeg har bestemt meg for at i steden for å falle til ro med gubbe tilværelsen og innse nederlaget, så vil jeg vertfall forsøke og forlate denne jorden med hevet hode :lol

Men jeg tror jeg må rette opp noen missforståelser som jeg selv har bidratt til å skape, mest for å sprite opp diskusjonstråder med sterke uttrykk. EGENTLIG er det kun GS og kanskje Tiger, samt Africa Twin og Yamaha sine versjoner jeg forbinder med "gubbesykkel". Ducati sin Multistrada ser råtøff ut, KTM Super Adventure er også innafor og sikkert noen få til.

Ducati kommer ikke på tale grunnet dårlig magefølelse så skulle det bli en sykkelmjeg kaller traktor så måtte det blinen KTM Super Adventure. Men da blir det mer naturlig for meg å kjøpe en KTM SuperDuke GT. Eller den uten "GT".

Problemet mitt er bare at jeg er superallergisk mot vindskjermer. Jeg orker ikke den turbulensen disse skaper. Jeg har kjørt mange sykler med vindskjerm og jeg regelrett hater dem.

Men som nevnt så spriker synspunktene mine veldig foreløpig. Jeg synes også Triumph Speedmaster er en utrolig fin sykkel. Men jeg henger meg veldig opp i 75 HK'er. Jeg trormjeg vil ha noe med litt mer futt.

Men siden jeg foreløpig ikke har landet noemsom helst enda vedrørende hva jeg ønsker, så kan jo dette bli et spennende år i møte :knegg

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av SilverSmurfer »

Du har alltid muligheten til å kjøpe en mindre vindskjerm. Feks Africa Twin og KTM kommer jo både i høy og lav versjon.

Forøvrig litt enig i at GS er gubbesykkel, samme med Yamaha. Men hvordan det går an å mene det samme om nye Tiger 900 skjønner jeg ikke.

Forøvrig ville jeg ha sett på KTM 890 om jeg ville ha en brutal adv, eller nye Husq 901 Norden.

Og at 75 hk er for lite? Hmm, er ikke en gang overbevist om at vi har noen på forumet som kunne ha kjørt pendlersykkelen Nc750x til sitt fulle potensiale på en svingete vei. Nye Nc750x klarer 0-100 på ganske nøyaktig 3 sekunder. Med sine 56 hk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

SilverSmurfer skrev: 19 aug 2021, 04:50 Og at 75 hk er for lite? Hmm, er ikke en gang overbevist om at vi har noen på forumet som kunne ha kjørt pendlersykkelen Nc750x til sitt fulle potensiale på en svingete vei. Nye Nc750x klarer 0-100 på ganske nøyaktig 3 sekunder. Med sine 56 hk
Prøv og ta den ut på motorveien, legg deg i 120km/t og dra på. Først da forstår du hva jeg mener. Eller en forbikjøring i 80 sonen.

Jeg har vært på tur sammens med en som kjørte en Sportser med 50 HK'er. Han klarte vertfall ikke å holde følge med oss andre når vi kjørte litt aktivt med forbikjøringer og hårnålssvinger i litt oppoverbakke.

Så selv om jeg isolert sett nok ikke hadde klart og utnytte sykkelen du nevner fullt ut på en bane som ikke hadde en så alt for lang langstrekke. (Gocart bane kanskje?) så hadde jeg garantert merket fraværet av krefter i gitte situasjoner ellers. Å smette forbi bil etter bil oppover Sognefjellet i bratte bakker er ikke noemjeg hadde gledet meg til med sykkelen du nevner.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Mener du forresten at en NC750X klarer 0-100 på 3 sekunder? Overbevis meg gjerne.
I følge Youtube er det ingen jeg har sett som klarer dette bedre enn 5.5 sekunder. Og aksellerasjonen fra 100 og opp er vel omtrent ikke tilstede. Sammenlignet med supernaked.

Men for noen er ikke dette viktig i det hele tatt og da er det nok trolig en god sykkel. Jeg liker litt fart og spenning, samtidig som jeg også liker en mer laydback kjørestil. Derfor vil jeg kanskje aller helst ha i pose og sekk. Og da kan man ikke velge en slik sykkel du nevner. Sikkert ikke en dårlig sykkel, men kanskje ikke noe for meg :)

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av SilverSmurfer »

Bjerknez skrev: 19 aug 2021, 05:28 Mener du forresten at en NC750X klarer 0-100 på 3 sekunder? Overbevis meg gjerne.
I følge Youtube er det ingen jeg har sett som klarer dette bedre enn 5.5 sekunder. Og aksellerasjonen fra 100 og opp er vel omtrent ikke tilstede. Sammenlignet med supernaked.

Men for noen er ikke dette viktig i det hele tatt og da er det nok trolig en god sykkel. Jeg liker litt fart og spenning, samtidig som jeg også liker en mer laydback kjørestil. Derfor vil jeg kanskje aller helst ha i pose og sekk. Og da kan man ikke velge en slik sykkel du nevner. Sikkert ikke en dårlig sykkel, men kanskje ikke noe for meg :)
Tok feil, spurte en kompis om videoen men han sa det var nedoverbakke for han som gjorde 3 og noe. :)

');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};} - X-Adv 2021 med samme motor.

Men poenget mitt var ikke at du skulle kjøpe den, men at de aller færreste kunne ha kjørt selv en så "treg" sykkel for alt den er verdt på en svingete vei. Så jeg stiller alltid spørsmålstegn ved hvor mye motorkraft man faktisk trenger.

');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};} - Og AT, når vi første er i gang.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Det kommer egentlig ann på veien. På en gocart bane kan selv en moped holde følge. I Alpene med lange slakke svinger i konstant oppoverbakke etc. kommer nok denne til kort.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5419
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av dypen »

Bjerknez skrev: 19 aug 2021, 04:39
Problemet mitt er bare at jeg er superallergisk mot vindskjermer. Jeg orker ikke den turbulensen disse skaper. Jeg har kjørt mange sykler med vindskjerm og jeg regelrett hater dem.
KTM 1290 Super Adventure R vil bli bra for deg Bjerknez :thumleft
DRRCSDJB2RBZ5G27DRR7TCR4BM.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Litt for «adventure» for min smak. Og mange sterke farger passer best på barneleker. :erte

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av SilverSmurfer »

Bjerknez skrev: 19 aug 2021, 06:54 Litt for «adventure» for min smak. Og mange sterke farger passer best på barneleker. :erte
Der skal jeg si meg enig.
rallypro.png
Det var derfor jeg tenkte Triumph kanskje passet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Er på glid….

Legg inn av Bjerknez »

Det blir bare litt for tamt, for min smak altså. Jeg synes denne gir meg litt mer gåsehud:
045CC84E-4437-4B57-927D-5F1DF6DC669D.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Bjerknez - Er på glid….

Legg inn av SilverSmurfer »

dukegt.png
1290 Duke GT?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Er på glid….

Legg inn av Bjerknez »

SilverSmurfer skrev: 19 aug 2021, 07:30 dukegt.png

1290 Duke GT?
Ja, den er så absolutt innenfor den også. :)

Svar