MC-nyheter og MC i media

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
EasyRider
Motorsykkelen din: Kawa

Re: MC i media

Legg inn av EasyRider »

Geir skrev:Å si til en journalist at han har vært så tåpelig er jo bare sørgelig - kun fjortiser og vakuumhoder synes at det der er tøft.
Jeg kan ikke si meg mer enig!!!
At det går ann. :[-(
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
RoJo
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001

Legg inn av RoJo »

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

RoJo skrev:Pass opp dere som kjører BMW http://www.vg.no/nyheter/utrolige-histo ... d=10057535 :lol
Gla jeg kjører Yamaha akkurat nå merka jeg :lol
Drive Yamaha, go for it!
Drive BMW, get it up!

Brukeravatar
Sprint
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95

Legg inn av Sprint »

Må vel kjøpe BMW snart jeg da? :scratch
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Geir skrev:Men ett poeng har han; her på vestlandet må man kjøre i overkant langt for å komme seg på bane. ..... kun fjortiser og vakuumhoder synes at det der er tøft.
Mulig han har et poeng, men ikke i forhold til tema, store deler av landet har lang vei til nærmeste bane. Å bruke det som unnskyldning/forklaring/argument blir en smule søkt, i mitt hode.
Ved hvilken fart går man over fra å være en frisk, sportslige, aktiv motorsyklist til å bli et vakumhode. Ved fartsgrensa? Førerkortgrensa? 150 km/t? 200 km/t
Det finnes nok mange flere vakumhoder blandt norske motorsyklister enn vi liker å tenke på. :prop:
Men at han velger å fortelle om det i media, kan kanskje tyde på at det ikke er bare når han kjører, han har vakum. :-)å

Brukeravatar
Geir
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR

Legg inn av Geir »

jhn skrev:
Geir skrev:Men ett poeng har han; her på vestlandet må man kjøre i overkant langt for å komme seg på bane. ..... kun fjortiser og vakuumhoder synes at det der er tøft.
jhn skrev:Mulig han har et poeng, men ikke i forhold til tema, store deler av landet har lang vei til nærmeste bane. Å bruke det som unnskyldning/forklaring/argument blir en smule søkt, i mitt hode.
Yepp på mange måter søkt, men ikke desto mindre har han et poeng; Her på vestkysten ligger kongerikets nest største by og vi er tross alt en del sjeler samlet her i vestlandsfylkene, men så vidt jeg vet er det bare tre baner i kongeriket - 2 på østlandet (Våler og Rudskogen) og en oppe i nord (ACR). Ellers kan jo de fleste på rett side av langfjellene og i grensenære strøk nordover også forlyste seg med nabolandets fasiliteter uten å måtte kjøre i dagevis. Kluet her er altså at om det hadde vært en bane innen rimelig nærhet her hadde kanskje den aktuelle løken unnlatt å leke seg med andres liv og helse på off. veg og heller tatt ut toskeskapen på bane under noenlunde kontrollerte former...
jhn skrev:Ved hvilken fart går man over fra å være en frisk, sportslige, aktiv motorsyklist til å bli et vakumhode. Ved fartsgrensa? Førerkortgrensa? 150 km/t? 200 km/t
Tja, det blir vel opp til det enkelte individ å bestemme i den ytterste konsekvens, men nå er det jo slik at det er satt en grense for når lappen ryker så det er vel én (av mange - avhengig av hvem man spør...) faseovergang mellom de nevnte tilstander... For min del legger jeg med gjerne opp mot nårykerlappengrensen når det er nødvendig og når forholdene tilsier at det kan være forsvarlig, men jeg legger meg også under fartsgrensen hvis forholdene tilsier det. Jeg lever i den villfarelse at de fleste av oss to-beinte er oppsatt med en noenlunde fungerende hjerne som gjør oss i stand til å foreta rasjonelle vurderinger. Men jeg vet også at hos enkelte er det slik at "lyset er på men det er ingen hjemme" - jeg mistenker vår mediakåte sjetongje for å være i den kategorien når det kommer til mc-kjøring og selvsensur.
jhn skrev:Det finnes nok mange flere vakumhoder blandt norske motorsyklister enn vi liker å tenke på. :prop:
:janikk
jhn skrev:Men at han velger å fortelle om det i media, kan kanskje tyde på at det ikke er bare når han kjører, han har vakum.
:-)å
Som sagt, dessverre er det ting som tyder på det... Slike soppknotter setter ikke oss ordinære mc-fører i noe videre godt lys. ](*,)

Shait så :offtopic dette ble.... :redface Satser på tilgivelse.... :[-o<
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Jeg kaller slike "frøhuer"

Dvs hjerne på størrelse med et frø, men det kan på sikt spire og gro og muligens (men ikke sikkert) utvikle noe bedre gangsyn/forståelse...
Dårlig PR ihvertfall ](*,)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
BMWilly
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.

Legg inn av BMWilly »

RuneMC skrev:Jeg kaller slike "frøhuer"

Dvs hjerne på størrelse med et frø, men det kan på sikt spire og gro og muligens (men ikke sikkert) utvikle noe bedre gangsyn/forståelse...
Dårlig PR ihvertfall ](*,)
Helt enig

Litt mer positiv denne saken her da.http://h-a.no/Nyheter/Nyheter/tabid/72/ ... fault.aspx Kjørte for første gang selv. Og det var utrolig mange som hadde benket seg langs veien for å se på også.
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ekstremhastighets-saken fra Vestlandet var på TV2 Nyhetskanalen nå nettopp.
Fidel ble intervjuet i tillegg til en UP-leder.
Begge med mange fornuftige synspunkter og jeg synes spesielt at Fidel framsto som en meget godt NMCU's talsmann og ikke minst som representant for alle oss andre som egentlig ikke gjør så mye galt som motorsyklister... ;-)
Hender vel noen enhver av oss havner over fartsgrensene av og til, men stort sett holder vi oss på den rette siden - og på veien.

Et helt greit nyhets- og aktualitetsinnslag, syns jeg, selv om journalistene kom med sine sedvanlige spørsmål om nødvendigheten av høy effekt og toppfart på motorsyklene våre...

Brukeravatar
Geir

Legg inn av Geir »

AJ skrev:[klippe...]
[...] selv om journalistene kom med sine sedvanlige spørsmål om nødvendigheten av høy effekt og toppfart på motorsyklene våre...
:-k Sånn for å spille litt på den; hva sier man hvis spørsmålet om nødvendigheten av høy effekt og toppfart på motorsyklene våre (altså deres...) kommer opp? :mk
Geir

1982 Kawasaki KZ650SR D4

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Man sier at man trenger effekten for å komme seg unna farlige situasjoner. :thumleft :twisted
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Geir

Legg inn av Geir »

Snikkeren skrev:Man sier at man trenger effekten for å komme seg unna farlige situasjoner. :thumleft :twisted
:knegg Javisst ja, sånn var det.... Toppfarten da? Bare en tilfeldig funksjon av effekten eller...?
Geir

1982 Kawasaki KZ650SR D4

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Geir skrev:
Snikkeren skrev:Man sier at man trenger effekten for å komme seg unna farlige situasjoner. :thumleft :twisted
:knegg Javisst ja, sånn var det.... Toppfarten da? Bare en tilfeldig funksjon av effekten eller...?
Toppfart er da helt urelevant
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Eller man kan spørre tilbake, "hvorfor har kjøretøyet ditt 4 hjul, når det strengt tatt e nok med bare 2" eller "hvorfor veier du 140 kg, når det hadde vært nok med 75 kg mtp høyda di"
Det finnes jo mange andre "overflødighetspørsmål" man kan stille hvem som helst for å stoppe slike ting, men man må kanskje tenke litt på det for å bygge sæ opp et lite lager.
Noen gode forslag?
Og toppfart, det produseres vel ikke biler i dag som ikke når 200 +

Brukeravatar
Geir

Legg inn av Geir »

JohnnyTh skrev:
Geir skrev:
Toppfart er da helt urelevant
Er ikke uenig med deg sånn sett, men neppe noe godt svar når "(...) journalistene kom med sine sedvanlige spørsmål om nødvendigheten av høy effekt og toppfart på motorsyklene våre..." som AJ skriver oppi her.... :mk
Geir

1982 Kawasaki KZ650SR D4

Svar