Dexter's laboratory - klar for 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk

Legg inn av Dexter »

Stadig er det noen å se på tv eller som vi kan lese om forskjellige plasser som drar på spesielle turer. Akkurat nå så går det et program på tv med et par kjente fjes som skal kjøre en brannbil rundt halve værden. TopGear har hatt en del fantastiske turer også, spesielt liker jeg den dær dem kjører halve Vietnam på moped...

Kunne godt tenkt meg en å dratt på en slags ekspedisjon av slik karakter, men hvor skulle en dratt da? Med hvem? Med hvilket kjøretøy?

Er det noen her som har gode forslag som kan krydre hværdagsdrømmen?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk

Legg inn av mekkern »

Tur retur bergen med den billigste Kinamopeden som du finner på nettet-Det blir en episk tur. :thumleft
mulig litt kort dog.. :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk

Legg inn av Sprint »

Det blir vel dagsetappene som blir korte,motvind og bakker blir en utfordring :lol .
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk

Legg inn av Dexter »

Naj, ikke mindre enn 125ccm
Det er det samme for skylda hvem som har den...

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk

Legg inn av ArcticTiger »

Få deg en gammal Millitær-Ordonance-Tempo Dexter, og så legger du turen nordover, innom alle mulige avkroker hvor det bor et MCsiden-medlem :thumleft Deet kommer til å bli litt av en tur!

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk

Legg inn av Dexter »

ArcticTiger skrev:Få deg en gammal Millitær-Ordonance-Tempo Dexter, og så legger du turen nordover, innom alle mulige avkroker hvor det bor et MCsiden-medlem :thumleft Deet kommer til å bli litt av en tur!
Ja, det tror jeg nok. Det blir mange stopp... må ha et års permisjon for å klare no slikt :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk

Legg inn av Intruder »

Permisjon.....en på Parketten sa han snart hadde et års ubrukte egenmeldinger til gode... :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk

Legg inn av Hjernen »

Northman skrev:
Dexter skrev:Da har det kommet noe nytt i postkassen igjen!

http://www.ebay.com/itm/330614252769?ss ... 383wt_1270" onclick="window.open(this.href);return false;

Nye pærer til Jane :thumleft
Godt lys er gull verdt! Du har ikke vurdert xenon?


Kanskje en ting å ta med i etterretning, gjaldt sikkert bare rånere men like fort gjort å sjekke lysa på en MC....

http://www.ranablad.no/nyheter/article5 ... k&ns_fee=0" onclick="window.open(this.href);return false;
seks forenklede forelegg for ulovlig bruk av xenonpærer i nærlys
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk

Legg inn av Dexter »

Da skal nå jeg kjøre rundt med god samvittighet om ikke annet :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk

Legg inn av Northman »

Dexter skrev:Stadig er det noen å se på tv eller som vi kan lese om forskjellige plasser som drar på spesielle turer. Akkurat nå så går det et program på tv med et par kjente fjes som skal kjøre en brannbil rundt halve værden. TopGear har hatt en del fantastiske turer også, spesielt liker jeg den dær dem kjører halve Vietnam på moped...

Kunne godt tenkt meg en å dratt på en slags ekspedisjon av slik karakter, men hvor skulle en dratt da? Med hvem? Med hvilket kjøretøy?

Er det noen her som har gode forslag som kan krydre hværdagsdrømmen?
Enig med deg om Topgear Vietnam, den var fantastisk bra, liker de fleste andre spesial episodene de lager, men denne traff ekstra godt, tror det er pga. kjøretøyene de brukte :)

Kjøretøy? Det er enkelt. MC så klart :D

Hvem? De som vil og har lyst til å være med, sjansen er stor for at man får en flott tur sammen hvis man er villig til å legge godvilja til :) Evt. alene? Eget selskap er godt innimellom synes jeg...

Hvor? De aller fleste steder virker som en god ide for meg.

Kjørte Cannonball i Marokko i fjor - http://www.cannonballbikerun.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Det var en fantastisk tur, gjentar den igjen med glede, og den står på lista. Rett og slett en fantastisk tur. Andre ting som står på lista til dagsdato er Royal Enfield tur i India, ikke planlagt, bare bestemt meg for at det skal jeg gjøre. TukTuk Racing i Bangkok, har hørt såpass gode historier om dette at det står på lista. Kyst til kyst USA er planlagt så nøye som at det skjer i 2014(en god venn blir 30 og har fått lov av kona :)

Ellers frister Vietnam på to hjul veldig, etter at jeg så Topgear episoden :)

For et par år siden var jeg på tur i Capetown, leide MC og kjørte litt rundt, det frister til gjentagelse. I grunn vil jeg se mer av Afrika, gjerne på to hjul :)

Av lokale turer har jeg bestemt meg for at jeg skal nå Nordkapp en dag, har så langt ikke vært lenger nord på hjul enn atlanterhavsveien, men lysta har ikke vært så stor enda at det har blitt en prioritering...
It is better to exist unknown to the law.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk

Legg inn av Pollti »

mekkern skrev:Tur retur bergen med den billigste Kinamopeden som du finner på nettet-Det blir en episk tur. :thumleft
mulig litt kort dog.. :lol

Det har jeg gjort men ikke med Kina moped. Egentlig så ble det mest fyll ut av det :8-[ Og Sjefs Mopedisten, det var ikke meg, ble arrestert og buret inn for fyll i Drangedal tror jeg det var. Vi brukte 5 dager til Bergen og 4 dager tilbake pluss et par dager pga han som måtte tørkes opp i hula til Sheriffen.
Det var mere moro å reise på tur med hagetraktorer! Vi brukte 7 dager på 2 x 12 kilometer og Sheriffen gikk nesten amok pga kolonnekjøringa vår i fryktelige fart i fellesferien :lol Mange hyggelige mennesker møtte vi og sov på mange rare steder gjorde vi også. HG snakket ikke til meg på flere uker etterpå enda hun ikke var med så ryktene gikk foran oss. Sheriffen fikk nesten nervesammenbrudd og påstod vi var gale. Han hadde sikkert et godt poeng men så fæle var vi sikkert ikke siden Sheriff kontoret ble nedlagt i fjor ? :scratch
Vi har lenge pratet om en tur med moped biler men det ser det ikke ut til å bli noe av enda så særriøse som vi er. Mest fordi vi ikke har funnet moped biler av lav nok standard. Det må bli en tur med kvalitetsræl skal det gjøres. :\m/:

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk

Legg inn av Svolp »

NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk

Legg inn av AJ »

Ja, se der, gitt!
Gutten i kjøredress og greier og greier \:D/

Bra sak, Dexter!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk

Legg inn av Dexter »

Tja, man skal ha det som åpenbart er riktig. Dette handler mer om prinsipp enn om pengene, for det er ikke så masse kroner egentlig. Men uansett, vi påløper 2 x hotell + mat og transport. Gjør man så store endringer som Norwegian har gjort her, så må man også være forberedt på å ordne opp i de konsekvensene som oppstår for de reisende. Fair and square.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk

Legg inn av Pollti »

Jeg flyr ikke med Norwegian om så faen sprekker etter å ha måttet punge ut med NOK 10 000 for en flytur fra Berlin til Oslo. Dama skjønte jeg var desperat for å komme hjem og skrudde prisen skikkelig opp. Skikkelig dritt fly uten beinplass, halvlunken kaffe og med bagasje gebyr og ufin dame i innsjekkinga. Air France er bedre enn dette og det sier sitt for de skikkelig fæle men ikke så ille som Norwegian ! De tilbyr nok snart beinamputering ved ombordstiging disse 2 flotte selskapene for setene er skapt for svært stuttvokste under 129 cm :8-[
Jeg flyr kun SAS,Widerøe og BA. Til nød KLM men helst ikke. TAP går også an forresten.

Svar