LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: LordShaft - *En uke på tur...side 54*

Legg inn av LordShaft »

Ja som du ser så er ruten full av svingete veier og mange mil :-)

Sony Z2

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

LordShaft skrev:
Snikkeren, holder han fortsatt til i Ørsta? Er han fortsatt aktiv? Hva med Globe? Hadde jo vært kjekt å hilse på litt av forumfolket om det passer seg på turen :prf
Så ikke denne før no. Er litt hektisk for tiden, så rekker ikke å lese alt.
Denne helgen har fruen jobbehelg, så det er begrenset hvor mye jeg får kjørt.

Ser du var forbi her i går. Hvis du skal forbi her på ettermiddagen i løpet av uken, så er det bare å sende meg en PM. Om jeg ikke har mulighet til å være med å kjøre, så skal jeg alltids få laget noe kaffi.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Jeg blir nok å kjøre forbi der på vei ned til Bergen igjen tenker jeg... Hvis jeg ikke kjører ned til Otta og tar den veien til Bergen igjen. Men sender deg en pm om det blir tur din vei... Alltid godt med kaffe i godt selskap, så sier takk for invitasjonen :-)

Sony Z2

LordShaft
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *En uke på tur...side 54*

Legg inn av LordShaft »

Ble dårlig med sykkel uke på meg... Kjørte opp til Ålesund på fredagen, måtte jo selvfølgelig i en del obligatoriske familie besøk, men fikk kjørt litt der oppe.
Fikk ikke kjørt så langt som jeg ville pga dårlige værmeldinger. Så valgte heller å ta turen tilbake til Bergen og fikk kjørt litt her i stede.
Ble 90 mil bare i helgen og ytterligere 60 i uken som har vært. Nå sitter jeg på jobb og skal være til mandags morgen klokken 8.

Måtte legge med et par bilder av når vi testet alle pumper på mannskapsbilen i dag tidlig :-)
Bilde
Bilde
Bilde

Sony Z2

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Ble dårlig med sykkel uke på meg... Kjørte opp til Ålesund på fredagen, måtte jo selvfølgelig i en del obligatoriske familie besøk, men fikk kjørt litt der oppe.
Fikk ikke kjørt så langt som jeg ville pga dårlige værmeldinger. Så valgte heller å ta turen tilbake til Bergen og fikk kjørt litt her i stede.
Ble 90 mil bare i helgen og ytterligere 60 i uken som har vært. Nå sitter jeg på jobb og skal være til mandags morgen klokken 8.

Måtte legge med et par bilder av når vi testet alle pumper på mannskapsbilen i dag tidlig :-)
[Sony Z2
Pumpekjøring.... minner fra gamle dager strømmer på :-) :vs
Var noen år i brannvesenet i Odda, (der er det hjemmevakt selvsagt) og stortrivdes. Men det lot seg ikke kombinere med offshorejobb, så jeg måtte sette fra meg støvlene.... Men savner den jobben, definitivt :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Det er helt klart noe annet å være døgn kassanert. Da lar det seg kombinere med en del andre jobber, men ikke offshore selvfølgelig. Men det er vel ikke nok til å leve av å ha bare hjemmevakter?
Sykkelen står i garasjen her, så det blir storvask i morgen og sykkeltur igjen på mandag :thumleft

Sony Z2

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

LordShaft skrev:Ble dårlig med sykkel uke på meg... Kjørte opp til Ålesund på fredagen, måtte jo selvfølgelig i en del obligatoriske familie besøk, men fikk kjørt litt der oppe.

Bilde
Bilde
Bilde

Sony Z2
Dette var stusselige greier :mk jeg forventet å se litt skikkelig vannsprut :roll
Vi kjørte brannkanon test på babor side her idag, det var rimelig imponerende. Men umulig å annslå hvor høyt og langt strålen gikk. Når brannpumpene startet så kjentes det ut som jordsjelv. Hele skipet ristet kraftig de første sekundene.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

JohnnyTh skrev:

Bilde
Bilde
Bilde

Sony Z2
Dette var stusselige greier :mk jeg forventet å se litt skikkelig vannsprut :roll
Vi kjørte brannkanon test på babor side her idag, det var rimelig imponerende. Men umulig å annslå hvor høyt og langt strålen gikk. Når brannpumpene startet så kjentes det ut som jordsjelv. Hele skipet ristet kraftig de første sekundene.
Litt puslete ja :[-( Jeg mener når vi kjører fi-fi systemet om bord er bare luft-trykket nok til å få 2-4 knops framdrift.
Kastelengden er vel på ca 150 m, 7200 m3/time eller 2 m3/sek. fordelt på 3 kanoner om jeg ikke husker feil.
Det er vel en normal kapasitet offshore
Mye bråk og risting, ja

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Ja den pumpen vi testet der blir stort sett bare brukt på skogbrann, en 50 minutt liter. Så ikke rare spruten. Men fyrer vi på kanonen så leverer vi lett 3600 liter i minuttet og opp til 12 bar, helt avhengig av hvor mye føding vi har.

Men sant skal sies, de kanonene dere har på supply er vanvittig imponerende. De klarte jo å flytte en brann på måseskjæret her i Bergen og opp i fjellsiden.... Vi snakker sinnsykt trykk.... Så kraftige kanoner er bare brukernes i tåkestråle for å skape regn her på land :thumleft

Sony Z2

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Alt utstyr til sitt bruk. Det er neppe verken ønskelig eller hensiktsmessig med det samme trykket i bykjernen som ut i Nordsjøen, eller andre sjøer.
Og så har vi jo ganske stabil tilgang på vann der ute :prf

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Nei det er langt ifra ønskelig med samme trykk, men ved riktig bruk er det ekstremt god hjelp på større branner :thumleft

Fått shinet gullet igjen i dag. Gnikket og gjort alt klar for nok en uke med mye sykkelkjøring :perfect
Bilde
Bilde

Drister meg ut med bilde av god logoen :-)

Lastet ned Locatoweb appen i stad, blir spennende å prøve den framover. Kostet bare 9, - så ingen krise om den skulle vise seg å ikke fungere for meg.

Sony Z2

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Nei det er langt ifra ønskelig med samme trykk, men ved riktig bruk er det ekstremt god hjelp på større branner :thumleft

Fått shinet gullet igjen i dag. Gnikket og gjort alt klar for nok en uke med mye sykkelkjøring :perfect
Drister meg ut med bilde av god logoen :-)

Lastet ned Locatoweb appen i stad, blir spennende å prøve den framover. Kostet bare 9, - så ingen krise om den skulle vise seg å ikke fungere for meg.
Sony Z2
Se der, som den skinner. Den føler seg sikkert klar for en Ryfylketur etter hvert :)
Skal hente Triumphen min ("The 1.Lady") på torsdag, den har som tidligere nevnt fått stell og kos på Bikerstreet mens jeg har vært borte:) Og den dansevillige lille Tøsen er nok sugen på selskap :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Kontakt:

Re: LordShaft - *Tester ut LocaToWeb appen...side 55*

Legg inn av LordShaft »

Fikk prøvd ut den LocatoWeb appen i dag. Må si jeg er overrasket over hvor nøyaktig den der.... bruker knapt battri heller :thumleft

Her er et kart over test turen jeg hadde i dag (var på visning) http://locatoweb.com/map/single/174017063" onclick="window.open(this.href);return false;
Skal prøve denne mye mer framover.

Litt kult at du kan legge til bilder på ruten din, om du stopper for å ta noen blinkskudd på veien. Skal komme med fyldigere rapport når jeg har fått testet ut alle funksjonene. Så langt, er jeg hvertfall veldig imponert

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Re: LordShaft - *Tester ut LocaToWeb appen...side 56*

Legg inn av Kawagutten »

Det hørtes bra ut med den LocatoWeb appen.Har ikke kommet lengre enn til å lagre nettsiden og lest litt om den men skal prøve den ut snart så bare fint med en brukererfaring :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: LordShaft - *Tester ut LocaToWeb appen...side 56*

Legg inn av Bjerknez »

Har skrevet litt om dette tidligere og har testet et uttallige slike trackere (ikke locatoweb) og gjengangeren er at dem veldig ofte backer ut og legger sporstrekene helt andre steder enn der du har kjørt.

For at jeg skal bruke en slik tjeneste så må jeg ha muligheten for å "rydde opp" i disse strekene slik at det følger NØYAKTIG den veien jeg har kjørt, uten å ta turen ut i blomsterbedd og tvers over rundkjøringer etc.

Her ser du en rute jeg har tracket med en Garmin håndholdt GPS. Denne har ca. 20 timer batteritid med GPS trackingen i gang.

Vel hjemme så laster jeg trackdataene fra Garmin'en inn på pc'en og konverterer de mmed et program som heter "GPS Babel". Dette er et program som (for å si det enkelt) fester trackingen NØYAKTIG til veiene jeg har kjørt. Etter dette laster jeg filen jeg lagret opp på min server og bruker dem i min kart plugin.

Da blir ruten 100%.

Også her kan jeg legge inn bilder, egne ikoner med popups som viser bilder og mye mer.

Her er et eksempel på åssen trackingen blir seende ut:
http://bjerknez.no/?p=1545" onclick="window.open(this.href);return false;

Her er et eksempel på hvordan disse ikonene samt popups etc. fungerer:
http://bjerknez.no/?p=1198" onclick="window.open(this.href);return false;

Joda, det er litt mer jobb og det krever at man setter seg inn i hvordan det virker, men vanskelig er det ikke.
Å bruke slike live tracking resultater uten noen for for "opprydding" i etterkant blir ikke spesielt pent.

Etter litt lesning så ser jeg at locatoweb også kan lagre filene som GPX format og da kan du faktisk bruke GPSBabel her også.

Svar