MCnyheter vi har ventet på...?
- Tobben84
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Jompa, er det noe du har lest eller spekulerer i at de dropper avgiftskuttet? Som jeg har forstått det driver de på med forhandlinger ennå, og jeg både håper og tror at det går i boks fortsatt:)
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
For å være helt ærlig ser jeg på det som et forslag de laget for å ha noe å ofre.Tobben84 skrev:Jompa, er det noe du har lest eller spekulerer i at de dropper avgiftskuttet? Som jeg har forstått det driver de på med forhandlinger ennå, og jeg både håper og tror at det går i boks fortsatt:)
- Tobben84
Ja, men samtidig så er det jo en av de viktigste sakene til Frp. Får de ikke gjennomslag for det, så tror jeg de kan drite i ny periode i regjering.
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Tobben84 skrev:Ja, men samtidig så er det jo en av de viktigste sakene til Frp. Får de ikke gjennomslag for det, så tror jeg de kan drite i ny periode i regjering.

- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Jeg er på de fleste måter rød når det kommer til politikk, men jeg mener at frp prøver å gjøre mye bra for samferdsel. Riktignok på totalt egoistisk plan.
- Tobben84
100% enig! Men per dags dato er jeg såpass egoistisk at jeg heier på blått i denne konkrete saken vel og merke. Generelt har jeg tro på at fornyelse av bil og mc parken er positivt for miljøet.jhn skrev:Tobben84 skrev:Ja, men samtidig så er det jo en av de viktigste sakene til Frp. Får de ikke gjennomslag for det, så tror jeg de kan drite i ny periode i regjering.Nøyaktig hva, vet jeg ikke, men det sier et eller annet om et parti at bil/mc-avgifter er deres viktigste sak
... heller ikke helt sikker på hva det sier om velgerne deres, men noe sier det
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Joda, jeg ønsker selvsagt at alt var billigere, gjerne gratis.Tobben84 skrev:100% enig! Men per dags dato er jeg såpass egoistisk at jeg heier på blått i denne konkrete saken vel og merke. Generelt har jeg tro på at fornyelse av bil og mc parken er positivt for miljøet.jhn skrev:Tobben84 skrev:Ja, men samtidig så er det jo en av de viktigste sakene til Frp. Får de ikke gjennomslag for det, så tror jeg de kan drite i ny periode i regjering.Nøyaktig hva, vet jeg ikke, men det sier et eller annet om et parti at bil/mc-avgifter er deres viktigste sak
... heller ikke helt sikker på hva det sier om velgerne deres, men noe sier det
Men jeg er usikker på hvor jeg vil kutte til fordel for lavere avgift ... eldreomsorg? .... det går ut over foreldrene mine.
Barnehage/skole? .. det går ut over barn og barnebarn. Helse? ... nei, det går ut over kjentfolk det også.
Samferdsel, altså veibygging/utbedring osv? ... vi trenger vel litt penger der også.
U-hjelp? ... jeg synes det er greit å hjelpe de litt mindre heldige.
Det blir på en måte litt smålig å ha dette som fanesak for et regjeringsparti ... synes jeg.
Vel vel, nok om det.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Frp fikk mye tyn i fjor høst også da de fikk fjernet mye av avgiftene på båtmotorer. Men det gikk egentlig utrolig greit igjennom stortinget. Spennende tider er det i alle fall.
Timingen for dette er i hvert fall veldig lite gunstig for oss forhandlere. Vi må legge våre sesongbestillinger nå, så uvisshet om hvordan dette går gjør det veldig vanskelig.
Timingen for dette er i hvert fall veldig lite gunstig for oss forhandlere. Vi må legge våre sesongbestillinger nå, så uvisshet om hvordan dette går gjør det veldig vanskelig.
- Tobben84
Ja, det er klart at pengene må tas fra en annen plass, og av den grunn er det ikke min fortjeneste at vi har den regjeringen vi har. Nok om det:)
Forstår veldig godt at dette er vanskelig for dere forhandlere. Jeg har prøvd meg på diverse forhandlinger om nye sykler og demosykler de siste ukene, da jeg skal ha ny. Svarene har vært veldig avventende og tidvis kryptiske:) har bestemt meg for å vente til svaret på de evt kuttene foreligger.
Forstår veldig godt at dette er vanskelig for dere forhandlere. Jeg har prøvd meg på diverse forhandlinger om nye sykler og demosykler de siste ukene, da jeg skal ha ny. Svarene har vært veldig avventende og tidvis kryptiske:) har bestemt meg for å vente til svaret på de evt kuttene foreligger.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Det er nok ikke stor vilje til forhandlinger om leveringer til våren ennå så lenge totalprisen ved levering er helt ukjent. Avgiftsnivået på nye sykler vil jo også få betydning for bruktprisene. De store taperne her blir forhandlere som har store bruktlagre, og private som har litt for dyre sykler og har lånt hver eneste krone ved kjøp.Tobben84 skrev:Ja, det er klart at pengene må tas fra en annen plass, og av den grunn er det ikke min fortjeneste at vi har den regjeringen vi har. Nok om det:)
Men markedet er ikke helt frosset, det er fortsatt en og annen som tar kontakt. Særlig hva gjelder lettsykler. Det er stor interesse for Yamaha sine nye YZF-R125ABS og MT-125ABS. Jeg selger disse med kontrakt der kun sykkelen, mva og regomkostninger er kontraktfestet, og avgiftene står åpne. Men dette er kunder som vet at de skal kjøpe ny sykkel på rein handel til våren uansett hvordan avgiftene blir.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Motorsykkel fra svenske Koenigsegg?

Mer info her...:
http://hiconsumption.com/2014/12/koenig ... burov-art/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mer info her...:
http://hiconsumption.com/2014/12/koenig ... burov-art/" onclick="window.open(this.href);return false;

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- sankyo
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Nope, den har jeg nok ikke ventet på. :oAJ skrev:Motorsykkel fra svenske Koenigsegg?
Mer info her...:
Live long and prosper 

-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Noe har kanskje ventet med lengsel og smerte på denne...
:
http://www.bike.no/nyheter/honda-rc213v ... -millioner" onclick="window.open(this.href);return false;

Heftige saker, antakelig... Mye moro for de med feite lommebøker...
Mer tekst og bilder her:
http://www.cycleworld.com/2014/11/04/ho ... icma-2014/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.bike.no/nyheter/honda-rc213v ... -millioner" onclick="window.open(this.href);return false;

Heftige saker, antakelig... Mye moro for de med feite lommebøker...

Mer tekst og bilder her:
http://www.cycleworld.com/2014/11/04/ho ... icma-2014/" onclick="window.open(this.href);return false;

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Ingen venter på Koenigsegg. koenigsegg venter på deg.AJ skrev:Motorsykkel fra svenske Koenigsegg?
Mer info her...:
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Nytt, spennende og fascinerende MC-prosjekt i Frankrike:
http://www.midual.com/midual-home/?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette skal det bli interessant å se hvordan utvikler seg :-) . Med egenutviklet in-house boxermotor og det hele.
Lang artikkel i MC-avisa nr. 2 om sykkelen.
http://www.midual.com/midual-home/?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette skal det bli interessant å se hvordan utvikler seg :-) . Med egenutviklet in-house boxermotor og det hele.
Lang artikkel i MC-avisa nr. 2 om sykkelen.