Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Fjeldern
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Fjeldern »

LordShaft skrev:Hahaha, jeg er vanligvis veldig lite fan av denne type "talk show"... Men dette var faktisk bra :thumleft

Jo mer jeg leser, og mere jeg ser på FIFA sine beslutninger, så kan jo en begynne å spørre seg selv. Hvordan i helvete er det mulig at en slik organisasjon kan få vokse seg så stor, med så mye makt, uten at noen gjør noe :-k
Nå har jeg skrevet 2 poster her, og ingen vart posta... En om den fartsgreia, hvor UP kommenterer at det er galskap, med beskrivelse av hykleriet politiet driver med angående blant annet fart.

Og en om Fifa, men begynner å bli seint så jeg gidder ikke skrive det opp igjen nå... Tar det i morra!

Brukeravatar
cosmogs
Motorsykkelen din: Speed Triple RS

Legg inn av cosmogs »

Kanskje greit å unngå unødvendig kjøring i India akkurat nå?

http://www.dagbladet.no/2015/05/28/nyhe ... /39389074/" onclick="window.open(this.href);return false;
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Sopranoo
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Legg inn av Sopranoo »

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og- ... /23462380/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dette kanskje verver enda flere mc førere? :)

Fjeldern

Legg inn av Fjeldern »

Sopranoo skrev:http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og- ... /23462380/

Løser i så fall problemet deler av året i så fall, og gjør problemet for dem som ikke kjører MC bittelittegran mindre. Positivt med flere på MC ihvertfall! Kjørt nok i kø i Oslo, så håper jeg slipper unna resten av livet egentlig..

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Sopranoo skrev:http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og- ... /23462380/
Der det er kollektivfelt absolutt. Men utenom vet jeg ikke... rimelig tett imellom filene flere steder så krever enten god erfaring eller en dose dødsforakt... tenker også at det vil "koke" i toppen på flere førere om det veldig stillestående køer, så da kan uventede situasjoner oppstå lettere.

Time will show...

Tunneloppgraderingene er jo for å lage sikrere tunneler, men tror risikoen totalt sett blir høyere som følge av disse stengningene. Her burde staten bidratt med mer penger for en raskere gjennomføring.

"Reis kolletivt" stod det på tavlene over E18 idag - manglet bare en slik for å gjøre ironien komplett:
Bilde
Det var det årlige "buss-for-tog-kaoset" hver sommmer som trigget at jeg tok MC-lappen... og det er ikke blitt bedre...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Sopranoo
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Legg inn av Sopranoo »

Sant sant! Det du nevner angående å tildele mer penger til dette prosjektet, tror jeg er fullt bevisst fra staten.
Greia er at det ikke vil være muligt å kjøre bil på Ring3 store deler av døgnet, hva fører dette til? Jo, at flere tar kollektivt!
Så som politikken har sett ut, med snakk om dieselforbud i Oslo, så er vel dette neppe noe annet en noe som skal til for å få fart på minde biler i Oslo prosjektet.
Ingen partier vil i teorien gjenomføre et dieselforbud i Oslo. (også kaldt selvmordspolitikk).
Hvem vet. Jeg tipper at dette er en slagt start på å lage et bevisst problem for billister?
Noen andre forslag?

Fjeldern

Legg inn av Fjeldern »

Ny video fra Last Week Tonight angående FIFA: https://www.youtube.com/watch?v=qr6ar3xJL_Q" onclick="window.open(this.href);return false;

Verdt det for bare for humoren, ellers en fin gjennomgang av problemene med Fifa. Igjen. Dæven for en korrupt gjeng!

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Førstehjelp. Fra vårmønstringa i Alta sist lørdag.

http://www.ifinnmark.no/__De_som_roper_ ... 62312.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Jompa skrev:Førstehjelp. Fra vårmønstringa i Alta sist lørdag.

http://www.ifinnmark.no/__De_som_roper_ ... 62312.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Noe langt flere burde prioritere eller ta større del i!

Førstehjelp er noe vi ALLE burde bli langt flinkere på. Selv jeg som trener 1.hjelp så mye som en gang i uken, føler jeg kunne gjort det oftere :thumleft

Vi er dessverre slik at vi tenker alt for ofte, det skjer ikke meg. Hva gjør du om barnet ditt får feberkramper? Hva gjør du om ungen din får kokende vann over seg? Hva gjør du om din kone/mann får vondt i brystet, strålende smerter, blek hud og faller om?

Lær dere 1. hjelp :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

En kompis datt ned en trapp i fylla en gang og ble liggende musestille. (Var ikke edru jeg heller så klart og dette er MANGE år siden). Jeg ropte til han at "tax'ien er her....kom det opp.. pingle!" Han lå musestille. Så tuppet jeg til han i rævva og da åpnet han øynene og ropte "svarte faen!" Ga han to paracet og så dro vi avsted på byen :lol

Neida.. fra spøk til revolver. Slikt skal man så klart ikke gjøre, men det var jo flaks at det ikke var noe alvorlig denne gangen :lol

1.hjelp er så klart noe man burde holde seg oppdatert på ja. Jeg har sagt det før og sier det igjen (noe motvillig :lol ):
Skulle jeg råke utfor en mc ulykke å bli skadet så er dte et pluss at LordShaft er med på følget :redface

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev:
Jompa skrev:Førstehjelp. Fra vårmønstringa i Alta sist lørdag.

Noe langt flere burde prioritere eller ta større del i!

Førstehjelp er noe vi ALLE burde bli langt flinkere på. Selv jeg som trener 1.hjelp så mye som en gang i uken, føler jeg kunne gjort det oftere :thumleft

Vi er dessverre slik at vi tenker alt for ofte, det skjer ikke meg. Hva gjør du om barnet ditt får feberkramper? Hva gjør du om ungen din får kokende vann over seg? Hva gjør du om din kone/mann får vondt i brystet, strålende smerter, blek hud og faller om?

Lær dere 1. hjelp :thumleft
Helt enig med deg, 1.hjelp bør vi alle kunne.
I perioder har jeg øvelser opp til 2 ganger i uka, men som oftest bare 1
Men føler meg egentlig litt "grønn" fremdeles.
Må bare håpe at man klarer å holde kaldt den dagen det virkelig gjelder

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Jeg får litt innbytter puls hver gang jeg skal i "ilden" på øvelse. Spesielt når vi har markører osv. Men jeg og så mange andre, har en tendens til å overtenke. Som igjen gjør oss usikker. Jeg er nok levende overbevist om at oss som driller så mye, vil holde hodet veldig kaldt når det først gjelder. Det er hvertfall min erfaring. Jeg har måtte utføre livreddende førstehjelp både på ukjente og kjente (familie/venner)

Basal 1. hjelp er gjort så enkel at selv barn kan gjøre mye. Problemet i dag er at vi er langt mere opptatt av å dokumentere hendelsen enn å gjøre noe =;

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Jeg er ikke akkurat VELDIG imponert :mk

http://www.ba.no/hva-skjer-i-bergen/ber ... /5-8-94676" onclick="window.open(this.href);return false;

Nå er jeg generelt lite fan av denne type musikk. Det går som bakgrunnstøy i bilen, eller på trening... Men ikke noe jeg setter meg ned å lytter til. Musikk for meg blir satt sammen av flere instrument gjerne med vokal til.

Her står da byens nye store sønn. på en scene, med et lite podie i midten å spiller sangene sine fra playlisten sin :scratch :scratch
Hvor mye show er det mulig å lage med en ipad air? Jeg har vært på mange konserter. Jeg har sett Bruce Springsteen løfte koengen. Jeg har kjent svettelukten til james hatfield flere ganger. Håndhilst på Bruce Dickinson, ja listen er lang.

De laget show, de ga av seg selv, de improviserte å leverte musikk på høyt nivå. Å da til tider bedre enn på plate. Men å sette på en spilleliste, fekte med armene og bli blendet av eget lysshow. Hvor imponerende er egentlig det? Er det bare jeg som begynner å bli fryktelig gammel :redface

Det er som min bestefar sa.... Det meste var bedre før i tiden :knegg

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev:Jeg er ikke akkurat VELDIG imponert :mk

http://www.ba.no/hva-skjer-i-bergen/ber ... /5-8-94676" onclick="window.open(this.href);return false;

Nå er jeg generelt lite fan av denne type musikk. Det går som bakgrunnstøy i bilen, eller på trening... Men ikke noe jeg setter meg ned å lytter til. Musikk for meg blir satt sammen av flere instrument gjerne med vokal til.

Her står da byens nye store sønn. på en scene, med et lite podie i midten å spiller sangene sine fra playlisten sin :scratch :scratch
Hvor mye show er det mulig å lage med en ipad air? Jeg har vært på mange konserter. Jeg har sett Bruce Springsteen løfte koengen. Jeg har kjent svettelukten til james hatfield flere ganger. Håndhilst på Bruce Dickinson, ja listen er lang.

De laget show, de ga av seg selv, de improviserte å leverte musikk på høyt nivå. Å da til tider bedre enn på plate. Men å sette på en spilleliste, fekte med armene og bli blendet av eget lysshow. Hvor imponerende er egentlig det? Er det bare jeg som begynner å bli fryktelig gammel :redface

Det er som min bestefar sa.... Det meste var bedre før i tiden :knegg
Du blander begrepene "show" og "konsert". En konsert blir fremført av musikere, et show lages av ... noen andre.
Musikere og musikkprodusenter er to vidt forskjellige ting. Her snakker vi vel om en musikkprodusent som i tillegg også er "syngedame"
Jeg er nesten enig med din bestefar :thumleft

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Det er nok mulig jeg blander begrepene en smule, men jeg får meg bare ikke til å bli imponert over denne typen show/konsert....det blir for marginalt i min bok.
Det samme er denne stadig økende trenden med å lage melodi med tekst til. Refrengene er hele låten, å de synger opp igjen samma driten i 3 til 4 minutter. Finnes det ikke yrkesstolthet i musikk industrien? Er det bare kapital som regjerer :-k

Note4

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev:Det er nok mulig jeg blander begrepene en smule, men jeg får meg bare ikke til å bli imponert over denne typen show/konsert....det blir for marginalt i min bok.
Det samme er denne stadig økende trenden med å lage melodi med tekst til. Refrengene er hele låten, å de synger opp igjen samma driten i 3 til 4 minutter. Finnes det ikke yrkesstolthet i musikk industrien? Er det bare kapital som regjerer :-k

Note4
I min bok også.
Når det brukes ord som musikk-produsenter og musikk/pop-industri oftere enn ord som komponister, musikere og sangere gir jo det en viss pekepinn på hvor fokuset ligger.
Jeg tror musikere fremdeles har yrkes-stolthet, men industriarbeidere? ... næh :sk? not so much

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Flere som synes vi har for lave straffer for trafikk-drap?

* I USA fikk Larsgaard 7,5 år for å ha kjørt over tåen til en person i panikk... og får så tøffe soningsforhold at han ber om å bli henrettet...
Noe nær et justismord av det jeg har lest.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/usa/f ... /23461936/

* I Norge får en sjåfør som har innrømmet at han i et halvveis selvmordsforsøk kjører altfor fort og kommer utfor veien (som er rimelig rett og har prima asfalt) og unnskyldes derfor av retten for å ha kjørt på og drept to personer.
I tillegg vektlegges det at han "spilte musikk som satte følelsene hans ut av spill"- HALLO! :doh
Altfor mildt etter min mening!
http://www.dt.no/trafikk/lier/nyhet/dom ... -57-112097
RuneMC's foto på Flickr

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Mener fast bestemt det er noen sjeler her inne som har hevdet at skibstrafikken forurenser langt mindre enn hva folk tror.

http://e24.no/privat/reise/skip-staar-f ... p/23471223" onclick="window.open(this.href);return false;

Stor DNV GL-kartlegging viser at norske passasjerskip, ferger, fiskebåter og offshoreskip er de verste miljøsynderne.

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

For ikke mange årene siden, så hadde skip omtrent 30% mindre utslipp per tonn/mil enn lastebiler.

Så skal man måle utslipp, må man jo nesten relatere det til hvor mye som fraktes også?

Brukeravatar
Elruts84
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Kontakt:

Legg inn av Elruts84 »

Ja været kan vi ikke gjøre noe med....Hardagervidda 15 Juni er jo friskt

http://www.ba.no/nyheter/til-a-vare-15- ... /5-8-96257

Elruts
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Legg inn av hakhap »

Få og miste lappen på 11 timer
http://www.dagbladet.no/2015/06/26/nyhe ... /39879151/" onclick="window.open(this.href);return false;
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Oljesøl i vegbanen i nærheten av Kristiansand
http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/F ... 54754.html

og løsningen
Mesta sørget manda ettermiddag for at oljesølet ikke forårsaket glatt veibane, ved å strø sand over oljen
:scratch
Tror de har "glemt" MC i sammenhengen...
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
Elruts84
Kontakt:

Legg inn av Elruts84 »

Buss fast i trollstigen..Utrolig...

http://www.nrk.no/mr/trollstigen-er-ope ... 1.12469387

Trollstigen "open". Er det dialekt eller. Open skal vel være åpen?

Elruts

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Dialekt :lol

Note4

Brukeravatar
Elruts84
Kontakt:

Legg inn av Elruts84 »

LordShaft skrev:Dialekt :lol

Note4
hehe.. :lol

Elruts

Svar