Dexter skrev:Stadig er det noen å se på tv eller som vi kan lese om forskjellige plasser som drar på spesielle turer. Akkurat nå så går det et program på tv med et par kjente fjes som skal kjøre en brannbil rundt halve værden. TopGear har hatt en del fantastiske turer også, spesielt liker jeg den dær dem kjører halve Vietnam på moped...
Kunne godt tenkt meg en å dratt på en slags ekspedisjon av slik karakter, men hvor skulle en dratt da? Med hvem? Med hvilket kjøretøy?
Er det noen her som har gode forslag som kan krydre hværdagsdrømmen?
Enig med deg om Topgear Vietnam, den var fantastisk bra, liker de fleste andre spesial episodene de lager, men denne traff ekstra godt, tror det er pga. kjøretøyene de brukte :)
Kjøretøy? Det er enkelt. MC så klart
Hvem? De som vil og har lyst til å være med, sjansen er stor for at man får en flott tur sammen hvis man er villig til å legge godvilja til :) Evt. alene? Eget selskap er godt innimellom synes jeg...
Hvor? De aller fleste steder virker som en god ide for meg.
Kjørte Cannonball i Marokko i fjor -
http://www.cannonballbikerun.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Det var en fantastisk tur, gjentar den igjen med glede, og den står på lista. Rett og slett en fantastisk tur. Andre ting som står på lista til dagsdato er Royal Enfield tur i India, ikke planlagt, bare bestemt meg for at det skal jeg gjøre. TukTuk Racing i Bangkok, har hørt såpass gode historier om dette at det står på lista. Kyst til kyst USA er planlagt så nøye som at det skjer i 2014(en god venn blir 30 og har fått lov av kona :)
Ellers frister Vietnam på to hjul veldig, etter at jeg så Topgear episoden :)
For et par år siden var jeg på tur i Capetown, leide MC og kjørte litt rundt, det frister til gjentagelse. I grunn vil jeg se mer av Afrika, gjerne på to hjul :)
Av lokale turer har jeg bestemt meg for at jeg skal nå Nordkapp en dag, har så langt ikke vært lenger nord på hjul enn atlanterhavsveien, men lysta har ikke vært så stor enda at det har blitt en prioritering...
It is better to exist unknown to the law.