2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Høy beredskap !
Hvordan man får politiet til å komme når man trenger dem:
Bjørn fra Hosle i Bærum var på vei for å legge seg da hans kone sa han hadde glemt å slå av lyset I garasjen. Garasjen lå i tilknytning til huset og Bjørn åpnet bakdøren for å gå og slukke, …men oppdaget plutselig at det var folk der inne som holdt på å forsyne
seg av noen av hans ting. Han ringte politiet, som spurte om noen hadde kommet
seg inn i huset. Han sa nei. Politiet svarte at det alle politibilene var opptatt og rådet ham derfor til å låse alle dører, så skulle de sende en bil når det ble noen ledig. OK , sa Bjørn, la på røret og telte til tretti. Da ringte han politiet igjen. “hei, jeg ringte nettopp om at det var noen som stjeler fra min garasje. Nå behøver dere ikke komme, for jeg har skutt dem”. Så la han på. I løpet av få minutter var 6 politibiler, et helikopter, en brannbil og to ambulanser på plass. De tok tyvene på fersk gjerning. En av politimennene gikk bort til Bjørn og sa, “Jeg synes du sa at du hadde skutt dem…?” Bjørn svarte: “- Og jeg synes så tydelig du sa, at dere ikke hadde noen ledige biler…”
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Historikk:
2009 Kawasaki Ninja 250R SE (Solgt)
2009 Triumph Street Triple R (RIP)
2013 Honda CB1000R (Solgt)
2015 Honda MSX 125 (Solgt)
2016 KTM 1290 Super Duke SE (Solgt)
2017 KTM 690 Duke R
Det skal han ha, det var en flott sykkel han hadde valgt seg
Ikke sant BusaTrond
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
For endel år siden hadde NRK Finnmark et program som het " Hallo fiskeflåten".
Et program med hilsener og ønskeplater. Etterhvert som det meste av flåten forsvant, byttet prgrammet navn til " Hallo Finnmark ", så alle kunne få hilsen på radio.
En av hilsnene gikk omtrent sånn, og dette er helt sant, jeg hørte den sjøl:
Vi vil gjerne sende en hilsen til nn som fyller år i dag.
Han er for tiden innlagt på Åsgård psykiatriske i Tromsø.
Og plata han fikk var denne :
Han Iver fra et utkantstrøk i Nordland hadde fått seg jobb på et hotell i Bodø, og sku vær borte fra ho Johanna i fire uka. Etter sju daga kom han heim, og ho Johanna lura på koffer han kom heim no? Eg bei oppsagt, sei han Iver. Koffer det? spør ho Johanna. Eg putta litjkaren i potetskrellarn, kjem det fra Iver. Ho Johanna bei heilt forfær og dro ned buksa på han Iver og ser at kronjuvelan e inntakt og uten ei skramme. Litt forvirra kjika ho opp på gubben, -Korsen gikk det med potetskrellarn? Nei, ho blei oppsagt ho og.... !
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Jaha Jens. Da va det oss to igjen.
Den her veien som går til Pasvik vettu. Det MÅ jo være mulig å få gjort nåkka med den. Trur du ikke?
Det e sikkert masse mas fra hele landet om bedre infrustrak… Instrukta…. Infartruks… OM BEDRE VEIA!! Men den som går fra Kirkenes til Pasvik må jo være i en særklasse når det gjelder dårlig forfatning.
Æ skal være ærlig å innrømme at æ trudde det va mest bæs fra dæm som bor der oppe. For ja, det bor faktisk ganske mye folk der oppe. Åsså har dæm starta en egen facebookgruppe og greier. Æ tenkte nu som sagt mitt, men lot dæm nu bare styre på med sitt.
Men i går kveld skulle æ faktisk oppover veien en tur.
Og siden æ e en ganske snill og hyggelig fyr, så hadde æ lovt han Kurt Pasvikbamsen Wikan å ta med et par pakka fløte til han.
Æ forstod det sånn at han va i ”godlune” hvis du skjønner, og hadde planlagt å overraske kjerringa med hjemmelaga Beyliss til kvelds. Der korr æ kommer fra kalles vi det for ”Lumumba”, og da e det et krav at det skal brukes hjemmebrent i den. Nu skal ikke æ antyde at han Kurt serverer kona HB altså, men han skulle som sagt ha fløte. Og det e her vi kommer til problemet mitt. Og ditt. Veien opp til Svanvik e altså i så dårlig forfatning at fløten som låg i en Kiwipose i baksetet, ja den va fan mæ rista til SMØR??
Ka du gjer mæ? Hæ? Ka? Smør??
Vel bor det en del ”orginaler” i Pasvik, Men selv ikke der finnes nån som drikker Beyliss med SMØR.
Han Kurt blei sur, fordi kjerringa blei sur, og æ blei dritsur. Han nekta nemlig å betale mæ fordi han ikke hadde fådd det han hadde bedt om. Du kan jo prøve å forestille dæ en som har solgt fløte, og ikke fådd betaling for smøret..???? Akkurat sånn såg æ ut.
Og siden farn min har lært mæ å aldri kaste mat, ja så måtte jo æ ete 4 dl ”nyrista” smør. Før æ starta hjem igjen…
Æ har ikke løst å gå i detalj vedr hjemturen, men alt i alt blei gårsdagen bare drit, kan man si.
Nei Jens. Siden vi begge tross alt e gamle drosjekuska stoler æ på at du tar tak i det her, og gjør det du kan for å sikre Pasvikfolket bedre vei. Sånn som det e nu har man jo rett og slett ikke råd til å hjelpe folk, når man ikke får betalt. Æ går tross alt på trygd, og har ikke allverdens å ”rutte” med i utgangspunktet.
Med hilsen
Pål Riise, Kirkenes
DrGreve skrev:Noen får det bare sagt :)
Leserbrev.
Jaha Jens. Da va det oss to igjen.
Den her veien som går til Pasvik vettu. Det MÅ jo være mulig å få gjort nåkka med den. Trur du ikke?
Det e sikkert masse mas fra hele landet om bedre infrustrak… Instrukta…. Infartruks… OM BEDRE VEIA!! Men den som går fra Kirkenes til Pasvik må jo være i en særklasse når det gjelder dårlig forfatning.
Æ skal være ærlig å innrømme at æ trudde det va mest bæs fra dæm som bor der oppe. For ja, det bor faktisk ganske mye folk der oppe. Åsså har dæm starta en egen facebookgruppe og greier. Æ tenkte nu som sagt mitt, men lot dæm nu bare styre på med sitt.
Men i går kveld skulle æ faktisk oppover veien en tur.
Og siden æ e en ganske snill og hyggelig fyr, så hadde æ lovt han Kurt Pasvikbamsen Wikan å ta med et par pakka fløte til han.
Æ forstod det sånn at han va i ”godlune” hvis du skjønner, og hadde planlagt å overraske kjerringa med hjemmelaga Beyliss til kvelds. Der korr æ kommer fra kalles vi det for ”Lumumba”, og da e det et krav at det skal brukes hjemmebrent i den. Nu skal ikke æ antyde at han Kurt serverer kona HB altså, men han skulle som sagt ha fløte. Og det e her vi kommer til problemet mitt. Og ditt. Veien opp til Svanvik e altså i så dårlig forfatning at fløten som låg i en Kiwipose i baksetet, ja den va fan mæ rista til SMØR??
Ka du gjer mæ? Hæ? Ka? Smør??
Vel bor det en del ”orginaler” i Pasvik, Men selv ikke der finnes nån som drikker Beyliss med SMØR.
Han Kurt blei sur, fordi kjerringa blei sur, og æ blei dritsur. Han nekta nemlig å betale mæ fordi han ikke hadde fådd det han hadde bedt om. Du kan jo prøve å forestille dæ en som har solgt fløte, og ikke fådd betaling for smøret..???? Akkurat sånn såg æ ut.
Og siden farn min har lært mæ å aldri kaste mat, ja så måtte jo æ ete 4 dl ”nyrista” smør. Før æ starta hjem igjen…
Æ har ikke løst å gå i detalj vedr hjemturen, men alt i alt blei gårsdagen bare drit, kan man si.
Nei Jens. Siden vi begge tross alt e gamle drosjekuska stoler æ på at du tar tak i det her, og gjør det du kan for å sikre Pasvikfolket bedre vei. Sånn som det e nu har man jo rett og slett ikke råd til å hjelpe folk, når man ikke får betalt. Æ går tross alt på trygd, og har ikke allverdens å ”rutte” med i utgangspunktet.
Med hilsen
Pål Riise, Kirkenes
Abonnerer på innlegga hans på Facebook. Han er f... ikke helt god
Denne sirkulerer på et annet sosialt forum i dag, og litt morsom, men samtidig noe å tenke på:
Skole 1973 vs skole 2013
Scenario : Ola er en meget ivrig jeger og drar på rypejakt før skoletid og tropper senere opp på skolens område med hagla hengende bakpå ranselen.
1973 - Rektor kommer bort, studerer Olas hagle , går bort til bilen sin og henter fram sin egen hagle for å vise den fram til Ola.
2013 - Skolen går i unntakstilstand , beredskapstroppen til politiet tilkalles ,Ola kastes i fengsel og ser aldri klassekammeratene og hagla si igjen.
Et kriseteam blir kalt inn for å hjelpe traumatiserte elever og lærere.
Scenario : Arne og Tor havner i en nevekamp i friminuttet .
1973- Publikum samler seg . Arne vinner . Arne og Tor håndhilser,takker for kampen og vender tilbake til timen som kompiser .
2013 - Politiet tilkalles, arresterer Arne og Tor . De siktes for overfall og forstyrrelse av den offentlige ro og orden ,og begge to utvises fra skolen selv om det var Arne som startet det.
Scenario : Per vil ikke sitte stille i klassen, forstyrrer andre elever .
1973 - Per blir sendt til rektors kontor der han mottar noen saftige ørefiker .
Går tilbake til klassen , sitter stille og forstyrrer ikke klassen noe mer.
2013 - Per blir testet for ADHD , Per blir gitt store doser med Ritalin,blir en zombie.
Skolen får ekstra midler fra staten fordi Per nå har en funksjonshemming .
Scenario : Viktor knuser et vindu på naboens bil og hans far gir ham en omgang med beltet over baken.
1973 - Viktor er mer forsiktig neste gang , vokser opp helt normalt, får toppkarakterer på skolen og blir en vellykket forretningsmann .
2013 - Viktors far arresteres for barnemishandling og mottar en lang fengselsstraff . Viktor blir hentet av barnvernet, plassert i utallige fosterhjem og ender tilslutt opp som gjengmedlem.
Scenario : Paul har hodepine og har noen aspirin med seg på skolen.
1973 - Paul deler en Aspirin med skolens rektor på røykehjørnet.
2013 - Politiet kommer, Paul utvises fra skolen for mistanke om brudd på narkotika lovgivningen.
Huset til foreldrene hans blir umiddelbart ransaket for narkotika og våpen .
Scenario : Johnny har spart litt fyrverkeri fra nyttårsaften.
Han stapper de inn i et modellfly ,fyrer opp lunta og blåser vekk ei maurtue på skolens område.
1973 - Maura dør.
2013 - Kriops og PST innvolverer seg,Johnny siktes for terrorisme .
Kripos avhører foreldrene , søsken blir fjernet fra hjemmet , datamaskiner konfiskert , og Johnny far står nå på den internasjonale terroristlista og vil aldri få lov til å reise med fly igjen .
Scenario : Stine faller under fotballkampen i gymtimen og skraper opp kneet . Hennes lærer, Frank, finner henne gråtende i et hjørne i av fotballbanen , setter plaster på såret og gir henne en klem for å trøste henne .
1973 - Stine føler seg raskt mye bedre og går tilbake for å spille resten av fotballkampen .
2013 - Frank anklages for å være en seksuell overgriper, mister jobben og risikererer lang fengselsstraff.
Stine gjennomgår fem år med terapi.