The Tob
Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grus!
Torqued to spec. Så er det bare å håpe på at de passer

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grus!
Jaggu! Satser på at TKC-80 knastene klarer å sparke mer grus, gress og gjørme enne ContiAttackene

Ble uten ABS ringer, men det trengs ikke på grus. Dette blir moro å teste!

Ble uten ABS ringer, men det trengs ikke på grus. Dette blir moro å teste!

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grusoppsett!
OK DA! ABS ringen er på foran
Trengte visst det for å få speedometer (så da får jeg bestille meg opp et par ekstra)
Asfaltmessig var dette definitivt å ødelegge sykkelen. Her ble det risting og "rett fram" (må jobbe endel mer). Kjenner virkelig at det er mer masse som snurrer rundt. Tror jeg kommer til å montere ABS ringen bak også for det var ganske lett å låse framhjulet på tørr asfalt (ABS ikke aktiv om ikke begge ringene er på tydeligvis). På grus trenger jeg det jo ikke, men på våt asfalt tror jeg nesten at jeg vil ha ABSen der. Bedre å kunne slå den av ..
Fikk testet litt på grus og litt på våt åker og skog, og der ble det definitivt andre boller! Er jo selvsagt ingen enduro med disse breie småluggene, men det ga mer mening en slicks. Satt godt fast. Kan hende det ble et par lange dype spor og kastet opp mye mold. Fikk ikke jubel hjemmenfra da jeg testet utenfor her. Skremte bikkja gjorde jeg visst også

Asfaltmessig var dette definitivt å ødelegge sykkelen. Her ble det risting og "rett fram" (må jobbe endel mer). Kjenner virkelig at det er mer masse som snurrer rundt. Tror jeg kommer til å montere ABS ringen bak også for det var ganske lett å låse framhjulet på tørr asfalt (ABS ikke aktiv om ikke begge ringene er på tydeligvis). På grus trenger jeg det jo ikke, men på våt asfalt tror jeg nesten at jeg vil ha ABSen der. Bedre å kunne slå den av ..
Fikk testet litt på grus og litt på våt åker og skog, og der ble det definitivt andre boller! Er jo selvsagt ingen enduro med disse breie småluggene, men det ga mer mening en slicks. Satt godt fast. Kan hende det ble et par lange dype spor og kastet opp mye mold. Fikk ikke jubel hjemmenfra da jeg testet utenfor her. Skremte bikkja gjorde jeg visst også

Testet å filme med kamera på bakskjermen men ble bare risting. Litt ser en da uansett ..
[video]https://www.youtube.com/watch?v=MJPQtxEBsAQ[/video]
Men skal finne en bedre løsning på dette ..
Fort gjort å bli barnslig med slikt som dette
[video]https://www.youtube.com/watch?v=MJPQtxEBsAQ[/video]
Men skal finne en bedre løsning på dette ..
Fort gjort å bli barnslig med slikt som dette

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
ABS ringer på foran og bak og kan dermed kjøre blokkeringsfritt om jeg vil
Til info: Originalbolter "må" benyttes bak med ABS ring. De jeg hadde kjøpt på TOOLS hadde for stort hode og tok i med ringen på (gikk fint uten). Så da ble det bestilt opp et nytt sett av disse også ..

Til info: Originalbolter "må" benyttes bak med ABS ring. De jeg hadde kjøpt på TOOLS hadde for stort hode og tok i med ringen på (gikk fint uten). Så da ble det bestilt opp et nytt sett av disse også ..
Gikk for enda en klassiker: Biltemaspeil.

Litt mindre greier "i veien", samtidig som man ser bak

Hyggelig postmann i dag gitt
I forfengelighetens navn, hanskene må jo matche!

- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
mye kult du har gjort med sykkelen nå som gjør den enda tøffere
kule hansker
er litt fristet til å prøve en slik neste år, men eneste som er litt synd er at det ikke er noe særlig bagasje muligheter og snakke om da... men man får det nok til visst man vil på lengre tur med en slik type sykkel også.

kule hansker

er litt fristet til å prøve en slik neste år, men eneste som er litt synd er at det ikke er noe særlig bagasje muligheter og snakke om da... men man får det nok til visst man vil på lengre tur med en slik type sykkel også.
Takker! Bare man vil, tenker jeg. Skal på tur med telt og primus om ei drøy uke. Tror jeg skal få med meg alt jeg trenger for ei ukes tid :-)
Fikk lekt meg på noen mil grus i dag! Himmel for en moro sykkel
Dette skal jeg gjøre mer av. Herlig å kjenne at en ligger å flyter oppå grusen

Og meter med spor ble laange tidvis. Første, andre, tredje, fjerdeeeeebebebebe! Brrrems-satan-allah-og-herre-gud-det-kommer-en-sviing

Dette skal jeg gjøre mer av. Herlig å kjenne at en ligger å flyter oppå grusen

Og meter med spor ble laange tidvis. Første, andre, tredje, fjerdeeeeebebebebe! Brrrems-satan-allah-og-herre-gud-det-kommer-en-sviing

-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Gruuuus!!
Hahahaahha
Strålende

Prøvd den på burmavegen på Karmøy? Du kan også kjøre opp til vanntanken mellom vea og sevland, samt vanntanken på Håvik, prøvde meg her med Tahoen en gang, men ble for smalt..:) Ingen av veiene til vanntanken er særlig lange, men verdt et forsøk vis du er på Karmøy :)
Sent from my D6503 using Tapatalk
Sent from my D6503 using Tapatalk
Burmaveien dette. Skal se etter de andre veiene neste runde 

- Blaamand
- Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Har du bilder av de biltemaspeila, helst på sykkelen:) Kunne tenke meg å bytte speil selv, men har ikke kommet lenger enn tanken foreløpig..TBI81 skrev:Gikk for enda en klassiker: Biltemaspeil.
BRAAAAAP! 

Det er jo på sykkelen - du ser det godt på nederste bildet der?
Kan ta et close up

Kan ta et close up

Close up slik at du ser festet (brukte godt med gjengelim sånn at det ikke rister løs. Byttet også ut boltene til rustfri).

Som du ser monterte jeg bare ett. Fungerer finfint til mitt bruk, selv om en ser mindre enn i de originale.
Det er disse

Som du ser monterte jeg bare ett. Fungerer finfint til mitt bruk, selv om en ser mindre enn i de originale.
Det er disse
- Blaamand
- Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Hmmm. Tror jaggu jeg har blitt blind
Sykkelen ser iallfall mye bedre ut med Biltemaspeil

Sykkelen ser iallfall mye bedre ut med Biltemaspeil

BRAAAAAP! 

Øynene man blir først blind på, vet du!
Helt enig, de er vel mye de originale ..
Endelig ordentlig vinkel på støtta! Måling av justering (plankebiter under hjulene til vinkelen er OK) Kapping og hei sveis! Så mange cm gikk av! Så sinket og lakket
Nu blev alt så mæget bedre! Skal bli godt å ikke bekymre seg for vindfulle dager når en parkerer ute

Helt enig, de er vel mye de originale ..
Endelig ordentlig vinkel på støtta! Måling av justering (plankebiter under hjulene til vinkelen er OK) Kapping og hei sveis! Så mange cm gikk av! Så sinket og lakket

Nu blev alt så mæget bedre! Skal bli godt å ikke bekymre seg for vindfulle dager når en parkerer ute

-
- Kontakt:
Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Hei sveis!
Tull, hva med blindtarmen
Det er ikke ofte jeg ser folk må justere støtten den veien

Det er ikke ofte jeg ser folk må justere støtten den veien

Du og den tarmen
Ble denne veien da jeg senket istedet for å heve, serru

Ble denne veien da jeg senket istedet for å heve, serru

-
- Kontakt:
Jasså... du driver med slikt du altså. Det er ikke umulig at du skal få drive litt voksenopplæring i løpet av sesongen. Ta oss en runde eller to på grus. Det må jo prøves
Note4

Note4
Anytime Lordy! Når får du ny-hoj'en?LordShaft skrev:Jasså... du driver med slikt du altså. Det er ikke umulig at du skal få drive litt voksenopplæring i løpet av sesongen. Ta oss en runde eller to på grus. Det må jo prøves![]()
Skal på grusferd om ei drøy ukes tid. Med telt og primus. Sammen med en annen adv KTM. Planen er å møtes ca på halvveien mellom Trondheim og Haugesund og ta det fra der

-
- Kontakt:
De setter på skiltene first thing tomorrow morning 
Så satser på å ta første service på mandag eller tirsdag
Note4

Så satser på å ta første service på mandag eller tirsdag

Note4
Kan jeg spørre hva du betalte for førstegangsservicen på Stord Speedshop? :)
Trond: 1500,-
Lord: Ajaj, så fort? Knall! Får se om det passer å hive deg med på noen "pass" i uke 32 da
Evt neste uke også, for da har jeg også fri og ikke så mye planer enda
Lord: Ajaj, så fort? Knall! Får se om det passer å hive deg med på noen "pass" i uke 32 da

Evt neste uke også, for da har jeg også fri og ikke så mye planer enda