Nå har jeg fundert en del og det ser ut til at jeg har missforstått hele greia her. Det tok sin tid, men det er et godt eksempel på hva som skjer når man bare hiver seg på noe uten å vite hvordan en slik boks faktisk fungerer. Jeg har heller aldri feilsøkt før. Men jada, man lærer noe nytt hver dag :)
Så alt jeg har skrevet her om denne enheten kan strykes og vi kan starte på nytt. jeg trodde nemlig at denne skulle gi DC ut gjennom den kabelen som egentlig er DC INPUT fra sensor etc. Men denne skal selvsagt gi VAC ut siden LED pærer og lamper har innebygget AC/DC krets.
Problemet nå er at jeg ikke har noe å teste med, siden jeg må teste AC last. Jeg kan selvsagt bare hente en led pære, som jeg har nok av, men klokken er 04:19 i skrivende stund og det blir nok ikke populært og vekke bikkje og kjærring, så jeg blir i furtebua til jeg skal på jobb om litt :)
MEN.. jeg kan vertfall si at jeg måler nøyaktig 12.97VAC ut, og dusk/dawn sensoren fungerer fint. men jeg har ikke testet den med last enda. Er kanskje der problemet ligger?
Dypen:
Hva mener du med at den ikke virket? Er det ikke noe lys i det hele tatt, eller er den ustabil og virker bare noen ganger? Hvilken modus hadde du den i når den ikke virket?
Skal teste med 12V last senere i dag, men skulle kanskje gjerne testet den med opp mot maks last.
Problemet nå, er at jeg KAN ha gjort noe med denne som har fikset problemet uten at jeg vet hva jeg har gjort, siden jeg missforsto i utgangspunktet. Det kan være en av loddeskjøtene jeg har loddet på nytt, en komponent som jeg har vekket til live gjennom litt testing (feiltesting) eller kondensatoren jeg byttet. Det er lite trolig at det jeg har gjort har fått den til å virke igjen evt. men man vet jo aldri.
jeg tror kanskje problemet kan dukke opp igjen når man laster utgangen. Men uten last ser den faktisk ut til å virke som den skal for øyeblikket. :)