Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Lagt inn: 28 jul 2014, 12:33
Hva er forskjellen på Road 4 og Road 4 GT?
Aktivt forum for aktive MC-folk
https://www.mcsiden.no/
Bilverksted kan gjerne legge om mc-dekk, men mange av dem er ikke vant til å håndtere MC-hjul med bremseskiver på. Det er fort gjort å få skjevhet i en skive. Det som gjerne skjer er at "dekkjernet" som brukes for å vippe dekket av felgen blir lagt an mot skiven, særlig på fremhjul. Jeg anbefaler at du sjekker om de har erfaring med MC-hjul, også når det gjelder balansering. Ikke alle maskiner for bil-balansering kan håndtere MC-felger.Elolz skrev:Er mange bilverksteder som legger om mc-dekk om du stiller med felg, men mener det kun er autoriserte mc-verksteder som har lov til å montere de på sykkelen mot betaling.hakhap skrev:Vurderer å bestille ny bakdekk fra motorsykkeldekk.com men såg etter en "partner" til dem og den nermster er en bilverksted men de legger ikke om mc dekk?
Se poengsummene!!! Det er jaggu likt på alle som var med i testen.ZZR-Erling skrev:Iår hadde de ikke med kjøring på kalde dekk og slitasjemålinger, skuffende, men trolig er Pilot Road 4 best summa sumarum. Jeg er i ferd med å bytte til de.45316 skrev:
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nei, har ikke opplevd noe negativt ned Z8 o/m..LordShaft skrev:Se poengsummene!!! Det er jaggu likt på alle som var med i testen.ZZR-Erling skrev:Iår hadde de ikke med kjøring på kalde dekk og slitasjemålinger, skuffende, men trolig er Pilot Road 4 best summa sumarum. Jeg er i ferd med å bytte til de.45316 skrev:
Sent from my iPhone using Tapatalk
Første en kan spørre seg er jo hvor mye en faktisk kjører i regn.... Å hvor aktiv er kjørestilen din på vått kontra tørt føre! Uansett hvilke av disse dekkene vi velger, skal det godt gjøre å velge feil![]()
Det som overrasker meg veldig, er at mange opplever litt trapping i dekkene (pilot Road 4) Jeg har ikke testet disse selv, eller kjenner noen som kjører med de... Er det noen andre som har hørt lignende erfaringer?
Hvordan er z8 dekkene dine? Opplevd noe negativ med de siden du vurerer å bytte ?
Har lagt på PR4 på Duken, og har ca 1000 km på de inkludert en banedag med ca 2 timer hardkjør i 30 grader og sol. Hadde til sammenligning PR3 på gamlesykkelen og Pilot Power(ikke 2ct) som standard-dekk på Duken.Haymaker skrev:Er spent på tilbakemeldinger fra dere på PR4.
Kjører PR3 nå.
PR4 har jo en litt annen gummiblanding, PR3 hadde medium og soft på bakdekk, mens PR4 har fått hard og medium. Ikke utenkelig at det bidrar til at dekket tåler noe mer på en bane. :-)Tobben84 skrev:
Sammenlignet med PR3 dekkene, kan jeg ikke si at jeg merker forskjell annet enn at de virker å tåle banekjøring bedre. PR3 dekkene ble veldig varme og det falt av småbiter ved veeeeldig hard kjøring. PR4 dekkene presterte helt perfekt også på bane, anbefales på det varmeste:)
Er enig i konklusjonen din, men uten at jeg på noen måte skal påstå at det ene er noe mer rett eller galt enn det andre, så er det mulig jeg resonerer litt anderledes når dekk skal velges. På vinterdekk til bilen er jeg mest opptatt av is-egenskaper, og for motorsykkel veldig opptatt av våt-egenskaper. Det er langt i fra det føret jeg tilbringer mest tid på, men det er de førene jeg er mest utrygg, eller behersker dårligst om du vil, og hvor jeg føler absolutt all hjelp dekk kan gi er velkommen.LordShaft skrev: Første en kan spørre seg er jo hvor mye en faktisk kjører i regn.... Å hvor aktiv er kjørestilen din på vått kontra tørt føre! Uansett hvilke av disse dekkene vi velger, skal det godt gjøre å velge feil![]()
Hmmm, det var interessant.LordShaft skrev: Det som overrasker meg veldig, er at mange opplever litt trapping i dekkene (pilot Road 4) Jeg har ikke testet disse selv, eller kjenner noen som kjører med de... Er det noen andre som har hørt lignende erfaringer?