Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Desmo

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Tok en kikk i garderobeskapet som skinnjakkene og det andre kjøreutstyret henger i går. Det var visst en slask som bare hadde hengt inn sakene i fjor høst med masse bugsplætt. Vel-vel, da blir det å finne ei fille, lunkent vann og skinnsåpa til Biltema og gi seg gnikkinga i vold. Kan ikke ta første turen med jakker fulle av insektrester. Det blir sånn passe tidtrøyte i ei våt og grå påskeuke. Er snart bar vei bort til hovedveien også. Aldri så galt at det ikke er godt for noe med litt regn. Da mangler det bare at temperaturen skal krabbe seg over +10 før en kan ut å dure.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Sånn! Da var årets første tur unnagjort. Det ble ikke store sprellene på noe slags vis. Jeg tok ut Neil og pakka meg inn etter alle kunstens regler før jeg skulle ut å kjøre. Første etappe gikk ned i Lena for å sjekke lufttrykket i hjula. Syns nok de derre Metzelerdekka hadde sluppet ut mye luft over vinteren. Det var litt over 1 bar i forhjulet og nesten 1,5 bak. Det skal værer 2,1 og 2,3 etter boka. Nok om det, med korrekt lufttrykk begav jeg meg den slagne landevei i vold. Det ble ikke en tur av "Jalmar-kaliber", bare ut til "Snøfteboligen" på Fjellhaug. Tørr og fin vei dit.
Bilde

Det er blitt tradisjon å kjøre dit ut første turen og snu. Tok en avstikker fra 33'n på hjemvei. Da kjørte jeg til Kapp over Østlia og gamleveien opp Kapphøgda og tilbake hit. Det henger noen byger rundt om her på bygda i ettermiddag, så for ikke å bli truffet ble det en kort tur. Kikket litt på Mjøsisen under turen, og den holder stand........... enda. Nå begynner den å bli temmelig råtten utover Totenvika. Enda den hadde gått opp, så vi hadde fått litt fart på våren. Her er Neil vel hjemme igjen etter første turen. Jeg fikk da varmkjørt twin'en. :thumleft
Bilde
Pogo

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Lookin' good....lookin' gooood!! Velkommen på veien! :thumleft

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Takker! Men det er ikke ordentlig vår enda. Jeg har jo ikke tatt ut den Italienske kjøyregreia. :knegg
Pogo

Brukeravatar
Misha
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...

Legg inn av Misha »

Fin reportasje! Og det er nok ikke vår nok for italienere enda ja :thumleft
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Pollti

Legg inn av Pollti »

Joda. Går bra å kjøre italiener nå. Pingler.

Brukeravatar
Misha
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...

Legg inn av Misha »

Jeg burde jo sett den komme... :knegg
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Pollti skrev:Joda. Går bra å kjøre italiener nå. Pingler.
Jeg begynner pent, og øker på utover. Derfor blir det engelsk i starten. Gromsykkelen kan vente litt. :[-X
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Tok en liten ettermiddagstur i dag, det er jo så vakkert vær om dagen. I dag trillet jeg opp til Reinsvoll, gjennom Raufoss og til Hunndalen. Jeg måtte innom GMS å peile kaffekanna dems, og snakke litt med kara. Fra Hunndalen gikk turen videre ned til Gjøvik, der jeg svingte utover 33'en retning Toten. Jeg svingte av 33 borte i Nordlia for å kjøre gamleveien til Kapp. Fra Kapp kjørte jeg til Billitt over Østlia for å se om kameraten med 916 var ute på veien. Det stod ikke noen rød plastrakett utenfor huset, så det kan jo godt hende. Fra Bilitt kjørte jeg tilbake til Lena for å fylle på en bensinskvett. Nå står Neil ute å kjøler seg ned i påvente av en kjapp vask. Det er ganske mye skitt og støv på veiene enda. Et par ordentlige regnskurer hadde passet bra. Det hadde gjort godt på snøen som ligger igjen også. :[-o<
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Hvem sa vinter'n var over? Våkna til 5 cm nysnø og solskinn i dag. Det er visst April så det holder enda. Jeg vil ha varme! Da er vi forsikret mot slike metrologiske vittigheter som dette.
Et lite tillegg; Det snør mer..........
Pogo

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

hvis det er bra vær 1 mai,Har du en kaffeskvett?eller skal du gasse rundt og rundt vanndammen?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Skal ikke Mjøsa rundt 1.Mai uansett vær. Den runden kan jeg ta ellers. Men jeg skal kanskje ut å kjøre på andre veier hvis det er bra vær. Det er spådd ganske bra på langtidsvarselet på Yr. Men det er om vel en uke,så det kan forandre seg.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Helt enig i det,Mjøsa rundt kan en kjøre hver dag :thumleft
Men gå i demonstrasjonstog gjør jeg kun en dag i året !! :vs :skriver ](*,)
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Jeg skal ikke ut å demonstrere 1. Mai, for jeg tror toget er innstilt. Det er bare det at jeg ikke vil ut å kjøre sammen med den mølja med motorsyklister av alle slag som tar mjøsrunden. Er litt mer individualist, serru. :knegg
Pogo

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

desmo må lære seg å innordne seg slik at han ikke skiller seg ut fra mengden. Er det ikke noen som kan få banka inn noe vett i skallen på`n - alle skal kjøre i kø på 1. mai. sånn er det bare......

Svar