AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Gizmodude
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Kontakt:

Re: AJ Arena... Villkatten på plass!!

Legg inn av Gizmodude »

I tillegg til at du nå har en god sykkel, så vil du garantert også få god service videre hos GMS :thumleft

Regner med det var Per Harald du handlet med der?

Trivelige folk hele gjengen der :prf
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Gizmodude skrev:I tillegg til at du nå har en god sykkel, så vil du garantert også få god service videre hos GMS :thumleft

Regner med det var Per Harald du handlet med der?

Trivelige folk hele gjengen der :prf
Du har helt rett!
Så langt har jeg kun positive erfaringer med GMS! Utrolige hyggelige folk :thumleft
Som Desmo uttrykte det: "Denne gangen har du gjort alt riktig" :knegg

Brukeravatar
tonti
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 850 EF

Legg inn av tonti »

AJ skrev:Og her, bilde av sykkel og fornøyd eier utenfor GMS i Gjøvik :knegg
Tiger.JPG
NB!
Toppboksen på sykker'n med feil farge er en jeg fikk låne siden den som fulgte med kjøpet kom noen timer etter at jeg hadde dratt fra butikken...
Sykkelen har helt riktig farge den, perfekt faktisk - det er toppboksen som er feil (på mer enn en måte spør du meg :lol )

Som 1929. sjef i Astronomer mot orddeling kunne jeg bare ikke la den gå fra meg :-J
mvh Tonti
Pt. på Guzzi, Honda, Husqvarna, BSA, Triumph, Lambretta eller Apekattsykkel
"Slipp sykkelen fri - kommer'n tilbake var det antageligvis en highside"

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

tonti skrev:
Tiger.JPG
NB!
Toppboksen på sykker'n med feil farge er en jeg fikk låne siden den som fulgte med kjøpet kom noen timer etter at jeg hadde dratt fra butikken...
Sykkelen har helt riktig farge den, perfekt faktisk - det er toppboksen som er feil (på mer enn en måte spør du meg :lol )

Som 1929. sjef i Astronomer mot orddeling kunne jeg bare ikke la den gå fra meg :-J
Mulig du mener det samme som meg; bagasjeboksene til Triumph er langt fra den avgjørende grunnen til at jeg valgte Tiger'n... De var heller den detaljen som gjorde meg litt betenkt... :sk?
Men! det finnes gode alternativer som f.eks. disse SW Motech "TRAX" boksene:
Tiger_Trax.jpg
Vi får se hva vi tar oss råd til i løpet av vinter'n... :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
tonti
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 850 EF

Legg inn av tonti »

Sånn for å være litt alvorlig, jeg er så heldig/uheldig at jeg tilnærmet aldri kjører med passasjer, så jeg slipper å forholde meg til toppbokser - jeg bruker rett og slett passasjerplassen som bagasjeplass. Dermed havner den høyt plasserte lasten fremfor bakakselen på en plass som er beregnet til å takle 75 kg tunge passasjerer og jeg kan laste mer enn de 5 kg. som man kan ha i en toppboks med god samvittighet...

Tiger'n blir råtøff med sånne Trax-kofferter - farlig høy stimulering av "må-ha det-må-bare-ha-det-genet" - huff huff

PS: Det var gramatikken i setningen din som fikk meg til å skrive kommentaren på den måten, "toppboksen på sykkelen i feil farge" kontra "toppboksen i feil farge (på sykkelen)" var for fristende for en som lever av å passe på språkbruken sin (når han ikke er på forum vel å merke). Dessuten ga det meg jo en anledning til å misjonere litt mer i mitt korstog mot toppbokser :D
mvh Tonti
Pt. på Guzzi, Honda, Husqvarna, BSA, Triumph, Lambretta eller Apekattsykkel
"Slipp sykkelen fri - kommer'n tilbake var det antageligvis en highside"

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Tiger.JPG
NB!

Dette ser virkelig bra ut, vannvittig tøff farge, knallfin sykkel :thumleft Gleder meg til å se nærmere på denne i helga. Gliset ditt er ikke til å ta feil av ;e

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

tonti skrev:
PS: Det var gramatikken i setningen din som fikk meg til å skrive kommentaren på den måten, "toppboksen på sykkelen i feil farge" kontra "toppboksen i feil farge (på sykkelen)" var for fristende for en som lever av å passe på språkbruken sin (når han ikke er på forum vel å merke). Dessuten ga det meg jo en anledning til å misjonere litt mer i mitt korstog mot toppbokser :D
He-he-he...
Hender det knoter seg til litt, når fingrene farer over tastaturet... :P

Brukeravatar
Bubbu
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R

Legg inn av Bubbu »

Passer deg fint den ser jeg. Bare et spørsmål! Fyller du bensin til ESSO nå eller er ikke det så nøye. Jeg tenkte på at nå har du en Tiger mellom beina :oh :redface da må du jo ha det på tanken også :thumleft
(The Beast )

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Bubbu skrev:Passer deg fint den ser jeg. Bare et spørsmål! Fyller du bensin til ESSO nå eller er ikke det så nøye. Jeg tenkte på at nå har du en Tiger mellom beina :oh :redface da må du jo ha det på tanken også :thumleft
:knegg
Tiger på tanken, ja!
Jo'a fyller på ESSO så ofte jeg kan når Tiger'n er tørst :P :prop:

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

GRATULERER !!
Har selv vært på GMS flere ganger i sommer og sett på ulike Triumph
Speedmaster 900,og er stadig nær ved å sluke åtet !!
Prøvde forresten en Yamaha Drag Star 1100 også,det meste av ovennevnte er BERRE LEKKERT !! :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Prøvde Tiger'n en tur i dag med en velfylt skipssekk surret fast med cargo-nett oppå toppboksen for å prøve alternative bagasjeløsninger.
Sideveskene til Tiger'n synes jeg fortsatt er latterlig små og må ha mer tid til å venne meg til disse... :sk?
Toppboksen er heller ikke av de største.
Derfor utprøving av alternative bagasjeløsninger...

SW Motech Bag Connections tankveska ser ut til å være like godt egnet på Tiger'n som på TDM'en. Denne rommer ganske mye og er svært praktisk.

Løsningen med skipssekken er muligens en smule tvilsom, men funket greit på dagens tur, en snau mil. Må nok prøves ut litt mer før jeg føler meg helt sikker på at jeg vil dra på tur med sekken festet slik.
Én ting er nå i hvert fall sikkert; skal jeg gjøre det så må jeg ha sklisikker matte på toppbokslokket som sekken kan ligge på.

[album]1097[/album] [album]1098[/album] [album]1099[/album] [album]1100[/album]

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Hmnja, det ser litt tvilsomt ut det dær ja... vet ikke helt om jeg hadde turt å kjøre med det... blir så høyt. Hva skjer om dette plutselig detter av i fart? Ser for meg at nettet en vakker dag gir opp...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Denne løsningen vil evt. kun være aktuell når jeg kjører med passasjer og da vil det antakelig ikke virke like høyt:
Hvit tiger.jpg
Eneste bekymringen forsåvidt er om lasten (sekken) forskyves eller ligger i ro. Med god surring og sklisikker flate tror jeg dette faktisk kan bli en brukbar løsning.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Hva med en sånn som jeg har på kofferten min? Da kan du bruke noen vanlige stropper og surre rundt. Holder seg sikkert på plass da. :D Bilde ligger i albumet mitt.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Snikkeren skrev:Hva med en sånn som jeg har på kofferten min? Da kan du bruke noen vanlige stropper og surre rundt. Holder seg sikkert på plass da. :D Bilde ligger i albumet mitt.
En sånn GIVI rack?
Hadde det på TDM'en. Var veldig godt fornøyd med den. Men så har disse artige engelskmennene laget et par 'design'utsparinger, eller hva man skal kalle det, i toppbokslokket akkurat der festene til en slik GIVI rack skal være...
Dette har jeg undersøkt siden jeg kunne tenke meg en slik bagasjegrind. Men det ser altså ikke ut til at den løsningen er gangbar siden disse dype sporene i lokket ikke gjør det mulig å feste en GIVI grind... Men det finnes kanskje andre?
Dette er en av meget få ting jeg ikke liker med Tiger'n...
Meeen... ingen er perfekte.

Svar