AJ Arena...
- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Re: AJ Arena... Villkatten på plass!!
Ja, det var den jeg tenkte på. Godt mulig det finnes andre muligheter. Kan jo kanskje lage noe sånt selv?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Lage selv...? Vet ikke det akkurat...Snikkeren skrev:Ja, det var den jeg tenkte på. Godt mulig det finnes andre muligheter. Kan jo kanskje lage noe sånt selv?

Har kikket litt på Hepco & Becker's bagasjegrinder og skal forhøre meg litt nærmere om disse. Ser ut til at de kan passe bedre på Triumph toppboksen.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Lader opp til det som kanskje blir årets siste langtur i morra, hvis alt går etter planen:
Blir vel tatt noen bilder underveis også tenker jeg.
Et par småjobber oppe i dalførene, men ellers bare koz på MC'en langs fine veier i forhåpentligvis flott vær
Blir vel tatt noen bilder underveis også tenker jeg.
Et par småjobber oppe i dalførene, men ellers bare koz på MC'en langs fine veier i forhåpentligvis flott vær

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Jada, det ble tur opp det ene dalføret og ned det andre med noen flotte fjellformasjoner i midten
Til sammen snaue 49 mil i stort sett strålende septembervær. "Stor sett" fordi turen startet i lav og fuktig tåke i flere mil. Men vel framme på 'Bjørnen', Odnes (der vi spiste på Randsfjorden-treffet...) lettet tåkesløret for alvor og sola fikk bredt spillerom og malte landskapsbildene krystallklare med alle de flotte høstfargene, særlig over Valdresflya. Kan ikke huske å ha kjørt MC over her så sent på året og synet av fargespillet i den krystallklare sikten vi hadde, er nesten ubeskrivelig og ingen bilder evner å yte naturen rettferdighet når høstfargene males så vakkert ut over fjellandskapet.
Runden vi kjørte har vi kjørt mange ganger tidligere, men vi koser oss like mye hver gang og spesielt de gangene det er fint vær, slik det var i dag.
Tok pauser på de vante plassene, Shell i Fagernes, kiosken/kaféen i Randsverk (krysset 51/257) og en liten beinstrekk på Shell, Sjoa, hvor vi møtte Globe for første gang tidligere i sommer og deretter hvalbiffmiddag på 'Bjørns Kro' på Lillehammer før vi fór hjem igjen.
Lengste turen med Tiger'n så langt og både fører og passasjer er meget godt fornøyd med tigergutten
Her noen bilder fra turen...:
[album]1109[/album] [album]1110[/album] [album]1111[/album] [album]1112[/album]
[album]1113[/album] [album]1114[/album] [album]1115[/album]
[album]1116[/album] [album]1117[/album]
[album]1118[/album] [album]1119[/album]
Var vel kanskje årets siste langtur, dette... Eller kanskje ikke? Aldri godt å vite... Er vi heldige kommer det enda flere flotte innbydende kjøredager i september :-)

Til sammen snaue 49 mil i stort sett strålende septembervær. "Stor sett" fordi turen startet i lav og fuktig tåke i flere mil. Men vel framme på 'Bjørnen', Odnes (der vi spiste på Randsfjorden-treffet...) lettet tåkesløret for alvor og sola fikk bredt spillerom og malte landskapsbildene krystallklare med alle de flotte høstfargene, særlig over Valdresflya. Kan ikke huske å ha kjørt MC over her så sent på året og synet av fargespillet i den krystallklare sikten vi hadde, er nesten ubeskrivelig og ingen bilder evner å yte naturen rettferdighet når høstfargene males så vakkert ut over fjellandskapet.
Runden vi kjørte har vi kjørt mange ganger tidligere, men vi koser oss like mye hver gang og spesielt de gangene det er fint vær, slik det var i dag.
Tok pauser på de vante plassene, Shell i Fagernes, kiosken/kaféen i Randsverk (krysset 51/257) og en liten beinstrekk på Shell, Sjoa, hvor vi møtte Globe for første gang tidligere i sommer og deretter hvalbiffmiddag på 'Bjørns Kro' på Lillehammer før vi fór hjem igjen.
Lengste turen med Tiger'n så langt og både fører og passasjer er meget godt fornøyd med tigergutten

Her noen bilder fra turen...:
[album]1109[/album] [album]1110[/album] [album]1111[/album] [album]1112[/album]
[album]1113[/album] [album]1114[/album] [album]1115[/album]
[album]1116[/album] [album]1117[/album]
[album]1118[/album] [album]1119[/album]
Var vel kanskje årets siste langtur, dette... Eller kanskje ikke? Aldri godt å vite... Er vi heldige kommer det enda flere flotte innbydende kjøredager i september :-)

Re: AJ Arena... Tiger på tur
Flotte bilder, og det ser ut som dere har hatt en fin tur.... :=D>
- SheDevil
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Frister med slike dagsturer gitt, håper været holder til oss alle i høst 

2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
SW Motech Bag Connections tankveska ble montert for et par dager siden. Ikke verdens peneste veske med ditto 'hestesko'feste på tanklokket, men veldig funksjonelt og ser ut til å funke like bra på Tiger'n som på TDM'en.
I dag fikk jeg Triumphs originale karbon tankpad, som det er lurt å montere slik at tankveska ikke lager riper og slitemerker på tanken. Riktignok ikke så aktuelt på Tigertanken som på TDM'en siden bakenden på veska henger flere cm. over tanken. Men veska blir litt mykere etter hvert og presses noe ned mot tanken ved full lastekapasitet (ca. 30 liter).
Det er ikke til å komme bort fra at Triumph har en del rare løsninger på MC'ene sine og en av de er 'ryggen' på tanken som gjør at disse standardiserte tankpad'ene, som den jeg hadde på TDM'en, ikke passer...
Dermed må det originaldeler til og de koster en del her i landet. Men man sparer en del kroner på utenlandskjøp og særlig når pakka sklir gjennom uten at nysgjerrige offentlige blikk tar seg bryet med å kikke oppe i pakka og til alt overmål ta seg betalt for det...
I dag fikk jeg Triumphs originale karbon tankpad, som det er lurt å montere slik at tankveska ikke lager riper og slitemerker på tanken. Riktignok ikke så aktuelt på Tigertanken som på TDM'en siden bakenden på veska henger flere cm. over tanken. Men veska blir litt mykere etter hvert og presses noe ned mot tanken ved full lastekapasitet (ca. 30 liter).
Det er ikke til å komme bort fra at Triumph har en del rare løsninger på MC'ene sine og en av de er 'ryggen' på tanken som gjør at disse standardiserte tankpad'ene, som den jeg hadde på TDM'en, ikke passer...
Dermed må det originaldeler til og de koster en del her i landet. Men man sparer en del kroner på utenlandskjøp og særlig når pakka sklir gjennom uten at nysgjerrige offentlige blikk tar seg bryet med å kikke oppe i pakka og til alt overmål ta seg betalt for det...

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

AJ skrev:Prøvde Tiger'n en tur i dag med en velfylt skipssekk surret fast med cargo-nett oppå toppboksen for å prøve alternative bagasjeløsninger.
Sideveskene til Tiger'n synes jeg fortsatt er latterlig små og må ha mer tid til å venne meg til disse...![]()
Toppboksen er heller ikke av de største.
Derfor utprøving av alternative bagasjeløsninger...
SW Motech Bag Connections tankveska ser ut til å være like godt egnet på Tiger'n som på TDM'en. Denne rommer ganske mye og er svært praktisk.
Løsningen med skipssekken er muligens en smule tvilsom, men funket greit på dagens tur, en snau mil. Må nok prøves ut litt mer før jeg føler meg helt sikker på at jeg vil dra på tur med sekken festet slik.
Én ting er nå i hvert fall sikkert; skal jeg gjøre det så må jeg ha sklisikker matte på toppbokslokket som sekken kan ligge på.
[album]1097[/album] [album]1098[/album] [album]1099[/album] [album]1100[/album]
Dette tror jeg du må surre fast Bakpå til så blir det stødig alt samma. Uten det så var det ikke rareinnfestingen mot sykkel...
- SheDevil
Dette vet jeg ikke om er såkalt "godkjent", så veldig usikkert ut det derre 

-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Duville skrev:Dette tror jeg du må surre fast Bakpå til så blir det stødig alt samma. Uten det så var det ikke rareinnfestingen mot sykkel...
Dere har nok helt rett begge tocbrdama skrev:Dette vet jeg ikke om er såkalt "godkjent", så veldig usikkert ut det derre

Bakpå blir nok ikke surra fast, men det blir andre løsninger enn den jeg prøvde, ja...

Men har hele vinteren til å finne den optimale løsningen. Blir nok bra og lange fine turer med nok bagasjeplass neste sommer

-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Høyden i seg selv er neppe noe problem siden Tiger'n har en ganske høy hekk i utgangspunktet. Utfordringen er åpenbart å få festet tingene man plasserer oppå toppboksen på en god og trygg måte.Gammelgutt skrev:Det ble da voldsomt høyt lass?.
En toppboksgrind er noe jeg vurderer. Så sant jeg finner en som passer...

-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Tror kanskje det heller blir en løsning med litt mindre skipssekker oppå Triumph-sideboksene eller oppå noen uoriginale sidevesker jeg har kikket på og som ser bra ut på Trumpen
Vi får seg hva jeg finner på utover vinter'n...

Vi får seg hva jeg finner på utover vinter'n...

- SheDevil
Er helt sikker på at mange alternativer blir vurdert før du finner noe som ser og føles bra ut både for deg, Bakpå og Tiger'n