Ser at prisen er økt til 17000,-...
Ingen upris, kanskje

Men... eh, nei takk.
Ser at prisen er økt til 17000,-...
Ducati Streetfighter 848 har 92kw/125hk i følge vognkortet, 132hk ble oppgitt i pressen.barske skrev: 31 des 2019, 21:45 https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=159964353
Mye faktafeil jeg stusset over i denne annonsen. Når noen skriver «Norges mest strøkne..» får jeg litt sånn avsmak.
Han skriver at 848 streetfighter ble produsert mellom 2009 og 2012. Såvidt jeg har lest meg opp ble den produsert mellom 2011 og 2015.
Sendte han en melding om dette og fikk til svar: «det er feil»
Han skriver også at DTC (traction control) skal unngå bakhjul kjøring. Wheelie control og traction control er vel ikke det samme?
Han har også oppgitt hk til 140. Alle plasser jeg har lest står det 132 hk. Mulig at Termignoni pottene yter litt ekstra men ikke så mye som 8 hk ekstra vel?
Det er slettes ikke usannsynlig at et ganske åpent Termignoni-anlegg gir 8 hk ekstra. Originalanlegg er ganske tette, og selv et dempet Remus-anlegg gir feks 10 hk på en BMW K1200.barske skrev: 31 des 2019, 21:45 Han har også oppgitt hk til 140. Alle plasser jeg har lest står det 132 hk. Mulig at Termignoni pottene yter litt ekstra men ikke så mye som 8 hk ekstra vel?
Derfor var jeg ikke helt bastant på dette. Det er som JanK sier, ingen entusiast som selger i alle fall.TGR skrev: 01 jan 2020, 01:23Det er slettes ikke usannsynlig at et ganske åpent Termignoni-anlegg gir 8 hk ekstra. Originalanlegg er ganske tette, og selv et dempet Remus-anlegg gir feks 10 hk på en BMW K1200.barske skrev: 31 des 2019, 21:45 Han har også oppgitt hk til 140. Alle plasser jeg har lest står det 132 hk. Mulig at Termignoni pottene yter litt ekstra men ikke så mye som 8 hk ekstra vel?![]()
En bekjent kjøpte en bokserbmw 2016 modell i sommer denne hadde fått 5 oljeskift og "årlig-service"på merkeverksted på 580mil...JK95 skrev: 01 jan 2020, 14:17 Mulig det er bare meg, men jeg får avsmak av folk som skryter av lav kmHvis sykkelen er så bra, hvorfor går den to bensintanker pr sesong? Og teknisk sett er halve jorda rundt bare 20k km, så han er ikke langt unna
Min har gått snart hele runden
![]()
Men sannsynligvis ikke 8hk ekstra på hjuletTGR skrev: 01 jan 2020, 01:23Det er slettes ikke usannsynlig at et ganske åpent Termignoni-anlegg gir 8 hk ekstra. Originalanlegg er ganske tette, og selv et dempet Remus-anlegg gir feks 10 hk på en BMW K1200.barske skrev: 31 des 2019, 21:45 Han har også oppgitt hk til 140. Alle plasser jeg har lest står det 132 hk. Mulig at Termignoni pottene yter litt ekstra men ikke så mye som 8 hk ekstra vel?![]()
Det har du sikkert rett i. Sånn sett er det langt mer interessant med dynokurver ved salg. Ikke for å dokumentere toppeffekt, men for å vise om sykkelen har gode egenskaper i mellomregister, med effekt og moment. Dette er langt viktigere. Gøy med høye hk-tall, men hvor ofte gir vi egentlig full gass på offentlig vei? Jeg gjør det så og si aldri. Maks Power på bakhjulet har derimot stor betydning i racing-sammenheng.Snikendeugle skrev: 03 jan 2020, 08:35Men sannsynligvis ikke 8hk ekstra på hjuletTGR skrev: 01 jan 2020, 01:23Det er slettes ikke usannsynlig at et ganske åpent Termignoni-anlegg gir 8 hk ekstra. Originalanlegg er ganske tette, og selv et dempet Remus-anlegg gir feks 10 hk på en BMW K1200.barske skrev: 31 des 2019, 21:45 Han har også oppgitt hk til 140. Alle plasser jeg har lest står det 132 hk. Mulig at Termignoni pottene yter litt ekstra men ikke så mye som 8 hk ekstra vel?![]()
Papir-hk'en som er oppgitt er vel ikke hk på bakhjulet.
Definitivt. Det er mye som kan skje med en dynokurve i løpet av en sykkels liv. Dårlig vedlikehold og service kan gi ganske bra utslag. Savner litt tilgjengeligheten og mer allmenn forståelse/bruk av dyno egentlig. Det hadde vært kult om det var standard prosedyre ved kjøp av ny sykkel å få den levert med forhandlerens dyno-test, så den kan testes på samme rulle senere i livsløpet sitt for sammenligning.cannon skrev: 03 jan 2020, 09:30Det har du sikkert rett i. Sånn sett er det langt mer interessant med dynokurver ved salg. Ikke for å dokumentere toppeffekt, men for å vise om sykkelen har gode egenskaper i mellomregister, med effekt og moment. Dette er langt viktigere. Gøy med høye hk-tall, men hvor ofte gir vi egentlig full gass på offentlig vei? Jeg gjør det så og si aldri. Maks Power på bakhjulet har derimot stor betydning i racing-sammenheng.Snikendeugle skrev: 03 jan 2020, 08:35Men sannsynligvis ikke 8hk ekstra på hjuletTGR skrev: 01 jan 2020, 01:23Det er slettes ikke usannsynlig at et ganske åpent Termignoni-anlegg gir 8 hk ekstra. Originalanlegg er ganske tette, og selv et dempet Remus-anlegg gir feks 10 hk på en BMW K1200.barske skrev: 31 des 2019, 21:45 Han har også oppgitt hk til 140. Alle plasser jeg har lest står det 132 hk. Mulig at Termignoni pottene yter litt ekstra men ikke så mye som 8 hk ekstra vel?![]()
Papir-hk'en som er oppgitt er vel ikke hk på bakhjulet.
Han har vel bruker på forumet her? Veldig kul sykkel.SprintS955 skrev: 25 jan 2020, 17:45 https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=168363437 var jo kul, håper noen kjøper og får den på veien
Ja, i de fleste tilfeller riktig.BlåBil skrev: 31 jan 2020, 10:20 Ja, er selger som bestemmer utropsprisen. Hvem ellers? Det er kjøpers marked og kjøpere som bestemmer sluttprisen. Er noe priset for høyt vil man merke det.