Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2670
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Bosted: Odda/Rosendal

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Olav K »

Fant en videosnutt med Hypermotard med og uten Termipotter:

https://www.youtube.com/watch?v=7lOClnOf7TM" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg vet hva JEG ville valgt :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev:men lyden er mer enn bra nok i Hyper'n som den er (ut fra det jeg har hørt)
Her hører jeg du er ute å tuller allerede!! Har du glemt å ta trallala dropsene dine i dag? I mine øyner, er det en skam å eie ducati med stock exhaust!! :redface :erte

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av LordShaft »

Olav K skrev:Fant en videosnutt med Hypermotard med og uten Termipotter:

https://www.youtube.com/watch?v=7lOClnOf7TM" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg vet hva JEG ville valgt :thumleft
I rest my case!!! Takk for link Onkel :hallo :m

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av mortenolb »

Skal si at valget er temmelig enkelt der ja, sånn rent bortsett fra hva lommeboka sier.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Snikendeugle »

LordShaft skrev:
Bjerknez skrev:men lyden er mer enn bra nok i Hyper'n som den er (ut fra det jeg har hørt)
Her hører jeg du er ute å tuller allerede!! Har du glemt å ta trallala dropsene dine i dag? I mine øyner, er det en skam å eie ducati med stock exhaust!! :redface :erte
Det gjelder nok de ALLER fleste sykler som er laget for å treffe dagens utslipps og støyregler :)

--
Det ble ikke dum lyd i de termi pottene fra filmen der, nei! Men nå er dette også med/uten katalysator, som også gjør en stor forskjell på lyden :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Var ikke noe å si på den lyden, men skal nevnes at det var av den eldre garde med luftavkjølt motor - men eksos er eksos :)

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av JK95 »

LordShaft skrev:
Bjerknez skrev:men lyden er mer enn bra nok i Hyper'n som den er (ut fra det jeg har hørt)
Her hører jeg du er ute å tuller allerede!! Har du glemt å ta trallala dropsene dine i dag? I mine øyner, er det en skam å eie ducati med stock exhaust!! :redface :erte
Støtter LordShaft, det blir feil å eie Ducati uten et fett ettermarkedsanlegg. Mener selv at Termignoni er det eneste rette på Ducati, men Akra er tøft det også :prf

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Bosted: Buskerud

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Tommas »

Må nesten hive meg på her - bruker du så mye penger på Ducati så bør du nesten unne deg å maksimalisere godlyden ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24699
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Ojsan... sån kan det går når bare deler av innleggene mine blir sitert :lol

Jeg skrev jo at det rent økonomisk kan la seg avvente hvis andre ting også står på ønskelisten. Det er jo tross alt snakk om noen tusen her. Selv om ikke Cutless annses for å være noen fattigmann sånn sett så mener jeg fortsatt at Ducati tross alt kanskje er den sykkelen med den beste stock lyden. En ting er å kjøpe en sykkel med opplagt kjedelig lyd. Da er ettermarkeds eksos et absolutt must, men på denne så kan det tross alt avventes i det minste.

Men ja.. jeg er så klart enig i at den låter best med Termignoni. Ingen tvil om det. Har man penger å svi av, så løp og kjøp. (som jeg også skrev lenger opp men som ikek kom med i siteringen) :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Det blir ikke anlegg med en gang, men la oss nå ikke henge oss opp i slike småting. Den store overskriften her er jo at Bjerky skriver varmt om noe som ikke er skrudd sammen i England, og det veier tungt :D

Når det kommer til DB og original eksos, hva beregnes som høyt? Hypern har 97 DB på 4625 rpm (static noise level).

Her er forøvrig en video av original eksosen: http://youtu.be/rb36RqHdA00?t=40s" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Bosted: akershus

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av freddy123 »

Lyden i orginal eksosen på den sykkelen var faktisk ikke så værst utifra det jeg husker da du prøvekjørte . Litt av noen heftige nedlegg i den videoen så det ut som :)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

En varm hilsen fra Phoenix !

Det er tortur å se motorsykler kjøre forbi med viten om tilstandene hjemme, vi får håpe våren kommer krypende om ikke lenge.

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24699
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:En varm hilsen fra Phoenix !

Det er tortur å se motorsykler kjøre forbi med viten om tilstandene hjemme, vi får håpe våren kommer krypende om ikke lenge.

Bilde
Den var drøy Cutless! :lol

Er meldt varmegrader hele uka i Fredrikstad og hovedveiene er nesten bare, så nå er det snart ut og kjør :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av mortenolb »

Snakk for deg sjæl. Er meldt noe minusgrader her og der i tønsberg, men definitivt på bedringens vei!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av LordShaft »

Direkte rødt kort for den der

Note 4

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Haymaker »

Lenge til du får sykkelen?

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Jeg skal få den 20. februar, men har ikke prata med forhandler på en stund. Planen er å ta en telefon dit når jeg kommer hjem fra usa. Men det viktigste er været, jeg håper det går an å kjøre så smått etterhvert nå - ihvertfall midt på dagen.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Jeg kan forøvrig trøste dere med at mesteparten av dagen er tilbrakt inne i kjølige konferanserom..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24699
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Er meldt varmegrader hele denne uken vertfall og midt på dagene er det nok kjørbart her i Fredrikstad nå. Tørre veier etc. Men litt kjølig på natten og fare for nattefrost ennå, så noe jobbkjøring blir det ikke.

Tenkte jeg skulle ta ut sykkelen i dag :thumleft

Du får slå på tråden når du kommer hjem Cutless så finner vi nok ut noe lurt... eller ikke :lol

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Bosted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Flanker »

Selv om det er plussgrader og tørre veier så ligger det masse veisalt igjen, og det gjør veien glatt. Svært fort gjort å få seg en ubehagelig overraskelse da!

Det som trengs er at de stopper å salte (altså vedvarende temp. på den rette siden av gradestokken), samt ett skikkelig regnskyll som vasker bort saltet. DA går det an å kjøre, slik jeg ser det...

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av evike »

Flanker skrev:Selv om det er plussgrader og tørre veier så ligger det masse veisalt igjen, og det gjør veien glatt. Svært fort gjort å få seg en ubehagelig overraskelse da!

Det som trengs er at de stopper å salte (altså vedvarende temp. på den rette siden av gradestokken), samt ett skikkelig regnskyll som vasker bort saltet. DA går det an å kjøre, slik jeg ser det...
+1
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24699
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

evike skrev:
Flanker skrev:Selv om det er plussgrader og tørre veier så ligger det masse veisalt igjen, og det gjør veien glatt. Svært fort gjort å få seg en ubehagelig overraskelse da!

Det som trengs er at de stopper å salte (altså vedvarende temp. på den rette siden av gradestokken), samt ett skikkelig regnskyll som vasker bort saltet. DA går det an å kjøre, slik jeg ser det...
+1
Tror nok det går bra jeg :thumleft
Handler bare om å ta det litt pent samt kanskje unngå å kjøre tidlig morgen og kveld. Midt på dagen når veiene er tørre og det er varmegrader i luften tror jeg nok detcer ganske ufarlig. Altså hvis man tar det pent :thumleft

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Snikendeugle »

Det går fint å kjøre på saltet så lenge veien er våt. Ikke at det er noe kjempegøy å få ryggen full av salt, men...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24699
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Det går fint å kjøre på saltet så lenge veien er våt. Ikke at det er noe kjempegøy å få ryggen full av salt, men...
En bekjent av meg har kjørt motorsykkel i hele vinter til og fra jobb samt noko attått. Han kjører en Hornet 900cc. Så da skulle vel også jeg klare og stabbe meg bortover en tørr asvaltvei i varmegrader, selv med litt salt på :thumleft

Kjørte på tørre saltede veier i dag med bilen og det fantes ikke anntydning til glatt noe sted. Riktignok snakker vi her om bil, men jeg tror nok jeg har grep nok til en liten "søndagstur". :vs

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Bosted: akershus

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av freddy123 »

Går nokk kanskje enda bedre nå siden du er ekstra oppmerksom på at det er glatt ute , værste er nokk olje eller diesel søl som kommer totalt uventet på en god varm sommerdag , for da er man ikke like oppmerksom på det , tenker ihvertfall jeg da .

Men er man så redd for å kjøre på litt salt då er det jo bare å la sykkelen stå ja :)

Svar