Hva har du kjøpt i dag?
- L-NA
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Hva har du kjøpt idag?
Normalt sett, så så fjærner jeg alle klistremerker når jeg kjøper ny sykkel. Bling -bling og stickers er liksom ikke min greie....men denne måte jeg bare ha.. :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Bestilt for noen uker siden, kom idag - fra Kina med gratis porto :-) - hendige DAZZNE videokamera, som vil få en egnet plass på KTM'en til våren:

Og nå en hel vinter på å lese bruksanvisningen hvor det faktisk var en engelsk versjon i tillegg til den kinesiske...
.

Og nå en hel vinter på å lese bruksanvisningen hvor det faktisk var en engelsk versjon i tillegg til den kinesiske...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- HeHy
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Ny baklykt til ktmen :)
https://www.amazon.com/gp/aw/d/B00LBIVJ ... integrated" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.amazon.com/gp/aw/d/B00LBIVJ ... integrated" onclick="window.open(this.href);return false;
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Jeg har vært litt på jakt etter hendelbeskyttere, både til TDMen og nå i det siste også til FJRen for å strekke sesongen litt i begge ender. Kom over disse på Ebay, og til 250 kroner synes jeg det er verd forsøket. I dag var jeg innom vinterlageret og sjekket, og jammen ser det ut til å gå. På FJRen finnes det speilfeste på styret, selv om speilene sitter på kåpa. Disse er de samme som på Fazer, og ikke i bruk. Var litt spent på om det ble plass mot kåpen med fullt styreutslag. Det gjør det 
Da er det bare å finne to skruer som er like, en med høyre og en med venstregjenge.

Da er det bare å finne to skruer som er like, en med høyre og en med venstregjenge.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Tja... vet ikke helt hva jeg skal mene om disse...
Ser litt "rare" ut...
Men hører gjerne om hvilke erfaringer du høster etter en tids bruk
.

Ser litt "rare" ut...
Men hører gjerne om hvilke erfaringer du høster etter en tids bruk

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Om ikke rare, så i hvert fall uvanlige. Men jeg tror at hva som helst annet ville ikke passet på en FJR, verken utseendemessig eller fått plass, Disse er jo nesten usynlige
Men jeg er spent selv, de er ikke montert ennå. Kommer tilbake med bilder når de er montert.

Men jeg er spent selv, de er ikke montert ennå. Kommer tilbake med bilder når de er montert.
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
kjellv skrev: Men jeg er spent selv, de er ikke montert ennå. Kommer tilbake med bilder når de er montert.

-
OnlineBjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Men du trenger vel ikke slike du kjellv? Ikke på en god stund ennå vertfallkjellv skrev:Om ikke rare, så i hvert fall uvanlige. Men jeg tror at hva som helst annet ville ikke passet på en FJR, verken utseendemessig eller fått plass, Disse er jo nesten usynlige![]()

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Si ikke det du. Jeg gjør meg klar til en veldig tidlig sesongstartBjerknez skrev:Men du trenger vel ikke slike du kjellv? Ikke på en god stund ennå vertfallkjellv skrev:Om ikke rare, så i hvert fall uvanlige. Men jeg tror at hva som helst annet ville ikke passet på en FJR, verken utseendemessig eller fått plass, Disse er jo nesten usynlige![]()
Men jeg er spent selv, de er ikke montert ennå. Kommer tilbake med bilder når de er montert.![]()

-
OnlineBjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Ja, jeg tenker det blir mange kilometer som skal tas igjen til sommeren!kjellv skrev:Si ikke det du. Jeg gjør meg klar til en veldig tidlig sesongstartBjerknez skrev:Men du trenger vel ikke slike du kjellv? Ikke på en god stund ennå vertfallkjellv skrev:Om ikke rare, så i hvert fall uvanlige. Men jeg tror at hva som helst annet ville ikke passet på en FJR, verken utseendemessig eller fått plass, Disse er jo nesten usynlige![]()
Men jeg er spent selv, de er ikke montert ennå. Kommer tilbake med bilder når de er montert.![]()

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Det er min grunnleggende planBjerknez skrev:Ja, jeg tenker det blir mange kilometer som skal tas igjen til sommeren!kjellv skrev:Si ikke det du. Jeg gjør meg klar til en veldig tidlig sesongstartBjerknez skrev:Men du trenger vel ikke slike du kjellv? Ikke på en god stund ennå vertfallkjellv skrev:Om ikke rare, så i hvert fall uvanlige. Men jeg tror at hva som helst annet ville ikke passet på en FJR, verken utseendemessig eller fått plass, Disse er jo nesten usynlige![]()

Nytt innertrekk til min mx hjelm, ny clutchhendel, clutchvaier, potteull og transportbag 

Hallais. Har du fått testet kameraet? Er selve huset vanntett, eller må det i et separat vanntett hus? Er det innebygget batteri eller utskiftbart? Og fulgte det med passende fester til mc?AJ skrev:Bestilt for noen uker siden, kom idag - fra Kina med gratis porto :-) - hendige DAZZNE videokamera, som vil få en egnet plass på KTM'en til våren:
![]()
![]()
Og nå en hel vinter på å lese bruksanvisningen hvor det faktisk var en engelsk versjon i tillegg til den kinesiske...![]()
.
Sist redigert av Kjelvis den 02 des 2015, 18:12, redigert 1 gang totalt.
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Gratulerer med nyinvesteringen! Hendig og lite kamera, ikke sant :-) ?Kjelvis skrev: Hallais. Har du fått testet kameraet? Er selve huset vanntett, eller må det i et separat vanntett hus?
Har ikke testet annet enn batteriet. Inn med batteriet og kameraet slo seg på.
Selve huset tror jeg ikke er vanntett. Muligens vannavstøtende, men ikke vanntett i betydningen å dykke med det, f.eks. Eller kjøre med det i skikkelig regnvær.
Eget vanntett kamerahus er å få kjøpt.
Har ikke bestilt dette selv, men annet tilleggsutstyr for bl.a. montering på hjelm, styre og veltebøyle, som er bekreftet sendt fra selger i dag.

Hei, har ikke kjøpt et sånt et men vurderer dette eller tilsvarende. Blir antakelig lite brukt så hvis et billig kamera duger legger jeg ikke i tusenvis av kroner i et actionkamera. Har noen erfaring med de nye kameraene fra Jula? Den forrige versjonen de hadde fra Marquant var ubrukelig, men ser at de nye har vesentlig bedre specs.AJ skrev:Gratulerer med nyinvesteringen! Hendig og lite kamera, ikke sant :-) ?Kjelvis skrev: Hallais. Har du fått testet kameraet? Er selve huset vanntett, eller må det i et separat vanntett hus?
Har ikke testet annet enn batteriet. Inn med batteriet og kameraet slo seg på.
Selve huset tror jeg ikke er vanntett. Muligens vannavstøtende, men ikke vanntett i betydningen å dykke med det, f.eks. Eller kjøre med det i skikkelig regnvær.
Eget vanntett kamerahus er å få kjøpt.
Har ikke bestilt dette selv, men annet tilleggsutstyr for bl.a. montering på hjelm, styre og veltebøyle, som er bekreftet sendt fra selger i dag.
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Hvis du er litt tålmodig, kommer AJsitt kamera til salgs for halv pris 

De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Å neidaJompa skrev:Hvis du er litt tålmodig, kommer AJsitt kamera til salgs for halv pris

Har et Contour kamera også, jeg. Lite brukt, men kommer sikkert til å bruke det også neste sesong. Har til og med kjøpt minnekort til det og Dazzne kameraet.
Skal se det vil komme massevis av velregisserte videoer herfra kommende sesong

Jompa skrev:Hvis du er litt tålmodig, kommer AJsitt kamera til salgs for halv pris
Hehe!!
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Julehanden i Sveariket i dag...
Dog ikke særlig mye MC-relevant, om noget i det hele taget...

Dog ikke særlig mye MC-relevant, om noget i det hele taget...

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Kjøpte en Alt Rider kjedekasse til 1290'en for en stund siden. Men den falt ikke helt i smak og ble tatt av etter kort tids bruk.
Men i dag kom en annen som jeg fant ut jeg ville prøve, en fra R&G Racing. Denne likte jeg bedre
:

Allerede montert og ser bra ut på sykkelen. Det virker som at denne også har lavere vekt enn den fra Alt Rider.
Dette betyr at Alt Rider kjedekasse er til salgs. Passer til KTM 1190/R og 1290 SA.
Se egen tråd i Kjøp og salg forumet.
Men i dag kom en annen som jeg fant ut jeg ville prøve, en fra R&G Racing. Denne likte jeg bedre

Allerede montert og ser bra ut på sykkelen. Det virker som at denne også har lavere vekt enn den fra Alt Rider.
Dette betyr at Alt Rider kjedekasse er til salgs. Passer til KTM 1190/R og 1290 SA.
Se egen tråd i Kjøp og salg forumet.

- Fsva
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
I dag har jeg handlet nye øreplugger. Bose Quiet Comfort 20 med støykansellering.
Jeg fikk meg en skikkelig Aha-opplevelse når jeg testet de i dag. Lydkvaliteten er nok ikke bedre enn på øreplugger til 1/2 av prisen, men støyreduksjonen er fantastisk.
Lurer på hvor stille og behagelig motorveikjøringen blir nå med Shoei GT-Air og støykansellering :) Har noen prøvd aktiv støykansellerende ørepropper i MC-hjelm før?

Jeg fikk meg en skikkelig Aha-opplevelse når jeg testet de i dag. Lydkvaliteten er nok ikke bedre enn på øreplugger til 1/2 av prisen, men støyreduksjonen er fantastisk.
Lurer på hvor stille og behagelig motorveikjøringen blir nå med Shoei GT-Air og støykansellering :) Har noen prøvd aktiv støykansellerende ørepropper i MC-hjelm før?

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
I dag dumpet den ned i postkassa, den minste laderen jeg har sett! til Dazzne kameraet jeg kjøpte for kort tid tilbake.
Greit med egen lader og ekstra batteri.
Og snart dukker vel monteringsettet som gjør det enkelt å plassere kameraet på enten styre eller veltebøylene på sykkelen.
Ekte "Made in China" vare, dette
.
Som ser ut til å funke helt fint
.

Greit med egen lader og ekstra batteri.
Og snart dukker vel monteringsettet som gjør det enkelt å plassere kameraet på enten styre eller veltebøylene på sykkelen.
Ekte "Made in China" vare, dette

Som ser ut til å funke helt fint

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
I dag bestilte jeg grafitt låssmøring herfra:
http://www.laashuset.no/grafitt_graphite

Noe av det verste jeg vet på MC-tur er problemer med glidelåser og vanlige låser. Noe jeg har god erfaring med, i hvert fall glidelåser. De setter seg stadig fast i sånn ting som innerfor i jakker og bukser og gliderne knekker i tide og utide.
Jeg er visstnok håpløs når det gjelder slike, mener kjerringa...
Vanlige låser kan også by på problemer, noe det gjorde i sommer med sideveskene til KTM'en på en av sensommerturene jeg hadde.
Derfor, som et forebyggende tiltak, har jeg nå gått til innkjøpt av det låsespesialistene anbefaler, nemlig grafittsmøring som linken viser til.
http://www.laashuset.no/grafitt_graphite

Noe av det verste jeg vet på MC-tur er problemer med glidelåser og vanlige låser. Noe jeg har god erfaring med, i hvert fall glidelåser. De setter seg stadig fast i sånn ting som innerfor i jakker og bukser og gliderne knekker i tide og utide.
Jeg er visstnok håpløs når det gjelder slike, mener kjerringa...

Vanlige låser kan også by på problemer, noe det gjorde i sommer med sideveskene til KTM'en på en av sensommerturene jeg hadde.
Derfor, som et forebyggende tiltak, har jeg nå gått til innkjøpt av det låsespesialistene anbefaler, nemlig grafittsmøring som linken viser til.

Skulle kikke litt på skinnbukse og ramlet ut av MC-Oslo med Lindstrand Cornet bukse og Halvarssons Carat jakke i dag.
Denne gangen kjøpte jeg litt tight og ikke som i mars, da jeg kjøpte "passe" - som nå er for stort
Noterer meg at det i år har vært kanonservice i den butikken hver gang jeg har besøkt, ringt eller mailet. Det var tidligere ikke tilfelle, så der er det nok noen som har tatt noen grep.
Bildene på nett viser ikke at jakke og bukse faktisk er av samme kvalitet/finish og matcher perfekt.

Denne gangen kjøpte jeg litt tight og ikke som i mars, da jeg kjøpte "passe" - som nå er for stort

Noterer meg at det i år har vært kanonservice i den butikken hver gang jeg har besøkt, ringt eller mailet. Det var tidligere ikke tilfelle, så der er det nok noen som har tatt noen grep.
Bildene på nett viser ikke at jakke og bukse faktisk er av samme kvalitet/finish og matcher perfekt.

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Endelig dukket de opp, HELD hanskene jeg bestilte for en drøy måned siden.
Får håpe de er verd ventetiden, selv om det selvfølgelig ikke har vært noen krise på denne tiden av året...
Ser og kjennes bra ut, disse. Mykt og behagelig skinn og innerfór og vide nok skaft til at de fint går utenpå ermene til kjørejakka:

Får håpe de er verd ventetiden, selv om det selvfølgelig ikke har vært noen krise på denne tiden av året...
Ser og kjennes bra ut, disse. Mykt og behagelig skinn og innerfór og vide nok skaft til at de fint går utenpå ermene til kjørejakka: