Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Gammelsmurfen
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Bjerknez - MC, elektronikk & detailing!

Legg inn av Gammelsmurfen »

Kul sykkel da (og kostbar), men fikk du noe begrunnelse til den store forsinkelsen på den opprinnelige?
Var det elektronikkmangel, covid/ressursmangel på fabrikk, transport-mangel etc.?

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Gammelsmurfen skrev: 28 feb 2022, 17:48 Kul sykkel da (og kostbar), men fikk du noe begrunnelse til den store forsinkelsen på den opprinnelige?
Var det elektronikkmangel, covid/ressursmangel på fabrikk, transport-mangel etc.?
Ja, den er ikke gratis. :)

Nei, bryr meg egentlig ikke så mye om grunnen. Jeg fikk mer en nok annet å tenke på, hehe.

Brukeravatar
Relax

Legg inn av Relax »

Bjerknez skrev: 28 feb 2022, 17:34
Relax skrev: 28 feb 2022, 17:29
Bjerknez skrev: 28 feb 2022, 16:47
Relax skrev: 28 feb 2022, 16:00Synd .....
I utgangspunktet ja, men jeg måtte hive meg rundt litt for å finne en sykkel og som de fleste vet så var Rocket en god nummer to. Egentlig var den nummer en, men prismessig falt den litt ut. Men nå kan jeg vertfall glede meg til sommeren og sykkelen kan leveres omgående :twothumbs:

Får med fullt baggasjesystem og førstegangsservice i prisen. Den har kun gått 1.200km. Altså ferdig innkjørt. Jeg skal kikke på den i løpet av uken før jeg skriver under kontrakten.

Så med 2.500 kubikk og 165 gamp så gikk jeg nok en gang på en smell. Gleder meg til å kjenne på momentet i denne. :redface
Uttvilsomt et kult beist den sykkelen der :)
En annen tilnærming til motorsykkelkjøring dog ;)
Ja, det ble ikke helt som planlagt. Men jeg begynte å få litt kalde føtter når jeg fikk den beskjeden, for da skjønte jeg at det hastet litt hvis jeg skulle få tak i en sykkel jeg faktisk hadde lyst på. For det var egentlig kun Rocket og kanskje SpeedTwin som var aktuelle. Men Rocket GT er mer cruiser enn speedtwin og jeg vil ha en litt relaxed kjørestil. Så har man motoren da.2.500cc, 220ish newtonmeter og 165 hester ved rundt 6.000rpm. I følge Youtube den største serieproduserte motoren i verden til motorsykkel. Uten at det er så viktig, men uansett gøy å ha eid noe slikt ;)

Once up the time ;)
Sett på lyd:
https://www.youtube.com/watch?v=u_gNqQtEwx8
"Do the right thing"

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Relax skrev: 28 feb 2022, 17:55
Bjerknez skrev: 28 feb 2022, 17:34
Relax skrev: 28 feb 2022, 17:29
Bjerknez skrev: 28 feb 2022, 16:47
Relax skrev: 28 feb 2022, 16:00Synd .....
I utgangspunktet ja, men jeg måtte hive meg rundt litt for å finne en sykkel og som de fleste vet så var Rocket en god nummer to. Egentlig var den nummer en, men prismessig falt den litt ut. Men nå kan jeg vertfall glede meg til sommeren og sykkelen kan leveres omgående :twothumbs:

Får med fullt baggasjesystem og førstegangsservice i prisen. Den har kun gått 1.200km. Altså ferdig innkjørt. Jeg skal kikke på den i løpet av uken før jeg skriver under kontrakten.

Så med 2.500 kubikk og 165 gamp så gikk jeg nok en gang på en smell. Gleder meg til å kjenne på momentet i denne. :redface
Uttvilsomt et kult beist den sykkelen der :)
En annen tilnærming til motorsykkelkjøring dog ;)
Ja, det ble ikke helt som planlagt. Men jeg begynte å få litt kalde føtter når jeg fikk den beskjeden, for da skjønte jeg at det hastet litt hvis jeg skulle få tak i en sykkel jeg faktisk hadde lyst på. For det var egentlig kun Rocket og kanskje SpeedTwin som var aktuelle. Men Rocket GT er mer cruiser enn speedtwin og jeg vil ha en litt relaxed kjørestil. Så har man motoren da.2.500cc, 220ish newtonmeter og 165 hester ved rundt 6.000rpm. I følge Youtube den største serieproduserte motoren i verden til motorsykkel. Uten at det er så viktig, men uansett gøy å ha eid noe slikt ;)

Once up the time ;)
Sett på lyd:
https://www.youtube.com/watch?v=u_gNqQtEwx8
Hehe, egentli driter jeg litt i kubikk og hester etc. Hadde det vært det viktigste hadde jeg ikke bestillt meg en Speedmaster 1200. Men når jeg først ble tvunget til å ta en kjapp avgjørelse, så ble det som det ble. Men ja, skal bli artig å cruise av gårde med dette beistet :)

Brukeravatar
Snekker.edvin
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Snekker.edvin »

:O Gratis på forhånd. Har prøvekjørt en slik i fjor :twothumbs: supermaskin!

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Snekker.edvin skrev: 28 feb 2022, 18:30 :O Gratis på forhånd. Har prøvekjørt en slik i fjor :twothumbs: supermaskin!
Hvis været tillater det, skal jeg ta en kjapp prøvetur i morgen. Men ja, dette er vel det man kan kalle en sikker vinner. Vertfall for min del. Men ja, det koster... ;)

Brukeravatar
Snekker.edvin
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Legg inn av Snekker.edvin »

:lol Ja, koster... men kun en gang og koooser leeeenge

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Snekker.edvin skrev: 28 feb 2022, 18:40 :lol Ja, koster... men kun en gang og koooser leeeenge
Kanskje står den i garasjen i løpet av helgen :twothumbs:

Men selv om den kun har gått 100 ish mil og klargjort, er den ikke rein i mine øyne. Nå har jeg god tid til å vaske, polere etc. :twothumbs:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ikke helt uventet siden det har ligget i kortene.
Et spenstig, spennende og atrtig sykkerlvalg :crazy: !

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 28 feb 2022, 19:04 Ikke helt uventet siden det har ligget i kortene.
Et spenstig, spennende og atrtig sykkerlvalg :crazy: !
Ja, det var egentlig det eneste alternativet hvis jeg MÅTTE velge noe annet. Jeg er svak for Speed Twin også, men der er sittestillingen mer som på en vanlig nakensykkel.

Jeg vil mene at en Triumph Rocket 3 GT gir meg alt jeg ønsker. Siden jeg også får med full baggasjesystem med sidevesker etc. samt førstegangsservice med i prisen, så er det ikke noe å lure på. Det største tapet er også trolig tatt på sykkelen og den er jo praktisk talt helt ny. :)

Men alt dette koster selvsagt. Hele 120.000 mer enn Speedmastern(!!)

Den eneste bakdelen jeg ser med denne, er størrelsen. Dette er nok ikke en sykkel man filtrerer i Oslo med kl. 16:00 fredag ettermiddag. Men jeg har heller ikke tenkt at dette skal være hovedbruken. Jeg tror dette er en milsluker med mye power som faktisk ser veldig bra ut :redface

popeye
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200 GT Explorer - 2024

Legg inn av popeye »

Fikk noen demokilometer på en slik en i fjor sommer. Du vil ikke bli skuffet over krefter og moment i denne.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

popeye skrev: 28 feb 2022, 19:13 Fikk noen demokilometer på en slik en i fjor sommer. Du vil ikke bli skuffet over krefter og moment i denne.
Nei, noe annet ville vært rart. Kjørte du GT versjonen? Hvordan var sittestillingen? Hvor høy er du?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 28 feb 2022, 19:12 som faktisk ser veldig bra ut :redface
Nåja...
synes nok denne ser mer ut som en traktor enn de syklene du gjerne benevner som traktor.
Ja, jeg kan si dette isden jeg er vokst opp på gård med traktor som hadde runde lykter, feitehjul og ikke minst en momentsterk tresylindret rekkemotor plassert på samme måte som i Rockerten... :knegg

Uansett er det skikkelig moro at noen her på forumet går for en slik sykkel :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 28 feb 2022, 19:20
Bjerknez skrev: 28 feb 2022, 19:12 som faktisk ser veldig bra ut :redface
Nåja...
synes nok denne ser mer ut som en traktor enn de syklene du gjerne benevner som traktor.
Ja, jeg kan si dette isden jeg er vokst opp på gård med traktor som hadde runde lykter, feitehjul og ikke minst en momentsterk tresylindret rekkemotor plassert på samme måte som i Rockerten... :knegg

Uansett er det skikkelig moro at noen her på forumet går for en slik sykkel :thumleft
Du missforstår. Med traktor så mener jeg en høyreist sykkel med stor vindskjerm i plast, store stålvesker og et nebb som stikker ut i løse luften. Men vi blir aldrig enige der. Noe som er greit. Triumph Rocket er ingen traktor for den vil nok suge big time på humpete skogsstier :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 28 feb 2022, 19:36
Du missforstår. Med traktor så mener jeg en høyreist sykkel med stor vindskjerm i plast, store stålvesker og et nebb som stikker ut i løse luften. Men vi blir aldrig enige der. Noe som er greit. Triumph Rocket er ingen traktor for den vil nok suge big time på humpete skogsstier :)
Neida, jeg misforstår ikke.
Syklene du benevner som traktorter er tohjuls-SUV'er. Ikke særlig pene noen av dem, det tror jeg vi fort kan bli enige om.
Men ingen annen sykkel på det norske markedet minner meg mer om en traktor enn nettopp den du er i ferd med å skaffe deg ;e .

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 28 feb 2022, 19:45
Bjerknez skrev: 28 feb 2022, 19:36
Neida, jeg misforstår ikke.
Syklene du benevner som traktorter er tohjuls-SUV'er. Ikke særlig pene noen av dem, det tror jeg vi fort kan bli enige om.
Men ingen annen sykkel på det norske markedet minner meg mer om en traktor enn nettopp den du er i ferd med å skaffe deg ;e .
Jeg hører du sier det, og vi får nok forbli uenige der :knegg

Vi kan ta en ny diskusjon rundt dette den 19.august :twothumbs:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 28 feb 2022, 19:47 Jeg hører du sier det, og vi får nok forbli uenige der :knegg

Vi kan ta en ny diskusjon rundt dette den 19.august :twothumbs:
:knegg
Skal uansett bli artig å se nærmere på doningen. Selv om jeg har gjort det før også, riktignok en tidligere årsmodell.

Brukeravatar
Tore L
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro

Legg inn av Tore L »

Gratulerer med et Beist av en sykkel Ove, så ikke helt at du skulle velge et slikt monster :) Blir veldig artig å ta den nærmere i øyesyn på treffet - igjen gratulerer :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
haakeik
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200

Legg inn av haakeik »

Gratulerer med ny sykkel :twothumbs:
Tror ikke du trenger å legge så mye penger i ekstrautstyr. De pengene kommer du til å trenge til boten og ny oppkjøring om ett år eller to :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Tore L skrev: 28 feb 2022, 22:15 Gratulerer med et Beist av en sykkel Ove, så ikke helt at du skulle velge et slikt monster :) Blir veldig artig å ta den nærmere i øyesyn på treffet - igjen gratulerer :)
haakeik skrev:Gratulerer med ny sykkel :twothumbs:
Tror ikke du trenger å legge så mye penger i ekstrautstyr. De pengene kommer du til å trenge til boten og ny oppkjøring om ett år eller to :lol
Takker folkens :thumleft

Har allerede lagt av penger til boten, og jeg har kopiert førerkortet, så jeg er på trygg grunn der :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Ny type sykkel og nye ting jeg lurer på, og denne gangen har jeg spørsmål om dekk til Triumph Rocket III GT. Jeg ser de som sitter på nå er noe som heter Avon Cobra. 240-50-16 bak og 150-80-17 forran.

Det eneste dekkmerket jeg får opp som leverer disse dimensjonene i tillegg til Avon Cobra er Metzeler ME888 Marathon Ultra.

Noen som har erfaringer med Rocket III GT og en eller flere av disse merkene som kan si noe om opplevd rekkevidde på disse?

Sykkelen har gått ca.. 1000km. med de dekkene som står på og det blir nok helt sikkert at denne sykkelen kommer til å rulle ca. 5,000km. til fra nå og frem til sommerferien er over. Disse dekkene får man sikkert heller ikke tak i på hvert gatejørne..... :)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Når det er sagt, bagasjesystemet jeg får med på kjøpet som er orginalt fikk jeg ikke akkurat gåsehud av, men dem er heldigvis lette og fjerne ser det ut til og disse blir kun brukt i sommerferien uansett.

Sideveskene skal være på rundt 20 liter pr side og den medfølgende salvesken er på rundt 20 liter den også. Men denne kan jo enkelt byttes ut med noe større og jeg kan også legge til en tankveske av litt størrelse siden det er plass til dette på denne sykkelen.

Jeg skal opp på Graarud i dag og kikke litt på sykkelen samt kanskje prøvekjøre den hvis været tillater det. Så får jeg se om vi kan trikse og mikse litt med bagasjeutstyr og se hva som funker.

Akkurat nå er det jeg lurer mest på dekkslitasjen og hvor ofte jeg bør bytte disse dekkene.

Brukeravatar
FredrikE24
Motorsykkelen din: BMW K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Samme dekk som K1200LT bruker grunnet loadindex. Avon er det foretrukne valg der. Dekk varer vel rundt 8-10 000km avhengig av hvor mye man gasser. Rocket kan legge svarte striper kun ved å gi gass, så man bestemmer dette mye selv.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 01 mar 2022, 07:26 Samme dekk som K1200LT bruker grunnet loadindex. Avon er det foretrukne valg der. Dekk varer vel rundt 8-10 000km avhengig av hvor mye man gasser. Rocket kan legge svarte striper kun ved å gi gass, så man bestemmer dette mye selv.
Okay. Da satser jeg på at disse dekkene varer ut sesongen for min del. Vertfall til over sommerferien... :thumleft

popeye
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200 GT Explorer - 2024

Legg inn av popeye »

Bjerknez skrev: 28 feb 2022, 19:14
popeye skrev: 28 feb 2022, 19:13 Fikk noen demokilometer på en slik en i fjor sommer. Du vil ikke bli skuffet over krefter og moment i denne.
Nei, noe annet ville vært rart. Kjørte du GT versjonen? Hvordan var sittestillingen? Hvor høy er du?
Ja, jeg kjørte GT-utgaven. Tror den er mer behagelig enn R-versjonen. Jeg satt behagelig i 'cruiser-posisjon' med mine 181 cm.
Jeg kan med usikker kilde som en kuriositet nevne at hele dashbordet skifter til rød bakgrunn når du passerer 200 km/t.

Svar