Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1691
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Bjerknez - MC, elektronikk & detailing!
Kul sykkel da (og kostbar), men fikk du noe begrunnelse til den store forsinkelsen på den opprinnelige?
Var det elektronikkmangel, covid/ressursmangel på fabrikk, transport-mangel etc.?
Var det elektronikkmangel, covid/ressursmangel på fabrikk, transport-mangel etc.?
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - MC, elektronikk & detailing!
Ja, den er ikke gratis. :)Gammelsmurfen skrev: 28 feb 2022, 17:48 Kul sykkel da (og kostbar), men fikk du noe begrunnelse til den store forsinkelsen på den opprinnelige?
Var det elektronikkmangel, covid/ressursmangel på fabrikk, transport-mangel etc.?
Nei, bryr meg egentlig ikke så mye om grunnen. Jeg fikk mer en nok annet å tenke på, hehe.
Re: Bjerknez - MC, elektronikk & detailing!
Bjerknez skrev: 28 feb 2022, 17:34Ja, det ble ikke helt som planlagt. Men jeg begynte å få litt kalde føtter når jeg fikk den beskjeden, for da skjønte jeg at det hastet litt hvis jeg skulle få tak i en sykkel jeg faktisk hadde lyst på. For det var egentlig kun Rocket og kanskje SpeedTwin som var aktuelle. Men Rocket GT er mer cruiser enn speedtwin og jeg vil ha en litt relaxed kjørestil. Så har man motoren da.2.500cc, 220ish newtonmeter og 165 hester ved rundt 6.000rpm. I følge Youtube den største serieproduserte motoren i verden til motorsykkel. Uten at det er så viktig, men uansett gøy å ha eid noe sliktRelax skrev: 28 feb 2022, 17:29Uttvilsomt et kult beist den sykkelen der :)Bjerknez skrev: 28 feb 2022, 16:47I utgangspunktet ja, men jeg måtte hive meg rundt litt for å finne en sykkel og som de fleste vet så var Rocket en god nummer to. Egentlig var den nummer en, men prismessig falt den litt ut. Men nå kan jeg vertfall glede meg til sommeren og sykkelen kan leveres omgående![]()
Får med fullt baggasjesystem og førstegangsservice i prisen. Den har kun gått 1.200km. Altså ferdig innkjørt. Jeg skal kikke på den i løpet av uken før jeg skriver under kontrakten.
Så med 2.500 kubikk og 165 gamp så gikk jeg nok en gang på en smell. Gleder meg til å kjenne på momentet i denne.![]()
En annen tilnærming til motorsykkelkjøring dog![]()
![]()
Once up the time

Sett på lyd:
https://www.youtube.com/watch?v=u_gNqQtEwx8
"Do the right thing"
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - MC, elektronikk & detailing!
Hehe, egentli driter jeg litt i kubikk og hester etc. Hadde det vært det viktigste hadde jeg ikke bestillt meg en Speedmaster 1200. Men når jeg først ble tvunget til å ta en kjapp avgjørelse, så ble det som det ble. Men ja, skal bli artig å cruise av gårde med dette beistet :)Relax skrev: 28 feb 2022, 17:55Bjerknez skrev: 28 feb 2022, 17:34Ja, det ble ikke helt som planlagt. Men jeg begynte å få litt kalde føtter når jeg fikk den beskjeden, for da skjønte jeg at det hastet litt hvis jeg skulle få tak i en sykkel jeg faktisk hadde lyst på. For det var egentlig kun Rocket og kanskje SpeedTwin som var aktuelle. Men Rocket GT er mer cruiser enn speedtwin og jeg vil ha en litt relaxed kjørestil. Så har man motoren da.2.500cc, 220ish newtonmeter og 165 hester ved rundt 6.000rpm. I følge Youtube den største serieproduserte motoren i verden til motorsykkel. Uten at det er så viktig, men uansett gøy å ha eid noe sliktRelax skrev: 28 feb 2022, 17:29Uttvilsomt et kult beist den sykkelen der :)Bjerknez skrev: 28 feb 2022, 16:47I utgangspunktet ja, men jeg måtte hive meg rundt litt for å finne en sykkel og som de fleste vet så var Rocket en god nummer to. Egentlig var den nummer en, men prismessig falt den litt ut. Men nå kan jeg vertfall glede meg til sommeren og sykkelen kan leveres omgående![]()
Får med fullt baggasjesystem og førstegangsservice i prisen. Den har kun gått 1.200km. Altså ferdig innkjørt. Jeg skal kikke på den i løpet av uken før jeg skriver under kontrakten.
Så med 2.500 kubikk og 165 gamp så gikk jeg nok en gang på en smell. Gleder meg til å kjenne på momentet i denne.![]()
En annen tilnærming til motorsykkelkjøring dog![]()
![]()
Once up the time![]()
Sett på lyd:
https://www.youtube.com/watch?v=u_gNqQtEwx8
- Snekker.edvin
- Innlegg: 496
- Registrert: 30 des 2017, 23:30
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT


- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Hvis været tillater det, skal jeg ta en kjapp prøvetur i morgen. Men ja, dette er vel det man kan kalle en sikker vinner. Vertfall for min del. Men ja, det koster...Snekker.edvin skrev: 28 feb 2022, 18:30Gratis på forhånd. Har prøvekjørt en slik i fjor
supermaskin!

- Snekker.edvin
- Innlegg: 496
- Registrert: 30 des 2017, 23:30
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Kanskje står den i garasjen i løpet av helgen

Men selv om den kun har gått 100 ish mil og klargjort, er den ikke rein i mine øyne. Nå har jeg god tid til å vaske, polere etc.

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Ikke helt uventet siden det har ligget i kortene.
Et spenstig, spennende og atrtig sykkerlvalg
!
Et spenstig, spennende og atrtig sykkerlvalg

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Ja, det var egentlig det eneste alternativet hvis jeg MÅTTE velge noe annet. Jeg er svak for Speed Twin også, men der er sittestillingen mer som på en vanlig nakensykkel.AJ skrev: 28 feb 2022, 19:04 Ikke helt uventet siden det har ligget i kortene.
Et spenstig, spennende og atrtig sykkerlvalg!
Jeg vil mene at en Triumph Rocket 3 GT gir meg alt jeg ønsker. Siden jeg også får med full baggasjesystem med sidevesker etc. samt førstegangsservice med i prisen, så er det ikke noe å lure på. Det største tapet er også trolig tatt på sykkelen og den er jo praktisk talt helt ny. :)
Men alt dette koster selvsagt. Hele 120.000 mer enn Speedmastern(!!)
Den eneste bakdelen jeg ser med denne, er størrelsen. Dette er nok ikke en sykkel man filtrerer i Oslo med kl. 16:00 fredag ettermiddag. Men jeg har heller ikke tenkt at dette skal være hovedbruken. Jeg tror dette er en milsluker med mye power som faktisk ser veldig bra ut

-
- Innlegg: 48
- Registrert: 03 mar 2017, 10:16
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200 GT Explorer - 2024
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Fikk noen demokilometer på en slik en i fjor sommer. Du vil ikke bli skuffet over krefter og moment i denne.
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Nei, noe annet ville vært rart. Kjørte du GT versjonen? Hvordan var sittestillingen? Hvor høy er du?popeye skrev: 28 feb 2022, 19:13 Fikk noen demokilometer på en slik en i fjor sommer. Du vil ikke bli skuffet over krefter og moment i denne.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Nåja...
synes nok denne ser mer ut som en traktor enn de syklene du gjerne benevner som traktor.
Ja, jeg kan si dette isden jeg er vokst opp på gård med traktor som hadde runde lykter, feitehjul og ikke minst en momentsterk tresylindret rekkemotor plassert på samme måte som i Rockerten...

Uansett er det skikkelig moro at noen her på forumet går for en slik sykkel

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Du missforstår. Med traktor så mener jeg en høyreist sykkel med stor vindskjerm i plast, store stålvesker og et nebb som stikker ut i løse luften. Men vi blir aldrig enige der. Noe som er greit. Triumph Rocket er ingen traktor for den vil nok suge big time på humpete skogsstier :)AJ skrev: 28 feb 2022, 19:20Nåja...
synes nok denne ser mer ut som en traktor enn de syklene du gjerne benevner som traktor.
Ja, jeg kan si dette isden jeg er vokst opp på gård med traktor som hadde runde lykter, feitehjul og ikke minst en momentsterk tresylindret rekkemotor plassert på samme måte som i Rockerten...
Uansett er det skikkelig moro at noen her på forumet går for en slik sykkel![]()
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Neida, jeg misforstår ikke.Bjerknez skrev: 28 feb 2022, 19:36
Du missforstår. Med traktor så mener jeg en høyreist sykkel med stor vindskjerm i plast, store stålvesker og et nebb som stikker ut i løse luften. Men vi blir aldrig enige der. Noe som er greit. Triumph Rocket er ingen traktor for den vil nok suge big time på humpete skogsstier :)
Syklene du benevner som traktorter er tohjuls-SUV'er. Ikke særlig pene noen av dem, det tror jeg vi fort kan bli enige om.
Men ingen annen sykkel på det norske markedet minner meg mer om en traktor enn nettopp den du er i ferd med å skaffe deg

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Jeg hører du sier det, og vi får nok forbli uenige derAJ skrev: 28 feb 2022, 19:45Neida, jeg misforstår ikke.Bjerknez skrev: 28 feb 2022, 19:36
Du missforstår. Med traktor så mener jeg en høyreist sykkel med stor vindskjerm i plast, store stålvesker og et nebb som stikker ut i løse luften. Men vi blir aldrig enige der. Noe som er greit. Triumph Rocket er ingen traktor for den vil nok suge big time på humpete skogsstier :)
Syklene du benevner som traktorter er tohjuls-SUV'er. Ikke særlig pene noen av dem, det tror jeg vi fort kan bli enige om.
Men ingen annen sykkel på det norske markedet minner meg mer om en traktor enn nettopp den du er i ferd med å skaffe deg.

Vi kan ta en ny diskusjon rundt dette den 19.august

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Bjerknez skrev: 28 feb 2022, 19:47 Jeg hører du sier det, og vi får nok forbli uenige der![]()
Vi kan ta en ny diskusjon rundt dette den 19.august![]()

Skal uansett bli artig å se nærmere på doningen. Selv om jeg har gjort det før også, riktignok en tidligere årsmodell.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Tore L
- Innlegg: 1077
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Gratulerer med et Beist av en sykkel Ove, så ikke helt at du skulle velge et slikt monster :) Blir veldig artig å ta den nærmere i øyesyn på treffet - igjen gratulerer :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
- haakeik
- Innlegg: 748
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Bosted: Asker området
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Gratulerer med ny sykkel
Tror ikke du trenger å legge så mye penger i ekstrautstyr. De pengene kommer du til å trenge til boten og ny oppkjøring om ett år eller to

Tror ikke du trenger å legge så mye penger i ekstrautstyr. De pengene kommer du til å trenge til boten og ny oppkjøring om ett år eller to

- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Tore L skrev: 28 feb 2022, 22:15 Gratulerer med et Beist av en sykkel Ove, så ikke helt at du skulle velge et slikt monster :) Blir veldig artig å ta den nærmere i øyesyn på treffet - igjen gratulerer :)
Takker folkenshaakeik skrev:Gratulerer med ny sykkel![]()
Tror ikke du trenger å legge så mye penger i ekstrautstyr. De pengene kommer du til å trenge til boten og ny oppkjøring om ett år eller to

Har allerede lagt av penger til boten, og jeg har kopiert førerkortet, så jeg er på trygg grunn der

- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Ny type sykkel og nye ting jeg lurer på, og denne gangen har jeg spørsmål om dekk til Triumph Rocket III GT. Jeg ser de som sitter på nå er noe som heter Avon Cobra. 240-50-16 bak og 150-80-17 forran.
Det eneste dekkmerket jeg får opp som leverer disse dimensjonene i tillegg til Avon Cobra er Metzeler ME888 Marathon Ultra.
Noen som har erfaringer med Rocket III GT og en eller flere av disse merkene som kan si noe om opplevd rekkevidde på disse?
Sykkelen har gått ca.. 1000km. med de dekkene som står på og det blir nok helt sikkert at denne sykkelen kommer til å rulle ca. 5,000km. til fra nå og frem til sommerferien er over. Disse dekkene får man sikkert heller ikke tak i på hvert gatejørne..... :)
Det eneste dekkmerket jeg får opp som leverer disse dimensjonene i tillegg til Avon Cobra er Metzeler ME888 Marathon Ultra.
Noen som har erfaringer med Rocket III GT og en eller flere av disse merkene som kan si noe om opplevd rekkevidde på disse?
Sykkelen har gått ca.. 1000km. med de dekkene som står på og det blir nok helt sikkert at denne sykkelen kommer til å rulle ca. 5,000km. til fra nå og frem til sommerferien er over. Disse dekkene får man sikkert heller ikke tak i på hvert gatejørne..... :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Når det er sagt, bagasjesystemet jeg får med på kjøpet som er orginalt fikk jeg ikke akkurat gåsehud av, men dem er heldigvis lette og fjerne ser det ut til og disse blir kun brukt i sommerferien uansett.
Sideveskene skal være på rundt 20 liter pr side og den medfølgende salvesken er på rundt 20 liter den også. Men denne kan jo enkelt byttes ut med noe større og jeg kan også legge til en tankveske av litt størrelse siden det er plass til dette på denne sykkelen.
Jeg skal opp på Graarud i dag og kikke litt på sykkelen samt kanskje prøvekjøre den hvis været tillater det. Så får jeg se om vi kan trikse og mikse litt med bagasjeutstyr og se hva som funker.
Akkurat nå er det jeg lurer mest på dekkslitasjen og hvor ofte jeg bør bytte disse dekkene.
Sideveskene skal være på rundt 20 liter pr side og den medfølgende salvesken er på rundt 20 liter den også. Men denne kan jo enkelt byttes ut med noe større og jeg kan også legge til en tankveske av litt størrelse siden det er plass til dette på denne sykkelen.
Jeg skal opp på Graarud i dag og kikke litt på sykkelen samt kanskje prøvekjøre den hvis været tillater det. Så får jeg se om vi kan trikse og mikse litt med bagasjeutstyr og se hva som funker.
Akkurat nå er det jeg lurer mest på dekkslitasjen og hvor ofte jeg bør bytte disse dekkene.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Samme dekk som K1200LT bruker grunnet loadindex. Avon er det foretrukne valg der. Dekk varer vel rundt 8-10 000km avhengig av hvor mye man gasser. Rocket kan legge svarte striper kun ved å gi gass, så man bestemmer dette mye selv.
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Okay. Da satser jeg på at disse dekkene varer ut sesongen for min del. Vertfall til over sommerferien...FredrikE24 skrev: 01 mar 2022, 07:26 Samme dekk som K1200LT bruker grunnet loadindex. Avon er det foretrukne valg der. Dekk varer vel rundt 8-10 000km avhengig av hvor mye man gasser. Rocket kan legge svarte striper kun ved å gi gass, så man bestemmer dette mye selv.

-
- Innlegg: 48
- Registrert: 03 mar 2017, 10:16
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200 GT Explorer - 2024
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Ja, jeg kjørte GT-utgaven. Tror den er mer behagelig enn R-versjonen. Jeg satt behagelig i 'cruiser-posisjon' med mine 181 cm.
Jeg kan med usikker kilde som en kuriositet nevne at hele dashbordet skifter til rød bakgrunn når du passerer 200 km/t.