Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Re: GYLLENE TIDER, Vinterparkert

Legg inn av Jompa »

Intruder skrev:Karasjok og Kqautokeino ligg så langt fra Mjøsas strand... :mk

som jeg lengter dit........ heter det i slageren..

Kunne bl a tenkt meg en skitur f.eks fra Altaområdet inn til Jiesjavvre,pilke,ligge i telt... :thumleft

Kos deg da..!! :prop:
Men det kan du da !
Du kan f eks gå fra Alta til Karasjok, det er en 7 mils tur over fjellet.
Så kan du overnatte i telt eller gå fra fjellstue til fjellstue. Det er 3 av dem på turen, Joatka, Mollisjok og Ravnastua.
Passelig avstand mellom dem og løypa går over Jiessjavre som er full av stor røye, men det er mye makk i fisken. :sick:
Ellers er det fin ørret i Mollisjokka, hvis du er tålmodig.
Ta turen i april, det er den fineste tida. Det kan være lurt å forhåndsbestille på fjellstuene.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Jess, æ e blitt rik :thumleft Ikke bare litt, men søkkrik.
Da æ tømte mappa med useriøs e-post i dag, oppdaga æ et brev fra en engelsk advokat.
Det var ei veldig tragisk historie, men heldigvis kan æ hjelpe til med å få en lykkelig slutt på tragedien.

Her e historien i kortversjon:

En mexikansk jøde og hele familien hans omkommer i en helikopterstyrt. Det samme gjør piloten.
Og etter flere års etterforskning har det ikke lykkes advokaten å finne noen arveberettigede slektninger til hverken jøden eller
piloten.
Men som det hjertegode mennesket han er, vil han tilby meg å ta rollen som slektning, "siden naturen er så vakker der du bor"
Han har nok sett noen bilder på mc-siden.no tenker jeg.
Så nå har æ fått tilbud om å arve 40% av 16 mill US dollar, det eneste æ trenger å gjøre er å oppgi navn, adr, personnr m.m.
så vil resten bli ordna helt uten risiko for meg.

Litt merkelig at en meksikansk jøde med 16 mill dollar i furmue ikke har noen andre slektninger enn en tilfeldig finnmarking,
da må vel æ være en samisk jøde, kanskje ?

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Her i granskauen er ofte folk som er litt dyktige og frampå kalt jøder,slik er det sikkert mye av rundtomkring.... :P :p
Selv jeg er på nett ofte blitt fortalt at jeg har vunnet haugevis med money,men har nok fra før og overlater gladelig gevinstene til andre mer trengende :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Intruder skrev:Her i granskauen er ofte folk som er litt dyktige og frampå kalt jøder,slik er det sikkert mye av rundtomkring.... :P :p
Selv jeg er på nett ofte blitt fortalt at jeg har vunnet haugevis med money,men har nok fra før og overlater gladelig gevinstene til andre mer trengende :lol
Godt å høre at du har peng nok.
Æ hadde tenkt å tilby deg litt av arven, så du fikk råd til å ta skituren over vidda...

Rart, med penger kommer damene også.
Æ hadde også fått en mail fra ei trivelig jente som heter Ingrid. Ho spurte om æ føle meg litt ensom
i høstmørket. Vel, æ gjør no egentlig ikke det, men takke for omtanken.
Så hvis du les det her, Ingrid, tusen takk !

Æ skjønne bare ikke koffor du sendte meg adressa til en "møteplass" :scratch

Brukeravatar
Jompa

Re: GYLLENE TIDER, penger og damer

Legg inn av Jompa »

Tidlig hjemme fra jobb i dag.
Valpene er 4,5 uker nå og er begynt å ete hundemat oppbløtt i vann. Det e et himla sirkus å fore dem, alle skal ha noen andre sin mat.
Vel, det e bare ei kort stund sirkuset står på, vi har bestilling på 4 og regner med at alle er solgt før jul.

Lørdag luftet vi dem for første gang.
Det var noen få kuldegrader, og det tok vel ikke mere enn to minutt før de første begynte å fryse.
IMG_3499.JPG
IMG_3501.JPG
Alle 8 virker kvikke og ser ut til å vokse jevnt.
Valper 101112 002.jpg
Valper 101112 007.jpg
Gullungen overnatta fra lørdag til søndag. Kl 07 var ho ferdig med sovinga, så bestefar måtte opp å skifte bleie og ordne frokost.

Det er kjempespennende med "voffa" men tryggest så lenge de er i kassa.
Like greit det, unger trenger ikke å være for trygge på dyr.
Valper 101112 003.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jompa

Re: GYLLENE TIDER, et hundeliv..

Legg inn av Jompa »

Fruen maser til stadighet om at valpekassa snart er for liten, og at "vi" må lage ei større kasse.
Æ har sånn halvveis lovt å gjøre det til helga, hvis ikke kommer vel Dyrevernalliansen snart og
går i fakkeltog rundt huset.

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

8 bikkjeunger a xxx kr. = ny sykkel :-k

Morro med hvalper Jompa, det minner meg om den sommern vi hadde 9 golden retriver hvalper krabbende rundt i gangen :D
Utrolig så Mye og Ofte de små bikkjene dreit og pissa :-)å

Pollti
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Pollti »

Så pene de er ! Er det en av benglene som har dårlig utviklet jakt instinkt så send meg en im. Blir nok en bedagelig anlagt Labrador om ikke så fort. Søstera mi aler opp disse men jeg failer stadig som matvært. Hun måtte dog innrømme at Sudden kunne ha passet. Ei hann bikkje med vannskrekk ! Han er veldig ofte på legd og trives bra i sofaen han :lol Men med 2 tisper i huset så ble tjenestevilligheten hans litt i meste laget for damene :scratch

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Pollti skrev:Så pene de er ! Er det en av benglene som har dårlig utviklet jakt instinkt så send meg en im. Blir nok en bedagelig anlagt Labrador om ikke så fort. Søstera mi aler opp disse men jeg failer stadig som matvært. Hun måtte dog innrømme at Sudden kunne ha passet. Ei hann bikkje med vannskrekk ! Han er veldig ofte på legd og trives bra i sofaen han :lol Men med 2 tisper i huset så ble tjenestevilligheten hans litt i meste laget for damene :scratch
Mora er skuddredd, så muligheten for en sofagris er god.
Vi har 5 hanner, og har foreløpig bestilling på en av dem. Alle tispene er bestilt.

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

ArcticTiger skrev:8 bikkjeunger a xxx kr. = ny sykkel :-k

Morro med hvalper Jompa, det minner meg om den sommern vi hadde 9 golden retriver hvalper krabbende rundt i gangen :D
Utrolig så Mye og Ofte de små bikkjene dreit og pissa :-)å
Ja, ganske enig i at det e morro. Vi har i løpet av de siste 25 år hatt ganske mange hunder, og kun i korte perioder bare en. Noen av de har fått valper og det blir utrolig mye dritt og piss.
Men heldigvis, så gjorde æ det meget klart helt fra første dag at æ ikke ville ha noen hund, så æ e 100 % fritatt for alle ubehageligheter med hund.
Men æ tar jo med mæ en hund eller to på skiturer ol. Det e jo trivelig.
Nå har vi 3 stk, en 12 år gammel Groendaltispe og en 2 år gammel rottveilerblandingstispe ... late sofagriser begge to ... også sjefen sjøl, en snart 1 år gammel kinesisk et eller annet, som ser helt for jævlig ut ...på størrelse med ei lita katt, veier et par kilo, store ører og uten hår ... bortsett fra en litt tynn bart og pannelugg.
Men som sagt, artig så lenge man bare har kosen og ikke arbeidet :prf

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

:redface :redface Ærlig talt er jeg godt fornøyd med både kjærringa og Golden Retriveren Dino,men la det bli mellom oss... :walk :rofl:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Snart desember allerede.
Fruen er kjørt "nedover" på lørdagshandel og jeg sitter hjemme med nettbrettet.
Er begynt å drømme om ny sykkel igjen....
Stor sportstourer med mange sylindre og mange hester.
Kofferter, ikke toppboks, kanskje gps ?

Vet godt at det er fullstendig meningsløst å bruke så mye penger for å kanskje kjøre en tur på
treff og noen ettermiddagsturer i løpet av sommeren.
Men er det ikke det unødvendige og meningsløse som gjør livet artig ?

Hmm, æ kunne jo prøve å annonsere Gpz'n, bare for å se om det var noen interresse ?
Det er nok vanskelig å få igjen det som er brukt av kroner på sykkelen, men om man er heldig
og treffer på rette kjøperen, så kanskje...

Brukeravatar
Bikeridr
Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300A 2011

Legg inn av Bikeridr »

"Mange sylindrer og mange hester", da er det vel egentlig bare én aktuell da?
Men den koster jo blod og tilbake igjen, den der BMW K1600GT.

Honda Goldwing har "mange sylindrer", men der skorter det på "mange hester"..

Skal du holde deg merketro der det vel GTR1400 som er aktuell, selv om den ikke har "mange sylindrer". :-)

Yamaha sin feiende flotte FJR1300 har jo fått et oppløft på '13-utgaven ser jeg, om du skal skifte beite da.

Spennende å se/høre hva valget faller på, så treffes vi vel kanskje igjen på et eller annet treff. :-)
Ha en fortreffelig PMS-sesong. :vs
Bikeridr
*Honning og RigaBalsam*

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Æ stussa litt på "mange sylindre", tenkte jo på BMW, men e vel litt i tvil om det egentlig e en sportsturer. Goldwing e definitivt ikke en sportsturer ... i mitt hode.
Antar "mange sylindre" betyr flere enn tre.
Jompa, du får komme med en avklaring, vi kan jo ikke leve med sånne uklare meldinger

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Nei, æ har ingen kjøpeplaner, men har jævlig lyst på en K 1600 GT.
Tok til og med å regna litt på det i dag, og fant ut at det kom til å bli noen dyre kilometer...men fin er den :sorry

Heldigvis koster det ingenting å drømme, så lenge man lar drømmen være........en drøm. :mk

Svar