Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
TheHaughom
Motorsykkelen din: KTM

Re: Lasse`s logg

Legg inn av TheHaughom »

lasse_hansen skrev:
TheHaughom skrev:Må si jeg er litt skeptisk til plassering av Scottoileren... Når den ligger så horisontalt kommer det vel luft inn når du svinger, om det ikke er helt fullt?
Scottoiler anbefaler en så vertikal stilling som mulig. Men om det funker, why not?

Meget fin sykkel i alle fall. Må se om jeg ikke får flyttet min scottoiler også, den er ikke veldig estetisk der jeg har plassert den nå. :sk?
Atter du TheHaughom, jeg snakket jo om at jeg kontaktet scottoiler leverandøren i usa, eller hva det var. Fikk mail tilbake nå nettopp. Jeg sendte jo bilde med forklaring til de, og fikk svar tilbake at dette var en DÅRLIG løsning, poor poor, sto det :lol hehe...
Kontaktet forhandleren, og de skulle se på den til Onsdag neste uke, 04-07-12, bestilte nemelig time til 1000km servicen da. Og da skal dem sette på tanktrekk, ta service, koble strøm til gps holden min, pluss se nærmere på scottoiler plasseringa :prf
Det jeg tenkte meg, ja! Får håper de finner en bedre plassering denne gangen ;-)
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Vi får håpe det. De sa at dem plasserten der for de ikke fant noen annen plass. Men det er jo plass under passasjer setet mener jeg. Men vi får se hvor dem setter den når jeg skal levere sykkelen der. Kanskje dem setter den oppe på styret? Eller på fothvileren :lol

Brukeravatar
lasse_hansen

Da var man hjemme etter dagens "trenings" økt med sykkelen.. Når jeg kjørte inn i garasjen her hjemme nå viste km telleren 402km :P :p Det nærmer seg noe da gitt.

Byttet forresten over til A modus når jeg startet å kjøre idag, og gud for en forskjell det er.. Mye mere fart i sykkelen nu, selv om jeg synes det var mere enn nok fart på STD modus.. :yeyeye
Har idag ligget ganske mye rundt 5000omd og oppover :prop:
Synes det virker slemt mot motoren og ligge på 5000omd i 4gir i 100km/t på E6 jeg.. Men det er vel kanskje ikke det da??
Helst ville jeg lagt inn 6gir og fått turtallet ned. men men... :scratch

Forresten, ved 6-7000omd og oppover kommer det en heeeeeeeerlig lyd fra motoren. Uansett hvilket gir jeg drar på i :twisted Da høres den ordentlig sinna ut :knegg

Brukeravatar
lasse_hansen

lasse_hansen skrev:Da var man hjemme etter dagens "trenings" økt med sykkelen.. Når jeg kjørte inn i garasjen her hjemme nå viste km telleren 402km :P :p Det nærmer seg noe da gitt.

Byttet forresten over til A modus når jeg startet å kjøre idag, og gud for en forskjell det er.. Mye mere fart i sykkelen nu, selv om jeg synes det var mere enn nok fart på STD modus.. :yeyeye
Har idag ligget ganske mye rundt 5000omd og oppover :prop:
Synes det virker slemt mot motoren og ligge på 5000omd i 4gir i 100km/t på E6 jeg.. Men det er vel kanskje ikke det da??
Helst ville jeg lagt inn 6gir og fått turtallet ned. men men... :scratch

Forresten, ved 6-7000omd og oppover kommer det en heeeeeeeerlig lyd fra motoren. Uansett hvilket gir jeg drar på i :twisted Da høres den ordentlig sinna ut :knegg
Hmm, ingen inspill/svar på denne altså? Hjelp, hvor har det blitt av mine følges venner
:sorry hehe, nå er det natta merker jeg :vs

TheHaughom
Motorsykkelen din: KTM

Legg inn av TheHaughom »

Høres helt greit ut slik du kjørte sist.
Sjekk ut følgende lenke om du ikke har gjort det:
http://www.motorcycleextremist.com/Moto ... -Way!.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
lasse_hansen

Hei og god kveld folkens..

Kom nettopp inn døra nå, og sykkelen er parkert i garasjen. Nå viser km telleren 604km :prf Har kjørt over 20mil idag, pluss at føre jeg dro ut å kjørte, så tok jeg den første vasken på sykkelen :P :p
Kjørte idag litt i indre østfold, Sarpsborg- Mysen-Eidsberg-Lillestrøm-Oslo- Og E6 derifra hjem. Så idag har sykkelen fått kjørt seg må jeg si. På nokså høye turtall også, både i 4-5-6gir.. Men det skal sies at jeg var alene på en rett strekke på E6 da jeg fikk dratt ordentlig opp på turtall i 4-5-6gir :yeyeye

En ting jeg lurte litt på var, når jeg kom hjem nå, stoppet jeg utenfor garasjen. Stoppet motoren, og trillet sykkelen inn på siden inni garasjen. Når jeg triller sykkelen høre jeg en sånn klakkelyd, orket ikke å lokalisere akkurat hvor det var idag. Men virket som det kom ifra kjedet, eller drev eller noe sånt.. Kan det være at det er nytt bare? Lyden kan minne meg om en lyd jeg hadde på TDMèn, og da var det noen ledd i kjedet som var ødelagt. Men det kan vel ikke være det som er galt på sykkelen nå? Den har jo gått kun 600km... Hva mener folket? Kjedet var godt smurt inn når jeg hentet den hos forhandler, og har scottoiler, så det er ikke tørt.. Vasket som sagt sykkelen istad, men vasket ikke spesielt ved og på kjedet. Vasket også kun med vanlig shampo, så det kan umulig ha skadet.. Klarer lissom ikke å huske om den lyden har vært der før når jeg har trillet sykkelen se, det er det som er problemet. Så jeg vet ikke om lyden alltid har vært der.... Men kan det være bare at det er nytt? Som sagt, når tdmèn laget sånn klakkelyd i kjedet når jeg rullet den, så hakket den på en måte når jeg kjørte også, det gjør ikke denne sykkelen. For meg så virker det som lyden KUN er der når jeg ruller sykkelen.. :scratch Hva kan det være? Irriterer meg at jeg ikke har lagt merke til om lyden har vært der før... :-k

Edit: Kjedet er heller ikke for stramt, sjekket at det var slakk i det... Skal se nærmere på det i morra også

TBI81
Motorsykkelen din: Ja

Legg inn av TBI81 »

Vanskelig å bedømme uten å høre. Er jo vanlig med litt 'klakke-raslelyd' når man triller sykkelen. Sikker på at du ikke bare har gått i paranoid-modus?

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Det er vel garranti på ny-Sykkern? Be dem fikse det som evt er feil på førstegangssørvaisen :D

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

:thumleft Er nok ikke noe farlig skal du se...men når en har investert i ny sykkel er det klart
en er på alerten !! :mk :-k

Ta det med ro og kos deg i helga....finnes nok noen vise hoder som garantert vil berolige deg..
Ha et godt samboerskap med MCn og god helg langs veiene !! :rose :-({|=
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
lasse_hansen

Snakket med forhandleren, så de skulle se på det når jeg skulle levere den inn på 1000 servicen til tirsdagen...
Har pr.nå kjørt 600km, så blir det vel noen km idag også... Idag ville kona også sitte på, så det blir første turen med fruen bakpå idag :prf Da får jeg bare passe på å ha turtall på sykkelen, så regner man med det går bra vel... :scratch

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

lasse_hansen skrev:Snakket med forhandleren, så de skulle se på det når jeg skulle levere den inn på 1000 servicen til tirsdagen...
Har pr.nå kjørt 600km, så blir det vel noen km idag også... Idag ville kona også sitte på, så det blir første turen med fruen bakpå idag :prf Da får jeg bare passe på å ha turtall på sykkelen, så regner man med det går bra vel... :scratch
Se der ja,nå har du fått med deg kona på tur også.. :thumleft
Kjør pent så hun ikke får skrekken,da !! :mc2 :buddies: :yeahright
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
lasse_hansen

Det skal jeg gjøre. Ho har sittet på mc før, når vi hadde tdmèn. Og satt på på R1èn vi prøvekjørte.. Og nå har jeg kjørt endel alene og blitt kjent med sykkelen. Så da er det vel på tide madammen får sitte på også? hehe

Brukeravatar
lasse_hansen

Da har jeg kommet inn for kvelden. Dagen ble ikke helt som jeg hadde tenkt, men den ble bra nok :D
Dama skulle slappe av litt mens jeg vasket av sykkelen. Dama sovna, og sov så godt. Så jeg tok likegodt en ordentlig vask, og tørk, for så å gi sykkelen en omgang med meguiars NXT GENERATION TECH WAX 2.0 :yeyeye Sykkelen ble strøken, har aldri sett den så blank.. Og nå er den vel lettere å holde ren og håper jeg.. Så ble ikke noe kjøring idag.. Å smøre på den voksen tok tid ja, gjorde det ordentlig og nøye, alle kroker og kriker.. Var litt redd for klistremerkene føre jeg begynte, men det gikk bra det å. Dem sitter ihvertfall på enda :prf

Så jeg har forstatt 400km som jeg må kjøre innen mandag, skal levere sykkelen på første service tirsdag rett etter jobb.. Så må klare de siste 400km føre det.. Men jeg har jo i morra, og helga så det skal jeg nok klare :thumleft

Ellers kommer det noen bilder av sykkelen som er vokset etterpå, eller i morra.. Nå skal jeg dusje, så får vi se om det blir kvelden etter det, eller hva som skjer ;-) har ihvertfall tatt bildene :P :p

Brukeravatar
lasse_hansen

Noen som vet om den meguiars voksen jeg brukte er skadelig for klistremerker? For da skal jeg nemlig ikke bruke den neste gang.. Men ser jo ut til å ha gått bra? Noen andre somhar prøvd den, som har noen kommentarer?

Brukeravatar
stigagixx
Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 750 K8

Legg inn av stigagixx »

Hei!

Ja dette er en voks jeg har brukt mye og jeg har ikke hatt noe uhell med at den ødelegger klistremerker. Bra voks som er lett å jobbe med dette.

Hvor blir det av bilde av nypolert sykkel? ;)

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2

Svar