Ja, det er mulig. Derfor så planlegger jeg å bytte dekkene før sommerferien. Så sant dem ikke er veldig lite slitt da. :)dypen skrev: 03 mar 2022, 21:36 Ser bare helt nydelig utMen den blir litt tungkjørt når du får slitt litt på det brede bakdekket, sånn er det bare og da er det julekvelden igjen med nytt bakdekk
![]()
Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
-
- Innlegg: 72
- Registrert: 24 jul 2020, 17:20
- Motorsykkelen din: Harley Davidson Forty Eight 2014, BMW R1250RS 2020, Honda CB500X 2015
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Nydelig sykkel mann, "Thats a war machine"
.

- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Takk for det OttoL :)
Ja, den har alt. Sjarm, sjel, motor, kick ass bremser (brembo) veldig gode dempere, god plass til bagasje, god sittestilling, fin lyd, moderne tft display, konfigurerbar antispinn etc. kjøremoduser, den er faktisk veldig smooth til å være såpass vilgær som den er etc.
Frontlysene er også veldig gode. Også utseendet da....

Glemte og nevne varmeholker, cruice control etc.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Og selvfølgelig quickshifter

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 452
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Ja, den har alt. Sjarm, sjel, motor, kick ass bremser (brembo) veldig gode dempere, god plass til bagasje, god sittestilling, fin lyd, moderne tft display, konfigurerbar antispinn etc. kjøremoduser, den er faktisk veldig smooth til å være såpass vilgær som den er etc.
Frontlysene er også veldig gode. Også utseendet da....

Glemte og nevne varmeholker, cruice control etc.
[/quote]
Du har med andre ord kjøpt en moderne motorsykkel

Helt klart en råtass, men husk den beste sykkelen du noengang eier er den neste

- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Denne så jeg ikke før nå :)
Quickshifter vurderte jeg å legge til og prisen var 6.500 fersig montert. Men etter en prøvetur så føltes dette som et bortkastet invistering. Man trenger nesten ikke gire med denne.

Førstegiret brukes når mann kjlrer i gang og opp til 40 km/t og selv i 40km/t så føles turtallet ganske naturlig. Over 40 så kan man velge og vrake av gir. Det er ett fett. Den drar uansett.
Dessuten trenger man ikke quickshifter her for å "effektivisere" akslellerasjonen. Men har mer enn nok med å holde seg fast og for å unngå hjulspinn :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Haha, du skulle bare vist hvor mange det er som prøver og fyre opp meg

Jeg skjønner jo selvsagt hvorfor for jeg kan ha en litt frekk tilnærming mange ganger, men jeg synes dette er bare gøy jeg da. Litt kameratslig mobbing og ørepirking må være lov synes jeg

- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
-5 grader ute og litt smårim og glatt på veien på morgenkvisten på vei til jobb. En liten kaffe på Esso før jeg drar videre :)
Dårlig bilde, men betrakt det som et bevis :)
Dårlig bilde, men betrakt det som et bevis :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 452
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Jeg liker en småfrekk hyggelig tone. Jeg regnet med du tok dette med et smilBjerknez skrev: 04 mar 2022, 04:33 Haha, du skulle bare vist hvor mange det er som prøver og fyre opp meg![]()
Jeg skjønner jo selvsagt hvorfor for jeg kan ha en litt frekk tilnærming mange ganger, men jeg synes dette er bare gøy jeg da. Litt kameratslig mobbing og ørepirking må være lov synes jeg![]()
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Selvsagt. Biter ikke på meg det der.BjørnSover skrev: 04 mar 2022, 14:15Jeg liker en småfrekk hyggelig tone. Jeg regnet med du tok dette med et smilBjerknez skrev: 04 mar 2022, 04:33 Haha, du skulle bare vist hvor mange det er som prøver og fyre opp meg![]()
Jeg skjønner jo selvsagt hvorfor for jeg kan ha en litt frekk tilnærming mange ganger, men jeg synes dette er bare gøy jeg da. Litt kameratslig mobbing og ørepirking må være lov synes jeg![]()
![]()
Blir jo litt som å prøve og mobbe Kong Harald. Trur ikke det funker.


Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Jeg har tung sykkel og gjenkjenner dette du snakker om.dypen skrev: 03 mar 2022, 21:36 Ser bare helt nydelig utMen den blir litt tungkjørt når du får slitt litt på det brede bakdekket, sånn er det bare og da er det julekvelden igjen med nytt bakdekk
![]()
MEN , det neste siste framhjulet mitt, Bridgestone Exedra G701, så og kjentes ut til, å være noe annerledes. Det hadde bedre grip ved nedlegg enn tidligere dekk. Mistenkte at gummiblandingen var mykere enn de andre.
Jeg likte dekket meget godt!
Etter rund 20 000 km ble ikke midten av dekket flatt som andre MC dekke har gjort, men området ved siden av ble mer utslitt.
Jeg mistenker de har bygd dekket opp litt annerledes enn tidligere.
I fjor sommer satt jeg på et Avon Cobra Crome foran, og det nesten helt likt ut som det siste Bridgestone. Jeg mistenker det har noe samme (nye) oppbygging.
Det kan nok være dekk jeg har fått flere mil på, men jeg har ikke hatt dekk som jeg føler har grepet som disse har.

"Do the right thing"
-
- Innlegg: 452
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Kaller de det ikke noe som 2c når de blander harde og mye gummiblandinger på midten/siden av dekkene. For at det ille skal slites så mye i midten, men ha godt grep i svingene
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Quickshifter er selvfølgelig ingen livsnødvendighet. Men er uten særlig tvil en ganske behagelig greie å ha.Bjerknez skrev: 04 mar 2022, 04:31Denne så jeg ikke før nå :)
Quickshifter vurderte jeg å legge til og prisen var 6.500 fersig montert. Men etter en prøvetur så føltes dette som et bortkastet invistering. Man trenger nesten ikke gire med denne.![]()
Samme gjelder også cruisekontroll, men for egen del må jeg si at jeg ikke bruker den spesielt ofte...

Andre ting som varmeholker og tre-trinns (overkill...) varme i salen er også noe jeg sjelden bruker.
Derimot har jeg i flere situasjoner hatt god nytte av bakkestartassisten. Så den har jeg lært å sette pris på.
Synes for øvrig det var en stiv pris på quickshifteren til Rocket'en.
Samme forsåvidt med Duke 390'en jeg hvor prisen var 4000,- kr. Mener prisen var under dette for øvrig, på 1290'en som jeg kjøpte ny i april 2018.
Men på Duke'en fikk jeg den med på kjøpet. Samme med 1. gangs service. I tillegg til et prisavslag på ca. 9000,- inkl. klargjøring i forhold til hva som sto på nyprislappen. Og altså quickshifter til 4000,- kr. og 1. gangsservice, som jeg ikke kjenner prisen på. Kanskje en drøy tusenlapp, vil jeg tro.
Et brukbart godt kjøp på en demosykkel, som ingen hadde demokjørt før jeg gjorde det. Altså 0 km. på telleren

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Jada, behagelig med quickshifter, men synes den passer bedre til såkalt turtallssykler eller evt. veldig kortpustede sykler. Var nettopp på Høk en tur og kom frem til at denne sykkelen drar som tusan og helt rent ned til 1.500 omfreininger. Hører ikke at den sliter en gang. 6 giret er nok et typisk bensinsparegir, men ellers er det ett fett hvilket gir man har i nesten uansett hastighet.AJ skrev: 04 mar 2022, 17:28Quickshifter er selvfølgelig ingen livsnødvendighet. Men er uten særlig tvil en ganske behagelig greie å ha.Bjerknez skrev: 04 mar 2022, 04:31Denne så jeg ikke før nå :)
Quickshifter vurderte jeg å legge til og prisen var 6.500 fersig montert. Men etter en prøvetur så føltes dette som et bortkastet invistering. Man trenger nesten ikke gire med denne.![]()
Samme gjelder også cruisekontroll, men for egen del må jeg si at jeg ikke bruker den spesielt ofte...![]()
Andre ting som varmeholker og tre-trinns (overkill...) varme i salen er også noe jeg sjelden bruker.
Derimot har jeg i flere situasjoner hatt god nytte av bakkestartassisten. Så den har jeg lært å sette pris på.
Synes for øvrig det var en stiv pris på quickshifteren til Rocket'en.
Samme forsåvidt med Duke 390'en jeg hvor prisen var 4000,- kr. Mener prisen var under dette for øvrig, på 1290'en som jeg kjøpte ny i april 2018.
Men på Duke'en fikk jeg den med på kjøpet. Samme med 1. gangs service. I tillegg til et prisavslag på ca. 9000,- inkl. klargjøring i forhold til hva som sto på nyprislappen. Og altså quickshifter til 4000,- kr. og 1. gangsservice, som jeg ikke kjenner prisen på. Kanskje en drøy tusenlapp, vil jeg tro.
Et brukbart godt kjøp på en demosykkel, som ingen hadde demokjørt før jeg gjorde det. Altså 0 km. på telleren.
Derimot må jeg inrømme at jeg kjente fartsvinden mer på rocketen i typiske E6 hastigheter. Typ 130km/t +. Bimmern var hakket bedre der faktisk. Er nok fordi jeg sitter mer oppreist vil jeg tro. Ikke ubehegelig, men man kjenner det river mer i kroppen.
Forbikjøring på Motorvei er enda artigere med Rocketen. Momentet man har til rådighet er bare helt hinnsides. Ingen grunn til å gire ned og tyne maskineriet for maks aksellerasjon. Man bare rykker litt med det ene øyelokket, og vrir ritt på rulla, så smetter den forbi med et brøl

- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
En annen ting jeg la merke til. Den er bittelitt nøkkete når man skal vrir på rulla fra tomgang. Ikke noe værre enn at man kan clutche litt, men ikke like smooth som bimmern. Nå kan jo ikke disse sammenlignes heller, men bare en observasjon.
Kan kanskje heller sammenligne den med cruiseren jeg hadde først. Nemlig en Yamaha XVS 1300. Eller en 1400 harley jeg prøvekjørte for ett par år siden. Spesielt harleyen ristet og klunket som en gammel skraphaug, bremsene var forferdelige og jeg har ikke hørt så mange merkelige lyder siden kona fikk en murstein på toa. Yamahaen var mye bedre enn harleyen på alle områder. Uten tvil. Men ja, det var lyder der også.
Rockethen er helt smooth i forhold.
Kan kanskje heller sammenligne den med cruiseren jeg hadde først. Nemlig en Yamaha XVS 1300. Eller en 1400 harley jeg prøvekjørte for ett par år siden. Spesielt harleyen ristet og klunket som en gammel skraphaug, bremsene var forferdelige og jeg har ikke hørt så mange merkelige lyder siden kona fikk en murstein på toa. Yamahaen var mye bedre enn harleyen på alle områder. Uten tvil. Men ja, det var lyder der også.
Rockethen er helt smooth i forhold.
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Du har med andre ord kjøpt en moderne motorsykkellazyboy skrev: 04 mar 2022, 00:03![]()
Ja, den har alt. Sjarm, sjel, motor, kick ass bremser (brembo) veldig gode dempere, god plass til bagasje, god sittestilling, fin lyd, moderne tft display, konfigurerbar antispinn etc. kjøremoduser, den er faktisk veldig smooth til å være såpass vilgær som den er etc.
![]()
Frontlysene er også veldig gode. Også utseendet da....
Glemte og nevne varmeholker, cruice control etc.

Helt klart en råtass, men husk den beste sykkelen du noengang eier er den neste

[/quote]
Er slett ikke alle sykler som blir levert med alt overnevnte samlet synes jeg. Faktisk svært få.

- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Er det noen her som har keyless start/stopp nøkler til sykkelen som kan si noe om batterivarigheten og hvilket batteri deres nøkkel bruker?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Har byttet batteri én gang på nøkkelen til min 1290, 2018 mod. som nå har passert 60K.Bjerknez skrev: 04 mar 2022, 19:01 Er det noen her som har keyless start/stopp nøkler til sykkelen som kan si noe om batterivarigheten og hvilket batteri deres nøkkel bruker?
Tar dette etter hukommelsen; mener det er et CR 2020 batteri, som jeg også mener er det mest vanlige på slike keylessnøkler.
Slike batterier får du kjøpt "overalt", bla. Europris.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
2032 tenker jeg det erAJ skrev: 04 mar 2022, 19:08Har byttet batteri én gang på nøkkelen til min 1290, 2018 mod. som nå har passert 60K.Bjerknez skrev: 04 mar 2022, 19:01 Er det noen her som har keyless start/stopp nøkler til sykkelen som kan si noe om batterivarigheten og hvilket batteri deres nøkkel bruker?
Tar dette etter hukommelsen; mener det er et CR 2020 batteri, som jeg også mener er det mest vanlige på slike keylessnøkler.
Slike batterier får du kjøpt "overalt", bla. Europris.

Sitter vertfall 2032 batterier i mine.
Jada, er klar over det. Bare lurte på batterilevetiden, men byttet nettopp batteri i mine, just in case :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
2032 er riktig, ja.Bjerknez skrev: 04 mar 2022, 19:09 2032 tenker jeg det er![]()
Sitter vertfall 2032 batterier i mine.
Jada, er klar over det. Bare lurte på batterilevetiden, men byttet nettopp batteri i mine, just in case :)
Batteriet har rimelig lang levetid.
Men jeg har alltid med et i reserve.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Merket i sted at jeg ikke fikk start på den mens jeg hadde nøkkelen i jakkelommen. Det blinket en rød sensor i displayet men den fikk ikke kontakt. Holdt på ganske lenge. Jeg gikk ut og inn i garasjen igjen og da startet den. Dette har skjedd kun en gang, men ble bittelitt bekymret over hvor idiotsikkert dette er.
Men det skal sies at det trolig kan være en brukerfeil også.... uten at jeg vet jeg kan ha gjort :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Det kan virke som at dette nøkkelløssystemet ikke er like godt utviklet på MC som på biler, som jo har hatt dette systemet i mange år allerede.Bjerknez skrev: 04 mar 2022, 19:19 Merket i sted at jeg ikke fikk start på den mens jeg hadde nøkkelen i jakkelommen. Det blinket en rød sensor i displayet men den fikk ikke kontakt. Holdt på ganske lenge. Jeg gikk ut og inn i garasjen igjen og da startet den. Dette har skjedd kun en gang, men ble bittelitt bekymret over hvor idiotsikkert dette er.
Men det skal sies at det trolig kan være en brukerfeil også.... uten at jeg vet jeg kan ha gjort :)
Har hørt om flere som har hatt noen litt rare opplevelser med dette systemet.
Meg selv inkludert siden jeg opplevde et par ganger at sykkelen startet helt fint, men displayet var helt svart. Dvs. ingen speedometer og turtallsvisning bl.a.
Nå viste det seg etter hvert at dette var en svakhet med startsystemet på høyre styreholke. En reklamasjonssak som ble fikset uten problemer med en ny forbedret enhet.
Siden har systemet funket helt problemfritt.
Jeg tror nok at de som lager syklene våre ofte er litt vel ivrige med å få på plass nye tekniske løsninger, som ikke er blitt utprøvd godt nok, slik at feil oppstår.
Vi som kjøper syklene blir nesten å regne som beta-testere i mange sammenhenger. Greit nok at ting fikses uten spørsmål, men sånt "hastverk er lastverk" arbeid når nye løsninger skal på plass på nye / oppdaterte modeller, kan det fort gå litt galt, viser det seg ikke så rent sjeldent...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Fsva
- Innlegg: 782
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Gratulerer så mye med fet sykkel, både i bokstavelig og i billedlig forstand. 
Man lever jo bare en gang og det må være greit å følge hjertet. Om Putin i tillegg velger å trykke på den store røde knappen så slipper du kanskje å betale mer enn et par avdrag. Da blir jo sykkelen skikkelig billig

Man lever jo bare en gang og det må være greit å følge hjertet. Om Putin i tillegg velger å trykke på den store røde knappen så slipper du kanskje å betale mer enn et par avdrag. Da blir jo sykkelen skikkelig billig

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
DagensFsva skrev: 04 mar 2022, 20:26 Om Putin i tillegg velger å trykke på den store røde knappen så slipper du kanskje å betale mer enn et par avdrag. Da blir jo sykkelen skikkelig billig![]()

I all sin gru, skal det legges til...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.