Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

pingvin skrev: 08 mar 2022, 18:15 Grattis, denne får du mye moro med, synes Triumph har lykkes veldig bra med designet, litt mindre jålete enn Ducati Diavel og kulere enn amerikanske alternativer :thumleft Og fått veldig bra omtale i tester lest, hadde jeg hatt masse cash liggende ikke visste hva skulle bruke til, kunne det fort blitt Rocket i tillegg til Scrambleren.
Takk for det pingvin. :)

Jeg har egentlig alltid vert svak når det gjelder Rocket. Men det har på en måte vært en sykkel som jeg regnet med å kjøpe "en vakker dag" og ikke for å "redde" MC interessen. Men jeg kjøpte en demosykkel som ikke har hatt noen eiere og den var kun gått 1200km. Når jeg kjøpte den. 5 års garanti i følge Graarud Motor og jeg fikk med første service og full veskeløsning inkludert sidevesker til en verdi av 16.000 kroner på kjøpet. Ferdig montert. Det vil si at verditapet i forhold til hva jeg ga for den nok er tatt for lenge siden.

Det er en av grunnene til at jeg lot drømmen gå i oppfyllelse litt tidligere enn anntatt. Samt det faktum at den sykkelen jeg egentlig bestillte ikke kunne leveres tidsnok til sommerferien så klart.

Men nå er jeg jo utrolig glad for at jeg gjorde som jeg gjorde. For en sinnsyk kjøremaskin.

Diavel ser ut som en plastleke i forhold synes jeg. Utseendemessig er Rocket helt konge i mine øyne. Passe klassisk, men også veldig moderne. Vinn vinn :)
Sist redigert av Bjerknez den 08 mar 2022, 18:28, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 08 mar 2022, 18:21
Bjerknez skrev: 08 mar 2022, 17:50 I dagfikk jeg Triumph tankvesken levert av Graarud,
Fin tankveske som også ser ut til å romme en del.
Utvidbar?

Og hvordan er den festet på tanken? Ikke med tankring, ser det ut som.
Mangnetfeste?
I så fall er det kanskje lurt å legge noe i mellom festepunkgter og tanken for å minske risken for riper.
Riper på blank sort lakk dynes veldig godt...

Men dette er nok ting du allerede har tenkt på og tatt de nødvendige grepene for å unngå.
Ja, det er magnetfeste. Poleringsbiten kan jeg, så en littt grundig polering en gang i året gjør nok susen. :thumleft Riper blir det okke som, mgnetfeste eller ikke. :)

Så langt kan det virke som om lakken er ganske hard. Ingen riper enda vertfall. Skikkelig myk lakk ser man ripene på med en gang.

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1822
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av pingvin »

Bjerknez skrev: 08 mar 2022, 18:22Passe klassisk, men også veldig moderne. Vinn vinn :)
Nettopp :thumleft Nesten alltid kjøpt lav km sykler, typisk 5.000km, max 10.000km. Sparer mye ifht nypris, slipper utgift til førstegangsservice og slipper innkjøring.
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

pingvin skrev: 08 mar 2022, 18:34
Bjerknez skrev: 08 mar 2022, 18:22Passe klassisk, men også veldig moderne. Vinn vinn :)
Nettopp :thumleft Nesten alltid kjøpt lav km sykler, typisk 5.000km, max 10.000km. Sparer mye ifht nypris, slipper utgift til førstegangsservice og slipper innkjøring.
Dessuten lever jeg i den tro at en større motor som ikke blir tynet i tide og utide holder litt lenger. Har ikke noe grunnlag for å mene det, men en 2.5 liter med 165HK'er og 220 NM vil neppe pådra seg noe lyskestrekk vil jeg tro.

Men jeg kan ta feil. :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg bestillt meg S100 fargefornyer og CG SpeedWipe, så etter noen dager med kjøring til jobb med nysykkelen, så blir det en liten vask av den til helgen. Jeg skal også fjerne noen klistremerker som Triumph har satt på rundt om på sykkelen.

Jeg må også kjøpe meg en liten poleringsmaskin, da jeg solgte den jeg hadde i fjor sommer. (dumme meg).

jeg har aldri hatt noe i mot kjedesmøring (sa brura), men nå slipper jeg jo vertfall den biten. For å være ærlig var jeg også litt skeptisk til hvor nyttig det var med all den kjedesmøringen/vasken også, men det er jo en annen sak...

Men, jeg trenger noen gode "lift stands" til sykkelen. Forran og bak. Hva er det som passer til denne? Slik at jeg kan løfte opp bakhjulet for å snurre det rundt etc. Det samme med framdekket...

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1309
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Bosted: solør

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av biker7 »

Bjerknez skrev: 08 mar 2022, 17:50 I dag fikk jeg Triumph tankvesken levert av Graarud.

Jeg er nok en av de få som synes en sykkel på en måte ser mer "maskulin" ut med tankveske :lol
, ved siden av at en tankveske slik jeg ser det er veldig nyttig hvis man skal ha mes seg småting.

Unnskyld meg, men du har da vel ikke kjøpt tankveske til dette tøffe beistet ?? :O
Nei, den får du legge igjen hjemme altså :knegg

Skal du ikke ha sidevesker og evt. en pakksekk på langturer da, og det er da vel meeere enn nok plass til dine turer ? :roll

Neida, du får gjørra som du vil, noe jeg regner med du gjør :thumleft Men maskulint blir det IKKE ;)
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

biker7 skrev: 09 mar 2022, 19:06
Bjerknez skrev: 08 mar 2022, 17:50 I dag fikk jeg Triumph tankvesken levert av Graarud.

Jeg er nok en av de få som synes en sykkel på en måte ser mer "maskulin" ut med tankveske :lol
, ved siden av at en tankveske slik jeg ser det er veldig nyttig hvis man skal ha mes seg småting.

Unnskyld meg, men du har da vel ikke kjøpt tankveske til dette tøffe beistet ?? :O
Nei, den får du legge igjen hjemme altså :knegg

Skal du ikke ha sidevesker og evt. en pakksekk på langturer da, og det er da vel meeere enn nok plass til dine turer ? :roll

Neida, du får gjørra som du vil, noe jeg regner med du gjør :thumleft Men maskulint blir det IKKE ;)
Haha, med en slik sykkel, kan jeg gjerne tørre og vise min feminine side :lol

Joda, tankvesken blir en følgesvenn :thumleft

Sidevesker og salveske kommer etter hvert. Blir levert og montert i april i følge Graarud :thumleft

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1309
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Bosted: solør

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av biker7 »

Bjerknez skrev: 09 mar 2022, 19:08 Haha, med en slik sykkel, kan jeg gjerne tørre og vise min feminine side :lol

Joda, tankvesken blir en følgesvenn :thumleft
ja,ja.. Lykke til med "sminke-pungen" oppå tanken :lol :P
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

biker7 skrev: 09 mar 2022, 19:12
Bjerknez skrev: 09 mar 2022, 19:08 Haha, med en slik sykkel, kan jeg gjerne tørre og vise min feminine side :lol

Joda, tankvesken blir en følgesvenn :thumleft
ja,ja.. Lykke til med "sminke-pungen" oppå tanken :lol :P
Tusen takk. Tankveske har jeg brukt på alle syklene mine og disse er uunværlige :thumleft

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1309
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Bosted: solør

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av biker7 »

Bjerknez skrev: 09 mar 2022, 19:14 Tusen takk. Tankveske har jeg brukt på alle syklene mine og disse er uunværlige :thumleft
Som du kanskje har skjønt så er ikke jeg noen superfan av tankvesker ;)
Ofte litt i veien ved kjøring føler jeg (både stående og sittende), av/på ved bensinfylling, og ikke minst utseende vettu :P
Foretrekker nok da heller en slags liten veske bak rævva på småturer. Og på ferieturer etc. så klarer man seg jo med sidevesker, og bakmontert bagasje. Men hver sin smak. :D
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

biker7 skrev: 09 mar 2022, 19:31
Bjerknez skrev: 09 mar 2022, 19:14 Tusen takk. Tankveske har jeg brukt på alle syklene mine og disse er uunværlige :thumleft
Som du kanskje har skjønt så er ikke jeg noen superfan av tankvesker ;)
Ofte litt i veien ved kjøring føler jeg (både stående og sittende), av/på ved bensinfylling, og ikke minst utseende vettu :P
Foretrekker nok da heller en slags liten veske bak rævva på småturer. Og på ferieturer etc. så klarer man seg jo med sidevesker, og bakmontert bagasje. Men hver sin smak. :D
Joda, jeg skjønner at andre ikke har de samme synspunktene som meg, så det lever jeg fint med :thumleft

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av AJ »

Noen utstår ikke tankveske, andre hater toppboks og atter andre igjen misliker firkantsidevesker og salvesker.
For egen del har jeg alt sammen og trives godt med disse løsningene - alt etter som... :crazy: .

Fleksible bagasjeløsninger er stikkordet når dt gjelder MC, helt klart :thumleft .
Jeg har til og med hatt veltebøylevesker på en av syklene mine, på den første 1290'en.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 09 mar 2022, 20:07 Noen utstår ikke tankveske, andre hater toppboks og atter andre igjen misliker firkantsidevesker og salvesker.
For egen del har jeg alt sammen og trives godt med disse løsningene - alt etter som... :crazy: .

Fleksible bagasjeløsninger er stikkordet når dt gjelder MC, helt klart :thumleft .
Jeg har til og med hatt veltebøylevesker på en av syklene mine, på den første 1290'en.
Derfor synes jeg det er litt morsomt og både få og gi noen kammeratslige spøkefulle toner i ny og ne. Det er jo halve gleden av å poste her inne :twothumbs:

BjørnSover
Innlegg: 452
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Bosted: Stavanger

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av BjørnSover »

Håper at Bjerkenez kommer med alubokser på Rocket’en på treffet - høyglans.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

BjørnSover skrev: 09 mar 2022, 20:45 Håper at Bjerkenez kommer med alubokser på Rocket’en på treffet - høyglans.
Skal jeg først ha på alubokser, så er det ett fett hvilken farge dem har. Alt er ødelagt uansett :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Men fra spøk og sarkasme til revolver...

Det har blitt veldig mye skryt av og hovering av Rocket 3 GT så langt og noe annet vil jo egentlig kanskje være rart, men nå er det kanskje på tide og komme med det jeg mener IKKE er like bra med sykkelen som jeg har erfart så langt.

Ingen av disse minusene er graverende og jeg har gravd dypt for å finne dem, men dette er de tingene jeg kanskje ikke liker så godt med sykkelen. Rekkefølgen er vilkårlig.

- Dekkbudsjettet må økes ganske betraktelig. Spesielt grunnet bakdekket vedrørende både kjøpspris og montering etc.
- Bensinforbruket kan oppfattes som noe høyt. 0.8l/m på diverse småkjøring må påregnes.
- Bakfelgen blir nok vrien og holde blank og fin da det er trangt om plassen der.

Dette er faktisk de eneste tingene jeg har klart og grave frem som jeg oppfatter som ikke avgjørende men allikevel negative for min del.

Når jeg nevner dekkbudsjettet så snakker vi ikke enorme summer her, men ett sett dekk koster ca. 2.000 kr. mer enn dekkene til feks. BMW S1000R med mer standard dimensjon. Dekkbyttet koster ikke nødvendigvis noe mer, men man er avhengig av og finne ett sted som klarer og legge om bakdekket som er 240 bredt. Dette er trolig en bredde ikke alle har utstyr til legge om.

Bensinforbruket bryr meg egentlig heller ikke så mye, men ja, den bruker en del suppe. Spesielt på småkjøring. På langturer i 6. gir vil nok forbruket synke betraktelig, men det skal ikke mye gladgassing til før den runder 0.8l/m i snitt. På bane hvor den blir presset konstant vil forbruket nok runde literen.

Bakfelgen er jo et smykke i seg selv og en hvilken som helst bakfelg på en annen random sykkel ser ut som et kjerrehjul i forhold. Men baksiden er at det er noe vanskeligere og holde denne felgen blank og fin på en enkel måte da det er trangt om plassen på innsiden der.

Noe annet negativt klarer ikke jeg å finne med sykkelen så langt og jeg har virkelig prøvd og grave frem noe her.

Når det gjelder hva man får for pengene, så synes jeg den heller ikke den er spesielt dyr. Joda, den koster nok fort 380.000 hvis man kjøper den flungende ny, med det utstyret jeg har fikk med. Inkludert førstegangsservice. Jeg ga 329.000 for min som fortsatt er en 2022 modell og demokjørt med en lengde på 1.200km. I den summen fikk jeg også orginale sidevesker ferdig montert til en verdi av 16.000 kroner.

Det vil si at jeg trolig kan selge den i morgen og få igjen pengene, eller evt. tjene noen slanter. Det hadde nok IKKE blitt en Rocket på meg hvis jeg måtte punge ut med 380 laken og tatt et ganske stort verditap. Vertfall ikke i denne omgang.

Det er nesten så jeg man kan tro at dette var en skjebne som var ment for å skje...

jeg fikk telefon fra graarud om at sykkelen jeg i utgangspunktet bestillte ikke kunne leveres til avtalt tid. To dager etterpå skrev jeg under kontrakt på en Rocket 3 GT som sto i butikken klar til levering for i mitt hode en veldig god pris. 4 dager etter undertegnelsen sto den i garasjen min...

Så sommerferien gikk fra og bli det totale fiasko til å bli reddet med god margin og atpåtill med drømmesykkelen. jeg er ikke spesielt kristen av meg, men noen ganger begynner jeg å lure på om det finnes noe der ute som trekker i noen tråder :scratch ;) :knegg

BjørnSover
Innlegg: 452
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Bosted: Stavanger

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av BjørnSover »

Bjerknez skrev: 10 mar 2022, 07:10 jeg er ikke spesielt kristen av meg, men noen ganger begynner jeg å lure på om det finnes noe der ute som trekker i noen tråder :scratch ;) :knegg
du vet en kristen og en ateist er 99,9% enige - de kristne forkaster alle de 2499 andre gudene der ute - ateistene er bare ikke overbevist om noen av de 2500... det er nok MC-guden eller sommerferieguden som evt har trekt i trådene :-) Kanskje jeg nettopp har laget 2 til guder - da er vi oppe i 2502 :crazy:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

BjørnSover skrev: 10 mar 2022, 09:15
Bjerknez skrev: 10 mar 2022, 07:10 jeg er ikke spesielt kristen av meg, men noen ganger begynner jeg å lure på om det finnes noe der ute som trekker i noen tråder :scratch ;) :knegg
du vet en kristen og en ateist er 99,9% enige - de kristne forkaster alle de 2499 andre gudene der ute - ateistene er bare ikke overbevist om noen av de 2500... det er nok MC-guden eller sommerferieguden som evt har trekt i trådene :-) Kanskje jeg nettopp har laget 2 til guder - da er vi oppe i 2502 :crazy:
Haha, den var dyp. Alt for dyp for denne tråden. Fy skam seg. :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Til lørdagen tenker jeg det blir vask av beistet for første gang. Har jo kjlrt noen dager på delvis våte veier, så nå må det gjøres reint. Må snart kjøpe meg en poleringsmaskin igjen, for jeg var så dum at jeg solgte den jeg hadde i fjor.... :redface

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1446
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Relax »

Bjerknez skrev: 10 mar 2022, 07:10 Men fra spøk og sarkasme til revolver...

Det har blitt veldig mye skryt av og hovering av Rocket 3 GT så langt og noe annet vil jo egentlig kanskje være rart, men nå er det kanskje på tide og komme med det jeg mener IKKE er like bra med sykkelen som jeg har erfart så langt.

Ingen av disse minusene er graverende og jeg har gravd dypt for å finne dem, men dette er de tingene jeg kanskje ikke liker så godt med sykkelen. Rekkefølgen er vilkårlig.

- Dekkbudsjettet må økes ganske betraktelig. Spesielt grunnet bakdekket vedrørende både kjøpspris og montering etc.
- Bensinforbruket kan oppfattes som noe høyt. 0.8l/m på diverse småkjøring må påregnes.
- Bakfelgen blir nok vrien og holde blank og fin da det er trangt om plassen der.

Dette er faktisk de eneste tingene jeg har klart og grave frem som jeg oppfatter som ikke avgjørende men allikevel negative for min del.

Når jeg nevner dekkbudsjettet så snakker vi ikke enorme summer her, men ett sett dekk koster ca. 2.000 kr. mer enn dekkene til feks. BMW S1000R med mer standard dimensjon. Dekkbyttet koster ikke nødvendigvis noe mer, men man er avhengig av og finne ett sted som klarer og legge om bakdekket som er 240 bredt. Dette er trolig en bredde ikke alle har utstyr til legge om.

Bensinforbruket bryr meg egentlig heller ikke så mye, men ja, den bruker en del suppe. Spesielt på småkjøring. På langturer i 6. gir vil nok forbruket synke betraktelig, men det skal ikke mye gladgassing til før den runder 0.8l/m i snitt. På bane hvor den blir presset konstant vil forbruket nok runde literen.

Bakfelgen er jo et smykke i seg selv og en hvilken som helst bakfelg på en annen random sykkel ser ut som et kjerrehjul i forhold. Men baksiden er at det er noe vanskeligere og holde denne felgen blank og fin på en enkel måte da det er trangt om plassen på innsiden der.

Noe annet negativt klarer ikke jeg å finne med sykkelen så langt og jeg har virkelig prøvd og grave frem noe her.

Når det gjelder hva man får for pengene, så synes jeg den heller ikke den er spesielt dyr. Joda, den koster nok fort 380.000 hvis man kjøper den flungende ny, med det utstyret jeg har fikk med. Inkludert førstegangsservice. Jeg ga 329.000 for min som fortsatt er en 2022 modell og demokjørt med en lengde på 1.200km. I den summen fikk jeg også orginale sidevesker ferdig montert til en verdi av 16.000 kroner.

Det vil si at jeg trolig kan selge den i morgen og få igjen pengene, eller evt. tjene noen slanter. Det hadde nok IKKE blitt en Rocket på meg hvis jeg måtte punge ut med 380 laken og tatt et ganske stort verditap. Vertfall ikke i denne omgang.

Det er nesten så jeg man kan tro at dette var en skjebne som var ment for å skje...

jeg fikk telefon fra graarud om at sykkelen jeg i utgangspunktet bestillte ikke kunne leveres til avtalt tid. To dager etterpå skrev jeg under kontrakt på en Rocket 3 GT som sto i butikken klar til levering for i mitt hode en veldig god pris. 4 dager etter undertegnelsen sto den i garasjen min...

Så sommerferien gikk fra og bli det totale fiasko til å bli reddet med god margin og atpåtill med drømmesykkelen. jeg er ikke spesielt kristen av meg, men noen ganger begynner jeg å lure på om det finnes noe der ute som trekker i noen tråder :scratch ;) :knegg
The Dark Side is calling ;) :thumleft
"Do the right thing"

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Vet ikke om darkside har ringt ennå, men det er vertfall mørkt ute på morgenkvisten :)

Nyter en Espresso på Esso på vei til jobb :)
75968C2B-A93B-464B-B4AD-1841B62297BE.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

BjørnSover
Innlegg: 452
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Bosted: Stavanger

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av BjørnSover »

Det ser ut som du stort sett er i umiddelbar nærhet av din nye kjærlighet :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

BjørnSover skrev: 11 mar 2022, 09:36 Det ser ut som du stort sett er i umiddelbar nærhet av din nye kjærlighet :-)
Selvsagt :)

På jobb står den rett på utsiden av kontorvinduet, og hjemme står den i garasjen 5 meter fra huset. Er jeg på tur så slipper jeg den sjeldent av syne :)

Men det morsomste med å eie denne er alle kommentarene jeg får. Veldig mange gir meg komplimenter vedrørende sykkelen.

Dette har ikke skjedd i så stor grad tidligere.

Mange blir ekstra overrasket når jeg sier det er en 2.5 liter, hvor jeg litt morsomt pleier å tilføye med å si at jeg er ferdig med å kjøre moped :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

I dag ble det bittelitt gladgassing på vei hjem fra jobb med Rocket'en. Ikke noe voldsomt, men nok til at jeg fikke bruset litt med fjørene i noen svinger. Man merker jo at dette er en tyngre sykkel, men du verden så trygg den føles med litt nedlegg gjennom svinger. Den går som et tog gjennom svingene.

I morgen blit årets første MC vask. Den begynner å bli litt skitten nå, så er på tide med en litt grundig vask :)

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7111
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av dypen »

Bjerknez skrev: 11 mar 2022, 18:12 Man merker jo at dette er en tyngre sykkel, men du verden så trygg den føles med litt nedlegg gjennom svinger. Den går som et tog gjennom svingene.
Har samme tankene i hodet vedrørende BMW motorsykler og spesielt K1600 :)

Det kommer inn noen motorsykler på jobben av og til, mest BMW som jeg har gleden av å flytte som er min eneste erfaring med merket. BMW med karakteristisk boksermotor (1200 GSA, 1200R, 1150RT etc) oppfører seg fortsatt som R90S’n jeg testa på slutten av -70 tallet men vil tro det er annerledes ute på veien.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Svar